LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iFactors Rotterdam Lijnbaan houdt 10% in van verkoopprijs!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ernst2

iFactors Rotterdam Lijnbaan houdt 10% in van verkoopprijs!

Ongelezen bericht door ernst2 »

Hoi, een kennis van mij die heeft laatst een artikel gekocht bij de Apple premiumseller gevestigd aan de Rotterdam-Lijnbaan nu bekend onder de naam iFactors en merkte iets heel ongewoons op.

Hij had op de koopzondag een artikel gekocht voor bij zijn Apple-computer en kwam erachter dat het artikel niet goed functioneerde en belde maandagochtend om dit te melden en het artikel met bon uiteraard te retourneren en zijn geld terug te vorderen. Wat bleek? Daar aangekomen die middag vertelde een van de verkopers aldaar,ene Ruben,dat bij iFactors men 10% van het aanschaf bedrag inhoudt omdat de plastic-verpakking was verbroken en het artikel dus niet meer als nieuw kon worden verkocht. Bezwaar tegen deze gang van zaken mocht niet baten want dat was hun huisregel.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een artikel wiens plastic-verpakking is verbroken bij retournering een mindering kent van 10% op de aanschafprijs. Er is geen sprake dat het artikel goed was,feit is dat het artikel niet goed functioneerde i.s.m. een Apple-computer en dus sprake was van een ondeugdelijk goed.

Iemand die dit ook heeft meegemaakt en zo nee, is dit legitiem en zo ja is dit de moeite waard om te melden aan de redactie van Radar?

BBCS
Contacteer:

Re: iFactors Rotterdam Lijnbaan houdt 10% in van verkoopprijs!

Ongelezen bericht door BBCS »

Hij had op de koopzondag een artikel gekocht voor bij zijn Apple-computer en kwam erachter dat het artikel niet goed functioneerde en belde maandagochtend om dit te melden en het artikel met bon uiteraard te retourneren en zijn geld terug te vorderen. Wat bleek? Daar aangekomen die middag vertelde een van de verkopers aldaar,ene Ruben,dat bij iFactors men 10% van het aanschaf bedrag inhoudt omdat de plastic-verpakking was verbroken en het artikel dus niet meer als nieuw kon worden verkocht. Bezwaar tegen deze gang van zaken mocht niet baten want dat was hun huisregel.

Ronduit belachelijk en niet toegestaan.

Als een product niet goed is, dus dat er een defect in zit, dan mogen dergelijk regels niet worden toegepast.

Als echter niks mis is met het product, maar dat je het terug wilt brengen omdat je er spijt van hebt, of dat het product niet mooi kleurt bij de rest, dan mogen dergelijke regels wel worden toegepast.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Welkom bij de apple resellers?
belachelijk natuurlijk

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Garantie en verpakking.

Wat ik hier lees is volkomen in strijd met de consumentenwetgeving.
Als een verpakt produkt ondeugdelijk blijkt (en niet repareerbaar) dan is de winkelier verplicht u een goed werkend vergelijkbaar exemplaar te geven.

Dit ONGEACHT de staat van de verpakking.
Immers, zonder verbreking van de verpakking kan een consument een gebrek aan het product niet eens constateren.

Print dit uit, neem dit mee en als die winkelier op zijn standpunt blijft staan doe dan aangifte bij het dichtsbijzijnde politiebureau want dit gaat dan weer vallen onder oplichting.
Wat men aan u heeft verteld is een kwestie van belazeren geweest en daarom deze laatste felle bewoordingen.

Mediamarkt met: "zijn ZIJ nou gek"
Maar met deze winkel is het: "Ze zijn gek!

En dat niet alleen maar ook nog eens heel onproffesioneel want wie verkoopt zal ook die consumentenwetgeving moete kennen.
Later zich beroepend die niet goed te hebben gelezen is GEEN excuus!!

Grootvader
die om dit soort dingen erg pissig kan worden.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Daar aangekomen die middag vertelde een van de verkopers aldaar,ene Ruben,dat bij iFactors men 10% van het aanschaf bedrag inhoudt omdat de plastic-verpakking was verbroken en het artikel dus niet meer als nieuw kon worden verkocht.
Dus als ik het goed begrijp is het daar de regel, dat als een product wat niet goed is wordt teruggebracht in een ongeopende verpakking dit weer in de winkel gelegd wordt om te verkopen. Ben ik even blij dat ik geen Apple producten heb. Je weet nooit wat je koopt!

BBCS
Contacteer:

Wat ik hier lees is volkomen in strijd met de consumentenwetgeving.
Als een verpakt produkt ondeugdelijk blijkt (en niet repareerbaar) dan is de winkelier verplicht u een goed werkend vergelijkbaar exemplaar te geven.

Dit ONGEACHT de staat van de verpakking.
Immers, zonder verbreking van de verpakking kan een consument een gebrek aan het product niet eens constateren.
Het is alleen in strijd met de consumentenwet als het product niet in orde is.

Dus als er niks mis is met het product maar men wilt het product terugbrengen omdat men er spijt van heeft, dan mogen dergelijke regels wel toegepast worden, maar dan alleen als het product niet defect of niet in orde is.

kletskip

Ongelezen bericht door kletskip »

hallo

Sommige artikelen zijn zo verpakt dat je er een schaar bij moet pakken en veel kracht moet zetten om iets open te maken...denk bv aan die plastich gesealde verpakkingen...vertel mij nou eens hoe je die dan open krijg?mafketels...

mijn man stond de vorige keer bij de foca ,een mev had de dag daarvoor een spiegelreflex gekocht maar ze moest zeker weten dat ie op die en die lens paste wandt dat was een hele dure...nou als fotoshop medewerker moet je dat weten en anders ga je bellen!
nee werkt perfect! en als het niet lukt kunt u gerust ruilen!!

nou was man toevallig dus de volgende dag er daar ook bij die moest ook weer wat hebben.
lens paste dus niet op de camera..ja sorrt mev maar we nemen hem daarvoor niet terug?pardon?
nou hij naar zijn baas?nou okee we nemen hem terug maar wel 50 euro minder omdat ie open is geweest!

NOU ME ZOOLEN IK HAD DE POLITIE ERBIJ GEHAALD IS PURE DIEFSTAL!!!
en die jongen die haar hielp wist zo gezegd van niks meer...
ik ben nu zo slim om het op het bonnetje te laten zaten..mag ik ruilen jatuurlijk...wil je dat even op het bonnetje zetten met hanteking en naam....

nou dat mens ging helemaal door het lint zou ik ook doen..
trouwens bij de foka zijn ze toch al niet al te klant vriendelijk!!

maar goed...volgens mij mag dit echt niet..

mvg

BBCS
Contacteer:

nou was man toevallig dus de volgende dag er daar ook bij die moest ook weer wat hebben.
lens paste dus niet op de camera..ja sorrt mev maar we nemen hem daarvoor niet terug?pardon?
nou hij naar zijn baas?nou okee we nemen hem terug maar wel 50 euro minder omdat ie open is geweest!

NOU ME ZOOLEN IK HAD DE POLITIE ERBIJ GEHAALD IS PURE DIEFSTAL!!!
en die jongen die haar hielp wist zo gezegd van niks meer...
ik ben nu zo slim om het op het bonnetje te laten zaten..mag ik ruilen jatuurlijk...wil je dat even op het bonnetje zetten met hanteking en naam....

nou dat mens ging helemaal door het lint zou ik ook doen..
trouwens bij de foka zijn ze toch al niet al te klant vriendelijk!!

maar goed...volgens mij mag dit echt niet..
Toch mag dat wel, omdat er niks mis is met die lens.

Echter omdat de verkoper de vorige dag gezegd heeft dat als de lens niet past dat je dan de lens terug mocht brengen, en daar moeten ze zich dan ook aan houden.

Voor alle duidelijkheid:

Als er niets mis is met het product, dan is de winkelier niet verplicht om het product terug te nemen (koop=koop).

En dat ze dan een bedrag in mindering brengen als de verpakking kapot is, is ook toegestaan, mits dat er niks mis is met het product.

De winkelier is alleen verplicht om het product terug te nemen als er iets mis is met het product.

De winkelier mag geen bedrag in mindering brengen als er iets mis is met het product.

Een lens die niet past valt niet onder een defecte product.
Dus in beginsel heeft de foka dus wel juist gehandeld.
Ik zeg ook in beginsel, omdat er wel beloofd is dat je de lens terug kon brengen als die niet past. En ook mondelinge afspraken zijn geldig.

Ik hoop dat het duidelijk is. :wink:

Anders hoor ik het wel.

Gesloten