LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intel Coolers
Intel Coolers
Hallo allemaal
Ik heb sinds 2,5 een eigen computer bedrijfje. En er valt me sinds een tijdje al iets op. Sinds dat de P4 3Ghz uit is krijg ik steeds meer klachten over de Intel Coolers die er bij geleverd word (in een box). Ze maken echt een herrie. Mijn leverancier krijgt ik weet niet hoeveel klachten er over, maar Intel doet er niks aan. Ze zeggen dat er zo goed als niemand over klaagt. Maar ik weet wel beter hoor. Die dingen verkoop ik dus nooit meer. Ik hoor de ene klacht naar de andere. Ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben. Ik bedoel dan een echte Intel Cooler van P4 - 3 Ghz.
Ik heb sinds 2,5 een eigen computer bedrijfje. En er valt me sinds een tijdje al iets op. Sinds dat de P4 3Ghz uit is krijg ik steeds meer klachten over de Intel Coolers die er bij geleverd word (in een box). Ze maken echt een herrie. Mijn leverancier krijgt ik weet niet hoeveel klachten er over, maar Intel doet er niks aan. Ze zeggen dat er zo goed als niemand over klaagt. Maar ik weet wel beter hoor. Die dingen verkoop ik dus nooit meer. Ik hoor de ene klacht naar de andere. Ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben. Ik bedoel dan een echte Intel Cooler van P4 - 3 Ghz.
Re: Intel Coolers
Ik heb ook een pentium 4 3.0 GHZ,
en die van mij maakt ook een herrie.
ik heb sinds kort een koeler gekocht om me kast af te koeler en daardoor maakt die minder herrie
en die van mij maakt ook een herrie.
ik heb sinds kort een koeler gekocht om me kast af te koeler en daardoor maakt die minder herrie
Wie koopt er nu ook nog in deze tijd een lompe kast
Ik heb nu een laptop, ook een P4 3 Gig en nergens last van...
Die kasten zijn alleen maar sofnusten...
De laptop gaat lekker ongestoft in de speciale koffertje..
Ik heb nu een laptop, ook een P4 3 Gig en nergens last van...
Die kasten zijn alleen maar sofnusten...
De laptop gaat lekker ongestoft in de speciale koffertje..
-
Sommige mensen kopen een PC vanwege de lagere prijs ten opzichte van laptops. Daarnaast zijn PC's stukken makkelijker uit te breiden en up to date te houden. Ik heb geen P4 maar een AMD Athlon 2400+ en ook mijn cooler maakt een hinderlijk geluid, hij doet dit sinds kort. Is het misschien mogelijk dat dit komt omdat er stof tussenzit?
Ik zou niet weten waarom ik heb zou moeten uitbreiden
Alles wat er nu in zit heb ik over 4 jaar nog genoeg aan, software, hardware cq geheugen..
Voordat er spellen zijn die veel geheugen vreten of veel harde schijf innemen zijn we al 5 jaar verder, dan heeft deze zijn beste tijd al wel gehad...
Op de moderne p4 laptop zit alles erop en eran...
Dat je met zo'n kast gaat lopen te kloten, is beroerd.
Voordat je een keus maakt voor een pc eerst afvragen, wat moet ik er mee, wat voor mogelijkheden wil ik benutten, zodat je niet na 1 a 2 jaar het geheugen niet hoeft uit te breiden..
of je nu 512 ddr hebt of 1024, ik merk het verschil niet...
Alleen sommige mensen dénken dat.......
Alles wat er nu in zit heb ik over 4 jaar nog genoeg aan, software, hardware cq geheugen..
Voordat er spellen zijn die veel geheugen vreten of veel harde schijf innemen zijn we al 5 jaar verder, dan heeft deze zijn beste tijd al wel gehad...
Op de moderne p4 laptop zit alles erop en eran...
Dat je met zo'n kast gaat lopen te kloten, is beroerd.
Voordat je een keus maakt voor een pc eerst afvragen, wat moet ik er mee, wat voor mogelijkheden wil ik benutten, zodat je niet na 1 a 2 jaar het geheugen niet hoeft uit te breiden..
of je nu 512 ddr hebt of 1024, ik merk het verschil niet...
Alleen sommige mensen dénken dat.......
-
Dan doe jij leuk relaxed met je laptopje jongen Mensen die 4 jaar geleden een 450 mhz (ter voorbeeld) kochten dachten ook dat die wel 4 jaar meekon, want die 1 ghz was zo een hoge grens... fout gedacht. De ontwikkeling gaat door en over vier jaar (wellicht al over 2 jaar) heb je helemaal niets meer aan je laptop, behalve een briefje tikken in word of over het internet surfen! Dat kan met een 450 mhz ook, scheelt stukken geld . Als je zo graag gamed zou ik ook geen laptop aanschaffen, want bediening via een normaal toetsenbord is nog altijd prettiger dan via een (veel te direct reagerend) laptoptoetsenbord... Ik spreek jou over twee jaar.. goed? Je merkt overigens wel degelijk het verschil tussen 512 en 1024 hoor.. hier in huis hebben we dat namelijk ook veranderd op een andere pc!
Dan zit in een laptop meestal een harde schijf die met een lager toerental draait dan de gangbare 7200 van een desktop.
Videogeheugen in laptop is meestal shared met het normale hoofdgeheugen. Een aparte videokaart in desktop (goedkope modellen hebben evenwel geintegreerde video) biedt betere performance.
Dus evenals vorige berichten van anderen: laptop is best handig, maar voor echte kwaliteit is een desktop onontbeerlijk.
Videogeheugen in laptop is meestal shared met het normale hoofdgeheugen. Een aparte videokaart in desktop (goedkope modellen hebben evenwel geintegreerde video) biedt betere performance.
Dus evenals vorige berichten van anderen: laptop is best handig, maar voor echte kwaliteit is een desktop onontbeerlijk.
Ik zou geen goed arument kunnen noemen wat mijn laptop met 1024 ddr zou moeten, of ik moet 15 programma's tegelijk open hebben staan + op internet zitten + een spel aan het spelen zijn..Dus zinloos.
Ik heb zal mensen gezien die vóór hun uitbreiding 256 hadden en daarna 1024 mb ram en we zagen geen verschil in snelheid..
Allemaal fabels.
Als je meer dan 512 mb hebt is het zinloos
Maargoed, jullie modderen maar lekker door met de stofkasten
En ik modder lekker door met mijn laptoppie
En geen goedkope ****, waarbij je een update moet hebben voor drivers van je videokaart en je ze niet kan vinden op internet.
Keep on rolling!!
Ik heb zal mensen gezien die vóór hun uitbreiding 256 hadden en daarna 1024 mb ram en we zagen geen verschil in snelheid..
Allemaal fabels.
Als je meer dan 512 mb hebt is het zinloos
Maargoed, jullie modderen maar lekker door met de stofkasten
En ik modder lekker door met mijn laptoppie
En geen goedkope ****, waarbij je een update moet hebben voor drivers van je videokaart en je ze niet kan vinden op internet.
Keep on rolling!!
Zal je uit de droom helpen.
Ook bij een geintegreerde videokaart in een laptop komen regelmatig nieuwe drivers uit (voor sommige maandelijks), omdat de bestaande het niet zo lekker doen.
Dus als je denkt, dat een geintegreerde kaart werkt zonder drivers, heb je het helemaal mis.
Veel (wat is veel) uiterst nuttig bij bijvoorbeeld zware videobewerkingsprogramma's: videofiles inlezen van VHS-recorder of digitale recorder, e.e.a. bewerken, en vervolgens computer langdurig laten rekenen om DVD aan te maken. Dit is maar 1 voorbeeld.
Ook bij een geintegreerde videokaart in een laptop komen regelmatig nieuwe drivers uit (voor sommige maandelijks), omdat de bestaande het niet zo lekker doen.
Dus als je denkt, dat een geintegreerde kaart werkt zonder drivers, heb je het helemaal mis.
Veel (wat is veel) uiterst nuttig bij bijvoorbeeld zware videobewerkingsprogramma's: videofiles inlezen van VHS-recorder of digitale recorder, e.e.a. bewerken, en vervolgens computer langdurig laten rekenen om DVD aan te maken. Dit is maar 1 voorbeeld.
Geen last van.
Ben wekelijks bezig met videobewerking (digitale camcorder via DV kabel naar laptop en daarnaast gewoon met andere dingen op de laptop bezig
Maargoed, we kunnen verwijten naar mekaar toe maken.
Mijn jarenlange ervaring binnen het computergedeelte leert mij de beste kant kennen.
Ben wekelijks bezig met videobewerking (digitale camcorder via DV kabel naar laptop en daarnaast gewoon met andere dingen op de laptop bezig
Maargoed, we kunnen verwijten naar mekaar toe maken.
Mijn jarenlange ervaring binnen het computergedeelte leert mij de beste kant kennen.
-
Ik heb het gevoel dat Tsja een persoon is die een verkoper op zijn blauwe ogen gelooft.. schandalig...
In elk geval niet iemand van filiaal 1071
Kennis van de pc is het mooiste wat er is, om foute hardware te vookomen....
Kennis van de pc is het mooiste wat er is, om foute hardware te vookomen....
veel geheugen kan wel degelijk veel schelen, zelfs als je van 512 naar 1024 gaat...
Videorendering, fotobewerking, compileren van programmacode allemaal zaken die buiten processorkracht ook enorm veel geheugen gebruiken. Neem bijvoorbeeld database applicaties, die zijn veel meer afhankelijk van de hoeveelheid geheugen dan van de processor.
Maar even over de Intel koelers, ik heb een P4-3,06GHz en de boxed intel koeler maakte ook redelijk veel herrie, alles volgens voorschriften geinstalleerd en arctic silver 3 gebruikt als warmte geleidings pasta ipv de standaard pasta die intel meeleverd. De processor liep behoorlijk warm met deze koeler, niet zelden boven de 60 graden als het binnen warm was. Nu zit er een andere koeler op van Thermaltake (spark 7+) deze is bij normaal gebruik stiller, maar als het warm wordt gaat deze meer lawaai veroorzaken... ik ben dus ook wel op zoek naar een stillere oplossing die wel zeer goede prestaties heeft zonder te moeten gaan naar waterkoeling.
Videorendering, fotobewerking, compileren van programmacode allemaal zaken die buiten processorkracht ook enorm veel geheugen gebruiken. Neem bijvoorbeeld database applicaties, die zijn veel meer afhankelijk van de hoeveelheid geheugen dan van de processor.
Maar even over de Intel koelers, ik heb een P4-3,06GHz en de boxed intel koeler maakte ook redelijk veel herrie, alles volgens voorschriften geinstalleerd en arctic silver 3 gebruikt als warmte geleidings pasta ipv de standaard pasta die intel meeleverd. De processor liep behoorlijk warm met deze koeler, niet zelden boven de 60 graden als het binnen warm was. Nu zit er een andere koeler op van Thermaltake (spark 7+) deze is bij normaal gebruik stiller, maar als het warm wordt gaat deze meer lawaai veroorzaken... ik ben dus ook wel op zoek naar een stillere oplossing die wel zeer goede prestaties heeft zonder te moeten gaan naar waterkoeling.