LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet explorer in Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
FlipKaneel

Internet explorer in Vista

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Gisteren xp home sp2 geupgrade naar Vista Ultimate retail.

Nu doet het vreemde feit zich voor dat na de upgrade internet explorer niet meer werkt. IE is versie 7 voor xp met sp2.

Heeft iemand anders dit ook ervaren?

ikbenik

Re: Internet explorer in Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Gisteren xp home sp2 geupgrade naar Vista Ultimate retail.

Waar je de fout bent ingegaan is dat je een upgrade hebt uitgevoerd in plaats van een complete schone installatie.

Want als je een retail versie hebt, zou ik de C station door de installatie van Vista laten formatteren en een complete schone installatie uitvoeren.

Oke, het is wat meer werk, maar je voorkomt domweg de problemen die je nu tegenkomt.

Een tip:
Als je de mogelijkheid hebt, begin dan met een hele nieuwe installatie in plaats van upgraden.

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Gefeliciteerd,

U is net als in 2000 toen XP kwam dus het eerste Vista slachtoffer!

Windows 95, 98 en ME hadden hetzelfde, dus ik wacht nog een jaartje, en die illegale uit china draaide naast die XP en Linux dus geen probleem.

Ik ondervind ook problemen met Vista, dus alleen ernaast wil ik nog, en vooral niet alleen maar, want ook toen XP kwam, niemand heeft nog ervaring, zowel hier als Microsoft niet, dus de helpdesk moet het ook nog leren, ik ben graag op achter, behalve op school dus!

Elk kind begrijpt dat iets nieuws ook vaak problemen heeft, dus net als Internet+bellen bij diverse aanbieders, nu gaat het beter, maar vele wachten tot het hier rustiger word, en de problemen en oplossingen bekend zijn, dus laat die eerste maar de dure 0900 help (niet) desk betalen, en later dus goedkoper en beter produkten!

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik heb juist geupgrade om te voorkomen dat ik mijn hele computer leeg moest halen :cry:

ikbenik

Ik heb juist geupgrade om te voorkomen dat ik mijn hele computer leeg moest halen

Uit ervaring kan ik zeggen dat jouw methode niet zonder risico is.

Een upgrade is pure gemakzucht.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Weer met ikbenik eens, ( word nog eens wat :wink: ). Ik heb nu de Windows Vista premium NL binnen. Wel een OEMversie ivb met de aanschaf in Dec 2006. In een upgrade had ik geen trek want dat is helaas vaak vragen om problemen met drivers enz. Formateren en opnieuw beginnen ga ik dus doen.Wel meer werk maar veel beter.

Jor.

Uiteraard gekocht bij de systeembouwer .

ikbenik

Uiteraard gekocht bij de systeembouwer
Ik ben zelf een systeembouwer, vandaar dat ik er ook veel ervaring in heb.

Marco Polo

Ongelezen bericht door Marco Polo »

......vandaar dat ik er ook veel ervaring in heb.
Aan u als ervaringsdeskundige (en dat is mij zeker al gebleken; altijd perfecte reacties en adviezen!) de vraag:
Is het - zoals je hier en daar leest - inderdaad verstandig om nog enige tijd te wachten met de aanschaf van Windows Vista tot alle nog mogelijke fouten e.d. in dit besturingsprogramma zijn opgelost?
Laatst gewijzigd door Marco Polo op 02 feb 2007 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Dat is inderdaad zeer verstandig.

Voor alle duidelijkheid:

Microsoft heeft een goed product gemaakt en het is dus niet zo dat het laksheid van hun kant is dat er nog veel problemen ontdekt worden.

Ik zal wat achtergrondinformatie geven, dan wordt het misschien duidelijker waarom er nog problemen te verwachten zijn:

Als je een nieuw programma maakt of zoals in het geval van Microsoft een compleet nieuw besturingssysteem, dan moet je dit ook grondig testen.
Windows bestaat uit duizenden regels met code.

De nieuwe windows is met de code Longhorn begonnen.

Men is begonnen met het schrijven van de nieuwe besturingsysteem.
Als men zover gereed is dan worden de diverse blokken getest.
Daarbij komen ze fouten tegen en dan moet men de fouten opsporen en verhelpen.

Men gaat zo verder totdat er een stadium bereikt wordt dat het nieuwe besturingssysteem door speciale testers grondig getest wordt.

De bevindingen die de testers tegen zijn gekomen worden verwerkt en de "bugs" worden opgelost.

Hierna wordt er een Alpha versie uitgebracht en naar de selectieve testers gestuurd.

De nieuwe bevindingen die de testers tegen zijn gekomen worden verwerkt en de "bugs" worden opgelost.

Hierna wordt er een Bèta versie uitgebracht en weer naar de testers gestuurd.

De testers kwamen dermate veel "bugs" tegen dat Microsoft besloten heeft om hierna een tweede Bèta versie uit te brengen. Voor zover ik het weet is dat nog nooit voorgekomen.

De Bèta 2 versie was voor iedereen beschikbaar en Microsoft wilde dat men deze versie massaal ging gebruiken om zodoende nog meer bugs tegen te komen.

Je zou kunnen zeggen dat dit de laboratorium omgeving is.

In al deze stadia heeft men zoveel mogelijk geprobeerd om de werkelijke situaties na te bootsen, om zoveel mogelijk fouten nog te ontdekken.

Nu is Windows voor iedereen beschikbaar en nu komt het echte werk.

Nu dat Windows echt door iedereen gebruikt gaat worden komen er nog problemen aan het licht, wat men van te voren niet heeft kunnen testen.

In de testfase heeft Microsoft zoveel mogelijk situaties proberen na te bootsen, maar je kunt niet alle situaties nabootsen.

In de komende tijd zullen nog bugs geraporteerd worden.

Daarnaast moeten veel drivers opnieuw geschreven worden.
Daar zullen de komende tijd ook veel aandacht aan geschonken worden.

Bijvoorbeeld de printer:
Je moet een nieuwe driver (aansturingsprogramma) nodig hebben.
Omdat windows niet met de drivers voor XP overweg kan.
En als de printerfabrikant geen drivers beschikbaar stelt voor Vista, dan kun je de printer domweg niet gebruiken.

Om maar een voorbeeld op te noemen.

Windows zit zo ingewikkeld in elkaar en windows is vanaf het begin helemaal opnieuw geprogrammeerd. Je kunt wel begrijpen waarom windows nog niet perfect is.

Ik heb hiermee geprobeerd uit te leggen hoe windows gemaakt wordt en hopelijk heb je hiermee inzicht gekregen waarom je nog fouten kunt verwachten.

Het is helemaal de keuze aan jezelf of je windows nu wilt kopen of niet.

Als het je niet uitmaakt dat je nog fouten tegenkomt en dat de drivers nog niet helemaal perfect werken, dan kun je rustig overstappen.

Wil je liever wachten totdat de fouten eruit gehaald zijn, dan is het beste dat je nog een jaartje wacht.

De keuze is helemaal aan jezelf.

Marco Polo

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Hartelijk dank voor dit - wederom - helder en informatief antwoord!
Mijn complimenten; vooral het voorbeeld van de printerdrivers is heel verhelderend.
Chapeau!

ikbenik

THNX :oops:

Gesloten