LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is dít die "Paradigit manier"?
Is dít die "Paradigit manier"?
Ik had een compleet systeem gekocht met televisiekaart.
Ik struikelde over de kabel waardoor de connector op de tv-kaart uiteindelijk helemaal los liet.
Ik met de tv-kaart naar Paradigit. Daar hoorde ik bij de technische dienst dat ze er helemaal niks mee konden. De reden? Omdat ze wel onderdelen vervangen maar niet repareren!
Heb je dus een keer pech en maak je zelf iets kapot dan blijft het pech bij Paradigit.
Paradigit gaat prat op hun service en ik had toch echt verwacht dat ze de connector aan de tv-kaart zouden vastsolderen desnoods op mijn kosten want ik was degene die over de kabel struikelde. Maar ja ze konden er niks mee he. Ook niet voor één keer kon er een uitzondering gemaakt worden. Nu is duidelijk waarom Paradigit misleidende reclame maakt met "geen arbeidsloon!". Paradigit vervangt namelijk onderdelen en daar komt nu eenmaal zo goed als geen arbeid bij kijken. Zelf soldeerbout gekocht en na pech en veel moeite erin geslaagd de kaart weer werkende te krijgen. Het scheelde maar weinig of ik had met de hamer dat ding aan zijn einde geholpen en gewoon een nieuwe tv-kaart gekocht maar niet bij Paradigit.
Het was wel prettig voor mij om dankzij de tv-kaart hun "be-faamde" service te kunnen testen vóór aankoop van een tft-monitor en een scanner. Als ik het bij hun had gekocht dan had ik me echt bekocht gevoeld.
Alleen voor de garantie zien ze me nog terug bij Paradigit. Hopelijk niet.
Mooie winkel hebben ze en nemen de tijd voor je maar ik vind dit dus echt geen SERVICE.
Ik struikelde over de kabel waardoor de connector op de tv-kaart uiteindelijk helemaal los liet.
Ik met de tv-kaart naar Paradigit. Daar hoorde ik bij de technische dienst dat ze er helemaal niks mee konden. De reden? Omdat ze wel onderdelen vervangen maar niet repareren!
Heb je dus een keer pech en maak je zelf iets kapot dan blijft het pech bij Paradigit.
Paradigit gaat prat op hun service en ik had toch echt verwacht dat ze de connector aan de tv-kaart zouden vastsolderen desnoods op mijn kosten want ik was degene die over de kabel struikelde. Maar ja ze konden er niks mee he. Ook niet voor één keer kon er een uitzondering gemaakt worden. Nu is duidelijk waarom Paradigit misleidende reclame maakt met "geen arbeidsloon!". Paradigit vervangt namelijk onderdelen en daar komt nu eenmaal zo goed als geen arbeid bij kijken. Zelf soldeerbout gekocht en na pech en veel moeite erin geslaagd de kaart weer werkende te krijgen. Het scheelde maar weinig of ik had met de hamer dat ding aan zijn einde geholpen en gewoon een nieuwe tv-kaart gekocht maar niet bij Paradigit.
Het was wel prettig voor mij om dankzij de tv-kaart hun "be-faamde" service te kunnen testen vóór aankoop van een tft-monitor en een scanner. Als ik het bij hun had gekocht dan had ik me echt bekocht gevoeld.
Alleen voor de garantie zien ze me nog terug bij Paradigit. Hopelijk niet.
Mooie winkel hebben ze en nemen de tijd voor je maar ik vind dit dus echt geen SERVICE.
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
En dan de ultieme vraag: "Wat zouden andere winkels hebben gedaan"?
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
Ik vind het een beetje kortzichtig van je.
Het is vantegenwoordig niet meer zo dat bedrijven gaan lopen solderen en vervangen dus meestal op basis van Garantie.
Dat een klant een video/TV kaart naar de (bijna) eeuwige jachtvelden stuurd door onkundig gebruik.... tja de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Je maakt van jouw probleem hun probleem, en laten hun nou geen rekening kunnen houden met mensen die wat "onvoorzichtig" met hun spullen omgaan ?
Arbeidstijd.... Heb jij wel eens een moederbord in 5 min vervangen ?
Ik vrees dat je even wat moet verdiepen in werkelijkheden.
Het is vantegenwoordig niet meer zo dat bedrijven gaan lopen solderen en vervangen dus meestal op basis van Garantie.
Dat een klant een video/TV kaart naar de (bijna) eeuwige jachtvelden stuurd door onkundig gebruik.... tja de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Je maakt van jouw probleem hun probleem, en laten hun nou geen rekening kunnen houden met mensen die wat "onvoorzichtig" met hun spullen omgaan ?
Arbeidstijd.... Heb jij wel eens een moederbord in 5 min vervangen ?
Ik vrees dat je even wat moet verdiepen in werkelijkheden.
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
Bedrijfsmatig repareren en solderen kan tegenwoordig zomaar niet meer (langleve de arbowet). Hier dient de werkplaats te zijn ingericht met een soldeerrookafzuiging
ja echt dus
ja echt dus
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
Dat is dan verschrikkelijk jammer, want dat impliceert dat je als bedrijf nooit ook maar welke soldeerhandeling wenst te verrichten. En dat kan natuurlijk ook weer niet als je enigszins serieus genomen wenst te worden.
Neemt niet weg dat ik best begrijp dat sommige multilayer printborden zodanig complex en compact zijn dat soldeerhandelingen anders dan de automatische fabrieksmatige nauwelijks goed mogelijk zijn.
Neemt niet weg dat ik best begrijp dat sommige multilayer printborden zodanig complex en compact zijn dat soldeerhandelingen anders dan de automatische fabrieksmatige nauwelijks goed mogelijk zijn.
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
beetje kort door de bocht om het probleem bij de winkel te leggen.
Punt is namelijk dat veel componenten alleen maar gerepareerd worden door de fabrikanten
Echter zijn deze reparatieprijzen zo hoog dat het niet intressant is voor je
Dat ze het repareren van een pctv kaart waar jij zelf overheen bent gevallen niet doen kan ik wel begrijpen maar hebben ze voorgesteld deze op te sturen naar pinnacle en dan jou de factuur laten betalen
Punt is namelijk dat veel componenten alleen maar gerepareerd worden door de fabrikanten
Echter zijn deze reparatieprijzen zo hoog dat het niet intressant is voor je
Dat ze het repareren van een pctv kaart waar jij zelf overheen bent gevallen niet doen kan ik wel begrijpen maar hebben ze voorgesteld deze op te sturen naar pinnacle en dan jou de factuur laten betalen
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
Geheel niet eens met reactie van de schrijver.
Ben bij Paradigit in Eindhoven geweest met PC van schoonouders, welke niet daar gekocht was. Kreeg zelf een modem niet aan de praat. Effe naar Paradigit, De vriendelijke verkoper zou het even doen.
2 uur en 3 andere modems later werkte het allemaal. (De oorzaak overigens nooit kunnen achterhalen).
De extra kosten voor deze 2 uur en een duurder modem bedroegen in totaal 0 EURO.
De verkoper kon namelijk niet aangeven waarom het goedkopere modem niet werkte, en dat vond hij erg vervelend.
Perfect bedrijf.
Ben bij Paradigit in Eindhoven geweest met PC van schoonouders, welke niet daar gekocht was. Kreeg zelf een modem niet aan de praat. Effe naar Paradigit, De vriendelijke verkoper zou het even doen.
2 uur en 3 andere modems later werkte het allemaal. (De oorzaak overigens nooit kunnen achterhalen).
De extra kosten voor deze 2 uur en een duurder modem bedroegen in totaal 0 EURO.
De verkoper kon namelijk niet aangeven waarom het goedkopere modem niet werkte, en dat vond hij erg vervelend.
Perfect bedrijf.
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
Zeker een perfect bedrijf..... NOT!
DVD speler gekocht; was in de aanbieding bij hun voor weinig.
Moet ik er volgens de verkoper nog software bij kopen änders werkt hij niet. Was wel weer iets van 25 euro.
Kom ik thuis staat er op de CD "niet voor losse verkoop; alleen in gebundeld met DVD spelers". Ging de dag erop met vakantie en heb verder niet meer gereclameerd maar zo kan ik ook aanbiedingen maken.
Nooit meer geweest daar bij Paradigit
DVD speler gekocht; was in de aanbieding bij hun voor weinig.
Moet ik er volgens de verkoper nog software bij kopen änders werkt hij niet. Was wel weer iets van 25 euro.
Kom ik thuis staat er op de CD "niet voor losse verkoop; alleen in gebundeld met DVD spelers". Ging de dag erop met vakantie en heb verder niet meer gereclameerd maar zo kan ik ook aanbiedingen maken.
Nooit meer geweest daar bij Paradigit
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
@Gast (vandaag)
Wat heeft Paradigit verkeerd gedaan dan? Ik weet niet of je ooit wel eens van OEM software hebt gehoord ... OEM software is goedkoper dan gewone software mits je het gelijktijdig met de hardware waar het voor bestemd is aanschaft. Dat staat er altijd op de CD dat 'ie niet voor de losse verkoop bestemd is.
Paradigit heeft zich daar netjes aan gehouden, dus ik zie echt niet in wat het probleem is. Of had je liever een CD zonder die melding gehad? Dan was die software wel stukken duurder geweest!
Wat heeft Paradigit verkeerd gedaan dan? Ik weet niet of je ooit wel eens van OEM software hebt gehoord ... OEM software is goedkoper dan gewone software mits je het gelijktijdig met de hardware waar het voor bestemd is aanschaft. Dat staat er altijd op de CD dat 'ie niet voor de losse verkoop bestemd is.
Paradigit heeft zich daar netjes aan gehouden, dus ik zie echt niet in wat het probleem is. Of had je liever een CD zonder die melding gehad? Dan was die software wel stukken duurder geweest!
Re: Is dít die "Paradigit manier"?
ze boden die dvd speler goedkoper zonder software aan terwijl je zonder die software geen video DVD's kan afspelen en ook volgens Creative -de producent - die software bij de speler geleverd moest worden tegen een adviesprijs die toevalligerwijs gelijk was aan de prijs van de speler EN de software. Paradigit koppelde die twee los om mooi reclame te kunnen maken.