LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
3 maanden geleden een playstion 3 verkocht via een Facebook verkoopsite.
Hij is tot op de dag van de verkoop gebruikt dus werkend de doos ingegaan. Nu 3 maanden later zegt de verkoper dat hij het niet doet en een oplossing zoekt om haar geld terug te krijgen. Wat kan ik hiermee wat zijn mijn rechten?
Hij is tot op de dag van de verkoop gebruikt dus werkend de doos ingegaan. Nu 3 maanden later zegt de verkoper dat hij het niet doet en een oplossing zoekt om haar geld terug te krijgen. Wat kan ik hiermee wat zijn mijn rechten?
Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Aangenomen dat u particulier bent en de koper particulier is, het apparaat getest en goed werkend naar tevredenheid koper is meegenomen en er geen garantie afspraken zijn gemaakt en het nu na drie maanden een defect zou vertonen heeft de koper rechten nul, zero, niks, noppes, nada, rien. Het moge duidelijk zij dat als dit apparaat met garantieafspraken verkocht zou zijn die van kracht zijn maar als de verkoper een handelaar/bedrijf is er ook weer andere voorwaarden zijn.
Hoe is die fout ontstaan? De verkoper was er niet bij. Dus stuur als de eerste regel van toepassing is een antwoord, jammer helaas enz. Ik vermoed, maar zeg dat niet hardop dat u geprobeerd wordt om te tillen. Waarom? Als iets kapot is kan er OOK gesproken worden in reparatie, maar men wil meteen geld retour, dus dit ruikt voor mij.
Hoe is die fout ontstaan? De verkoper was er niet bij. Dus stuur als de eerste regel van toepassing is een antwoord, jammer helaas enz. Ik vermoed, maar zeg dat niet hardop dat u geprobeerd wordt om te tillen. Waarom? Als iets kapot is kan er OOK gesproken worden in reparatie, maar men wil meteen geld retour, dus dit ruikt voor mij.
Laatst gewijzigd door mahadma op 18 okt 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Als je als particulier koopt bij een pariculier dan is de garantie "tot de deur". Dus de koper heeft geen garantie.
Je hoeft je geen zorgen te maken, je bent niet verplicht geld terug te geven of iets dergelijks. En natuurlijk al helemaal niet na drie maanden.
Het is vervelend voor de koper maar dat is het risico van kopen zonder garantie.
Je hoeft je geen zorgen te maken, je bent niet verplicht geld terug te geven of iets dergelijks. En natuurlijk al helemaal niet na drie maanden.
Het is vervelend voor de koper maar dat is het risico van kopen zonder garantie.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Je zou alleen een probleem hebben als de koper kan bewijzen dat het probleem al bestond ten tijde van de verkoop. Dat is een kansloze missie. Ik zou dus kort en krachtig aangeven dat je het heel vervelend vind, maa dat je niets kunt betekenen voor de koper.
Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Dit is ook kansloos; niet omdat er garantie tot de deur zou zijn, maar omdat je de bewijslast bij zo'n apparaat na drie maanden niet rond krijgt.
Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden
Die bewijslast krijg je ook na een week niet rond. Dus garantie tot de deur. De koper kan dat ding op de stoep al mollen,
Holy53
vindt dit leuk