Wat vinden jullie hier nou van, zit ik goed of zit ik fout?
'k heb een harddisk besteld bij een online-shop (89,85+8,95 verz.)
Het werd verwikkeld in een stuk karton en zo naar mij opgestuurd. Dat vond ik dus niet voldoende
(zeker niet voor een harddisk). Dus heb ik de harddisk onder RMA terrug mogen sturen voor een ander, een ruil. Ik kreeg daarbij ook de verzendkosten voor het rma-terrugsturen terrug, dat is netjes.
Toen heb ik een week gewacht maar er kwam maar niets, en mijn status die ik online kon bekijken stond steeds op niets. Wel hadden ze mijn harddisk al ontvangen en bekeken. Toen ik contact met ze opnam bleek er een fout te zijn waardoor ik niet eerder een vervangende schijf kreeg. Ik heb toen maar om mijn geld terrug gevraagd want dit duurde mij al bijna 1.5 weken. En ik had al speciaal vrij genomen om een harddisk te kopen om data te ordenen. Dat liep dus in de soep.
Nu gaven zij mij enkelt het aankoopbedrag terrug maar niet de verzendkosten a 8,95
Maw. als zij de harddisk goed hadden verpakt was dit allemaal niet gebeurd. Maar door hun schuld ben ik als klant dus wel gewoon om niets 8,95 kwijt geraakt?
Wat kan ik hier nog tegen doen, zit ik goed of fout? Zij maken fouten en dan willen ze dat ik als klant opdraai voor hun gemaakte kosten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krijg aankoopbedrag terrug maar niet de verz. kosten?
-
Re: Krijg aankoopbedrag terrug maar niet de verz. kosten?
Hoi,
Kijk eens of de algemene voorwaarden van de leverancier iets over het verzenden vermelden. Vaak is het zo dat bij overdracht aan een vervoerder het risico voor de koper is. Tuurlijk is het balen maar haal zo'n ding voor iets meer in een winkel. Want je disc + 8,95+ een beetje is al snel een deal bij een speciaalzaak. Nu zit je lang zonder en uit ervaring weet ik dat het soms weken kan duren. De verzendkosten hebben ze gemaakt en tja die zijn ook in dit geval echt voor jou.
Succes
Kijk eens of de algemene voorwaarden van de leverancier iets over het verzenden vermelden. Vaak is het zo dat bij overdracht aan een vervoerder het risico voor de koper is. Tuurlijk is het balen maar haal zo'n ding voor iets meer in een winkel. Want je disc + 8,95+ een beetje is al snel een deal bij een speciaalzaak. Nu zit je lang zonder en uit ervaring weet ik dat het soms weken kan duren. De verzendkosten hebben ze gemaakt en tja die zijn ook in dit geval echt voor jou.
Succes
Het hangt er vanaf of een harde schrijf zo verstuurd mag worden. Als dit niet het geval is dan moeten ze de verzendkosten ook vergoeden. Heb je de harde schrijf ook getest? Als die defect bleek dan moeten ze zowiezo de verzendkosten vergoeden.
@Deejay: Het is wettelijk bepaald dat de consument pas verantwoordelijk is voor het product op het moment dat hij deze ontvangt, dus niet wanneer de winkelier het product overdraagt aan de vervoerder. Hier mag niet van worden afgeweken in de algemene voorwaarden.
@Deejay: Het is wettelijk bepaald dat de consument pas verantwoordelijk is voor het product op het moment dat hij deze ontvangt, dus niet wanneer de winkelier het product overdraagt aan de vervoerder. Hier mag niet van worden afgeweken in de algemene voorwaarden.
-
Hallo,
ik heb de harddisk met geen vinger angeraakt om verdere complicaties te vermijden en gewoon terrug gestuurd.
Het is algemeen bekend dat als een harddisk een keer van de bank afvalt of je laat em vallen op de vloer, dan kan hij een uitgebreide test doorstaan en het ook een tijd goed doen. Maar meestal is de levensduur een heel stuk korter. Natuurlijk is hier geen harde bewijs voor en gaat per geval, het is gewoon ervaring. En de vraag of je schijf het blijft doen is altijd een gok. Dat vertrouw je dus geen data meer toe.
De schijf kun je vervangen als het binne afzienbare tijd vergaat, maar je data niet. Het is maar 8,95. Maar ik merk dat ik aan bedrijven links en rechts geld verlies, Nuon, Oxxio, een stadsverwarming dat veels te hoog inschat etc etc. Ik heb daar geen zin meer in. Dus door een fout van een kluns bij de verpakking ben ik gewoon 8.95 kwijt?
ik heb de harddisk met geen vinger angeraakt om verdere complicaties te vermijden en gewoon terrug gestuurd.
Het is algemeen bekend dat als een harddisk een keer van de bank afvalt of je laat em vallen op de vloer, dan kan hij een uitgebreide test doorstaan en het ook een tijd goed doen. Maar meestal is de levensduur een heel stuk korter. Natuurlijk is hier geen harde bewijs voor en gaat per geval, het is gewoon ervaring. En de vraag of je schijf het blijft doen is altijd een gok. Dat vertrouw je dus geen data meer toe.
De schijf kun je vervangen als het binne afzienbare tijd vergaat, maar je data niet. Het is maar 8,95. Maar ik merk dat ik aan bedrijven links en rechts geld verlies, Nuon, Oxxio, een stadsverwarming dat veels te hoog inschat etc etc. Ik heb daar geen zin meer in. Dus door een fout van een kluns bij de verpakking ben ik gewoon 8.95 kwijt?
Dat is dus ook de reden dat ik de aanschaf via internet sterk afraadt.@Deejay: Het is wettelijk bepaald dat de consument pas verantwoordelijk is voor het product op het moment dat hij deze ontvangt, dus niet wanneer de winkelier het product overdraagt aan de vervoerder. Hier mag niet van worden afgeweken in de algemene voorwaarden.
Niet vanwege de winkelier, maar puur vanwege de transporteurs.
Die gooien en smijten gewoon met de pakjes.
En al zet je er als winkelier 10 keer op dat het fragile is, ze hebben er maling aan.
Helaas een feit! Een kennis van mij koopt online een complete computer, Ik adviseer hem even op te halen (45 km ). Nee hij vind het makkelijker om hem per TNT te laten brengen, De computer zit immers goed verpakt. Nu , De rest kun je raden, De doos word gebracht en op 1 hoek zit een flinke deuk in de verpakking. Toch aangenomen maar bij opstarten meerdere foutmeldingen en bleu screens. Het blijkt niet op te lossen en de computer gaat ( nu wel per auto )Terug naar de shop waar blijkt dat de computer inwendig beschadigt is door te ruw vervoer. Het is opgelost maar stuur alstublieft geen kwetsbare zaken per post. Al staat er 100 keer fragile op, Ze gooien en smijten er toch mee.En al zet je er als winkelier 10 keer op dat het fragile is, ze hebben er maling aan.
Jor.
-
Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd, maar niet altijd mogelijk.Dat is dus ook de reden dat ik de aanschaf via internet sterk afraadt.
Ik heb ontzettend veel zin in Dell's nieuwe pc XPS 420, maar deze is alleen online te bestellen en zeker niet zelf af te halen!
Ik vind het nogal een hoog "**** gehalte" hebben. Ook een schijf die goed verpakt zit kan je laten vallen waardoor er toch schade ontstaat. En een schijf die in de winkel ligt kan ook al gevallen zijn. Welke schijf je ook zal halen, van géén enkele zul je de garantie hebben dat hij niet na 1 week stuk gaat en of die kans nou 0,00001 of 0,00002% is maakt ook niets uit.Hallo,