LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:
Umad schreef:Als je toch zo gek bent op de termen notebook en laptop wil ik je er nog even op attent maken dat de TS het constant heeft over een laptop. Lijkt me dit verhaal dus n.v.t.

Zal even wat stukjes voor je highlighten uit de OP die je zeer waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien omdat deze feiten je verhaal ondermijnen:
Wat de TS dat ding noemt, zal mij een worst wezen.
Veel mensen zeggen tegen een draagbare computer laptop, maar in veel gevallen gaat het niet om een laptop, maar om een notebook.
En als mensen tegen een notebook laptop zeggen, wilt niet zeggen dat het apparaat dan een laptop is.

Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant zitten, een notebook wel.
Dat zijn de inlaatroosters voor de koellucht.
De uitgang van die koeling zit aan de zijkant of achterkant.

Kijkend naar de klachten van de TS gaat het duidelijk om een notebook en niet om een laptop.
Precies! Waarom geloven wat die beste man zegt. Je snapt t nog steeds niet he.
BBCS schreef: Wat bedoel je met targetklanten?
Ik boedoelde bits en bytes klanten [persoonsnaam verwijderd door de Moderator].
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2011 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:
BBCS schreef:
Umad schreef:Als je toch zo gek bent op de termen notebook en laptop wil ik je er nog even op attent maken dat de TS het constant heeft over een laptop. Lijkt me dit verhaal dus n.v.t.

Zal even wat stukjes voor je highlighten uit de OP die je zeer waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien omdat deze feiten je verhaal ondermijnen:
Wat de TS dat ding noemt, zal mij een worst wezen.
Veel mensen zeggen tegen een draagbare computer laptop, maar in veel gevallen gaat het niet om een laptop, maar om een notebook.
En als mensen tegen een notebook laptop zeggen, wilt niet zeggen dat het apparaat dan een laptop is.

Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant zitten, een notebook wel.
Dat zijn de inlaatroosters voor de koellucht.
De uitgang van die koeling zit aan de zijkant of achterkant.

Kijkend naar de klachten van de TS gaat het duidelijk om een notebook en niet om een laptop.
Precies! Waarom geloven wat die beste man zegt. Je snapt t nog steeds niet he.
Ik ben bang dat je het zelf niet begrijpt.

Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant, dat heeft alleen een notebook.

Kijkend naar de klachten:

Op het moment dat het apparaat op bed wordt gezet, gaat de ventilator steeds harder deraaien, wordt het apparaat steeds warmer en uiteindelijk vertoond het beeld blokken.
Zou het een laptop zijn, kan die klachten niet zo ontstaan. Dus gaat de ventilator niet sneller draaien en wordt het apparaat ook niet steeds warmer.

Dus moet het hier wel om een notebook gaan en kan uitgesloten worden dat het om een laptop gaat.

Zou de GPU zelf kapot zijn (door fabricagefouten of wat dan ook) dan gaat de ventilator ook niet steeds sneller draaien en wordt de notebook ook niet steeds warmer.

Ik heb ook vaak reparaties gehad waarbij inderdaad de GPU kapot was, zonder dat de laptop/notebook koelingsproblemen had. Dus het komt inderdaad voor.

Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.

Dat de GPU de laatste jaren ook thermisch beveiligd zijn, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan via een programma de temperatuur van de GPU afgelezen worden (bijvoorbeeld via Speccie), maar er is geen koppeling met de BIOS die de computer bij te hoge temperaturen uitschakelt. Die koppeling is er alleen met de CPU.
Laatst gewijzigd door BBCS op 24 dec 2011 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door TheLD »

Het niveau wordt hier steeds beter :lol:

Om even in de BBCS/Umad/angel1978 sfeer te blijven: http://www.youtube.com/watch?v=iwGFalTRHDA

angel1978
Berichten: 11340
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door angel1978 »

en daar zijn de aannames weer:
Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant, dat heeft alleen een notebook.
TS heeft het nooit gehad over de koelroosters en of deze aan de onderkant zitten.
Zou het een laptop zijn, kan die klachten niet zo ontstaan. Dus gaat de ventilator niet sneller draaien en wordt het apparaat ook niet steeds warmer.
Onzin redenerend richting datgene je graag wil .. namelijk de TS de schuld geven..
Heeft niets met de feiten te maken.
Dus moet het hier wel om een notebook gaan en kan uitgesloten worden dat het om een laptop gaat.
Wat een onzin bazel je hier weer !
Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.
Aannames, aannames, aannames...
Ga nu eens uit van wat je WEET en niet van wat je graag zou willen !

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door TheLD »

Angel1978, bekijk eens de eerste pagina van dit topic. Er zijn er tig die dezelfde conclusie trekken als BBCS. Doordat hij tevens een man van de praktijk is en klein zelfstandige zul je eventueel verkeerd getrokken conclusies er bij hem niet snel uit krijgen (iets wat je naar mijn idee wel vaker ziet in deze beroepsgroep).

Doordat iedereen steeds met hem persoonlijk een discussie aangaat raakt een topic helemaal "vervuild" en is de TS gegarandeerd gevlogen. Da's gewoon jammer naar mijn bescheiden mening.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

TheLD schreef:Angel1978, bekijk eens de eerste pagina van dit topic. Er zijn er tig die dezelfde conclusie trekken als BBCS. Doordat hij tevens een man van de praktijk is en klein zelfstandige zul je eventueel verkeerd getrokken conclusies er bij hem niet snel uit krijgen (iets wat je naar mijn idee wel vaker ziet in deze beroepsgroep).
Als ik een conclusie verkeerd getrokken zou hebben, zal ik dat echt wel eerlijk aangeven.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door Umad »

ciske schreef:
TheLD schreef:Het niveau wordt hier steeds beter :lol:

Om even in de BBCS/Umad/angel1978 sfeer te blijven: http://www.youtube.com/watch?v=iwGFalTRHDA

beter absoluut niet.
@Umad je bent echt onbeschoft bezig door iemand zijn naam neer te zetten.
Waarom? [persoonsnaam verwijderd door de Moderator] heeft een aantal keren zelfs zijn posts afgesloten met volledige naam en bedrijfsnaam. Hoe dacht je dat ik zijn naam wist? Bovendien interesseert jou mening mij vrij weinig.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Op het moment dat het apparaat op bed wordt gezet, gaat de ventilator steeds harder deraaien, wordt het apparaat steeds warmer en uiteindelijk vertoond het beeld blokken.
Zou het een laptop zijn, kan die klachten niet zo ontstaan. Dus gaat de ventilator niet sneller draaien en wordt het apparaat ook niet steeds warmer.
Die conclusie trek jij maar is gebaseerd op speculatie. Een fan kan juist "by design" harder gaan draaien, bijvoorbeeld omdat de cpu harder moet werken als er meer rekenkracht wordt gevraagd en dus meer warmte productie komt. Het is trouwens normaal dat een laptop of notebook na verloop van tijd warmer wordt dan bij het aanzetten.
Dus moet het hier wel om een notebook gaan en kan uitgesloten worden dat het om een laptop gaat.

Zou de GPU zelf kapot zijn (door fabricagefouten of wat dan ook) dan gaat de ventilator ook niet steeds sneller draaien en wordt de notebook ook niet steeds warmer.
Dat is nog steeds speculatie en berust niet op feiten. De GPU kan door een fout ook warmer worden dan normaal en de moederboard van de laptop / notebook kan dan als reactie de fan harder laten draaien. Ook dat is dus een ongerechtvaardigde / voorbarige conclusie.
Ik heb ook vaak reparaties gehad waarbij inderdaad de GPU kapot was, zonder dat de laptop/notebook koelingsproblemen had. Dus het komt inderdaad voor.

Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.
Leg mij eens uit waarom je een laptop / notebook wel op tafel kan zetten maar niet op bed? Wie zegt mij dat de ventilatieroosters afgedekt waren?
Dat de GPU de laatste jaren ook thermisch beveiligd zijn, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan via een programma de temperatuur van de GPU afgelezen worden (bijvoorbeeld via Speccie), maar er is geen koppeling met de BIOS die de computer bij te hoge temperaturen uitschakelt. Die koppeling is er alleen met de CPU.
DAT is echt onzin. Ook hier is er weer sprake van speculatie. Want jij kent echt niet alle moederboarden / gpu's / cpu's en combinaties daarvan in alle laptops / notebooks van de wereld.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

@Umad:
Gebruik aub mijn nickname en niet mijn echte naam.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
BBCS schreef:Op het moment dat het apparaat op bed wordt gezet, gaat de ventilator steeds harder deraaien, wordt het apparaat steeds warmer en uiteindelijk vertoond het beeld blokken.
Zou het een laptop zijn, kan die klachten niet zo ontstaan. Dus gaat de ventilator niet sneller draaien en wordt het apparaat ook niet steeds warmer.
Die conclusie trek jij maar is gebaseerd op speculatie. Een fan kan juist "by design" harder gaan draaien, bijvoorbeeld omdat de cpu harder moet werken als er meer rekenkracht wordt gevraagd en dus meer warmte productie komt.
Je hebt daarin voor een gedeelte gelijk.
Natuurlijk gaat de fan bij meer activiteit harder draaien, maar niet extreem harder.
olaf79 schreef: Het is trouwens normaal dat een laptop of notebook na verloop van tijd warmer wordt dan bij het aanzetten.
Ja en nee.
Heel vaak is dat het geval als er stof in de koelribben zit en dat de warmtegeleidende pasta zijn werk niet meer goed doet.

olaf79 schreef:
Dus moet het hier wel om een notebook gaan en kan uitgesloten worden dat het om een laptop gaat.

Zou de GPU zelf kapot zijn (door fabricagefouten of wat dan ook) dan gaat de ventilator ook niet steeds sneller draaien en wordt de notebook ook niet steeds warmer.
Dat is nog steeds speculatie en berust niet op feiten. De GPU kan door een fout ook warmer worden dan normaal en de moederboard van de laptop / notebook kan dan als reactie de fan harder laten draaien. Ook dat is dus een ongerechtvaardigde / voorbarige conclusie.
Dat is geen speculatie, maar puur ervaring.
De zaken die jij aangeeft was aan de orde bij bepaalde serie GPU van nVidia die standaard een fout bezat en bij bepaalde driverfouten van nVidia onder Windows Vista.
Kijkend naar de leeftijd van de notebook van de TS zijn dergelijke zaken uit te sluiten.


olaf79 schreef:
Ik heb ook vaak reparaties gehad waarbij inderdaad de GPU kapot was, zonder dat de laptop/notebook koelingsproblemen had. Dus het komt inderdaad voor.

Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.
Leg mij eens uit waarom je een laptop / notebook wel op tafel kan zetten maar niet op bed?
Een laptop kan op een tafel en op bed gezet worden, omdat een laptop geen koelroosters aan de onderkant heeft zitten.
Een notebook heeft wel koelroosters aan de onderkant (heeft zo zijn reden) en kan niet zo op een bed gelegd worden. Een notebook heeft hoge pootjes aan de onderkant, zodat tussen de bodem en het oppervlak van de tafel een ruimte zit, waardoor koele lucht aangezogen kan worden.
Een notebook kan wel op bed gezet worden, maar dan dient er van een speciale kussen met een harde bovenkant gebruikt te worden, of een plaat hout waar de notebook op gezet wordt.
olaf79 schreef: Wie zegt mij dat de ventilatieroosters afgedekt waren?
Kijkend naar de klachten is niets anders mogelijk.
olaf79 schreef:
Dat de GPU de laatste jaren ook thermisch beveiligd zijn, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan via een programma de temperatuur van de GPU afgelezen worden (bijvoorbeeld via Speccie), maar er is geen koppeling met de BIOS die de computer bij te hoge temperaturen uitschakelt. Die koppeling is er alleen met de CPU.
DAT is echt onzin. Ook hier is er weer sprake van speculatie. Want jij kent echt niet alle moederboarden / gpu's / cpu's en combinaties daarvan in alle laptops / notebooks van de wereld.
In de notebook van de TS zat die beveiliging zeker niet, anders had het systeem wel ingegrepen en had de TS niet de blokken in beeld gehad.
Blokken in beeld is het resultaat van oververhitting en dat daardoor de GPU onherstelbaar is beschadigd.


Dacht je werkelijk dat ik baat heb om de boel te verdraaien en te gaan liegen?
Dan heb je dat echt verkeerd gedacht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wij krijgen met zijn allen de kriebels van [belediging verwijderd door de Moderator] :)

Ik wens iedereen Merrie Krismus.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2011 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Je hebt daarin voor een gedeelte gelijk.
Natuurlijk gaat de fan bij meer activiteit harder draaien, maar niet extreem harder.
Ja defineer extreem en geef eens aan hoeveel toeren de laptop van TS maakte toen "het gebeurde" jij was erbij dus jij kunt het weten!
Heel vaak is dat het geval als er stof in de koelribben zit en dat de warmtegeleidende pasta zijn werk niet meer goed doet.
Onzin. Elk electrisch apparaat produceert warmte als het aanstaat. Het feit dat iets warmer wordt is geen teken dat er per se iets mis is of dreigt te gaan en al helemaal geen bewijs.
Dat is geen speculatie, maar puur ervaring.
De zaken die jij aangeeft was aan de orde bij bepaalde serie GPU van nVidia die standaard een fout bezat en bij bepaalde driverfouten van nVidia onder Windows Vista.
Kijkend naar de leeftijd van de notebook van de TS zijn dergelijke zaken uit te sluiten.
Het blijft speculeren. Jij hebt namelijk de omstandigheden niet gezien, jij hebt de laptop niet gezien en je weet al helemaal niet hoe het defect is ontstaan
Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.
Nogmaals speculatie. Jij gaat ervan uit dat een notebook niet op / in bed gebruikt kan worden. Jij gaat ervan uit dat een sneller draaiende fan (dat is gewoon een fan die geprogrammeerd is om harder te gaan draaien naarmate er meer van de machine verwacht wordt) betekend dat er een warmte probleem is. Aannames die je gezien de weinige feitelijke informatie die je hebt niet mag en kan maken.
Een laptop kan op een tafel en op bed gezet worden, omdat een laptop geen koelroosters aan de onderkant heeft zitten.
Een notebook heeft wel koelroosters aan de onderkant (heeft zo zijn reden) en kan niet zo op een bed gelegd worden. Een notebook heeft hoge pootjes aan de onderkant, zodat tussen de bodem en het oppervlak van de tafel een ruimte zit, waardoor koele lucht aangezogen kan worden.
Hm, frappand dat mijn laptop / notebook of hoe je dat ding ook wilt noemenl onder ventilatie heeft maar door de fabrikant laptop computer wordt genoemd! Verklaar!
Een notebook kan wel op bed gezet worden, maar dan dient er van een speciale kussen met een harde bovenkant gebruikt te worden, of een plaat hout waar de notebook op gezet wordt.
Jij was natuurlijk bij TS aanwezig in de slaapkamer en dus weet je dat dat niet gebruikt is? Toch? Jij bent zo zeker.
olaf79 schreef:Wie zegt mij dat de ventilatieroosters afgedekt waren?
Kijkend naar de klachten is niets anders mogelijk.
ONZIN. er zijn tig redenen waarom een fan harder gaat draaien, en of er blokjes op het scherm komen.
Blokken in beeld is het resultaat van oververhitting en dat daardoor de GPU onherstelbaar is beschadigd.
Jouw aanname. Blokken in beeld kunnen tig redenen hebben, waaronder ook een gpu die het moeilijk heeft, wat kan duiden op een oververhitting, of te weinig grafisch geheugen, of een codec die de kaart niet helemaal begrijpt of een loszittende kabel of, of...
Dacht je werkelijk dat ik baat heb om de boel te verdraaien en te gaan liegen?
Jij maakt er je hobby van om per definitie de gebruiker de schuld te geven. Als iets na 1 jaar kapot gaat zit er geen garantie meer op omdat de fabrieksgarantie is verlopen, is het binnen 1 jaar dan is het de schuld van de gebruiker.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:Jij maakt er je hobby van om per definitie de gebruiker de schuld te geven. Als iets na 1 jaar kapot gaat zit er geen garantie meer op omdat de fabrieksgarantie is verlopen, is het binnen 1 jaar dan is het de schuld van de gebruiker.
Verdraaid! Dat is totaal niet waar.

Ik geef de gebruiker niet per definitie de schuld!
Dit geval is zo duidelijk, dat jij daar blind voor bent, hoef je mij niet zwart te maken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
olaf79 schreef:Jij maakt er je hobby van om per definitie de gebruiker de schuld te geven. Als iets na 1 jaar kapot gaat zit er geen garantie meer op omdat de fabrieksgarantie is verlopen, is het binnen 1 jaar dan is het de schuld van de gebruiker.
Verdraaid! Dat is totaal niet waar.

Ik geef de gebruiker niet per definitie de schuld!
Dit geval is zo duidelijk, dat jij daar blind voor bent, hoef je mij niet zwart te maken.
Ik hoef jou niet zwart te maken want dat doe je zelf al! Dit geval is helemaal niet duidelijk. Jij bent er niet bij geweest, je hebt de laptop niet gezien en je weet niet hoe hard die fan draaide of hoe warm die laptop werd. Je hebt niet gezien dat de ventilatie geblokkeerd was. Je baseert alles op speculatie en aannames.
Nu terug naar de werkelijkheid: Feit is dat de wet stelt dat de verkoper moet bewijzen dat het defect niet aanwezig was tijdens de levering en dat het defect of het ontstaan daarvan de koper is aan te rekenen. .
Dat kan hij niet, dus gewoon niet zeuren en garantie verlenen, conform de eisen van de Nederlandse wet.
Zo het al zo was dat de roosters geblokkeerd waren, is het vrij zeker, dat gezien het normale gebruik van een draagbare computer, zo'n apparaat daar tegen moet kunnen, en defecten als gevolg daarvan de koper dus niet is aan te rekenen.
Oftwel, TS heeft gewoon recht op kostenloze reparatie / garantie of geld terug.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef: Zo het al zo was dat de roosters geblokkeerd waren, is het vrij zeker, dat gezien het normale gebruik van een draagbare computer, zo'n apparaat daar tegen moet kunnen, en defecten als gevolg daarvan de koper dus niet is aan te rekenen.
Oftwel, TS heeft gewoon recht op kostenloze reparatie / garantie of geld terug.
Je kletst uit je nek.
De roosters mogen nooit afgedekt worden en dat wordt ook in de handleidingen aangegeven.
Dat jij van mening bent dat een notebook gewoon op bed gebruikt moet kunnen worden, wilt nog niet zeggen dat ik daaraan moet houden.

Ik heb zeer veel notebooks en laptops gerepareerd. Ik weet donders goed waar ik het over heb.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
olaf79 schreef: Zo het al zo was dat de roosters geblokkeerd waren, is het vrij zeker, dat gezien het normale gebruik van een draagbare computer, zo'n apparaat daar tegen moet kunnen, en defecten als gevolg daarvan de koper dus niet is aan te rekenen.
Oftwel, TS heeft gewoon recht op kostenloze reparatie / garantie of geld terug.
Je kletst uit je nek.
De roosters mogen nooit afgedekt worden en dat wordt ook in de handleidingen aangegeven.
Dat jij van mening bent dat een notebook gewoon op bed gebruikt moet kunnen worden, wilt nog niet zeggen dat ik daaraan moet houden.

Ik heb zeer veel notebooks en laptops gerepareerd. Ik weet donders goed waar ik het over heb.
Dat doet allemaal niks ter zaken en is bovendien niet relevant. Jij kent de omstandigheden niet en dus kun je geen conclusies trekken. Jij weet niet waar de roosters zitten. Je weet niet of die geblokkeerd zijn geweest en je weet ook niet of dit het defect heeft veroorzaakt. Jij zegt: snel draaiende fan = hitte probleem = defecte gpu. DAT is onzin.

Feit blijft dat de verkoper moet bewijzen dat het defect niet aanwezig was tijdens levering en de koper het defect is aan te rekenen. Daar wens ik hem veel succes bij, want dat gaat hem niet snel lukken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef: Dat doet allemaal niks ter zaken en is bovendien niet relevant. Jij kent de omstandigheden niet en dus kun je geen conclusies trekken. Jij weet niet waar de roosters zitten. Je weet niet of die geblokkeerd zijn geweest en je weet ook niet of dit het defect heeft veroorzaakt. Jij zegt: snel draaiende fan = hitte probleem = defecte gpu. DAT is onzin.

Feit blijft dat de verkoper moet bewijzen dat het defect niet aanwezig was tijdens levering en de koper het defect is aan te rekenen. Daar wens ik hem veel succes bij, want dat gaat hem niet snel lukken.
Ik weet niet waar die roosters zitten?
Ik kom echt niet meer bij!

De TS schreef in zijn openingspost:
[quote"Kishkumen"]Ik gebruik mijn laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de laptop op schoot toen de laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit![/quote]
Het staat er letterlijk!

Het gaat hierbij dus om een gebruikersfout.

[quote"Kishkumen"]Ik heb grote problemen met mijn HP Macbook Pro.[/quote]
Het gaat hier niet om een HP Macbook (omdat een Macbook van Apple is), maar het gaat hier om de HP ENVY serie, welke ook wel de MacBook Pro Clone genoemd wordt.
Vandaar dat de TS spreekt over een HP Mackbook pro.
En de HP ENVY serie zijn geen laptops maar notebooks.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
olaf79 schreef: Dat doet allemaal niks ter zaken en is bovendien niet relevant. Jij kent de omstandigheden niet en dus kun je geen conclusies trekken. Jij weet niet waar de roosters zitten. Je weet niet of die geblokkeerd zijn geweest en je weet ook niet of dit het defect heeft veroorzaakt. Jij zegt: snel draaiende fan = hitte probleem = defecte gpu. DAT is onzin.

Feit blijft dat de verkoper moet bewijzen dat het defect niet aanwezig was tijdens levering en de koper het defect is aan te rekenen. Daar wens ik hem veel succes bij, want dat gaat hem niet snel lukken.
Ik weet niet waar die roosters zitten?
Ik kom echt niet meer bij!

De TS schreef in zijn openingspost:
[quote"Kishkumen"]Ik gebruik mijn laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de laptop op schoot toen de laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit!
Het staat er letterlijk!
Waar staat hier letterlijk dat de rooster versperd werden? Dat is jouw aanname! Waar staat hier letterlijk dat de roosters onderop zitten? Ik lees het niet. Het is jouw aanname.

Het gaat hierbij dus om een gebruikersfout.

[quote"Kishkumen"]Ik heb grote problemen met mijn HP Macbook Pro.[/quote]
Het gaat hier niet om een HP Macbook (omdat een Macbook van Apple is), maar het gaat hier om de HP ENVY serie, welke ook wel de MacBook Pro Clone genoemd wordt.
Vandaar dat de TS spreekt over een HP Mackbook pro.
En de HP ENVY serie zijn geen laptops maar notebooks.
Jij bent degene die uit zijn nek kletst:
De HP envy serie is een laptop. Of weet zelfs HP niet wat haar eigen producten zijn? Van de HP WEBSITE:
hp.com schreef:ENVY Laptops & Netbook PCs Powerful laptops for all your mobile needsAfbeelding
Kijk eens goed naar dat plaatje!!!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

http://www8.hp.com/nl/nl/products/lapto ... 0Envy%2014

HP Envy Home notebook pc's
HP ENVY 14-2050ed Beats editie notebook pc (LS511EA)

specificaties:

Video:
AMD Radeon HD 6630M (1 GB DDR3 gereserveerd)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:http://www8.hp.com/nl/nl/products/lapto ... 0Envy%2014

HP Envy Home notebook pc's
HP ENVY 14-2050ed Beats editie notebook pc (LS511EA)

specificaties:

Video:
AMD Radeon HD 6630M (1 GB DDR3 gereserveerd)
Volgens jou was de envy serie een notebook. Dus in de VS heet hetzelfde product laptop? Rarara hoe kan dat???
Misschien komt dat omdat notebook de meer algemeen gebruikte naam voor draagbare computer in Nederland is?
Hoe weet je trouwens dat het om de envy beats editie gaat. (waarbij ik in het plaatje duidelijk een ventilatierooster aan de zijkant zie)

Het onderscheid dat jij maakt tussen laptop en notebook is arbitrair. Zelfs de fabrikanten gebruiken de termen door elkaar.

Gesloten