Op 9 juli 2015 heb ik 2 Ipad mini's gekocht bij de mediamarkt in Den Haag, wij waren op vakantie en wilden de kids een Ipad geven en dachten, dan maar bij de mediamarkt want als er wat mee is dan kunnen wij ook in Groningen terecht. Dachten wij!
Rond 31 oktober 2015 viel het ons op dat 1 ipad kom trok aan de linkerkant van het apparaat. Erg vreemd dus wij naar de mediamarkt in Groningen. Daar werden wij goed geholpen door een medewerkster en deze vertelde dat de Ipad werd opgestuurd. Na 1.5 week kwam de Ipad terug en werd ons verteld dat de expert van Repair electronic repair & logistics BV drukschade had geconstateerd door toedoen van de klant en valt niet onder de garantie. Daarbij een prijsopgave voor reparatie van 221,90 euro! De Ipad heeft 277,76 euro gekost, om met hun slogan te spreken "ik ben toch niet gek" gingen wij niet akkoord.
Wij vroegen om een second opinion. Prima, dit werd gedaan. Nadat de tweede week was ingegaan begon de 2e Ipad dezelfde klachten te vertonen en nog wel op dezelfde plaats als de 1e. Dit geloof je toch niet, wij naar de mediamarkt met de 2e Ipad, de 1e was nog onderweg naar de second opinion. De klachten werden vermeld en ze wilden in eerste instantie deze Ipad ook opsturen, maar daar gingen wij niet mee akkoord omdat we dan twee kwijt waren en aangezien de eerstes conclusie al niet goed was stelden wij voor om te wachten tot de 1e Ipad terug was en dan kijken wat we met de tweede zouden doen. Na drie weken nog niets gehoord en was het intussen wel beu, weer een ritje naar de mediamarkt. Daar werd mij verteld dat inmiddels de 1e Ipad terug was en ook de tweede reparateur had aangegeven dat het drukschade zou zijn.
Uiteraard heb ik daar mijn ongenoegen uitgesproken en gezegd dat ik er nu onderhand wel klaar mee was omdat het nu wel erg lang duurde allemaal en we niet tot een oplossing kwamen. Deze medewerkster heeft toen contact opgenomen met haar leidinggevende en deze zou in de loop van de week contact met ons opnemen nadat hij Apple over dit probleem had gesproken.
Vandaag vrijdag 11 december nog niets gehoord dus zelf maar gebeld en er was helaas nog niets bekend. Rare was dat vanavond om 20:00 uur ineens de leidinggevende belde met het verhaal dat ook Apple ons niet tegemoet wil komen en dat er kort gezegd niets aan te doen is. Wij zijn hier op zijn zachts gezegd erg boos om, waar is ons recht als consument. Hoe kan ik schade toebrengen op 2 Ipads op dezelfde plek. Het krom trekken van de ipads wordt ook namate het gebruik erger. Mijn beleving wordt er iets te warm en trekt het hierdoor krom.
Volgens de mediamarkt kan het geen fabrieksschade zijn omdat dit de enige twee klachten zijn die ze binnen hebben gekregen. Ik vraag mij echt af mag dit zomaar en kan de mediamarkt zich hierachter verschuilen. De experts kunnen in mijn ogen wel meer zeggen, waar sta ik dan als consument. Hier kunnen ze toch alle kanten mee op en ik sta in de kou.
Op dit moment wordt er nog een second opinion gedaan, maar er werd wel bij verteld dat ze de Ipads niet gaan vergoeden. Ik vind dit ronduit absurd en vraag mij nogmaals af mag dit en kan dit. Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand hoe hier nu verder mee om te gaan? Ik wil graag meer mensen bereiken met dit probleem om samen wellicht de strijd aan te gaan...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kromgetrokken iPad mini's
Re: Kromgetrokken iPad mini's
Vervelend, maar toevallig de mini's in de auto laten liggen tijdens vakantie?. Ipad mini doet het prima maar kan heel slecht tegen te hoge temperaturen (geloof dat maximaal 35 graden nog acceptabel is). Kennis van me had hem ook in zijn auto laten liggen tijdens een zonnige dag en ook deze kreeg bovengenoemde klachten (gok dat het ding door het zwarten scherm echt extreem heet is geworden).
Re: Kromgetrokken iPad mini's
Jolandadorenbos44 schreef:Op 9 juli 2015 heb ik 2 Ipad mini's gekocht bij de mediamarkt in Den Haag, wij waren op vakantie en wilden de kids een Ipad geven en dachten, dan maar bij de mediamarkt want als er wat mee is dan kunnen wij ook in Groningen terecht. Dachten wij!
Rond 31 oktober 2015 viel het ons op dat 1 ipad kom trok aan de linkerkant van het apparaat. Erg vreemd dus wij naar de mediamarkt in Groningen. Daar werden wij goed geholpen door een medewerkster en deze vertelde dat de Ipad werd opgestuurd. Na 1.5 week kwam de Ipad terug en werd ons verteld dat de expert van Repair electronic repair & logistics BV drukschade had geconstateerd door toedoen van de klant en valt niet onder de garantie. Daarbij een prijsopgave voor reparatie van 221,90 euro! De Ipad heeft 277,76 euro gekost, om met hun slogan te spreken "ik ben toch niet gek" gingen wij niet akkoord.
Wij vroegen om een second opinion. Prima, dit werd gedaan. Nadat de tweede week was ingegaan begon de 2e Ipad dezelfde klachten te vertonen en nog wel op dezelfde plaats als de 1e. Dit geloof je toch niet, wij naar de mediamarkt met de 2e Ipad, de 1e was nog onderweg naar de second opinion. De klachten werden vermeld en ze wilden in eerste instantie deze Ipad ook opsturen, maar daar gingen wij niet mee akkoord omdat we dan twee kwijt waren en aangezien de eerstes conclusie al niet goed was stelden wij voor om te wachten tot de 1e Ipad terug was en dan kijken wat we met de tweede zouden doen. Na drie weken nog niets gehoord en was het intussen wel beu, weer een ritje naar de mediamarkt. Daar werd mij verteld dat inmiddels de 1e Ipad terug was en ook de tweede reparateur had aangegeven dat het drukschade zou zijn.
Uiteraard heb ik daar mijn ongenoegen uitgesproken en gezegd dat ik er nu onderhand wel klaar mee was omdat het nu wel erg lang duurde allemaal en we niet tot een oplossing kwamen. Deze medewerkster heeft toen contact opgenomen met haar leidinggevende en deze zou in de loop van de week contact met ons opnemen nadat hij Apple over dit probleem had gesproken.
Vandaag vrijdag 11 december nog niets gehoord dus zelf maar gebeld en er was helaas nog niets bekend. Rare was dat vanavond om 20:00 uur ineens de leidinggevende belde met het verhaal dat ook Apple ons niet tegemoet wil komen en dat er kort gezegd niets aan te doen is. Wij zijn hier op zijn zachts gezegd erg boos om, waar is ons recht als consument. Hoe kan ik schade toebrengen op 2 Ipads op dezelfde plek. Het krom trekken van de ipads wordt ook namate het gebruik erger. Mijn beleving wordt er iets te warm en trekt het hierdoor krom.
Volgens de mediamarkt kan het geen fabrieksschade zijn omdat dit de enige twee klachten zijn die ze binnen hebben gekregen. Ik vraag mij echt af mag dit zomaar en kan de mediamarkt zich hierachter verschuilen. De experts kunnen in mijn ogen wel meer zeggen, waar sta ik dan als consument. Hier kunnen ze toch alle kanten mee op en ik sta in de kou.
Op dit moment wordt er nog een second opinion gedaan, maar er werd wel bij verteld dat ze de Ipads niet gaan vergoeden. Ik vind dit ronduit absurd en vraag mij nogmaals af mag dit en kan dit. Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand hoe hier nu verder mee om te gaan? Ik wil graag meer mensen bereiken met dit probleem om samen wellicht de strijd aan te gaan...
Lastig verhaal, maar kromtrekken door de warmte is hoogst onwaarschijnlijk, de behuizing is van aluminium, en dat heeft een smeltpunt >900 graden celsius, en de temperatuur waarbij aluminium gaat verbuigen is ook >600 graden celsius. Honderden graden eerder zullen de diverse thermische sensoren alle elektronica en de accu uitschakelen. Mocht dat al gebeuren, dan is de ipad daarna onbruikbaar, want diverse lagen van het scherm bestaan uit plasticsoorten, en die overleven >100 graden niet eens. Lang voordat de behuizing het dus zal begeven.
Maar goed, <6maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat jij iets gedaan hebt wat de garantie ongeldig maakt, bijvoorbeeld dat je er mee hebt lopen frisbeen op het strand oid. >6 maanden moet jij een verkoper bewijzen dat je niks geks hebt gedaan.
Gezien de genoemde data, is de schade binnen een kleine 4 maanden opgetreden, en dus moet de verkoper bewijzen dat jij ze hebt misbruikt, wat meer inhoud dan dit simpelweg tegen je zeggen zoals ze nu doen.
Helaas voor je is Apple notoir stug in dit soort gevallen, en zal iets van het kaliber van een rechtsbijstandverzekering nodig zijn om ze in het gareel te slaan vrees ik voor je.
Re: Kromgetrokken iPad mini's
't Is een probleem wat vaker voorkomt, check:
http://www.klachtenkompas.nl/apple-onof ... rvice-door
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-loke ... -a1953746/
http://www.klachtenkompas.nl/apple-onof ... rvice-door
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-loke ... -a1953746/
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 dec 2015 13:26
Re: Kromgetrokken iPad mini's
Hallo Veldt01.Veldt01 schreef:Vervelend, maar toevallig de mini's in de auto laten liggen tijdens vakantie?. Ipad mini doet het prima maar kan heel slecht tegen te hoge temperaturen (geloof dat maximaal 35 graden nog acceptabel is). Kennis van me had hem ook in zijn auto laten liggen tijdens een zonnige dag en ook deze kreeg bovengenoemde klachten (gok dat het ding door het zwarten scherm echt extreem heet is geworden).
Bedankt voor je reactie. Ik heb de Ipads niet in de auto laten liggen. Het probleem is pas ontstaan 8 weken geleden en bij gewoon gebruik.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 dec 2015 13:26
Re: Kromgetrokken iPad mini's
Lastig verhaal, maar kromtrekken door de warmte is hoogst onwaarschijnlijk, de behuizing is van aluminium, en dat heeft een smeltpunt >900 graden celsius, en de temperatuur waarbij aluminium gaat verbuigen is ook >600 graden celsius. Honderden graden eerder zullen de diverse thermische sensoren alle elektronica en de accu uitschakelen. Mocht dat al gebeuren, dan is de ipad daarna onbruikbaar, want diverse lagen van het scherm bestaan uit plasticsoorten, en die overleven >100 graden niet eens. Lang voordat de behuizing het dus zal begeven.
Maar goed, <6maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat jij iets gedaan hebt wat de garantie ongeldig maakt, bijvoorbeeld dat je er mee hebt lopen frisbeen op het strand oid. >6 maanden moet jij een verkoper bewijzen dat je niks geks hebt gedaan.
Gezien de genoemde data, is de schade binnen een kleine 4 maanden opgetreden, en dus moet de verkoper bewijzen dat jij ze hebt misbruikt, wat meer inhoud dan dit simpelweg tegen je zeggen zoals ze nu doen.
Helaas voor je is Apple notoir stug in dit soort gevallen, en zal iets van het kaliber van een rechtsbijstandverzekering nodig zijn om ze in het gareel te slaan vrees ik voor je.[/quote]
Hallo Sjohie, Bedankt voor je reactie.
Wat je aangeeft dat snap ik moet al erg warm worden wil de ipad krom trekken, maar dit zelfde geld volgens mij ook voor als je er op zou gaan zitten. Drukschade door eigen toedoen. En dan zoals ik al schreef bij beide ipads op dezelfde plek dezelfde schade aanbrengen....
Wat je schrijft lijkt mij ook zij moeten bewijzen dat ik de schade heb aangebracht. Ik vind de service van de mediamarkt ronduit slecht, ik heb het product daar gekocht en volgens mij moeten ze mij een gedegen product geven binnen de garantietermijn.
Zit nu nog op reactie te wachten, maar heb er een hard hoofd in...
Maar goed, <6maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat jij iets gedaan hebt wat de garantie ongeldig maakt, bijvoorbeeld dat je er mee hebt lopen frisbeen op het strand oid. >6 maanden moet jij een verkoper bewijzen dat je niks geks hebt gedaan.
Gezien de genoemde data, is de schade binnen een kleine 4 maanden opgetreden, en dus moet de verkoper bewijzen dat jij ze hebt misbruikt, wat meer inhoud dan dit simpelweg tegen je zeggen zoals ze nu doen.
Helaas voor je is Apple notoir stug in dit soort gevallen, en zal iets van het kaliber van een rechtsbijstandverzekering nodig zijn om ze in het gareel te slaan vrees ik voor je.[/quote]
Hallo Sjohie, Bedankt voor je reactie.
Wat je aangeeft dat snap ik moet al erg warm worden wil de ipad krom trekken, maar dit zelfde geld volgens mij ook voor als je er op zou gaan zitten. Drukschade door eigen toedoen. En dan zoals ik al schreef bij beide ipads op dezelfde plek dezelfde schade aanbrengen....
Wat je schrijft lijkt mij ook zij moeten bewijzen dat ik de schade heb aangebracht. Ik vind de service van de mediamarkt ronduit slecht, ik heb het product daar gekocht en volgens mij moeten ze mij een gedegen product geven binnen de garantietermijn.
Zit nu nog op reactie te wachten, maar heb er een hard hoofd in...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 dec 2015 13:26
Re: Kromgetrokken iPad mini's
Hallo Moneyman,Moneyman schreef:'t Is een probleem wat vaker voorkomt, check:
http://www.klachtenkompas.nl/apple-onof ... rvice-door
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-loke ... -a1953746/
Bedankt voor je reacties, inderdaad mijn ipads zien er net zo uit als in dat artikel! Het is toch ongelooflijk dat hier niets mee gedaan wordt! Vandaar ook dat ik alles probeer, kassa, radar, rechter in de regio en zelfs rechtsbijstand. Tegen mij wordt er gezegd dat ze dit nog nooit eerder hebben gezien of gehoord. Nou Apple dus wel! Vraag me nu toch sterk af of de mediamarkt wel contact heeft gehad met Apple.
Ik wacht weer af en ben nog niet klaar met mijn strijd..