Mijn relaas over de Acer laptop staat uitgebreid op de site.
Nu met de winkel Informatique helaas een heel slechte ervaring dit terwijl ik altijd tevreden was over deze winkel in Bergschenhoek.
De laptop heb ik terug, werkt voor het moment nu goed, hoop dat het zo blijft.
De DVD's gekocht op advies van de verkoper van Informatique in Bergschenhoek samen met de Acer laptop, 3 stuks ter waarde van 12 euro.
Na reparatie van de 'nieuwe' laptop ben ik gaan branden, dit lukte steeds maar niet, errors en de dvd speelde niet af in mijn dvd speler. Maar goed voor mij ook een onbekend gebied nog ( niet meer) dus blijven proberen.
Nu blijkt dat een ander merk dvd, gister gekocht, geen problemen geeft, ik doe het dus allemaal goed en de dvd speelt af op mijn dvd speler.
Ik bel Informatique hierover.
De jongen ( Ricardo ) die ik, na weer lang wachten, aan de telefoon krijg zegt: 'het klopt, niet alle branders werken met alle dvd's maar dat is uw risico en ruilen ( wat overigens met dvd's niet kan ) kan alleen binnen acht dagen, dat staat op de bon.
Nou, mijn laptop is eerst twee weken weggeweest naar Acer, 8 juli gekocht en 16 juli opgehaald omdat deze niet goed werkte, nu ben ik vele uren kwijt met het branden wat dus niet lukte, dat kon ook bij mijn onbekendheid liggen, wat dus niet blijkt.
En dan maar heel rigide blijven zeggen dat acht dagen de termijn is en mijn risico en ook gewoon niet luisteren. Ik ben heel boos geworden en ook niet meer correct.
Ten eerste verkopen ze bij informatique mij een computer die het niet goed doet.
Ten tweede ook dvd's die niet werken met deze brander en dan geen gareantie geven en maar liefst drie dvd's verkopen en door de verkoper is mij niets verteld over dat deze mogelijk niet werken met deze brander.
Deze Ricardo wilde mij ook niet met een leidinggevende doorverbinden, dat was het beleid.
Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering maar eens raadplegen want de extra kosten lopen nu al op naar 25 euro.
Daarbij vind ik het gewoon schandalig hoe ik als consument behandeld wordt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop ( acer ) , dvd's en winkel INFORMATIQUE
Re: Laptop ( acer ) , dvd's en winkel INFORMATIQUE
Ben vandaag door Informatique gebeld naar aanleiding van mijn klacht.
Zij gaan nu uitzoeken hoe het zit dit merk dvd en deze laptop.
Daarna hoor ik meer.
Keurig behandeld door deze meneer.
Dus okay, Informatique gaat met klachten dus correct om.
Buiten wat er dan gister gebeurde, was wat kort door de bocht.
Zij gaan nu uitzoeken hoe het zit dit merk dvd en deze laptop.
Daarna hoor ik meer.
Keurig behandeld door deze meneer.
Dus okay, Informatique gaat met klachten dus correct om.
Buiten wat er dan gister gebeurde, was wat kort door de bocht.
Eerder heb ik onderstaand antwoord al eens gegeven. Wat is echter aan de hand. De meeste winkels zijn/willen niet op de hoogte zijn van deze informatie, en verkopen maar een willekeurige DVD/CD van merk XXX, en dan gaat het wel eens goed fout. Door sommige worden zelfs zgn.NO_NAMES verjkocht, en dan kan je helemaal je lol op.
Beleid om niet door te verbinden komt toch wel een tikkeltje arrogant over. Is ook mijn vergelijkbare ervaring.
Kennelijk heeft men pas een dag later, na het lezen van je opmerkingen, gemeend je te moeten bellen. Dan is feitelijk al geen sprake meer dat men echt goed om gaat met klachten, maar dat meer noodgedwongen doet.
Tenslotte: ik(c.s.) ben ook klant bij dit bedrijf, en heb daar zowel goede als slechte ervaringen. Maar ik moet toch wel toegeven dat ze per saldo tot de betere horen.
----------------------------------------------------------------------------------
Misschien heb je iets aan het onderstaande.
Het is ook van belang dat DVD's van merken en type worden gebruikt, die passen bij het specifieke apparaat.
Daarom publiceren veel fabrikanten per type brander een lijst welke media zijn getest, en in principe geen/vrijwel nooit problemen zullen opleveren. Dus met de lijst naar de winkel, en alleen media kopen die op die lijst staan. Je wordt vreemd aangekeken, maar het resultaat telt.
Voor een thans veel gebruikte brander van NEC, N2500, zie bijvoorbeeld http://www.de.nec.de./software/1579_Med ... (1.07).pdf. Ook Plextor publiceert dit soort overzichten.
Tenslotte brengt de fabrikant ook af en toe nieuwe firmware uit voor zijn brander ter oplossing van fouten, en bijvoorbeeld het geschikt maken voor nieuwere media. Het juist uitvoeren van zo'n update kan ook wonderen verrichten
Ging iets fout bij De Tros met underscores, maak dan keuze op http://www.de.nec.de./softwareoverview2.php/id/557
-----------------------------------------------------------------------------
En dan de clue: welke bij de Acer. Laat dat Inforamtique (en Acer) maar eens lekker uitzoeken.
Succes
Beleid om niet door te verbinden komt toch wel een tikkeltje arrogant over. Is ook mijn vergelijkbare ervaring.
Kennelijk heeft men pas een dag later, na het lezen van je opmerkingen, gemeend je te moeten bellen. Dan is feitelijk al geen sprake meer dat men echt goed om gaat met klachten, maar dat meer noodgedwongen doet.
Tenslotte: ik(c.s.) ben ook klant bij dit bedrijf, en heb daar zowel goede als slechte ervaringen. Maar ik moet toch wel toegeven dat ze per saldo tot de betere horen.
----------------------------------------------------------------------------------
Misschien heb je iets aan het onderstaande.
Het is ook van belang dat DVD's van merken en type worden gebruikt, die passen bij het specifieke apparaat.
Daarom publiceren veel fabrikanten per type brander een lijst welke media zijn getest, en in principe geen/vrijwel nooit problemen zullen opleveren. Dus met de lijst naar de winkel, en alleen media kopen die op die lijst staan. Je wordt vreemd aangekeken, maar het resultaat telt.
Voor een thans veel gebruikte brander van NEC, N2500, zie bijvoorbeeld http://www.de.nec.de./software/1579_Med ... (1.07).pdf. Ook Plextor publiceert dit soort overzichten.
Tenslotte brengt de fabrikant ook af en toe nieuwe firmware uit voor zijn brander ter oplossing van fouten, en bijvoorbeeld het geschikt maken voor nieuwere media. Het juist uitvoeren van zo'n update kan ook wonderen verrichten
Ging iets fout bij De Tros met underscores, maak dan keuze op http://www.de.nec.de./softwareoverview2.php/id/557
-----------------------------------------------------------------------------
En dan de clue: welke bij de Acer. Laat dat Inforamtique (en Acer) maar eens lekker uitzoeken.
Succes
Ik hoop dat het is opgelost met Informatique want ze zijn heus wel bereidwillig .
De wachttijden zijn ook behoorlijk maar je moet er wat voor over hebben als iets goedkoper is.Dat is het enigste nadeel.
De wachttijden zijn ook behoorlijk maar je moet er wat voor over hebben als iets goedkoper is.Dat is het enigste nadeel.