Hallo,
ik heb laatst een laptop via marktplaats verkocht,
en nu zegt de koper dat hij kapot is gegaan en eist hij zijn geld terug
en dat ik ook nog een de reparatie kosten moet betalen.
en hij heeft ookal aangifte bij de politie en marktplaats etc gedaan.
maar hij heeft toch helemaal geen recht om z`n geld terug te vragen want dat heb ik niet met hem afgesproken want, toen hij hem kocht deed hij het 100% en dat heeft hij zelf gezien.
wat vinden jullie ervan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop Marktplaats.
Re: Laptop Marktplaats.
Ik weet niet wat er allemaal qua recht geldt maar neem aan dat als je dit doet dat de eventuele kosten er na voor de koper is.
Als jij aangeeft dat het goed werkt en niet een defect vertoont lijkt me geen vuiltje aan de lucht.
Als jij aangeeft dat het goed werkt en niet een defect vertoont lijkt me geen vuiltje aan de lucht.
Je bent tot niets verplicht. Kopen op Marktplaats houdt een bepaald risico in en koper kan geen beroep doen op consumentenbescherming. De wet voorziet niet in regelgeving bij aankopen tussen twee particulieren.
Meldt koper dat je niets gaat vergoeden.
Meldt koper dat je niets gaat vergoeden.
De koper kan hem wel hebben laten vallen . Als hij garantie wilde hebben moet hij in een winkel kopen en niet op MP.
Het hangt er allemaal vanaf...
Ben je een consument of handel je op marktplaats uit naam van een winkel? Wanneer heb je het product verkocht? Wanneer is deze kapot gegaan? Wanneer heeft de koper zich gemeld? Wat is gecommuniceerd over de laptop? Wat is de aard van het defect?
De reparatiekosten komen zowiezo voor rekening van de koper, omdat hij jou eerst een mogelijkheid had moeten bieden om dat te doen. De mogelijkheid om de onderzoekskosten te verhalen schat ik in als zijnde twijfelachtig.
Ben je een consument of handel je op marktplaats uit naam van een winkel? Wanneer heb je het product verkocht? Wanneer is deze kapot gegaan? Wanneer heeft de koper zich gemeld? Wat is gecommuniceerd over de laptop? Wat is de aard van het defect?
De reparatiekosten komen zowiezo voor rekening van de koper, omdat hij jou eerst een mogelijkheid had moeten bieden om dat te doen. De mogelijkheid om de onderzoekskosten te verhalen schat ik in als zijnde twijfelachtig.
Zeker wel. Dwaling (6:228 BW) is een mogelijkheid en non-conformiteit (7:17 jo 7:21 BW) is een andere.dhc schreef:De wet voorziet niet in regelgeving bij aankopen tussen twee particulieren.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 apr 2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ga je dat bewijzen?
Met kopen op Marktplaats loop je risico.
recht hebben is één, krijgen een tweede....
Succes ermee.
Met kopen op Marktplaats loop je risico.
recht hebben is één, krijgen een tweede....
Succes ermee.
Het is mogelijk dat door fout gebruik de laptop kapot is gegaan en verder was het verkoop zonder garantie en de koper moet nu met harde bewijzen komen dat het probleem voor de koop al aanwezig was wat erg moeilijk gaat worden.
Dus vraag harde bewijzen en plaats dat verhaal eens.
U schreef niet wat er defect was.
Dus vraag harde bewijzen en plaats dat verhaal eens.
U schreef niet wat er defect was.