LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop retourneren naar Wehkamp

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
DominiquevanH

Laptop retourneren naar Wehkamp

Ongelezen bericht door DominiquevanH »

Ik heb 2 dagen geleden een laptop gekocht bij Wehkamp en heb deze ondertussen al uitgepakt en aangezet. Windows is inmiddels geinstalleerd. Nu ben ik niet te spreken over de grafische kaart en wil de laptop graag retourneren. Tot nu toe heb ik wat forums gelezen en daarin heb ik kunnen vinden dat ik gewoon recht heb op mijn herroepingsrecht, ook als ik de laptop al heb aangezet en de zegel verbroken heb. Dit in tegenstelling tot wat er in de regels en voorwaarden van Wehkamp zelf staat. Kan iemand hier wat licht over schijnen? Ik wil de laptop niet onnodig opsturen. Inmiddels heb ik al een mailtje gestuurd naar de klantenservice, die mij eigenlijk alleen kon doorverwijzen naar hun 'regels en voorwaarden' van het retourneren.
Alvast bedankt,
Dominique

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Laptop retourneren naar Wehkamp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

DominiquevanH schreef:Ik heb 2 dagen geleden een laptop gekocht bij Wehkamp en heb deze ondertussen al uitgepakt en aangezet. Windows is inmiddels geinstalleerd. Nu ben ik niet te spreken over de grafische kaart en wil de laptop graag retourneren. Tot nu toe heb ik wat forums gelezen en daarin heb ik kunnen vinden dat ik gewoon recht heb op mijn herroepingsrecht, ook als ik de laptop al heb aangezet en de zegel verbroken heb. Dit in tegenstelling tot wat er in de regels en voorwaarden van Wehkamp zelf staat. Kan iemand hier wat licht over schijnen? Ik wil de laptop niet onnodig opsturen. Inmiddels heb ik al een mailtje gestuurd naar de klantenservice, die mij eigenlijk alleen kon doorverwijzen naar hun 'regels en voorwaarden' van het retourneren.
Alvast bedankt,
Dominique

Tsja, wist je niet vantevoren dat de grafische kaart niet datgene was wat je wilde ?
Geef je heel weinig kans aangezien de pc reeds in gebruik is genomen. Wellicht staat jouw naam reeds in het aanmeldscherm.

Het is niet onmogelijk om dit weer ongedaan te maken maar Wehkamp zelf zal dit niet kunnen.
Er kan wel zoveel op forums staan betreffende herroepingsrecht, zoveel andere topics zeggen het tegendeel.

Loop eens een juridisch loket binnen. Eerte advies is gratis

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

DominiquevanH schreef:Ik heb 2 dagen geleden een laptop gekocht bij Wehkamp en heb deze ondertussen al uitgepakt en aangezet. Windows is inmiddels geinstalleerd. Nu ben ik niet te spreken over de grafische kaart en wil de laptop graag retourneren. Tot nu toe heb ik wat forums gelezen en daarin heb ik kunnen vinden dat ik gewoon recht heb op mijn herroepingsrecht, ook als ik de laptop al heb aangezet en de zegel verbroken heb. Dit in tegenstelling tot wat er in de regels en voorwaarden van Wehkamp zelf staat. Kan iemand hier wat licht over schijnen? Ik wil de laptop niet onnodig opsturen. Inmiddels heb ik al een mailtje gestuurd naar de klantenservice, die mij eigenlijk alleen kon doorverwijzen naar hun 'regels en voorwaarden' van het retourneren.
Alvast bedankt,
Dominique

Hoe zou u het vinden als u in de schoenen van Wehkamp stond en iemand een product terugstuurt dat al gebruikt is en dus niet meer als nieuw verkocht kan worden? En dat alleen maar omdat de grafische kaart deze persoon toch niet aanstaat; iets wat deze persoon prima van tevoren had kunnen weten als hij wat meer research hierna had gedaan...

Wettelijk gezien heb je waarschijnlijk recht op retour, maar persoonlijk vind ik deze manier van doen, die enkel gericht is op de eigen persoon, wel tekenend voor de manier waarop we tegenwoordig met elkaar omgaan

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Allereerst bied ik je namens wehkamp.nl excuses aan voor wat er is voorgevallen.
Graag wil ik kijken of ik je een oplossing kan bieden. Als je hiervan gebruik wilt maken,
kun je via e-mail ([email protected]) jouw klantnummer of postcode en huisnummer en eventueel het forum, waarop je je klacht kenbaar hebt gemaakt, sturen.
Ik wacht jouw reactie af. Voor nu wens ik je een prettige dag.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@fritspieters,

excuus voor wat?? :lol:

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

fritspieters schreef:Allereerst bied ik je namens wehkamp.nl excuses aan voor wat er is voorgevallen.
Graag wil ik kijken of ik je een oplossing kan bieden. Als je hiervan gebruik wilt maken,
kun je via e-mail ([email protected]) jouw klantnummer of postcode en huisnummer en eventueel het forum, waarop je je klacht kenbaar hebt gemaakt, sturen.
Ik wacht jouw reactie af. Voor nu wens ik je een prettige dag.
Excuses?

Iemand koopt, naar ik hoop bij zijn volle verstand, een laptop. Specificaties ervan zijn gewoon op de website te lezen. De laptop wordt in gebruik genomen en dan innens, blijkt de grafische kaart, waarvan je precies weet welke kaart er in de laptop zit, als niet toereikend beschouwd.
Daarvoor biedt jij je excuses aan? :shock:

Misschien moet je meer dan 1 standaard bericht maken om te antwoorden. :roll:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe zou u het vinden als u in de schoenen van Wehkamp stond en iemand een product terugstuurt dat al gebruikt is en dus niet meer als nieuw verkocht kan worden? En dat alleen maar omdat de grafische kaart deze persoon toch niet aanstaat; iets wat deze persoon prima van tevoren had kunnen weten als hij wat meer research hierna had gedaan...
Dit is simpelweg de wet koop op afstand, die terugsturen binnen 7 dagen mogelijk maakt. Vervelend voor Wehkamp, maar dat is nu eenmaal de consequentie van deze verkoop methode. Ze kunnen ook in elk dorp een fysieke winkel openen....

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

16again schreef:
Dit is simpelweg de wet koop op afstand, die terugsturen binnen 7 dagen mogelijk maakt. Vervelend voor Wehkamp, maar dat is nu eenmaal de consequentie van deze verkoop methode. Ze kunnen ook in elk dorp een fysieke winkel openen....
Tja, persoonlijk hoop ik altijd nog dat ik onderdeel van een samenleving ben waarin niet alleen rechten (plichten worden voor het gemak vaak even vergeten) een rol spelen, maar waar mensen ook nog een beetje rekening houden met goed fatsoen. Maar goed, op dit forum krijg ik vaak het idee dat dat een valse hoop is...

Rim69

16again schreef: Dit is simpelweg de wet koop op afstand, die terugsturen binnen 7 dagen mogelijk maakt. Vervelend voor Wehkamp, maar dat is nu eenmaal de consequentie van deze verkoop methode. Ze kunnen ook in elk dorp een fysieke winkel openen....
Dat gaat niet op voor een in gebruik genomen product.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ik weet niet wat de fijne regels zijn van koop op afstand.

Maar ik geef wel advies. bereid je de volgende keer wat beter voor. Vraag informatie aan een verkoper en goede verkopers zullen gerichte informatie en advies geven. In een winkel.

Persoonlijk zou ik het liefste het antwoord geven "Pech, moet je maar niet bij de Wehkamp kopen!" maar volgens mij sta je nog steeds sterk ook al is deze al geinstalleerd en gebruikt. Dat is nou eenmaal het voordeel van koop op afstand.

Verder, als je hier iets aan hebt, of door argumentaties van andere posters, of door volhouden toch tot ontbinding kan overgaan, stap aub een winkel binnen ipv iets kopen bij de Wehkamp tenzij je echt weet wat je wilt hebben.

Het voordeel van koop of afstand is heel erg simpel te verwoorden: Of de prijs ligt stukken lager of je twijfelt aan het product en wilt gebruik kunnen maken van de rechten van de consument bij koop of afstand (of je wilt het toevoegen aan Wehkamp krediet, komt ook voor maar daar krijgen ze spijt van), maar hier wil ik graag aan toevoegen: Als dit niet het geval is, doe dit dan niet en stap gewoon een winkel binnen..

Mijn advies, maak deze fout de volgende keer aub niet meer. De wehkamp is nooit goedkoop en er zijn webshops met betere service afhandeling. Ook al heb ik zelf liever dat consumenten gewoon naar winkels komen (door mijn werk) zijn er ook veel webwinkels die veel moderner werken dan Wehkamp. Wehkamp stamt uit het tijdperk waarin Nokia nog een begrip was, oftewel loopt erg achter qua vernieuwing en aanpassingen.

Gooi die gids gewoon bij het oud papier.

(btw, ook al ben ik erg afgedwaald, volgens mij heb je nog steeds recht op ontbinding, omdat hoe ouderwets dan ook, de Wehkamp volgens de wet nog steeds als een verkoper wordt gezien die verkoopt volgens 'koop op afstand' wetgeving.)

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Alvast bedankt,
Dominique
Als je via internet koopt heb je in de regel 7 werkdagen of meer om een product retour te doen. Je moet het zien als een bedenktijd. Maar er zijn uitzonderingen op deze deze regel. Zoals bijv reizen boeken via internet, een verzekering afsluiten, enz. Ook bijv computer games kun je niet retour doen als je het zegel hebt verbroken en het zelfde zal gelden voor een laptop die je reeds in gebruik genomen hebt. Die kunt je trouwens ook niet ruilen in een winkel.

Teunbosseman
Contacteer:

16again schreef:

Zo simpel is het anders niet hoor. Er zijn reeds diverse antwoorden gegeven en ja terug sturen zal ongetwijfeld kunnen MITS in ongebruikte staat en dat is die niet meer.

Onlangs stond in de krant of hier weet niet meer precies waar verhaal kapotte laptop welke als nieuw werd verkocht door Dixons. Nieuwe eigenaar kwam erachter doordat er inlog data werd gevraagd.

Dat wil jij toch niet jezelf laten overkomen ?

16again

De uitspraak van geschillencommissie bij beroep op wet koop op afstand lijkt mij duidelijk...
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 5&cvt=2413

Teunbosseman
Contacteer:

16again schreef:De uitspraak van geschillencommissie bij beroep op wet koop op afstand lijkt mij duidelijk...

Geschillencommisie is geen rechtbank. Denk als ik een rondje google doe ik diverse tegenuitspraken tegen zal komen....lijkt mij ook duidelijk.

Andere discussie, zelfde onderwerp, is geen uitspraak, maar leesvoer.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=110374

Rim69

16again schreef:De uitspraak van geschillencommissie bij beroep op wet koop op afstand lijkt mij duidelijk...
Uitspraak van EEN geschillencommissie en het heeft geen enkele wettelijke waarde of waarde voor een volgende zaak.

16again

Geschillencommisie is geen rechtbank. Denk als ik een rondje google doe ik diverse tegenuitspraken tegen zal komen....lijkt mij ook duidelijk.
Geef dan maar LJN nummers met andere zulke uitspraken...
Uitspraak van EEN geschillencommissie en het heeft geen enkele wettelijke waarde of waarde voor een volgende zaak.
Vooralsnog hecht ik daar meer waarde aan dan aan forumbezoekers die zonder enige onderbouwing berichten plaatsen

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Volgens mij heeft Rim69 wel gelijk met zijn antwoord. 't Antwoord van Frits Pieters gaat teveel lijken op een "automatisch antwoordapparaat" zodra het woord Wehkamp voorbij komt. Weet niet of zoiets al bestaat maar 't gaat er wel op lijken.
Zie er in dit geval "er niet uitkomen met Wehkamp" in. Maar goed, het aanbod staat leuk.

16again

Volgens mij heeft Rim69 wel gelijk met zijn antwoord
Volgens mijn gezond verstand heeft Rim69 ook gelijk! Niet netjes om laptop te installeren/testen , en daarna terug te sturen.

Echter, gezond verstand van forum bezoekers geeft in deze niet de doorslag, de wet koop op afstand wel

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Afgezien van alle wettelijke bepalingen heeft Wehkamp dit op zijn Website gezet :
wehkamp schreef:Al je wehkamp.nl bestellingen hebben een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.
Ik zou niet goed weten hoe u een laptop kunt bekijken, beoordelen en/of passen als u Windows niet installeert.

Het lijkt me daarom volstrekt helder dat u de laptop gewoon kunt retourneren.

Rim69

Leo The Emperor schreef:Ik zou niet goed weten hoe u een laptop kunt bekijken, beoordelen en/of passen als u Windows niet installeert.
Kan je hem dan passen als je Windows wel installeert? :shock:

Gesloten