LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop ruilen powerline te gouda

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: laptop ruilen powerline te gouda

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarom blijf ik maar herhalen, totdat het in hun botte hersens doordringt!

Helaas is dan herhaling nodig.

En ja, ik ben een zelfstandige ondernemer, en ja ik heb een computerbedrijfje.

En ja, ik ben er professioneel mee bezig.

En ja, ik ken de regels.

En ja, ik weet dat er veel mensen zijn die zeggen: Mijn wil is wet. :evil:

mdekh

Ongelezen bericht door mdekh »

Misschien zou het handig zijn beter te lezen wat ik vertelde in mijn verhaal.
Volgens mij wilde ik ruilen en niet, zoals u suggereert, mijn geld terug.
Gelukkig zijn er toch nog winkeliers die begrijpen dat de klant koning is, want na een brief naar de directie van de desbetreffende winkel was het ineens toch niet zo'n probleem.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Dan heb je mazzel p*k, ze zijn het namelijk helemaal niet verplicht! Maar dat wist je inmiddels al....
Amen en welterusten!

ikbenik

Gelukkig zijn er toch nog winkeliers die begrijpen dat de klant koning is,

Wettelijk gezien zijn ze helemaal niet verplicht om de laptop om te ruilen.

Gelukkig zijn er toch nog winkeliers die begrijpen dat de klant koning is,

Jaja, standaard smoesje om de zin door te drijven!

De winkelier moet maar buigen als de klant komt en de winkelier moet maar doen wat de klant zegt.

Dacht het niet!!!

Wij winkeliers behandelen de klanten alleen als koning, als de klant zich als een koning gedraagd.

Dus consumenten die zich naar ons onbeschofd gedragen, krijgen een dito behandeling.

Dus consumenten die zich hufterig gedragen, krijgen een huftersbehandeling.

jor

Ongelezen bericht door jor »

ikbenik schreef.....
Dus consumenten die zich naar ons onbeschofd gedragen, krijgen een dito behandeling.

Dus consumenten die zich hufterig gedragen, krijgen een huftersbehandeling.

En daarmee ga je dan in de fout!!! Want je geeft toe dat je niks beter bent dan de hufterige klant en dus een hufterige ondernemer bent/word. Dat is net zo min goed hoor. Je dient gewoon aan je verplichtingen tegenover de klant te blijven voldoen ( natuurlijk niet zijn zin geven ) maar voor de rest dien je de persoon als klant te blijven behandelen en niet de h*fter te worden die jij zo veracht. Je bent dan geen haar beter.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Gelukkig zijn er toch nog winkeliers die begrijpen dat de klant koning is, want na een brief naar de directie van de desbetreffende winkel was het ineens toch niet zo'n probleem.
En daar komt de aap weer uit de mouw. Niet toegeven dat je zelf te lui bent geweest om e.e.a. vantevoren uit te zoeken, maar de schuld nog steeds bij een ander leggen. Slechte service, klant is geen koning en al die onzin meer is niet van toepassing. Je hebben jezelf totaal niet geinformeerd en daarover ga je nu achterbaks zitten klagen op een forum en tegen de directie. Alsof iedereen op dat gezeur zit te wachten. Zoek het eens niet hogerop, maar zoek het eens bij jezelf. Een goede service ben je op dit moment in elk geval niet waard.

jor

Je hebben jezelf totaal niet geinformeerd en daarover ga je nu achterbaks zitten klagen op een forum en tegen de directie. Alsof iedereen op dat gezeur zit te wachten. Zoek het eens niet hogerop, maar zoek het eens bij jezelf. Een goede service ben je op dit moment in elk geval niet waard.

daar kan ik me wel in vinden. Je wilt eerst het bedrijf afbranden maar het blijft een feit ( ik zei het eerder ) dat Jij jezelf helemaal niet hebt geinformeerd en dat kun je niet op hun schuiven.En nu het bedrijf je toch helpt kom je ineens tot besef dat het wel een goede firma is dat service geeft,En dit alleen omdat jij het verkeerd deed. Eigenlijk zag ik liever dat ze niet zo service-gericht waren in JOU geval.Maar goed.Je kunt stoppen met zeuren.

mdekh

Ongelezen bericht door mdekh »

Hahahaha ik lach heel hard nu.

Wat een gepikeerde ondernemertjes...

Deze topic begon met een doodgewone vraag en volgens mij zijn jullie alleen maar je dagelijkse frustraties aan het neerzetten!

Volgens mij ben ik in eerste instantie ook gewoon FOUT ingelicht door de betreffende werknemer, maar goed als je niet goed leest en alleen maar gefrustreerd topics afstruind, krijg je dit dus.
En volgens mij begrijp jij (jullie) als ondernemer niet dat je de klant toch echt als koning dient te behandelen. Immers een klant die jou klant niet meer wil zijn kan zich niet als koning gedragen, maar goed je hebt helemaal gelijk......

jor

Wat jor al vertelde, de volgende keer ga ik nog meer technische details opzoeken en vooral niet af gaan op termen zoals "Turbo Cache"

Ik heb van een kennis inmiddels een website gekregen waar alle videokaarten op een rij staan (http://nl.notebookcheck.com/)
Misschien dat ik voor de situatie waar ik nu inzit iemand kan behoeden.

Verder begrijp ik uit de reacties dat ruilen service is van een winkel en er niets over in wet vermeld staat.
Dus ik kan wel stellen dat Powerline te Gouda wat mij betreft zeer slechte service/voorwaarden heeft.

Laatst aangepast door mayk.dejong op 18 Jul 2007 15:12, in totaal 1 keer bewerkt

In deze reactie stel je helemaal geen gewone vraag maar probeert het bedijf af te branden. Als je dan je zin krijgt is het weer een goede service, Kom op zeg, Dit roep je over jezelf af. Gaat voortaan lekker ergens anders zeuren.Niks gepikeerde ondernemertjes maar gewoon topicbezoekers die jou gedraai zien. :idea:

ikbenik

Verder begrijp ik uit de reacties dat ruilen service is van een winkel en er niets over in wet vermeld staat.
Dus ik kan wel stellen dat Powerline te Gouda wat mij betreft zeer slechte service/voorwaarden heeft.
Wat een verwende consumenten zeg!

Als een winkelier niet dat wat de consument wilt en de winkelier dit ook niet hoeft te doen, dan is het opeens slechte service.

Dus als de consument beveelt moet de winkelier gehoorzamen?

Klanten die bij mij komen en mij gaan bevelen wat ik moet doen flikker ik er gelijk uit!

En consumenten die dat niet begrijpen, hebben mooi pech.

Dus omdat een winkelier geen producten terugneemt, heeft hij dan gelijk slechte service?

Jij wilt toch dat wij winkeliers jou als koning behandelen? Gedraag je dan ook zo!
Jij gedraagt je als een uitbuiter en als een boef, en dan krijg je geen koningsbehandeling.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als we als consumenten vooraf informeren of het spel gespeeld kan worden?
Dus meenemen en daar proberen voor de koop, vaak weet een goede verkoper van te voren al als het niet kan, en dan is probleem opgelost, koop maar een duurdere!

Verder het ruilen, als je twijfelde moet je eerst naar de voorwaarden informeren, ook winkels die altijd ruilen hebben vaak uitzonderingen voor opruiming en bepaalde produkten!

Kan iemand vertellen welke winkel onderbroeken in geopende verpakking terug zou nemen, als de maat verkeerd is?
Ik zou het als winkel ook niet doen, onverkoopbaar...

Computers kun je zoveel instellingen veranderen en terugzetten en schoonmaken en die controle kost ongeveer 1 uur, als weinig gebruikt, dus je zou deze kosten in rekening moeten brengen!
Ook de controle of alles aanwezig is, dus boekjes, kabels, CD's en zo...
Ook vette vingers en zo verwijderen, krasjes controleren...

magel725

Dus meenemen en daar proberen voor de koop, vaak weet een goede verkoper van te voren al als het niet kan, en dan is probleem opgelost, koop maar een duurdere!
Dan krijg je weer dat mensen denken dat de verkoper hun een duurdere probeert aan te smeren zodat hij meer verdient en niet omdat ze dat nodig hebben.

Tegenwoordig zijn veel klanten niet meer tevreden te houden. Ze kunnen 100 keer iets bij je kopen, maar wanneer ze de 101ste keer een probleem hebben is het "ik kom daar nooit meer". Die zin lees je hier in bijna elk topic. Ook als je ze een keer een duurdere aanraadt omdat ze dat nodig hebben staan ze achter je rug om over je te praten. Ik kan me voorstellen dat dat voor een winkelier niet makkelijk werken is.

ikbenik

Of dat mensen veel willen en het mag niks kosten.

Dus een notebook met een 17 inch scherm, bluetooth, een goede videokaart, een dual-core processor en een grote harde schijf.

Maar het mag niet meer kosten dan €500,- a €700,-!!!

Want de Aldi kan dat ook, dus moeten de rest van de winkeliers die prijzen ook hanteren.

Nu vraag ik me wel af wat het budget van de TS was.

D1RK

@ Ik...Ik

Aldi is vaak Duurder dan E500 ~~E700,- maar wel goedkoop gezien wat ze bieden, dus de duurdere van E800 of E900 die normaal E1200 kosten!

Als je dezelfde voor E300,- wilde, is de kans groot dat je na de betaling erg lang moet wachten (eeuwig) of een doos onder rembours thuis ontvangt, maar ik zag bij diezelfde Aldi ook speelgoed Laptops, dus dan krijg je de verkeerde model en merk, maar die kosten maar E30,- dus E 270,- winst, en ze durven nooit meer online iets te kopen....

Dus het was nieuw in doos, en geschikt voor diverse spellen!
Toch nog sukkels die hier in trapten, en nu Duitsland en Frankrijk genoeg opgelicht zijn, zouden ze hier ook kunnen opduiken!
Ik vond dit een leuke variatie op de baksteen in doos.....!
Gezien het plakband wat erom zat kon je niet kijken, dus ook mijn beste vrienden laten zich wel eens een oor aan naaien, maar zijn dochter van 3 was erg blij!

ikbenik

Aldi is vaak Duurder dan E500 ~~E700,- maar wel goedkoop gezien wat ze bieden, dus de duurdere van E800 of E900 die normaal E1200 kosten!

Omdat het restpartijen zijn.

Het zijn de laatste exemplaren, omdat het magazijn van Medion leeg moet.

Bij printers precies hetzelfde.

Als van HP een model end-of-life is en ik die via een korting kan bestellen, dan zie je de Aldi hierop gelijk reageren.

Alleen denken die domme consumenten dat de prijzen bij de Aldi de normale prijzen zijn.

HET ZIJN AANBIEDINGEN!!!!!!!! SUKKELS!!!!!!

EN AANBIEDINGEN ZIJN ALTIJD VEEL GOEDKOPER!!!!!!!!

En maar roepen dat de normale winkels te duur zijn, en maar blijven vergelijken met de Aldi.

Als je een notebook wilt met een grote harde schijf, 17 inch scherm, een flinke videokaart, en nog veel meer, dan heb je die niet onder de €1000,-!!!!

D1RK

Nee IK...

De restpartijen zijn er wel, maar zolang de Aldi Notebooks verkoopt van E800 die normaal gelijkwaardig E1100 kosten...
En ik mensen ook voor E500 met nog goedkopere je kunt alleen nog mailen en patiance spelen lopen....

En voor een oude printer is de cartridge vaak voordeliger dan de nieuwste modellen, want die zijn vaak pas later als immitatie te koop!

Dat niet alles altijd daar even goed is, je ziet wat je koopt, en de folder een week eerder of zoals bij mij de mail kun je rustig nalezen wat er wel en niet inzit, en dat is in de meeste winkels lastiger, type en prijzen en zoek de rest zelf maar uit!

Dus daarin zijn ze samen met vele online winkels juist beter!
Meer info dan er op een prijskaartje past!

ikbenik

maar zolang de Aldi Notebooks verkoopt van E800 die normaal gelijkwaardig E1100 kosten...
Dat kan niet zomaar!!!

Als ik een printer bestel en de inkoopprijs is €45,- dan ga ik die printer niet voor €45,- verkopen.

Dynabyte doet dat ook wel eens.

Hoe maf kun je wezen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben een leek op het gebied van computers en daarom had ik advies gevraagd in de winkel. Deze jongen vertelde mij vervolgens dat dit een goede keuze zou zijn voor de eisen die ik aan een laptop stelde. Ik koop dus vol verwachting die laptop, maar die blijkt niet aan de eisen te voldoen.
Normaal mag je een in de winkel gekochtte PC dus niet ruilen.
Hier ben je echter verkeerd/onvoldoende door de verkoper/adviseur voorgelicht. Door deze foutieve informatie voldoet het gekochtte dus niet aan de verwachtingen die je er op grond van verkoop praat van kon hebben, volgens mij is dat gewoon een reden tot ontbinding van de koop!

Heb je al geprobeerd Vista terug te zetten (herstel CD/Partitie) om vervolgens met apparaat terug te gaan naar de winkel en het probleem bij de betreffende verkoper voor te leggen?

ikbenik

@ mayk.dejong:

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden.

Welk spel wil je dan spelen en welke notebook heb je dan gekocht en is jouw aanbevolen?

Want zonder die specificaties van het spel kun je niks beginnen.

Dan zal ik eens gaan kijken welke notebook en specificaties je nodig hebt. Daarmee wil ik je graag helpen.

magel725

Normaal mag je een in de winkel gekochtte PC dus niet ruilen.
Hier ben je echter verkeerd/onvoldoende door de verkoper/adviseur voorgelicht. Door deze foutieve informatie voldoet het gekochtte dus niet aan de verwachtingen die je er op grond van verkoop praat van kon hebben, volgens mij is dat gewoon een reden tot ontbinding van de koop!
Ligt er maar net aan hoe iemand iets vraagt en hoe diegene het antwoord opvat. Als de TS vraagt of dit of dat spel erop draait en de verkoper zegt: "ja, waarschijnlijk wel", dan betekent dat dat er een kans is dat dat spel draait. Maar veel mensen horen alleen "ja" en het "waarschijnlijk" horen ze niet.

Bovendien is er een nuance tussen draaien en goed draaien. Crysis zal ook wel draaien op een notebook van 700 of 800 euro, maar of je het dan speelbaar vindt verschilt per persoon. De enige manier om je goed voor te bereiden is ZELF zoeken naar de specificaties van het spel en wat benchmarks van grafische kaarten opzoeken en kijken hoeveel frames per seconde spellen halen op een laptop resolutie. Weet de klant niet wat dit allemaal betekent dan zijn ze erg slecht geinformeerd en ligt de schuld grotendeels bij hunzelf. Als je namelijk op google zoekt naar "laptop spellen advies" krijg je op de eerste pagina al zoveel tips dat je meteen redelijk geinformeerd naar een laptop kunt zoeken. Om dit zelf te bedenken hoef je echt geen universitaire opleiding genoten te hebben.

Gesloten