LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop scherm kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Delcasa

Laptop scherm kapot

Ongelezen bericht door Delcasa »

Enkele dagen geleden zat ik Geenstijl een artikeltje te lezen en plotseling *ploep*; hele scherm donker (vrijwel zwart, vanaf sommige inkijkhoeken is nog een heeeel klein beetje iets te zien). Laptop (Acer Aspire G7220) is zo in ieder geval niet meer bruikbaar. Aansluiten op een extern beeldscherm leert dat er niks mis is IN de laptop, want op extern scherm doet alles hetwel gewoon.

Zojuist heb ik contact gehad met Media Markt waar ik de laptop op 15 augustus gekocht heb. Deze meneer vertelde mij het volgende:
- nog een week gebruik maken van de laptop zonder ter reparatie aan te bieden heeft geen enkel gevolg voor de garantiebepalingen en het verdere traject, mits het product binnen een termijn van 1 jaar na aankoop aangeboden wordt.
- het is beter direct de laptop aan te bieden bij Acer, dan via Media Markt.

Dat later inleveren ter reparatie klopt volgens mij (2maanden max, nietwaar?) en dat via Acer aanbieden wellicht ook, omdat dit op aanraden van een verkoper is gebeurd.

Zijn er dingen die ik speciaal moet noteren voor eventueel later gebruik. Ik hbe de naam van meneer, datum&tijd van gesprek enzo, want ik lees hier behoorlijke doem-verhalen achteraf.

Kan iemand deze feiten onderbouwen/corrigeren/aanvullen met wetsartikelen? Ik ben namelijk vanaf begin augustus ook niet meer in nederland(voor 6maanden) dus is het wel van belang dat dit goed geregeld wordt....

alfatrion

Re: Laptop scherm kapot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee je hebt een plicht om het gebrek spoedig te melden en die termijn is minimaal 2 maanden. Jij hebt hier aan voldaan door met de winkelier te overleggen, maar het zou toch goed zijn om dit schriftelijk vast te leggen waarin je tevens meld wat ze je adviseerde.

Nee, juridisch gezien is het verstandiger om het naar de winkelier te brengen. Als er was mis gaat kun je heel simpel aanspraak maken op het consumenten recht en de winkelier aansprakelijk stellen.

Maak een backup voor dat het product afgeeft.

Burgerlijk Wetboek 7 artikel 6, 6a, 17, 21-25

BBCS
Contacteer:

Re: Laptop scherm kapot

Ongelezen bericht door BBCS »

Het inverterprintplaatje in het scherm is defect.
Deze zorgt voor dat het verlichtingslamp in het scherm van de benodigde spanning wordt voorzien.

Houdt wel rekening met een lange reparatietermijn.

Gesloten