LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop
laptop
Ik heb op een donderdag een laptop gekocht bij een electronicazaak. Een medewerker hielp mij bij het uitzoeken van een laptop. Terwijl we rondkeken, zei hij al over een aantal goedkopere laptops dat ze troep waren en dat ik die beter niet kon kopen (dat had al vraagtekens bij mij moeten oproepen). Uiteindelijk koos ik door de medewerker voor een duurdere laptop. Tijdens het gesprek gaf ik aan te twijfelen omdat ik niet wist of mijn vriend al een laptop had gekocht. Mij werd toen gezegd dat ik de aankoop binnen 14 dagen nog kon retourneren. Vervolgens werd ik geattendeerd op het feit dat de winkel de laptop gratis naar windows 10 zou updaten en office zou gratis op de laptop worden geïnstalleerd. Daar heb ik toen gebruik van gemaakt.
De maandag daarna ging ik terug om de laptop te retourneren. De laptop was al afgerekend maar had de winkel nog niet verlaten omdat de programma's erop gezet zouden worden.
Er werd mij toen gezegd dat ze 60 euro zouden inhouden omdat ze aan de laptop hadden gewerkt en omdat ze dus office en windows erop gezet hebben.
Beide programma's waren gratis bij de laptop en mediamarkt biedt het zelf aan.
Ik vind het nogal raar dat ze 60 euro hebben ingehouden omdat ze er programma's op hebben gezet. Bovendien heb ik van tevoren aangegeven dat ik niet zeker was en mij is toen niets verteld over dat er geld in zou worden gehouden bij een retour.
Bovendien vind ik het ook apart dat ze een dienst bij een product gratis aanbieden maar dat als je het product terugbrengt, je moet betalen voor die dienst.
Nogmaals, ik heb het product niet meegenomen want de laptop had ik in de winkel gelaten.
Weet iemand of dit zomaar mag?
De maandag daarna ging ik terug om de laptop te retourneren. De laptop was al afgerekend maar had de winkel nog niet verlaten omdat de programma's erop gezet zouden worden.
Er werd mij toen gezegd dat ze 60 euro zouden inhouden omdat ze aan de laptop hadden gewerkt en omdat ze dus office en windows erop gezet hebben.
Ik vind het nogal raar dat ze 60 euro hebben ingehouden omdat ze er programma's op hebben gezet. Bovendien heb ik van tevoren aangegeven dat ik niet zeker was en mij is toen niets verteld over dat er geld in zou worden gehouden bij een retour.
Bovendien vind ik het ook apart dat ze een dienst bij een product gratis aanbieden maar dat als je het product terugbrengt, je moet betalen voor die dienst.
Nogmaals, ik heb het product niet meegenomen want de laptop had ik in de winkel gelaten.
Weet iemand of dit zomaar mag?
Laatst gewijzigd door Bouchrah op 02 sep 2015 18:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: laptop
Of het wel of niet mag weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat verkopers tegenwoordig snotziek worden van al die mensen waar ze een uur mee bezig zijn en die dan het product per ommegaande niet meer willen hebben. Had dan eerst even uw vriend gebeld. Dat kan ook van uit de winkel. Mediamarkt is er niet voor u; Mediamarkt is er om geld te verdienen.
Ik snap dat het vervelend is voor hun en daarom had ik van tevoren gevraagd of ik het eventueel nog terug kon brengen. Ik wilde namelijk wachten maar de verkoper verzekerde mij ervan dat ik de laptop gewoon nog terug kon brengen. Mediamarkt is er om geld te verdienen maar zonder klanten komen ze ook niet ver. Bovendien hebben consumenten nou eenmaal het recht om producten te retourneren.
In een fysieke winkel?Bouchrah schreef:Ik snap dat het vervelend is voor hun en daarom had ik van tevoren gevraagd of ik het eventueel nog terug kon brengen. Ik wilde namelijk wachten maar de verkoper verzekerde mij ervan dat ik de laptop gewoon nog terug kon brengen. Mediamarkt is er om geld te verdienen maar zonder klanten komen ze ook niet ver. Bovendien hebben consumenten nou eenmaal het recht om producten te retourneren.
Alleen volgens hun eigen voorwaarden.
Voor de service die ze verleend hebben mogen ze dan dus gewoon kosten in rekening brengen.
In een fysieke winkel inderdaad. Het was een gratis service en ik heb het product niet mee naar huis genomen.
Het was een gratis service omdat het bij de prijs van de koop in zat..Bouchrah schreef:In een fysieke winkel inderdaad. Het was een gratis service en ik heb het product niet mee naar huis genomen.
Kan me niet voorstellen dat ze ook je laptop die je zelf meebrengt even updaten naar W10 en office zonder daarvoor kosten in rekening te brengen. Oftewel, dit geldt alleen als je iets koopt.
In een fysieke winkel heb je standaard geen recht om spullen te retourneren. Daar kan MM wel in afwijken door dit toch toe te staan volgens hun algemene voorwaarden, maar daar mogen ze dan ook beperkingen aan stellen. Het is een gunst, geen recht.
Office wordt niet gratis geïnstalleerd, maar W 10 wel, ook kom je met je eigen PC/laptop.angel1978 schreef:Het was een gratis service omdat het bij de prijs van de koop in zat..Bouchrah schreef:In een fysieke winkel inderdaad. Het was een gratis service en ik heb het product niet mee naar huis genomen.
Kan me niet voorstellen dat ze ook je laptop die je zelf meebrengt even updaten naar W10 en office zonder daarvoor kosten in rekening te brengen. Oftewel, dit geldt alleen als je iets koopt.
In een fysieke winkel heb je standaard geen recht om spullen te retourneren. Daar kan MM wel in afwijken door dit toch toe te staan volgens hun algemene voorwaarden, maar daar mogen ze dan ook beperkingen aan stellen. Het is een gunst, geen recht.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/windo ... langId=-11
office is gratis geïnstalleerd op de laptop, alleen het activeren gaat geld kosten.toeslagen schreef:Office wordt niet gratis geïnstalleerd, maar W 10 wel, ook kom je met je eigen PC/laptop.angel1978 schreef:Het was een gratis service omdat het bij de prijs van de koop in zat..Bouchrah schreef:In een fysieke winkel inderdaad. Het was een gratis service en ik heb het product niet mee naar huis genomen.
Niet mee eens, want ik kan niet zien, wat iedereen op zijn/haar laptop voor programma´s heeft staan.puma73 schreef:office is gratis geïnstalleerd op de laptop, alleen het activeren gaat geld kosten.toeslagen schreef:Office wordt niet gratis geïnstalleerd, maar W 10 wel, ook kom je met je eigen PC/laptop.angel1978 schreef:
Het was een gratis service omdat het bij de prijs van de koop in zat..
Er zijn nog andere programma´s dan Office.
En het gaat om het gratis upgraden van Windows 10 op je eigen Laptop en of PC.
Het spreekt toch vanzelf dat je alleen producten kunt retourneren welke zonder verdere handelingen weer in de winkel als nieuw kunnen worden verkocht ?Bouchrah schreef:Mij werd toen gezegd dat ik de aankoop binnen 14 dagen nog kon retourneren. Vervolgens werd ik geattendeerd op het feit dat mediamarkt gratis de laptop naar windows 10 zou updaten en office zou gratis op de laptop worden geïnstalleerd. Daar heb ik toen gebruik van gemaakt.
De verpakking is geopend, de laptop is uitgepakt, er is software op geïnstalleerd, de gebruiksvoorwaarden zijn geaccepteerd, er is ook tijd ingestoken.
Ik denk dat het redelijk is wat de winkel doet.
"ze hebben het niet verteld" is wel erg gemakkelijk. U heeft ook niet doorgevraagd of doorgedacht.
Het is erg makkelijk om te zeggen dat iemand niet doorgevraagd of doorgedacht heeft. Als u mijn verhaal goed leest, kunt u zien dat ik heb aangegeven te twijfelen en mij werd toen gezegd dat retourneren mag binnen 14 dagen. Bovendien is de office software niet eens geactiveerd.
Dus u gaat een laptop voor uw vriend kopen en uw vriend ook? Dwaas verhaal. MM heeft groot gelijk.
-
Waar, maar u laat het wel gebeuren en heeft er gebruik van gemaakt en laat de laptop daarvoor zelfs achter in de winkel.Bouchrah schreef: Vervolgens werd ik geattendeerd op het feit dat de winkel de laptop gratis naar windows 10 zou updaten en office zou gratis op de laptop worden geïnstalleerd. Daar heb ik toen gebruik van gemaakt.
Hiermee ben ik het verder ook eens .crazyme schreef: Het spreekt toch vanzelf dat je alleen producten kunt retourneren welke zonder verdere handelingen weer in de winkel als nieuw kunnen worden verkocht ?
De verpakking is geopend, de laptop is uitgepakt, er is software op geïnstalleerd, de gebruiksvoorwaarden zijn geaccepteerd, er is ook tijd ingestoken.
Ik denk dat het redelijk is wat de winkel doet.
"ze hebben het niet verteld" is wel erg gemakkelijk. U heeft ook niet doorgevraagd of doorgedacht.
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 sep 2015 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er geldt inderdaad de huisregel by MM dat producten binnen 14 dagen in de winkel kunnen worden geretourneerd, waarbij het aankoopbedrag wordt vergoed.Bouchrah schreef:Het is erg makkelijk om te zeggen dat iemand niet doorgevraagd of doorgedacht heeft. Als u mijn verhaal goed leest, kunt u zien dat ik heb aangegeven te twijfelen en mij werd toen gezegd dat retourneren mag binnen 14 dagen. Bovendien is de office software niet eens geactiveerd.
De winkelmedewerker had dus op jouw vraag behoren te zeggen dat deze huisregel niet geldt voor laptops.voorwaarden MM schreef:Uitgesloten van retour en omruiling in een Media Markt winkel zijn:
.....
•Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.
....
Indien producten uit coulanceoverwegingen door Media Markt retour genomen worden kan Media Markt een percentage van het aankoopbedrag in mindering brengen op de terugbetaling, of een giftcard uitgeven.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 sep 2015 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens welk wetboek ?Bovendien hebben consumenten nou eenmaal het recht om producten te retourneren.