13 Oktober 2003 kocht ik bij Block een laptop van Packard Bell. Na 4 maanden begon de zilveren rand (wat gewoon kunstof blijkt te zijn) lelijk te slijten en zwart te worden. Na een 1ste brief naar PB, kreeg ik te horen dat dit komt door het zweet van mijn handen en dat dit niet onder garantie valt. Hier nam ik geen genoegen mee omdat ik vind dat een dergelijk duur product van duurzaam materiaal vervaardigd moet zijn omdat je toch minstens een jaar of 5 met zo'n laptop wilt werken. Ik heb contact opgenomen met HCC Consument en kreeg ik als antwoord dat ik hier inderdaad geen genoegen mee hoefde te nemen, met referentie naar artikel nr. 17, lid 2 van het Burgelijk Wetboek 7.
Wederom een brief gestuurd naar PB waarin ik deze gegevens melde en inderdaad kreeg ik op 1 april een schrijven van PB met een 'interventie' dat mijn laptop opgehaald zou worden, met instructies hoe ik de laptop in moest pakken, het geen ik mee instemde, per email, aangenomen dat PB tot inkeer gekomen was. Totaal onaangekondigd stond DHL 21 april voor mijn deur om de laptop op te halen waarna ik de laptop snel heb in laten pakken door de medewerker van DHL. Na anderhalf week niets gehoord te hebben, zelf geen bewijs van ontvangst, heb ik enkele keren gemaild, maar kreeg als antwoord dat zij niets wisten omdat de afdeling die mijn laptop zou 'repareren' niet bereikbaar was, en dat ze snel contakt met mij op zouden nemen. Weer 2 weken later heb ik ze zelf maar gebeld, en tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat een 'reparatie' mij 289 euro gaat kosten. Stem ik niet in met de reparatie, kost het mij überhaupt 149 euro voor de 'gemaakte onkosten". Tevens werd mij verteld dat ik de laptop niet eerder retour gestuurd kreeg voordat het geld van mijn rekening bij hen binnen is.
Ik heb telefonisch en onder protest toegestemd om dit bedrag af te schrijven van mijn rekening omdat ik mijn laptop anders helemáál kwijt ben, met in mijn achterhoofd dit bedrag gelijk weer op te eisen zodra mijn laptop weer in mijn bezit is.
Ik kan er niet over uit dat zulke praktijken bestaan. Er is tijdens de correspondentie geen wóórd gerept over evt. kosten (bewijs heb ik d.m.v. hun schrijven aan mij) en ik ben ervan overtuigd dat PB verkeerd en zeer klantonvriendelijk handelt. Naar mijn mening zijn dit pure oplichtingspraktijken. Als ik van te voren geweten zou hebben dat er zulke idioot hoge bedragen gerekend zouden worden (als ze dit vermeld hadden in hun correspondentie met mij) zou ik uiteraard nooit toegestemd hebben, de laptop zelf was immers al duur genoeg.
Ik wil mijn laptop, dan maar mét versleten 'zilveren' rand terug.
Misschien dat iemand die dit leest weet hoe ik e.e.a. het beste aan kan pakken. En wat nu even minder essentiëel is; t.z.t. tóch een vervanging van die zilveren rand voor elkaar krijg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop van Packard Bell
Re: Laptop van Packard Bell
Je moet je niet tot Packard Bell begeven maar tot Block.
Block heeft jou een rotproduct verkocht, hen moet je aansprakelijk stellen en hen verzoeken de laptop om te ruilen, waarschijnlijk zullen ze dat dan wel niet doen, in dat geval moet je Block voor de Rechter dagen.
Alvorens je dat doet, raad ik jou aan eerst de geschillencommissie Uneto aan te schrijven en je klacht daar uitleggen en vragen om een uitspraak te doen.
Block is bij Uneto aangesloten.
Het adres van die geschillencommissie is: Uneto geschillencommissie
postbus: 90600 ,2509 lp Den Haag
Block heeft jou een rotproduct verkocht, hen moet je aansprakelijk stellen en hen verzoeken de laptop om te ruilen, waarschijnlijk zullen ze dat dan wel niet doen, in dat geval moet je Block voor de Rechter dagen.
Alvorens je dat doet, raad ik jou aan eerst de geschillencommissie Uneto aan te schrijven en je klacht daar uitleggen en vragen om een uitspraak te doen.
Block is bij Uneto aangesloten.
Het adres van die geschillencommissie is: Uneto geschillencommissie
postbus: 90600 ,2509 lp Den Haag
Re: Laptop van Packard Bell
Toevallig ben ik daar gisteren naar toe gegaan, maar Block zegt dat ze er niets aan en tegen kunnen doen.
Uitgepraat ben je........
Uitgepraat ben je........
Re: Laptop van Packard Bell
Dat klopt, ze wijzen alle verantwoordelijkheden van hun hand.
Ik heb ze 14 dagen de tijd gegeven om de pc.om te komen ruilen of anders mijn geld terug, vrijdag 7 mei 2004 belde zo'n dozenverkoper van de firma Block mij op, die liet mij weten dat ik het wel op mijn buik kan schrijven, dus Block wordt door mij gedagvaard waarbij alle gerechtelijkekosten alsmede deurwaarderskosten voor hun rekening komen uiteraard vermeerderd met de wettelijke rente.
Hedendaags de 11e mei 2004 heb ik een deskundige bij mij gehad, wat blijkt nu, die Block heeft mij geen nieuwe pc. verkocht maar een oude pc. die heel lang in een andere filiaal gestaan heeft als een demo-model.
Alvorens ik de rechtszaak opstart tegen hen doe ik eerst een beroep op Uneto te den Haag, het is wel dubbel op wat ik doe, maar beter extra als een te weinig.
Ik heb ze 14 dagen de tijd gegeven om de pc.om te komen ruilen of anders mijn geld terug, vrijdag 7 mei 2004 belde zo'n dozenverkoper van de firma Block mij op, die liet mij weten dat ik het wel op mijn buik kan schrijven, dus Block wordt door mij gedagvaard waarbij alle gerechtelijkekosten alsmede deurwaarderskosten voor hun rekening komen uiteraard vermeerderd met de wettelijke rente.
Hedendaags de 11e mei 2004 heb ik een deskundige bij mij gehad, wat blijkt nu, die Block heeft mij geen nieuwe pc. verkocht maar een oude pc. die heel lang in een andere filiaal gestaan heeft als een demo-model.
Alvorens ik de rechtszaak opstart tegen hen doe ik eerst een beroep op Uneto te den Haag, het is wel dubbel op wat ik doe, maar beter extra als een te weinig.
Re: Laptop van Packard Bell
Dat is inderdaad ook geen goede reclame voor hen. En dat ze u een oude laptop in de schoenen hebben geschoven; dat zou natuurlijk niet mogen, zeker als ze het u niet verteld hebben of een fikse korting hebben gegeven.
Mijn zaak is echter van hele andere gading, en Block schuift alles af op PB zelf. Zelf kan ik niets anders doen dan wachten op mijn laptop, ook al is het m.i. zeer onrechtvaardig, maar als ik de laptop maar weer terug heb. Dan kan ik verdere stappen ondernemen.
Ik wens u veel succes met het verloop van deze kwalijke kwestie.
Mijn zaak is echter van hele andere gading, en Block schuift alles af op PB zelf. Zelf kan ik niets anders doen dan wachten op mijn laptop, ook al is het m.i. zeer onrechtvaardig, maar als ik de laptop maar weer terug heb. Dan kan ik verdere stappen ondernemen.
Ik wens u veel succes met het verloop van deze kwalijke kwestie.
Re: Laptop van Packard Bell
Dank u!
U wens ik ook veel succes toe en laat u niet kisten door die stelletje geboeften.
U wens ik ook veel succes toe en laat u niet kisten door die stelletje geboeften.
Re: Laptop van Packard Bell
Ik heb net zo'n verhaal als Lady Juf.
Wie kan mij helpen. Na een paar weken ging er een letter van het toetsenbord af. Gebeld. Drie kwartier aan de lijn gehangen voor 0,15 eurocent per minuut. Toen moest de computer naar Dusseldorf om gemaakt te worden. Toetsenbord moest vervangen worden. Omdat ik de computer zakelijk nodig heb, dacht ik die letter er maar op gaan proberen te lijmen. Ging dus niet, maar maakte niet uit, want ik zou toch al een nieuw toetsenbord krijgen. Al met al, de laptop is 6 weken weggeweest. Laten maken kostte 289 Euro. Als ik niet liet maken moest ik om de computer terug te krijgen 149 Euro betalen. Heb hem dus laten maken en gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Nu verschillende malen protest aangetekend, maar het lijkt net of ze bij PB niet kunnen lezen dat de letter er gewoon tijdens het typen afging. Ze zeggen dat het ondeskundig gebruik is. Ook Modern Electronics is er achteraan gegaan en gaf me hetzelfde antwoord. Wie weet bij wie ik moet zijn om mijn geld terug te krijgen?
Wie kan mij helpen. Na een paar weken ging er een letter van het toetsenbord af. Gebeld. Drie kwartier aan de lijn gehangen voor 0,15 eurocent per minuut. Toen moest de computer naar Dusseldorf om gemaakt te worden. Toetsenbord moest vervangen worden. Omdat ik de computer zakelijk nodig heb, dacht ik die letter er maar op gaan proberen te lijmen. Ging dus niet, maar maakte niet uit, want ik zou toch al een nieuw toetsenbord krijgen. Al met al, de laptop is 6 weken weggeweest. Laten maken kostte 289 Euro. Als ik niet liet maken moest ik om de computer terug te krijgen 149 Euro betalen. Heb hem dus laten maken en gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Nu verschillende malen protest aangetekend, maar het lijkt net of ze bij PB niet kunnen lezen dat de letter er gewoon tijdens het typen afging. Ze zeggen dat het ondeskundig gebruik is. Ook Modern Electronics is er achteraan gegaan en gaf me hetzelfde antwoord. Wie weet bij wie ik moet zijn om mijn geld terug te krijgen?