Ik koop op 30 Maart een Sony Vaio notebook, welke ik af en toe wil gaan gebruiken.
De notebook is op 17 April wellicht bij elkaar 10 uur gebruikt, in huis op de tafel.
Mijn dochter kijkt een film en er verschijnt opeens een verticale streep aan de rechterkant van het scherm.
Later trekt er een schuine streep van links boven naar de onderkant van de verticale streep rechts.
Ik ga terug met de notebook, en men vertelt mij dat het led scherm gebroken/gescheurd is en dat dit geen garantie kan zijn aangezien het wel gevallen oid zal wezen.
Dat is dus niet het geval, als ik iets laat vallen begrijp ik dat het kapot gaat en is dat gewoon je eigen domme schuld.
Ik word dus woest en ga weg, maar bedenkt me een week later en aangezien de Mediamarkt geen zin lijkt te hebben om mij op verzoek terug te bellen, ga ik wederom terug aangezien ik niet kan accepteren dat men dus domweg zegt zelf gelijk te hebben.
Ik ga weer in gesprek met de reparatie afdeling, en laat ook zien dat er geen enkel krasje oid op zit qua val of stoot schade.
Nu wil men de notebook toch opsturen met het verzoek voor een garantiereparatie.
Vandaag een mail ontvangen waarin staat dat het val-stoot of drukschade is, en ik dus geen garantie krijg, wederom om 11 uur de mediamarkt gebelt met de vraag om hierover te spreken waarop ik door de manager teruggebelt zou worden, uiteindelijk om 16.45 maar weer naar de winkel gereden, waar de manager zegt het wel geprobeerd te hebben…….
Het word een welles nietes spel, ik zeg er is niets mee gebeurt, en de mediamarkt zegt van wel en ik krijg dus geen garantie.
Men neemt nogmaals contact op met de reparatieafdeling, en zegt toe mij maandag weer terug te bellen, waarschijnlijk met hetzelfde verhaal.
Dat de Mediamarkt zich het recht toe-eigent om voor rechter te spelen waar men zichzelf dan maar het voordeel geeft is ronduit belachelijk. Ik heb nu de keuze een 11.6″ notebook van € 450 na enkele uren gebruik te laten repareren voor € 225, en anders kan ik hem ongerepareerd ophalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Led scherm breekt in nieuwe notebook
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Er zijn meer juridisch onderlegde forumleden, maar bij een defect binnen 6 maanden na aankoop, dient de verkoper aan te tonen dat dit door de gebruiker is gebeurd, maw zij moeten bewijzen dat het val- of stootschade is. Na die 6 maanden draait het om, en moet jij bewijzen dat het niét door verkeerd gebruik is gekomen. Maw, laat ze maar bewijzen dat het je/jullie schuld is, het feit dat de buitenkant onbeschadigd is, is al een aardige opsteker voor jullie.Har1 schreef:Ik koop op 30 Maart een Sony Vaio notebook, welke ik af en toe wil gaan gebruiken.
De notebook is op 17 April wellicht bij elkaar 10 uur gebruikt, in huis op de tafel.
Mijn dochter kijkt een film en er verschijnt opeens een verticale streep aan de rechterkant van het scherm.
Later trekt er een schuine streep van links boven naar de onderkant van de verticale streep rechts.
Ik ga terug met de notebook, en men vertelt mij dat het led scherm gebroken/gescheurd is en dat dit geen garantie kan zijn aangezien het wel gevallen oid zal wezen.
Dat is dus niet het geval, als ik iets laat vallen begrijp ik dat het kapot gaat en is dat gewoon je eigen domme schuld.
Ik word dus woest en ga weg, maar bedenkt me een week later en aangezien de Mediamarkt geen zin lijkt te hebben om mij op verzoek terug te bellen, ga ik wederom terug aangezien ik niet kan accepteren dat men dus domweg zegt zelf gelijk te hebben.
Ik ga weer in gesprek met de reparatie afdeling, en laat ook zien dat er geen enkel krasje oid op zit qua val of stoot schade.
Nu wil men de notebook toch opsturen met het verzoek voor een garantiereparatie.
Vandaag een mail ontvangen waarin staat dat het val-stoot of drukschade is, en ik dus geen garantie krijg, wederom om 11 uur de mediamarkt gebelt met de vraag om hierover te spreken waarop ik door de manager teruggebelt zou worden, uiteindelijk om 16.45 maar weer naar de winkel gereden, waar de manager zegt het wel geprobeerd te hebben…….
Het word een welles nietes spel, ik zeg er is niets mee gebeurt, en de mediamarkt zegt van wel en ik krijg dus geen garantie.
Men neemt nogmaals contact op met de reparatieafdeling, en zegt toe mij maandag weer terug te bellen, waarschijnlijk met hetzelfde verhaal.
Dat de Mediamarkt zich het recht toe-eigent om voor rechter te spelen waar men zichzelf dan maar het voordeel geeft is ronduit belachelijk. Ik heb nu de keuze een 11.6″ notebook van € 450 na enkele uren gebruik te laten repareren voor € 225, en anders kan ik hem ongerepareerd ophalen.
Maar goed, zonder rechtsbijstand zal dat een aardig lang gevecht worden, jij tegen het grote mediamarkt. Tussen recht hebben op papier, en recht krijgen in de praktijk, zit in dit soort gevallen een grote kloof.
En in dit stukje speel ik even advocaat van de mediamarkt duivel, weet je echt zeker dat je dochter die notebook niet heeft laten kletteren, of heeft dichtgeklapt terwijl er nog een voorwerp op het toetsenbord ligt, en daardoor de boel ontwricht is? Maw, was je er al die tijd bij? Kinderen zijn kinderen, en willen soms nog wel eens een leugentje vertellen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Dit kan best een fabricagefout zijn. Scherm verkeerd gemonteerd in behuizing o.i.d.
Soms gaan spullen "uit zichzelf" stuk. Weet ik uit ervaring. Dat heeft dan te maken met spanningen op of in de constructie en/of het materiaal.
Kijk even op de site van http://www.consuwijzer.nl inzake garantie.
Op internet is er veel over te vinden http://forums.whirlpool.net.au/archive/1086267 etc
Soms gaan spullen "uit zichzelf" stuk. Weet ik uit ervaring. Dat heeft dan te maken met spanningen op of in de constructie en/of het materiaal.
Kijk even op de site van http://www.consuwijzer.nl inzake garantie.
Op internet is er veel over te vinden http://forums.whirlpool.net.au/archive/1086267 etc
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Voor zover ik weet is er bij schade van buiten af geen sprake van perfecte verticale, horizontale of diagonale lijnen.
Zat er nog iets om de lijnen heen wat leek op een 'olie vlek'?
Zo niet, is de laptop opgestuurd naar de fabrikant/erkende reparateur of hebben zij zelf die conclusie getrokken?
Perfecte verticale/horizontale/diagonale lijnen zonder een olie vlek effect zijn niet mogelijk door schade aan het paneel wat door de gebruiker is ontstaan, hooguit aan de kabel, maar in zo'n korte tijd lijkt mij dit compleet onmogelijk.
Ik zou dan aanraden om een second opinion te nemen en de oorzaak te laten onderzoeken bij een ander bedrijf.
Als er wel sprake is van iets was lijkt op een olie-vlek, sorry, maar dan is het gebruikersschade.
Hoe dan ook, wat heel erg belangrijk is is of het gaat om lijnen of olie-achtige vlekken eromheen. Vlekken komen door schade aan het paneel wat heel erg duidt op gebruikersschade, lijnen hebben meestal een mechanische oorzaak, oftewel, een normaal defect.
Maar hoe dan ook, mijn eerste advies is om te vragen aan de verkoper welk bedrijf tot de conclusie is gekomen dat de oorzaak is te herleiden aan jou. Was het de fabrikant, waren zij dit zelf of was dit een reparatie-partner van de verkoper? Het is best mogelijk dat jouw laptop nooit naar de fabrikant is verstuurd en zelfs nooit het filiaal heeft verlaten.
De reden dat ik hier twijfels over heb is dat in de beschrijving ik het idee heb dat het gaat over perfect rechte lijnen, en niet over een vlek, en perfecte lijnen ontstaan niet door een defect paneel door druk/valschade, maar door een defecte gpu of kabel.
Zat er nog iets om de lijnen heen wat leek op een 'olie vlek'?
Zo niet, is de laptop opgestuurd naar de fabrikant/erkende reparateur of hebben zij zelf die conclusie getrokken?
Perfecte verticale/horizontale/diagonale lijnen zonder een olie vlek effect zijn niet mogelijk door schade aan het paneel wat door de gebruiker is ontstaan, hooguit aan de kabel, maar in zo'n korte tijd lijkt mij dit compleet onmogelijk.
Ik zou dan aanraden om een second opinion te nemen en de oorzaak te laten onderzoeken bij een ander bedrijf.
Als er wel sprake is van iets was lijkt op een olie-vlek, sorry, maar dan is het gebruikersschade.
Hoe dan ook, wat heel erg belangrijk is is of het gaat om lijnen of olie-achtige vlekken eromheen. Vlekken komen door schade aan het paneel wat heel erg duidt op gebruikersschade, lijnen hebben meestal een mechanische oorzaak, oftewel, een normaal defect.
Maar hoe dan ook, mijn eerste advies is om te vragen aan de verkoper welk bedrijf tot de conclusie is gekomen dat de oorzaak is te herleiden aan jou. Was het de fabrikant, waren zij dit zelf of was dit een reparatie-partner van de verkoper? Het is best mogelijk dat jouw laptop nooit naar de fabrikant is verstuurd en zelfs nooit het filiaal heeft verlaten.
De reden dat ik hier twijfels over heb is dat in de beschrijving ik het idee heb dat het gaat over perfect rechte lijnen, en niet over een vlek, en perfecte lijnen ontstaan niet door een defect paneel door druk/valschade, maar door een defecte gpu of kabel.
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Bedankt voor de reacties !
Er was sprake van een kaarsrechte lijn aan de rechterzijde zon 2cm van de zijkant
Daarna kwam er een diagonale breuk bij van links boven naar onderaan de rechte lijn.
Het deel naast de kaarsrechte lijn is domweg heel, er zijn geen vlekken er omheen.
Mediamarkt heeft me na 3x niet terugbellen eindelijk een keer teruggebeld nadat ik daar enigzins door het lint was gegaan, en verdere navraag bij het onpartijdige "reparatiecentrum" ( onzin, ze werken voor de mediamarkt ) gaf als antwoord dat een spontane breuk niet mogelijk was......de reactie van de mediamarkt is dat het dus onze fout is en geen garantie.
En inderdaad had mijn dochter hem kunnen laten vallen, maar dat is niet gebeurd, sterker nog dan had ik niet eens teruggegaan, had ik wel een nieuwe voor haar gekocht of hem laten repareren.
Het gaat me allang niet meer om het bedrag, maar om het principe dat men domweg verklaard gelijk te hebben en dat ik dus niet de waardheid spreek.
Dat er geen enkel krasje, streepje, deukje of wat dan ook op zit doet niet ter zake.
Het ding heeft op tafel gestaan en op de bank, verder nergens, de tas is zelfs nog voorzien van het prijskaartje want hij is niet eens meegenomen ergens heen in die paar uur gebruik.
Men laat hem ongerepareerd terugkomen en dan mag ik hem ophalen, verder wil men niets meer voor me doen
Ik beraad me om er juridisch werk van te maken of hem door het raam te gooien
Er was sprake van een kaarsrechte lijn aan de rechterzijde zon 2cm van de zijkant
Daarna kwam er een diagonale breuk bij van links boven naar onderaan de rechte lijn.
Het deel naast de kaarsrechte lijn is domweg heel, er zijn geen vlekken er omheen.
Mediamarkt heeft me na 3x niet terugbellen eindelijk een keer teruggebeld nadat ik daar enigzins door het lint was gegaan, en verdere navraag bij het onpartijdige "reparatiecentrum" ( onzin, ze werken voor de mediamarkt ) gaf als antwoord dat een spontane breuk niet mogelijk was......de reactie van de mediamarkt is dat het dus onze fout is en geen garantie.
En inderdaad had mijn dochter hem kunnen laten vallen, maar dat is niet gebeurd, sterker nog dan had ik niet eens teruggegaan, had ik wel een nieuwe voor haar gekocht of hem laten repareren.
Het gaat me allang niet meer om het bedrag, maar om het principe dat men domweg verklaard gelijk te hebben en dat ik dus niet de waardheid spreek.
Dat er geen enkel krasje, streepje, deukje of wat dan ook op zit doet niet ter zake.
Het ding heeft op tafel gestaan en op de bank, verder nergens, de tas is zelfs nog voorzien van het prijskaartje want hij is niet eens meegenomen ergens heen in die paar uur gebruik.
Men laat hem ongerepareerd terugkomen en dan mag ik hem ophalen, verder wil men niets meer voor me doen
Ik beraad me om er juridisch werk van te maken of hem door het raam te gooien
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Of je beld sony en legd uit dat media markt moeilijk doet.
Idd je moet bij mm zijn,maar werken niet mee,bel sony kijken wat ze zeggen...
Idd je moet bij mm zijn,maar werken niet mee,bel sony kijken wat ze zeggen...
Re: Led scherm breekt in nieuwe notebook
Ik zou inderdaad zoals de vorige poster aangaf het verhaal voorleggen aan Sony. Leg ook duidelijk uit dat het gaat om lijnen, dat deze recht zijn en dat het scherm op plekken waar die lijnen niet zitten je gewoon beeld krijgt.
Houd er wel rekening mee dat als Sony dezelfde conclusie trekt je in het algemeen wel onderzoekskosten moet betalen bij ongerepareerd retour, daarom zou ik eerst met hun overleggen, voorstellen om foto's op te sturen van het scherm etc.
Houd er wel rekening mee dat als Sony dezelfde conclusie trekt je in het algemeen wel onderzoekskosten moet betalen bij ongerepareerd retour, daarom zou ik eerst met hun overleggen, voorstellen om foto's op te sturen van het scherm etc.