LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leeg

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
cwm.jacquemijns

leeg

Ongelezen bericht door cwm.jacquemijns »

leeg
Laatst gewijzigd door cwm.jacquemijns op 21 jun 2009 21:17, 10 keer totaal gewijzigd.

mr T.

Re: leeg

Ongelezen bericht door mr T. »

Op 11-07-2006 heb ik een Scalio P/PD 820/MB gekocht bij de mediamarkt, temeer omdat Fujitsu-Siemens me meer aansprak dan Compaq of HP.
Begrijp niet dat hierover contact wordt opgenomen met Fujitsu-Siemens als Mediamarkt de verkopende partij is. De verkoper hoort dergelijke problemen op te lossen en niet de producent. Doet de winkelier dat niet, dan rest nog maar een ding (durf het bijna niet meer te noemen op dit forum): ontbinden die koop en geld terug. Inderdaad....het is alweer de Mediamarkt.

cwm.jacquemijns

Ongelezen bericht door cwm.jacquemijns »

leeg
Laatst gewijzigd door cwm.jacquemijns op 21 jun 2009 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Dit is een keus die je maakt,zeker om te voorkomen dat je nog langer kunt gaan wachten en mis communicatie te voorkomen.
Neemt niet weg dat fujitsu siemens adequater kan handelen.
Bedenk dan in ieder geval wel dat men hierdoor de rechten die men heeft op nakoming van de koopovereenkomst kan verliezen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als een klant van mij zonder mijn medeweten gelijk naar de fabrikant stapt en de spullen raken zoek of de spullen worden beschadigd, dan ben ik als winkelier NOOIT OF TE NIMMER er verantwoordelijk voor!

Sommige organisaties beweren van wel, maar dat is veel te kort door de bocht.

Als de winkelier de consument wel doorverwijst naar de fabrikant, dan is de winkelier dan wel verantwoordelijk en het aanspreekpunt.

Dus het volgende:
Als je buiten de winkelier om naar de fabrikant gaat, dan verspeel je je rechten bij de winkelier!

CvdH

Ongelezen bericht door CvdH »

:lol: 8) een beetje boel onzin :idea:

ikbenik

Tuurlijk niet!

Ik verkoop een monitor.

Zonder medeweten van mij gaat de consument rechtstreeks naar de fabikant en daar ontstaat een flinke schade.
Hoe kan ik nu voor de schade verantwoordelijk worden gehouden, terwijl ik van niets weet en ik er ook niets aan kan doen?

Dat is pas totale onzin!

Dan hoef ik echt niet voor die schade op te draaien!

Als de klant met mijn medeweten naar de fabrikant stapt en er ontstaat schade dan ben ik wel verantwoordelijk!

Snap dat dan!

CvdH

Voor deze keer dan :lol:

ikbenik

Ik wil nog wet iets toevoegen:

De regelgeving is gebasseerd op het feit dat de consument bij problemen altijd naar de winkelier gaat. En als de winkelier dan de fabrikant inschakeld, dan is de winkelier inderdaad altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.

Echter als de consument buiten de winkelier om naar de fabrikant gaat, dan gelden deze wetsregels niet, omdat ze namelijk niet van toepassing zijn.

Ik zeg ook altijd tegen mijn klanten dat ze als er problemen zijn altijd eerst naar mij moeten komen.
Ik eis dat ook eigenlijk altijd van mijn klanten.

CvdH

Kijk dat is nu duidelijk u bent de baas 8)

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Ikbenik

Nu ken ik je weer de winkelier die koning is, en de klant die op zijn knieeen moet smeken om geholpen te worden.

Ga je nu beweren dat je zelf een produkt onder fabrieksgarantie gaat repareren, nee toch. Je stuurt het gewoon op naar de fabrikant zoals de klant dat ook kan doen.

Je hebt het produkt met een grote marge verkocht om volledige serivce te bieden, maar je bent alleen postbus.

Welke rechten verspeelt de klant bij jouw, als hij het zelf opstuurt ? Rechten die jij hem sowieso niet gunt ( behalve recht van betalen natuurlijk)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het in deze eens met ikbenik. Als het product defect wordt aan geboden aan de fabrikant en het product vervolgens verder stuk gaat is niet redelijk om de winkelier, die het product niet eens in handen heeft gehad, daarvoor aansprakelijk te stellen. Dit wordt anders als de winkelier weigert het product in ontvangst te nemen.

ikbenik

Ga je nu beweren dat je zelf een produkt onder fabrieksgarantie gaat repareren, nee toch. Je stuurt het gewoon op naar de fabrikant zoals de klant dat ook kan doen.

Klopt helemaal!
Als de consumenten rechtstreeks naar de fabrikant toegaat zonder medeweten van de winkelier en het gaat mis dan zeggen de consumentenorganisaties dat de winkelier voor de schade moet opdraaien!

Want de consument heeft een overeenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant.
Dus als dat zo is, dan hebben de consumenten niets bij de fabrikanten te zoeken!

Voor alle duidelijkheid:

Als de consument zonder medeweten van de winkelier naar de fabrikant gaat, dan is dat voor zijn eigen risico!

Als de consument met medeweten en met toestemming van de winkelier naar de fabrikant gaat, dan is dat voor risico van de winkelier.
Je hebt het produkt met een grote marge verkocht om volledige serivce te bieden, maar je bent alleen postbus.
Je zei grote marge?
Onder welke steen heb jij de afgelopen 10 jaar gelegen?

5% is géén grote marge.

Een gezonde marge ligt tussen de 30% en de 35%.
Dus ik wil je graag uit de droom helpen dat wij hele hoge marges hanteren!
Want dat is echt een fabeltje.
Welke rechten verspeelt de klant bij jouw, als hij het zelf opstuurt ? Rechten die jij hem sowieso niet gunt ( behalve recht van betalen natuurlijk)
De recht op garantie van de winkelier!
Is toch niet meer als logisch!

Gesloten