Ik had eerder (14 oktober) een bericht gestuurd over deze klacht (zie hieronder)
-Vandaag 21/10 ben ik Apple Machouse gaan bellen omdat ondanks hun belofte snel terug te bellen niets lieten horen. Zij wisten nog niet wat Apple besloten had i.v.m mijn klacht.
- ik heb duidelijk gemaakt dat ik hoe dan ook een duidelijke bericht wil krijgen wat men van plan is, ik had ook dit verhaal op een brief gezet met de claim dat ik een kosteloze vervanging van mij scherm verwacht.
-15.21 uur werd ik door Apple klantenservice met de mededeling dat mijn computer gecontroleerd is en inderdaad geconstateerd dat het probleem niet aan de gebruiker ligt, 'het hoort niet zo te zijn'... Ondanks dat ik buiten de garantietijd val, willen ze mij tegemoet komen maar ik moet € 85,00 ex BTW betalen aan MacHouse - Raadhuisstraat Amsterdam als uurloon voor het vervangen van de scherm.
- Ik vind het wonderbaarlijk:
-nog steeds de bewering 'buiten garantietijd' - dus ze zijn alleen aardig geweest ondanks ik er geen recht op heb !
- Het is geconstateerd door hun zelf dat het aan het product ligt, toch moet ik voor vervanging zelf betalen??
- Wie betaald mijn telefoonkosten? achterstand in werk? Tijd? om dan nog 85 euro te eisen voor een vervanging van een defect product dat niet aan mij te weten is, vind ik schaamteloos!
LB
[*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*]
achtergrondinformatie:
- De laptop is op 13 maart 2008 gekocht
EERSTE REPARATIE
-half september 2008 (NA 5 MAANDEN) zijn meer dan 3 dode pixels (= DP) geconstateerd
-ik moest mijn computer week afstaan hetgeen altijd moeilijk is i.v.m. mijn werk
TWEEDE REPARATIE
-na een week, bij het ophalen en controle, heb ik opnieuw DP op mijn scherm geconstateerd, ik heb de comput. achter gelaten.
-na enkele dagen opgehaald, de scherm was ok.
AAN DERDE REPARATIE TOE
- in juli 2009 heb ik de eerste vage tekening van een DP gemerkt, ik kon helaas niet direct naar de winkel (buitenland) dit 10 maanden na de laatste reparatie![/size]
-in 18 augustus ben ik naar mac huis Raadhuisstraat (waar ik het gekocht heb) gegaan en hierover geklaacht. de antwoord was u garantie is 1 jaar en het is voorbij. Als u iets wil regelen moet u apple bellen en de factuur meenemen. Ze kunnen zien dat ik de computer daar gekocht heb incl datum maar dat was niet genoeg.
-mijn boekhouder was in buitenland dus kon ik niet aan mijn factuur komen. inmiddels mijn computer was 10 dagen bij Apple zonder enige resultaat. Ik heb mijn computer teruggehaald tot dat ik in het bezit van mijn factuur kon komen...
-het lastige is dat voor dat uberhaubt wat gedaan kan worden moet je je computer achter laten, dan is de vraag of het snel genoeg tot een oplossing kan koemen .....
-vanochtend heb ik besloten Apple zelf bellen, de antwoord na deze verhaal was 'u hebt maar 1 jaar garantie! wij kunnen niets doen'.
-ik heb een uur en 15 min aan de telefoon gehangen om duidelijk te maken dat ik dit niet accepteer, vanaf de koopdatum is het nu inmiddels 1 jaar en 7 maanden maar de scherm is nu voor de derde keer en vanaf -5maanden na aankoop- niet goed.
ik begrijp dat ik als consument recht op minstens twee jaar garantie heb, en dat mac store verplicht is dit te behandelen en mij niet direct naar Apple te sturen enz.
-mij is belooft morgen terug te bellen - maar geen belofte over vervanging van de scherm! Ik heb een erg dure computer dat niet eens de twee jaar haalt. Na een eerdere slechte ervaring overweeg ik niet meer een Apple te kopen de maat is vol. Er zijn inmiddels twee nieuwe DP op het scherm te zien het groeit zien der ogen.
als ik al de informatie over wettelijke regels lees is het voor mij nog niet duidelijk waar ik werkelijk recht op heb. Ik lees constant tegenstrijdige berichten. Wat is de eenduidige heldere Nederlandse/Eurepese wet in dit verband. Apple weigert dit te erkennen, dus als het morgen niet lukt, moet ik juridische stappen ondernemen, brieven schrijven en al dat gezeur ? ?
Lisya
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MacBook Pro-dodepixels, garantietijd- update
Re: MacBook Pro-dodepixels, garantietijd- update
Dit had je ook heel goed in de oude draad kunnen plaatsen.
Hoe komt het dat je wederom de telefoon gebruikt in plaats van de pen?
Hoe komt het dat je wederom de telefoon gebruikt in plaats van de pen?
Re: MacBook Pro-dodepixels, garantietijd- update
Ik heb de pen gebruikt en ernaast gebeld omdat ze geen haast hebben en ik wel, ik heb mijn computer nodig voor mijn werk niet voor de lol