LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
In Februari heb ik een PC met waterkoeling bij de mediamarkt gekocht (1300 Euro). Eind mei is de waterkoeler kapot gegaan bij de processor en is er grote schade aan de PC onstaan. We hebben de computer toen ter reparatie aangeboden en begin juni hebben we een brief ontvangen dat deze reparatie niet onder de garantie valt van de Mediamarkt. Toen ik de service center hierover om verduidelijking vroeg is mij verteld dat "externe factoren" niet onder de garantie vallen (punt 12) van de garantie bepalingen die ik ergens op de mediamarkt site kon vinden.. Verder uitleg kon en wou men mij niet geven.
Op 9 juni heb ik via de Mediamarkt Amsterdam via hun "service" website enkele vragen gesteld mbt tot de bovengenoemde reparatie.
Dezelfde dag kreeg ik bevestiging van twee! medewerkers dat zij er meteen aan zouden gaan werken. Op 26 Juni heb ik beide dames gevraagd om mij een indicatie te geven hoe lang zij nog nodig hebben om een antwoord te leveren. Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Op 30 juni heb ik een tweede e-mail verstuurd via de website om te vragen om uitleg. Weer geen antwoord.
Op 4 juli heb ik via:
1. de contact pagina en info e-mail adres van de media-saturn groep (moeder bedrijf mediamarkt),
2. Beide dames die mijn vraag zouden behandelen
Wederom een verzoek verstuurd tot beantwoorden van mijn vragen en uitleg waarom de Mediamarkt Amsterdam me geen antwoord wil geven.
Middels de ontvangsbevestiging weet ik dat de e-mail is gelezen maar nog steeds geen antwoord, alhoewel ik om bevestiging van mijn schrijven heb gevraagd.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik verder ondernemen om de Mediamarkt te dwingen om mij op z'n minst uit te leggen waar zij op baseren dat de reparatie niet onder de garantie valt? Ik werk tans in het buitenland en kan en wil dus niet uren aan de telefoon hangen met een service desk medewerker die me alleen verteld dat het klopt dat het niet onder de garantie valt omdat dat ook zo op haar computer scherm staat. Met iemand anders in contact komen is blijkbaar geen optie. Maar wat dan wel?
2. Hebben andere mensen problemen gehad met de waterkoeling (gigabyte galaxy) die in de Packard Bell X1200 is ingebouwd? Als ik de mediamarkt niet kan overtuigen de computer te repareren moet ik beslissen of ik zelf de 835 euro betaal. Maar hoe groot is de kans op herhaling? Op internet heb ik meerdere verhalen gevonden van perspex koelblokken die lek zijn geraakt als gevolg van temperatuur verschillen. Tevens heb ik begrepen dat als de externe koeler van aluminium is gemaakt en de CPU koelblok van koper is gemaakt dit kan leiden tot corrosie (als gevolg van redox reacties). Op:
http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... p?t=114053
heb ik zelfs gelezen dat iemand 3 van deze kits heeft ingebouwd en dat alle 3 lek zijn gegaan!!!
Graag jullie advies!
[/url]
Op 9 juni heb ik via de Mediamarkt Amsterdam via hun "service" website enkele vragen gesteld mbt tot de bovengenoemde reparatie.
Dezelfde dag kreeg ik bevestiging van twee! medewerkers dat zij er meteen aan zouden gaan werken. Op 26 Juni heb ik beide dames gevraagd om mij een indicatie te geven hoe lang zij nog nodig hebben om een antwoord te leveren. Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Op 30 juni heb ik een tweede e-mail verstuurd via de website om te vragen om uitleg. Weer geen antwoord.
Op 4 juli heb ik via:
1. de contact pagina en info e-mail adres van de media-saturn groep (moeder bedrijf mediamarkt),
2. Beide dames die mijn vraag zouden behandelen
Wederom een verzoek verstuurd tot beantwoorden van mijn vragen en uitleg waarom de Mediamarkt Amsterdam me geen antwoord wil geven.
Middels de ontvangsbevestiging weet ik dat de e-mail is gelezen maar nog steeds geen antwoord, alhoewel ik om bevestiging van mijn schrijven heb gevraagd.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik verder ondernemen om de Mediamarkt te dwingen om mij op z'n minst uit te leggen waar zij op baseren dat de reparatie niet onder de garantie valt? Ik werk tans in het buitenland en kan en wil dus niet uren aan de telefoon hangen met een service desk medewerker die me alleen verteld dat het klopt dat het niet onder de garantie valt omdat dat ook zo op haar computer scherm staat. Met iemand anders in contact komen is blijkbaar geen optie. Maar wat dan wel?
2. Hebben andere mensen problemen gehad met de waterkoeling (gigabyte galaxy) die in de Packard Bell X1200 is ingebouwd? Als ik de mediamarkt niet kan overtuigen de computer te repareren moet ik beslissen of ik zelf de 835 euro betaal. Maar hoe groot is de kans op herhaling? Op internet heb ik meerdere verhalen gevonden van perspex koelblokken die lek zijn geraakt als gevolg van temperatuur verschillen. Tevens heb ik begrepen dat als de externe koeler van aluminium is gemaakt en de CPU koelblok van koper is gemaakt dit kan leiden tot corrosie (als gevolg van redox reacties). Op:
http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... p?t=114053
heb ik zelfs gelezen dat iemand 3 van deze kits heeft ingebouwd en dat alle 3 lek zijn gegaan!!!
Graag jullie advies!
[/url]
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Je zou eens met de manager kunnen gaan spreken. En hem er dan op wijzen dat er binnen de garantie periode spraken is van een omgekeerde bewijslast. En daarnaast geld dat degene die iets beweerd dat ook moet onderbouwen.
Als ze aangesloten zijn bij een geschillencommssie kun je daar terechten. En anders de rechter.
Als ze aangesloten zijn bij een geschillencommssie kun je daar terechten. En anders de rechter.
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Heb jij de Watercooler zelf instaleert, of is het het zo dat Media Markt heeft het voor jou instaleert?
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
@ Bulldog14
Nee de waterkoeler is door de Mediamarkt geinstaleerd. Alles erop en er aan. Dit is ook waarom ik er niet zo goed bij kan dat men zegt dat er "externe fatoren" ten grondslagen liggen aan het weigeren van reparatie onder de garantie. Van de service desk was het antwoord dat omdat het kapot is het wel moet dat ik het zelf kapot heb gemaakt en dus geen garantie..... Hun "expert" vermelde dat waterkoelers niet kapot gaan echter heb ik vele voorbeelden op internet gevonden van mensen bij wie het wel is gebeurt.
Ik heb derhalve ook aan de Mediamarkt gevraagd of zij kunnen bewijzen dat het uitgesloten is dat het product defect was of dat zij het onkundig hebben ingebouwd. Voor het onkundig inbouwen werd mij bij de service desk gemeld dat dit niet kan want als het niet binnen 3 dagen na aankoop kapot is gegaan dan moeten ze het wel goed hebben gedaan ?!?! Over een defect product werd mij verzekerd dat dit absoluut is uitgesloten maar geen van beide punten wil de Mediamarkt in schrift bevestigen....
Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik denk dat de gemiddelde consument onvoldoende op de hoogte is van het risico van waterkoeling. Het heeft zeker een hoog gadget gehalte maar ook een zeeeer hoog risico. Zelf heb ik zo'n 835 euro schade na 3 maanden gebruik!
Nee de waterkoeler is door de Mediamarkt geinstaleerd. Alles erop en er aan. Dit is ook waarom ik er niet zo goed bij kan dat men zegt dat er "externe fatoren" ten grondslagen liggen aan het weigeren van reparatie onder de garantie. Van de service desk was het antwoord dat omdat het kapot is het wel moet dat ik het zelf kapot heb gemaakt en dus geen garantie..... Hun "expert" vermelde dat waterkoelers niet kapot gaan echter heb ik vele voorbeelden op internet gevonden van mensen bij wie het wel is gebeurt.
Ik heb derhalve ook aan de Mediamarkt gevraagd of zij kunnen bewijzen dat het uitgesloten is dat het product defect was of dat zij het onkundig hebben ingebouwd. Voor het onkundig inbouwen werd mij bij de service desk gemeld dat dit niet kan want als het niet binnen 3 dagen na aankoop kapot is gegaan dan moeten ze het wel goed hebben gedaan ?!?! Over een defect product werd mij verzekerd dat dit absoluut is uitgesloten maar geen van beide punten wil de Mediamarkt in schrift bevestigen....
Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik denk dat de gemiddelde consument onvoldoende op de hoogte is van het risico van waterkoeling. Het heeft zeker een hoog gadget gehalte maar ook een zeeeer hoog risico. Zelf heb ik zo'n 835 euro schade na 3 maanden gebruik!
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Waterkoeling is voor de meeste mensen totaal overbodig.Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik denk dat de gemiddelde consument onvoldoende op de hoogte is van het risico van waterkoeling. Het heeft zeker een hoog gadget gehalte maar ook een zeeeer hoog risico. Zelf heb ik zo'n 835 euro schade na 3 maanden gebruik!
En de werkwijze van MediaMarkt is een schande voor de computerbranche.
Zolang MediaMarkt niet kan bewijzen dat de schade door jouw ontstaan is (gedurende de eerste 6 maanden na aankoop) zijn alle kosten gewoon voor hun rekening.
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Gek dat Mediamarkt durft waterkoelers zelf te installeeren en verkopen. De mensen heeft niet genoeg kennis in huis om het juist te doen. Ik ben mee eens dat de schade van een gelekt waterkoeler niet te repareeren is. Maar MM mag niet zo onderuit. Er zit weinig anders in dan gewoon een nieuwe systeem eisen. Puntje bij paaltje hebben ze geen poot op te staan als je hun naar de rechtzaal sleept.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
MediaMarkt installeerd zelf niets.
In principe zijn zij dozenschuivers - en leveren kant en klare systemen af.
Het lijkt mij dus stug dat dit door MM geinstalleerd zou zijn.
Dit geeft echter wel een verantwoording naar de PC bouwer.
Indien dit een "af fabriek" configuratie is - zou je kunnen stellen dat er sprake is van een constructiefout, of montagefout.
MM dient alleen maar 'doorgeefluik' te zijn, tussen de klant en de fabrikant.
Indien de gebruiker echter zelf de waterkoeler heeft geinstalleerd, is het verhaal volledig anders, maar ik begrijp dat dit hier niet van toepassing is?
In principe zijn zij dozenschuivers - en leveren kant en klare systemen af.
Het lijkt mij dus stug dat dit door MM geinstalleerd zou zijn.
Dit geeft echter wel een verantwoording naar de PC bouwer.
Indien dit een "af fabriek" configuratie is - zou je kunnen stellen dat er sprake is van een constructiefout, of montagefout.
MM dient alleen maar 'doorgeefluik' te zijn, tussen de klant en de fabrikant.
Indien de gebruiker echter zelf de waterkoeler heeft geinstalleerd, is het verhaal volledig anders, maar ik begrijp dat dit hier niet van toepassing is?
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
De verkoper is wel veraantwoordelijk in dit geval. Hij heeft bewust (of onbewust) de risico genomen om de product te kopen. Hij had heel makkelijk kunnen zeggen dat hij verkoopt de PC en de waterkoeler apart. Klant dient dan zelf dat ding in elkaar te zetten. Dat heeft ie niet gedaan. Je zie het zelf heel erg goed. MM zijn dozenschuivers, dus die zijn veraantwoordelijk voor de inhoud van de geschoven dozen. In dit geval de inhoud van de doos was een voorgeassembleerd unit.
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Dat de koeler door de mediamarkt is geinstaleerd weet ik zeker omdat:
1. Het een demo model was
2. Er een doos met resten van de waterkoel kit bij zat. Ik kan me niet voorstellen dat een producent dit bij de verpakking erbij zou doen....
Ik ben er echter wel blij mee dat de oude lucht koeler nog in de doos zat. Mocht ik de computer ooit weer aan de praat krijgen kan ik de waterkoeler er meteen uitgooien.
1. Het een demo model was
2. Er een doos met resten van de waterkoel kit bij zat. Ik kan me niet voorstellen dat een producent dit bij de verpakking erbij zou doen....
Ik ben er echter wel blij mee dat de oude lucht koeler nog in de doos zat. Mocht ik de computer ooit weer aan de praat krijgen kan ik de waterkoeler er meteen uitgooien.
Re: Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Na e-mail ontvangsbevestigingen van beide dames van Mediamarkt te hebben ontvangen en nog steeds geen enkele reactie mbt mijn vragen begin ik het goed zat te worden! Ik heb de Mediamarkt geinformeerd over mijn beklacht op deze site en gevraagd of Mediamarkt Nederland op z'n minst hier een reactie kan plaatsen mbt tot mijn vragen....
Inmiddels weet ik dat beide dames ook deze e-mail hebben gelezen maar nog steeds geen reactie. Ik vind het zo ongelooflijk slap dat een grote organisatie als de MM een consument gewoon laat stikken door niet eens te antwoorden!
Ik heb echter besloten de kosten voor een procedure te gebruiken om wetenschapelijk onderzoek te laten doen en uitsluitsel te verkrijgen wat er nu echt is gebeurt. Ik heb er namelijk vertrouwen in dat mijn 4 jarige zoon de kast niet heeft opengeschroeft en ik weet dat ik dat zelf ook niet heb gedaan. Maar wat is er dan wel gebeurt?!?!
Enige dat ik kan zeggen is "begin niet aan waterkoeling, het kan je zeer duur komen te staan". Op het moment verkopen ze hier in Duitsland bij de MM een high end gamecomputer met watercooling (WC) voor > 3000 euro.
In mijn ogen dus 3000 euro door de WC!
Inmiddels weet ik dat beide dames ook deze e-mail hebben gelezen maar nog steeds geen reactie. Ik vind het zo ongelooflijk slap dat een grote organisatie als de MM een consument gewoon laat stikken door niet eens te antwoorden!
Ik heb echter besloten de kosten voor een procedure te gebruiken om wetenschapelijk onderzoek te laten doen en uitsluitsel te verkrijgen wat er nu echt is gebeurt. Ik heb er namelijk vertrouwen in dat mijn 4 jarige zoon de kast niet heeft opengeschroeft en ik weet dat ik dat zelf ook niet heb gedaan. Maar wat is er dan wel gebeurt?!?!
Enige dat ik kan zeggen is "begin niet aan waterkoeling, het kan je zeer duur komen te staan". Op het moment verkopen ze hier in Duitsland bij de MM een high end gamecomputer met watercooling (WC) voor > 3000 euro.
In mijn ogen dus 3000 euro door de WC!