LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt "nieuwe" laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Farina

Mediamarkt "nieuwe" laptop

Ongelezen bericht door Farina »

Goedenavond allen,

Afgelopen vrijdag, 7-2-14, een laptop in de winkel Medimarkt Cruquius gekocht. De Sony Vaio Fit E SVF1521A6EW.

Na het openen van de doos meteen te zien dat het een productiefout betreft.Een grote bocht bij de klep. Zaterdag terug gegaan naar de winkel en de laptop laten zien. "Zo, en niet zo'n kleine bocht ook" zei de jongeman aan de servicebalie. Inderdaad. Ik kreeg meteen een nieuwe laptop volgens de jongen. Prima, vol vertrouwen de laptop meegenomen naar huis en uitgepakt.

Ik vond het vreemd dat de laptop geen plastic beschermlaag meer had op het beeldscherm. Dacht meteen: "Oh nee, hij zal toch geen gebruikte laptop zijn?" De jongen aan de balie had nog gezegd dat ik meteen een andere, nieuwe laptop zou krijgen.

Na het verder onderzoeken van de laptop zag ik dat de laptop krassen had!!!
1 grote kras op de klep, 2 kleinere krassen aan de binnenkant.
Ik was stomverbaasd. €488,60 uitgegeven en dit is wat ik krijg?
Echt onacceptabel!! Meteen telefonisch contact geprobeerd te zoeken (18:30 uur), de winkel zou namelijk tot 19:00 uur open zijn. Maar helaas. Van 18:30 - 19:00 niemand aan de telefoon gekregen.

Er zit niets anders op dan morgen WEER naar de Mediamarkt te gaan.
In het eerste geval (de productiefout) neem ik Mediamarkt niets kwalijk. Kan gebeuren.
Maar dat ik daarna een laptop krijg met krassen? Dat kan en ga ik niet accepteren.
Morgen zullen we zeker de laptop grondig bekijken voordat we deze meenemen naar huis, maar dat zou toch niet moeten? Mag je er niet vanuit gaat dat een aankoop gewoon in orde is?

30 minuten per enkele reis. Leuk hoor, een heel weekend bezig voor 1 laptop.
De eerste keer dat wij een dure aankoop hebben gedaan bij Mediamarkt. Helaas ook de laatste keer. Het vertrouwen is compleet weg!

Uiteraard via Mediamarkt.nl een klacht ingediend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Farina

Re: Mediamarkt "nieuwe" laptop

Zojuist bij de MediaMarkt geweest en daar hadden ze 2 laptops in dozen, echter bleek dit om showmodellen te gaan. Daar zit ik niet op te wachten.
Geld terug gekregen. Jammer dat er verder niets gedaan kon worden.
Ik wacht nog een reactie op mijn klacht via Mediamarkt.nl af.
Zal mijn geld in ieder geval ergens anders besteden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Het is toch afgehandeld, dan hoef je ook geen reactie meer te verwachten, of mis je nog het woord "excuus"?
Geld terug gekregen. Jammer dat er verder niets gedaan kon worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zal mijn geld in ieder geval ergens anders besteden
Zeer verstandig, en voor de rest lekker laten rusten.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

eleven schreef:
Het is toch afgehandeld, dan hoef je ook geen reactie meer te verwachten, of mis je nog het woord "excuus"?
Dat zou wel netjes zijn. En aan een kleine tegoedbon voor al dat gedoe zouden ze ook niet dood aan gaan.

Maar dat is allemaal een utopie. En die ingeleverde bekraste laptop wordt gewoon weer aan een ander verkocht in de hoop dat de volgende het wel accepteert. Met een grote boog omheen lopen deze toko.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Josephien12 schreef:
eleven schreef:
Dat zou wel netjes zijn. En aan een kleine tegoedbon voor al dat gedoe zouden ze ook niet dood aan gaan.

Maar dat is allemaal een utopie. En die ingeleverde bekraste laptop wordt gewoon weer aan een ander verkocht in de hoop dat de volgende het wel accepteert. Met een grote boog omheen lopen deze toko.
Dat betwijfel ik. Mensen maken fouten. Ik denk dat de laptop met 15% en stikker erop (ik heb krassen) in de uitverkoop gaat. Leuk koopje voor mensen die een laptop kopen om erop te werken en niet om er naar te kijken en dus een miniscuul krasje niet zo erg vinden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat de eerste foto de buitenkant is. De halve letter is hier zo wat van versleten.

Farina

olaf79 schreef: Dat betwijfel ik. Mensen maken fouten. Ik denk dat de laptop met 15% en stikker erop (ik heb krassen) in de uitverkoop gaat. Leuk koopje voor mensen die een laptop kopen om erop te werken en niet om er naar te kijken en dus een miniscuul krasje niet zo erg vinden.
Ik hoop dat Mediamarkt inderdaad zo netjes is om dat te doen.
Het had niet veel gescheeld of ik had 1 van de showmodellen meegekregen zonder het te weten, want dat zeiden ze pas toen ik de doos in mijn handen kreeg en vroeg waarom de doos niet verzegeld was..

Farina

alfatrion schreef:Ik ga er vanuit dat de eerste foto de buitenkant is. De halve letter is hier zo wat van versleten.
Klopt, is een foto van de buitenkant.
Ach, lesje geleerd. Zal voortaan bij dure aankoop meteen in winkels het product checken.
Laatst gewijzigd door Farina op 10 feb 2014 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

olaf79 schreef:
eleven schreef:

Dat betwijfel ik. Mensen maken fouten. Ik denk dat de laptop met 15% en stikker erop (ik heb krassen) in de uitverkoop gaat. Leuk koopje voor mensen die een laptop kopen om erop te werken en niet om er naar te kijken en dus een miniscuul krasje niet zo erg vinden.[/quote]
Dat zou eerlijk zijn Olaf, maar dit bedrijf staat er om bekend dat ze gerepareerde producten als nieuw verkopen.
Fototoestellen met foto's in het geheugen, E-Readers met boeken erop....
Dit is geen menselijk foutje, maar gewoon dagelijkse praktijk in deze winkel.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

VioletPrue schreef:
olaf79 schreef:
eleven schreef:

Dat betwijfel ik. Mensen maken fouten. Ik denk dat de laptop met 15% en stikker erop (ik heb krassen) in de uitverkoop gaat. Leuk koopje voor mensen die een laptop kopen om erop te werken en niet om er naar te kijken en dus een miniscuul krasje niet zo erg vinden.
Dat zou eerlijk zijn Olaf, maar dit bedrijf staat er om bekend dat ze gerepareerde producten als nieuw verkopen.
Fototoestellen met foto's in het geheugen, E-Readers met boeken erop....
Dit is geen menselijk foutje, maar gewoon dagelijkse praktijk in deze winkel.[/quote]

Ik vind het altijd frappant, dat mensen deze conclusie trekken, omdat ze ergens iets gehoord of gelezen hebben.
Er zijn zelf mensen welke beweren, daar nooit iets te kopen en twee pagina's verder net het tegendeel schrijven. :mrgreen:
Ben ik dan de enigste die geen klagen heeft, wat het kopen bij MM betreft?
En ik zeg dat niet om een keer per jaar daar in de "toko" te komen, maar uit ervaring.
Ik vind het zelf fijn, dat de klagers wegblijven, dan hebben de mensen welke zich vooraf verdiepen, wat zij willen kopen meer vrijheid. :lol:

Gesloten