LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medion computer startknop werkt niet meer
-
medion computer startknop werkt niet meer
mijn buurvrouw heeft een nieuwe medion pc maar hij wil niet meer starten. de knop werkt niet meer (goed). mijn vriend kampt met het zelfde probleem met dezelfde pc. het betreft een pc met het soortgelijke uiterlijk als de pc uit de volgende link met ook dezelfde startknop. heeft iemand een remedie of heeft hij of zij dezelfde problemen met de pc's.
Laatst gewijzigd door daniel haitink op 03 apr 2010 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: medion computer startknop werkt niet meer
de link werkt ook al niet...daniel haitink schreef:........ de knop werkt niet meer (goed)......
links boven eerst het land kiezen!crazyme schreef:de link werkt ook al niet...daniel haitink schreef:........ de knop werkt niet meer (goed)......
Ik denk, dat de knop blijft hangen, bij het drukken.daniel haitink schreef:mijn buurvrouw heeft een nieuwe medion pc maar hij wil niet meer starten. de knop werkt niet meer (goed). mijn vriend kampt met het zelfde probleem met dezelfde pc. het betreft een pc met het soortgelijke uiterlijk als de pc uit de volgende link http://www.medionshop.nl/mdshop/app/dis ... 9/.do?rf=y met ook dezelfde startknop. heeft iemand een remedie of heeft hij of zij dezelfde problemen met de pc's.
Als deze pc nieuw is en je hebt nog garantie, deze fout bij Medion melden en er komt een servicemonteur aan huis.
Heb je geen garantie meer,volg deze tip:
frontpaneel afnemen
aan de binnen kant van de knop zit een veer
deze uittrekken, dat deze weer gespannen is en alles wer op zijn plaats zetten.
Dit is een euvel van Medion !
suc6
Soms kan je ook een soort klik systeem aantreffen, de knop er recht op terug klikken en klaar is kees.
Maar als er idd nog garantie opzit even terug naar de winkel ermee.
Het betreft een ontwerp en constructie fout.
Dit behoort Medion gewoon kosteloos te verhelpen.
Dit behoort Medion gewoon kosteloos te verhelpen.
Heb je gelezen, wat ik heb geschreven?kaarsje69 schreef:Soms kan je ook een soort klik systeem aantreffen, de knop er recht op terug klikken en klaar is kees.
Het is geen klik systeem , maar een veer !
Lieve schat : Dan kom je gewoon in de frontpage van de shop en weet je nog steeds niet om welk product het gaat....bayer113 schreef:links boven eerst het land kiezen!crazyme schreef:de link werkt ook al niet...daniel haitink schreef:........ de knop werkt niet meer (goed)......
-
ok gewoon terug naar medion ermee
De computer moet opgestuurd worden.
Een andere mogelijkheid is er niet.
Helaas....
Een andere mogelijkheid is er niet.
Helaas....
Gekocht bij Aldi of in een andere winkel?
Doet er niet toe.
Ik heb zelf dit bij een klant meegemaakt.
Medion stuurt zelf geen losse onderdelen.
De enige mogelijkheid is dat je het product opstuurt naar Medion.
De winkelier moet ook de computer opsturen.
Dan vervangen ze het frontje.
Echter kan het probleem in de toekomst zeker weer voorkomen.
-
lekkere pc's maakt medion!
als ze al een fout in het startknopje maken zijn het echt wel prutsers!
als ze al een fout in het startknopje maken zijn het echt wel prutsers!
Als je de pc bij de Aldi gekocht hebt, kan je binnen 8 dagen het artikel ruilen of geld terug !BBCS schreef:Doet er niet toe.
Hier nog een tip:
Servicehotline
Voordat u uw product aan MEDION opstuurt dient u contact op te nemen met de service hotline. Hier krijgt u alle noodzakelijke informatie hoe u aanspraak kunt maken op de garantie.
(De service hotline staat u 365 dagen per jaar, ook op zon- en feestdagen ter beschikking. De kosten bedragen € 0,15 per minuut).
De service hotline ondersteunt in geen geval een gebruikerstraining voor soft-en hardware, het opzoeken in de handleiding dan wel de ondersteuning van niet van MEDION afkomstige producten.
http://www.medion.com/nl/
Sorry Bayer,
ik had je bericht gelezen hoor, maar achter mijn knop zit een klik systeem, dus twee van soort van plastic klipjes, maar ik heb dan ook geen medion.
Ik wou er alleen op wijzen dat niet elke knopje er zo uitziet, aan de binnenkant, excuus,
Ik denk dat de meeste mensen niet weten wat ze aantreffen als ze die kast opmaken, waar wat voor is, waarom dat de kast na verloop van tijd zo veel lawaai gaat maken. Dat de mensen niet echt goed worden voorgelicht dat een computer meer onderhoud nodig heeft dan alleen een virusscanner, maar ook intern. Dat een bbc kan zeggen, ja, uw computer is in de brand gevlogen omdat deze van binnen vol met stof zat, ja hallo, dat zuigen ze aan met koelen. Ze waarschuwen wel dat je onder geen geding de kast zelf mag openmaken, anders vervalt de garantie, toch?
Maar als die kast in de brand vliegt door stof, ben je ook nalatig, volgens hun dan.
Ik, open op aanraden mijn kast, 4 keer per jaar, ik ontdoe deze van stof nesten, reinig mijn koelers. Mijn computer draait nog altijd stil, ze verhit niet en is is gezond, zowel intern als extern. Nu ik nog,
Zodra ze het niet meer doet ga ik haar een hij noemen!
ik had je bericht gelezen hoor, maar achter mijn knop zit een klik systeem, dus twee van soort van plastic klipjes, maar ik heb dan ook geen medion.
Ik wou er alleen op wijzen dat niet elke knopje er zo uitziet, aan de binnenkant, excuus,
Ik denk dat de meeste mensen niet weten wat ze aantreffen als ze die kast opmaken, waar wat voor is, waarom dat de kast na verloop van tijd zo veel lawaai gaat maken. Dat de mensen niet echt goed worden voorgelicht dat een computer meer onderhoud nodig heeft dan alleen een virusscanner, maar ook intern. Dat een bbc kan zeggen, ja, uw computer is in de brand gevlogen omdat deze van binnen vol met stof zat, ja hallo, dat zuigen ze aan met koelen. Ze waarschuwen wel dat je onder geen geding de kast zelf mag openmaken, anders vervalt de garantie, toch?
Maar als die kast in de brand vliegt door stof, ben je ook nalatig, volgens hun dan.
Ik, open op aanraden mijn kast, 4 keer per jaar, ik ontdoe deze van stof nesten, reinig mijn koelers. Mijn computer draait nog altijd stil, ze verhit niet en is is gezond, zowel intern als extern. Nu ik nog,
Zodra ze het niet meer doet ga ik haar een hij noemen!
Ik heb er geen foto van gemaakt, maar ik zal het via een tekening proberen uit te leggen.
De ophanging van die knoppen zijn vier plastic strips in de vorm van een slingerweg. (plaatje A).
De schakelaar zit op een veel hogere positie dan de drukknop. (plaatje B)
Na verloop van de tijd, komen door teveel krachten op die plastic veren, die plastic veren gaan breken.
Op plaatje C is duidelijk te zien wat het gevolg hiervan is. Men drukt wel op de knop, maar de schakelaar zal niet geactiveerd worden.
Op plaatje D is te zien hoe de posities van de drukknop en de schakelaar behoren te zijn.
De pijl geeft aan waar men met de vinger op drukt.
Dit is duidelijk een ontwerpfout.
Medion kan dit het beste oplossen door een nieuwe kast te leveren.
Dat doet Medion niet, want dat kost teveel geld.
Wat men doet is gewoon braaf gedurende de garantieperiode het frontje van de computerkast vervangen.
Wat het probleem NIET oplost, omdat het probleem na verloop van tijd gewoon terugkomt.
De ophanging van die knoppen zijn vier plastic strips in de vorm van een slingerweg. (plaatje A).
Na verloop van de tijd, komen door teveel krachten op die plastic veren, die plastic veren gaan breken.
Op plaatje C is duidelijk te zien wat het gevolg hiervan is. Men drukt wel op de knop, maar de schakelaar zal niet geactiveerd worden.
Op plaatje D is te zien hoe de posities van de drukknop en de schakelaar behoren te zijn.
Wat men doet is gewoon braaf gedurende de garantieperiode het frontje van de computerkast vervangen.
Wat het probleem NIET oplost, omdat het probleem na verloop van tijd gewoon terugkomt.
Pfffffff,
meestal is het al voldoende om de knop goed op zijn plek te drukken, kom jij aan!
Maar goed.
meestal is het al voldoende om de knop goed op zijn plek te drukken, kom jij aan!
Maar goed.
Tja.....
Ik werd door een klant benaderd met een knop klacht.
Ik heb daarop de front paneel verwijderd, en het bovenstaande kwam ik tegen.
Zelf heb ik de onderstaande computerkast. Daar heb ik niet dat probleem van Medion!
En weet je wat mij opvalt?
Dat die merkcomputers vaak maffe problemen hebben, en computerkasten voor de OEM markt eigenlijk niet.
Er zijn genoeg fabrikanten die voor de OEM markt en voor de zelfbouwmarkt computerkasten fabriceren, ook met een verlichte aan/uit knop, waar die problemen die we bij Medion tegenkomen helemaal niet voorkomen.
Het kan dus wel.
Ik werd door een klant benaderd met een knop klacht.
Ik heb daarop de front paneel verwijderd, en het bovenstaande kwam ik tegen.
Zelf heb ik de onderstaande computerkast. Daar heb ik niet dat probleem van Medion!
En weet je wat mij opvalt?
Dat die merkcomputers vaak maffe problemen hebben, en computerkasten voor de OEM markt eigenlijk niet.
Er zijn genoeg fabrikanten die voor de OEM markt en voor de zelfbouwmarkt computerkasten fabriceren, ook met een verlichte aan/uit knop, waar die problemen die we bij Medion tegenkomen helemaal niet voorkomen.
Het kan dus wel.
-
dat is precies het probleem. bedanktBBCS schreef:Ik heb er geen foto van gemaakt, maar ik zal het via een tekening proberen uit te leggen.
Een zeer verhelderende reactie BBCS met een duidelijke schets.Goed werk, mijn compliment voor wat het waard is.BBCS schreef:Ik heb er geen foto van gemaakt, maar ik zal het via een tekening proberen uit te leggen.