wil ook even mijn ervaring met medion vertellen.
Heb de pc in januari bij de aldi gekocht naar ongeveer 2maanden begon het eerste probleem.
de ventilator knalde van het moederbord af de stukken plastic leiden onder in de pc.
een gigantiche knal ik schrok me wezeloos.
Dan ga je maar eens bellen.
Je hebt ze een mooi poosje aan de telefoon en vraag je of dat normaal is dan zeggen ze dat kan gebeuren (oke dat kan).
Dan vraag je gebeurd dat wel vaker nee haast nooit maar door de telefoon konden ze precies vertellen wat er kapot was.
Maar goed ze zullen wel een monteur sturen twee en half week later kwam de monteur nieuw moederbord erin en klaar.
Toen kwam het tweede probleem kon niet meer op internet.
Pak de telefoon maar weer naar een half uur van alles geprobeerd te hebben samen met die helpdesk kwamen ze er achter dat als er een
nieuw moederbord in zit alles opnieuw moet installeren.
Goeie service had die monteur dat niet moeten doen.
Dan vraag je dat en zeggen ze eigenlijk wel.
Alfijn alles opnieuw geinstalleerd geeft de pc allerlei fouten aan .
ga maar weer eens bellen moest ik via de pagina van medion van alles downloaden naar een half uur gebeld te hebben.
En toen waren de problemen nog niet opgelost en als antwoord krijg je dan we zoeken het hier verder wel uit en u krijgt wel een mailtje.
En ik had nog geen 5 minuten de telefoon neer gelegt toen deed de pc helemaal niks meer.
ga nog maar eens bellen willen ze weer van achter die telefoon van alles proberen toen zij ik stuur maar een monteur die heeft ten slotte zijn werk ook niet goed gedaan.
2 weken later werd de pc weer opgehaald en 2weken later stuurde ze de pc via de post weer terug maar moest wel 50 euro aan de post betalen.
Ik weer blij dat de pc weer terug is.
Ging hem gelijk maar aansluiten en tot mijn grote verbazing deed de pc het helemaal niet meer.
Ging voor de zoveelste maal maar weer bellen en dan krijg te horen dat zal waarschijnlijk met de transport gekomen zijn.
Maar stuurde wel een monteur langs en met spoed.
heb 14 dagen gewacht en nog niks gehoord ga maar weer bellen blijkt dat ze helemaal niks geregeld hadden maar gingen dat zo snel mogelijk regelen 4dagen later belde de monteur dat de onderdelen besteld waren maar dat duurdt ongeveer een week.
En als die binnen zijn maakt hij een afspraak en daar is het wachten nou op . Nou ik wacht nergens meer op ik breng hem morgen terug naar de aldi en die zoeken het maar uit.
Want daar heb ik hem tenslotte gekocht maar probeer wel mijn geld terug te krijgen of het lukt weet ik niet maar ik zie wel.
En wat betreft die 50euro van het terug sturen van die pc via de post dat bleek een foutje te zijn dat geld zouden ze terug storten maar tot op heden nog steeds niks ontvangen.
al met al staat de pc al ongeveer al 3 maand kapot hier plus een hoge telefoon rekening en de kosten van het internet gaat gewoon door zonder dat je er gebruik van kan maken.
Zo zie je maar wat een nieuw moederbord kan veroorzaken.
hoezo medion heeft een goeie service
Ze komen voor mij in aanmerking voor de kouwe douce
Herman.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medion computer
Re: medion computer
Op 24-03-04 heb ik een Medion computer gekocht voor de prijs van1049 euro.
Na twee maanden deed de geluidskaart het niet meer,gebeld en na twee weken wachten ,kwam er een monteur van de firma Computerhulp! nl.een nieuwe geluidskaart monteren,deze heeft zeggen en schrijven een maand gewerkt en hield er weer mee op.
Dus weer met Medion gebeld,er bij verteld dat de computer nog enkele anderen gebreken had,ik heb ze ook verteld dat het in de wacht zetten van klanten wel een leuke winst voor het bedrijf zou opbrengen ,maar dat het erg klant onvriendelijk is.
Dat heb ik geweten,mijn klacht werd niet door gegeven aan het bedrijf dat de reparaties voor de Firma Medion doet.
Ik belde opnieuw met Medion,om te vragen waarom ik geen bericht van de reparatie firma kreeg..Het antwoord was dat de kollega van de man waarmee ik op dat moment aan de telefoon sprak het vergeten was te kontroleren of het bericht wel verzonden was.Nu mocht ik drie weken wachten,de firma die de reparatie gaat uitvoeren,komt maandag19 juli
tussen 9 en 5 uur dus kan ik de hele dag thuis blijven zitten om te wachten,wanneer zij tijd voor mij hebben.
Ik laat ze niet weg gaan ,of de computer moet weer werken zoals het moet,geen flauwekul dat alles opnieuw gemonteerd moet worden nee ,werken zoals ik gewend ben.
Groeten, Jan Lubbers
Hopelijk doen jullie hier wat aan.
Na twee maanden deed de geluidskaart het niet meer,gebeld en na twee weken wachten ,kwam er een monteur van de firma Computerhulp! nl.een nieuwe geluidskaart monteren,deze heeft zeggen en schrijven een maand gewerkt en hield er weer mee op.
Dus weer met Medion gebeld,er bij verteld dat de computer nog enkele anderen gebreken had,ik heb ze ook verteld dat het in de wacht zetten van klanten wel een leuke winst voor het bedrijf zou opbrengen ,maar dat het erg klant onvriendelijk is.
Dat heb ik geweten,mijn klacht werd niet door gegeven aan het bedrijf dat de reparaties voor de Firma Medion doet.
Ik belde opnieuw met Medion,om te vragen waarom ik geen bericht van de reparatie firma kreeg..Het antwoord was dat de kollega van de man waarmee ik op dat moment aan de telefoon sprak het vergeten was te kontroleren of het bericht wel verzonden was.Nu mocht ik drie weken wachten,de firma die de reparatie gaat uitvoeren,komt maandag19 juli
tussen 9 en 5 uur dus kan ik de hele dag thuis blijven zitten om te wachten,wanneer zij tijd voor mij hebben.
Ik laat ze niet weg gaan ,of de computer moet weer werken zoals het moet,geen flauwekul dat alles opnieuw gemonteerd moet worden nee ,werken zoals ik gewend ben.
Groeten, Jan Lubbers
Hopelijk doen jullie hier wat aan.
Re: medion computer
in mijn familiekring komen 5 aldi pc voor
allemaal gokocht op ons aanraden
in de tijd is er bij een de video kaart
stuk gegaan{binnen 3 dagen montuer met nieuwe videokaart}
voor de rest geen enkel probleem
ik denk dat de pc van jully aan maandag morgen pc is
groetjes RAT
allemaal gokocht op ons aanraden
in de tijd is er bij een de video kaart
stuk gegaan{binnen 3 dagen montuer met nieuwe videokaart}
voor de rest geen enkel probleem
ik denk dat de pc van jully aan maandag morgen pc is
groetjes RAT
Re: medion computer
Het bedrijf dat voor Medion de helpdesk doet, Computerhulp.nl oftewel ICC, heeft mijn computer na 26 dagen weer teruggebracht. Ze hadden er een nieuw moederbord ingestopt, een nieuwe processor, nieuw geheugen (allemaal omdat mijn microfoon geen geluid opnam, wat niet aan de microfoon kon liggen).
Daarvoor al weken en weken gewacht op onderdelen, telkens kwam de monteur met het verkeerde onderdeel aanzetten.
Een verschrikkelijk slecht bedrijf, ik heb er geen woorden voor!
Daarvoor al weken en weken gewacht op onderdelen, telkens kwam de monteur met het verkeerde onderdeel aanzetten.
Een verschrikkelijk slecht bedrijf, ik heb er geen woorden voor!
Re: medion computer
als ik jullie een raad mag geven breng de pc terug naar de aldi en eis je geld terug.
Dat heb ik ook gedaan en gekregen ook.
netjes een briefje erbij gedaan wat voor een zooitje het daar is want tenslotte adverteerd de aldi niet tevreden over een product ongeacht de klacht dan kun je je geld terug krijgen.
De aldi heeft het met mij goed opgelost.
Nog een tip ga gewoon naar een pc winkel heb ik ook gedaan dat scheelt een boel gezeur als er nu wat aan de hand is kun je terug gaan en wordt gemaakt waar je bij staat ( my com)
Maar tot nu toe geen enkele klacht.
ik wens jullie veel succes.
herman
Dat heb ik ook gedaan en gekregen ook.
netjes een briefje erbij gedaan wat voor een zooitje het daar is want tenslotte adverteerd de aldi niet tevreden over een product ongeacht de klacht dan kun je je geld terug krijgen.
De aldi heeft het met mij goed opgelost.
Nog een tip ga gewoon naar een pc winkel heb ik ook gedaan dat scheelt een boel gezeur als er nu wat aan de hand is kun je terug gaan en wordt gemaakt waar je bij staat ( my com)
Maar tot nu toe geen enkele klacht.
ik wens jullie veel succes.
herman
Re: medion computer
D.d. 15-06-2004 heb ik een pc gekocht bij Trekpleister.
Zondag 20-06-2004 heb ik getracht de pc te installeren. Dit lukte niet.
Er kwam een beginscherm van Windows XP met een muziekje maar vervolgens werd het beeld zwart.
Gebeld met de helpdesk. Ze hebben me telefonisch met aantal zaken geholpen echter zonder succes.
Weer proberen te bellen maar toen was helpdesk al dicht.
Na een aantal dagen steeds weer te proberen, nogmaals gebeld met helpdesk d.d. 24-06-2004.
Er werd gezegd dat binnen 3 werkdagen een monteur contact op zou nemen voor het maken van een afspraak.
Ik hoorde maar niets. Uiteindelijk d.d. 29-06-2004 weer gebeld.
Toen kreeg ik iemand aan de lijn die erg ongeduldig was en niets heeft nagekeken. Hij gaf aan dat het soms wel langer dan 3 werkdagen kon duren en dat ik maar geduld moest hebben.
D.d. 05-07-2004 nogmaals gebeld. Had nl. nog steeds niets vernomen van monteur. Gesproken met Pascal. Hij vroeg wanneer ik allemaal had gebeld en zag hier niets van terug. Hij verzekerde me dat hij een mail zou sturen en dat ik binnen 24 uur bericht zou ontvangen. Dit gebeurde ook. Er werd gebeld en er werd een afspraak gemaakt voor 08-07-2004 en wel tussen 9.00 en 17.00 uur.
Ik ben alleenstaand en werk hele dagen. Dit houdt in dat ik of afhankelijk ben van anderen of zelf verlof moet nemen. Mijn ouders hebben die dag voor een groot deel bij mij thuis gezeten deel en vervolgens heb ik 3 uur verlof moeten nemen om hen af te lossen. Monteur John Kollen kwam, heeft verschillende testen uitgevoerd en de conclusie was dat de VGA kaart kapot moest zijn. Zijn tester deed het wel, een nieuwe die hij had meegebracht deed het niet. Ook het geheugen was getest maar dit bleek allemaal goed te zijn.
Er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 12-07-2004. Hij zou bellen met mijn vader zodra hij kon inschatten hoe laat hij kwam. Op zich heel netjes, maar ze kunnen zelf geen kant uit omdat ze in afwachting zijn van het telefoontje om vervolgens zich z.s.m. naar mijn huis te spoeden zodat monteur niet voor dichte deur staat. Onbekend is of ik toen ook nog paar uur verlof heb moeten opnemen maar zal dit zeker nog nakijken.
Hij kwam, probeerde weer een andere VGA kaart, maar ook deze deed het niet.
Opnieuw een afspraak gemaakt en wel voor 15-07-2004. Tegen tweeën kwam John Kollen. Echter weer zonder resultaat. Ik heb toen doorgewerkt en er kon iemand voor mij aanwezig zijn.
Vandaag voor de 4e keer, dus 20-07-2004 kwam John Kollen. Dit nadat hij netjes doorbelde dat hij er met 20 minuten zou zijn. Heb gelijk 1 uur verlof genomen omdat ik zelf deze keer er bij aanwezig wilde zijn. Dit om duidelijke afspraken te maken die een ander niet voor mij kan maken. Hij heeft moederbord vervangen, de processor, nog een aantal zaken, maar helemaal niets.
Alleen bij zijn test VGA-kaart doet systeem het wel weer.
Hij heeft nu besloten na gebeld te hebben met collega, om pc mee te nemen voor de technische dienst. Duur van reparatie is onbekend, kan 1 week duren maar ook langer.
Ik heb nu vanaf 15-06-2004 een pc die niet werkt, maak verschillende kosten waaronder telefoonkosten op de 0900-nummers waaronder vanmiddag weer met Medion waar ik Erik Jorem heb gesproken. Tijd was toen 8.24 minuten. Dus u snapt, dat het al die andere keren ook nog al aan telt.
Omdat het niet mogelijk is om mij buiten mijn werktijden te bezoeken moet ik steeds verlof nemen. Onnodige extra kosten.
En dit alles met gevolg dat ik nu na al die tijd nog steeds geen werkende pc heb.
Vervolgens een mail uitgedaan naar Trekpleister. Hier werd niet op gereageed binnen de beloofde 4 werkdagen. Nogmaals gebeld en wel d.d. 03-08-2004. Trekpleister heeft verschillende keren contact gehad met Medion en voerde de druk behoorlijk op. Elke keer koppelde trekpleister netjes terug. Medion zou 04-08-2004 bellen over terug brengen pc, want pc zou nu toch klaar zijn. Bezorgtijd zou zijn tussen 9.00 en 17.00 uur. Ouders belden 05-08-2004 om exactere tijd te krijgen. Dit werd tussen 12.00 en 17.00 uur. Om 11.00 krijg ik bericht op werk dat mensen voor mijn deur staan. Mijn vader rijdt naar huis en de man wil gewoon de pc bij de voordeur afgeven. Mijn vader accepteert dit niet en zegt dat hij aangesloten moet worden. Dit gebeurt dan wel is waar maar de man zegt geen gereedschap bij zich te hebben.
Nadat pc is aangesloten, blijkt hij het weer niet te doen.
Opnieuw gebeld met trekpleister. Deze man probeert Medion te bellen. Hij krijgt Rutger bokhorst, leidingevende van Medion niet te pakken en deze reageert ook niet meer op voice-mails. Lijkt er nu op dat Medion het helemaal wel welletjes vind. Trekpleister is voor mij nog heel actief, gelukkig een die zijn best doet, maar Medion is een groot waardeloos bedrijf dat nog nooit van klantenservice heeft gehoord. Ongelooflijk. Hopenlijk dat Radar zelf dit bedrijf eens hard gaat aanpakken.
Want zoals ik heb gelezen ben ik "gelukkig"niet de enigste.
Patricia
Zondag 20-06-2004 heb ik getracht de pc te installeren. Dit lukte niet.
Er kwam een beginscherm van Windows XP met een muziekje maar vervolgens werd het beeld zwart.
Gebeld met de helpdesk. Ze hebben me telefonisch met aantal zaken geholpen echter zonder succes.
Weer proberen te bellen maar toen was helpdesk al dicht.
Na een aantal dagen steeds weer te proberen, nogmaals gebeld met helpdesk d.d. 24-06-2004.
Er werd gezegd dat binnen 3 werkdagen een monteur contact op zou nemen voor het maken van een afspraak.
Ik hoorde maar niets. Uiteindelijk d.d. 29-06-2004 weer gebeld.
Toen kreeg ik iemand aan de lijn die erg ongeduldig was en niets heeft nagekeken. Hij gaf aan dat het soms wel langer dan 3 werkdagen kon duren en dat ik maar geduld moest hebben.
D.d. 05-07-2004 nogmaals gebeld. Had nl. nog steeds niets vernomen van monteur. Gesproken met Pascal. Hij vroeg wanneer ik allemaal had gebeld en zag hier niets van terug. Hij verzekerde me dat hij een mail zou sturen en dat ik binnen 24 uur bericht zou ontvangen. Dit gebeurde ook. Er werd gebeld en er werd een afspraak gemaakt voor 08-07-2004 en wel tussen 9.00 en 17.00 uur.
Ik ben alleenstaand en werk hele dagen. Dit houdt in dat ik of afhankelijk ben van anderen of zelf verlof moet nemen. Mijn ouders hebben die dag voor een groot deel bij mij thuis gezeten deel en vervolgens heb ik 3 uur verlof moeten nemen om hen af te lossen. Monteur John Kollen kwam, heeft verschillende testen uitgevoerd en de conclusie was dat de VGA kaart kapot moest zijn. Zijn tester deed het wel, een nieuwe die hij had meegebracht deed het niet. Ook het geheugen was getest maar dit bleek allemaal goed te zijn.
Er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 12-07-2004. Hij zou bellen met mijn vader zodra hij kon inschatten hoe laat hij kwam. Op zich heel netjes, maar ze kunnen zelf geen kant uit omdat ze in afwachting zijn van het telefoontje om vervolgens zich z.s.m. naar mijn huis te spoeden zodat monteur niet voor dichte deur staat. Onbekend is of ik toen ook nog paar uur verlof heb moeten opnemen maar zal dit zeker nog nakijken.
Hij kwam, probeerde weer een andere VGA kaart, maar ook deze deed het niet.
Opnieuw een afspraak gemaakt en wel voor 15-07-2004. Tegen tweeën kwam John Kollen. Echter weer zonder resultaat. Ik heb toen doorgewerkt en er kon iemand voor mij aanwezig zijn.
Vandaag voor de 4e keer, dus 20-07-2004 kwam John Kollen. Dit nadat hij netjes doorbelde dat hij er met 20 minuten zou zijn. Heb gelijk 1 uur verlof genomen omdat ik zelf deze keer er bij aanwezig wilde zijn. Dit om duidelijke afspraken te maken die een ander niet voor mij kan maken. Hij heeft moederbord vervangen, de processor, nog een aantal zaken, maar helemaal niets.
Alleen bij zijn test VGA-kaart doet systeem het wel weer.
Hij heeft nu besloten na gebeld te hebben met collega, om pc mee te nemen voor de technische dienst. Duur van reparatie is onbekend, kan 1 week duren maar ook langer.
Ik heb nu vanaf 15-06-2004 een pc die niet werkt, maak verschillende kosten waaronder telefoonkosten op de 0900-nummers waaronder vanmiddag weer met Medion waar ik Erik Jorem heb gesproken. Tijd was toen 8.24 minuten. Dus u snapt, dat het al die andere keren ook nog al aan telt.
Omdat het niet mogelijk is om mij buiten mijn werktijden te bezoeken moet ik steeds verlof nemen. Onnodige extra kosten.
En dit alles met gevolg dat ik nu na al die tijd nog steeds geen werkende pc heb.
Vervolgens een mail uitgedaan naar Trekpleister. Hier werd niet op gereageed binnen de beloofde 4 werkdagen. Nogmaals gebeld en wel d.d. 03-08-2004. Trekpleister heeft verschillende keren contact gehad met Medion en voerde de druk behoorlijk op. Elke keer koppelde trekpleister netjes terug. Medion zou 04-08-2004 bellen over terug brengen pc, want pc zou nu toch klaar zijn. Bezorgtijd zou zijn tussen 9.00 en 17.00 uur. Ouders belden 05-08-2004 om exactere tijd te krijgen. Dit werd tussen 12.00 en 17.00 uur. Om 11.00 krijg ik bericht op werk dat mensen voor mijn deur staan. Mijn vader rijdt naar huis en de man wil gewoon de pc bij de voordeur afgeven. Mijn vader accepteert dit niet en zegt dat hij aangesloten moet worden. Dit gebeurt dan wel is waar maar de man zegt geen gereedschap bij zich te hebben.
Nadat pc is aangesloten, blijkt hij het weer niet te doen.
Opnieuw gebeld met trekpleister. Deze man probeert Medion te bellen. Hij krijgt Rutger bokhorst, leidingevende van Medion niet te pakken en deze reageert ook niet meer op voice-mails. Lijkt er nu op dat Medion het helemaal wel welletjes vind. Trekpleister is voor mij nog heel actief, gelukkig een die zijn best doet, maar Medion is een groot waardeloos bedrijf dat nog nooit van klantenservice heeft gehoord. Ongelooflijk. Hopenlijk dat Radar zelf dit bedrijf eens hard gaat aanpakken.
Want zoals ik heb gelezen ben ik "gelukkig"niet de enigste.
Patricia