LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Medion en on-site garantie
Medion en on-site garantie
Ik heb in Juli 2008 een Aldi Medion pc aangeschaft op basis van 3 jaar on-site garantie. Onlangs een defecte cpu-fan geconstateerd, direct het medion service center gebeld en de storing doorgegeven. Ik kon een RMA ticket krijgen waarmee ik de pc kon opsturen, dan werd ie op hun reparatieafdeling gerepareerd. Ik heb direct hierop gereageerd dat ik niet daarmee akkoord ging, omdat ik de pc heb gekocht op basis van 3 jaar on-site garantie. Ik had in het verleden bij dezelfde pc al een eerder defect ondervonden, deze werd ook gewoon on-site gerepareerd, conform de vooraarden ten tijde van de aanschaf van de pc. Nee, dat kon niet meer vertelde het service center, deze voorwaarde was inmiddels gewijzigd. Men kon nog wel 3 jaar garantie bieden, maar niet meer on-site. Ik heb daarop het service center gemaild waarin ik aangaf niet akkoord te gaan met hun voorgestelde handelswijze en van hun verwacht dat ze de reparatie on-site komen afwikkelen. Ik kreeg hierop het antwoord dat ten tijde van mijn aanschaf deze voorwaarde inderdaad gold maar dat deze garantievorm is vervallen en dat ik geen keuze meer heb. Kan Medion dit zomaar eenzijdig wijzigen?
Re: Medion en on-site garantie
Update: het service center geeft nu aan dat de medewerkers geen on-site reparaties meer kunnen regelen, m.a.w. daarom kan het gewoon niet meer. Dit is toch niet de reden dat het niet meer kan maar simpelweg een gevolg van een besluit door Medion?
Kan wel degelijk: bezuiniging.Hybride schreef:Update: het service center geeft nu aan dat de medewerkers geen on-site reparaties meer kunnen regelen, m.a.w. daarom kan het gewoon niet meer. Dit is toch niet de reden dat het niet meer kan maar simpelweg een gevolg van een besluit door Medion?
Het gaat er tegenwoordig om wie het goedkoopste kan leveren, dan is voor dergelijke service geen geld meer, omdat die monteurs veel te duur zijn.
De consumenten willen toch altijd alles zo goedkoop mogelijk? Dan krijg je dit soort zaken.
BBCS schreef:
De consumenten willen toch altijd alles zo goedkoop mogelijk? Dan krijg je dit soort zaken.
waarom veel meer betalen dan goedkoop halen? is niks mis mee hoor, duur is niet altijd beter.
ze zijn gewoon verplicht om hun contract uit te dienen of het contract bij jou af te kopen. Oftewel on site repareren of jou tegemoed komen. Dat ze niet meer leveren is leuk maar dat is het niet nakomen van de overeenkomst, oftewel brief sturen met de mededeling dat je verwacht dat ze binnen 10 dagen na dagtekening de overeenkomst nakomen en on site het apparaat repareren.
Ook de computerboer om de hoek, komt veelal niet meer bij je thuis in de garantieperiode. Is de garantie er af, dan willen ze nog wel eens komen, met uiteraard voorrijkosten en uurtarief. Niets mis mee, maar je men moet niet de indruk wekken dat dit alleen maar geldt voor Medion enzo.
De oorzaak daarvan is dat die grootgrutters, supermarkten en diverse webshops zulke idiote lage winstmarges hanteren en dat veel consumenten een ziekelijke drang naar het goedkoopste, de overige goedwillende computerzaken de niet servicegerichte handelswijze moeten staken, omdat dat veel te duur is.Jan1 schreef:Ook de computerboer om de hoek, komt veelal niet meer bij je thuis in de garantieperiode. Is de garantie er af, dan willen ze nog wel eens komen, met uiteraard voorrijkosten en uurtarief. Niets mis mee, maar je men moet niet de indruk wekken dat dit alleen maar geldt voor Medion enzo.
de meeste computerboeren verkopen ook belachelijk goedkope produkten, ik als consument zou toch gek zijn om meer te betalen dan nodig. hooguit een gefrustreerd computerboertje doet daar niet aan mee (zegt hij)BBCS schreef:De oorzaak daarvan is dat die grootgrutters, supermarkten en diverse webshops zulke idiote lage winstmarges hanteren en dat veel consumenten een ziekelijke drang naar het goedkoopste, de overige goedwillende computerzaken de niet servicegerichte handelswijze moeten staken, omdat dat veel te duur is.Jan1 schreef:Ook de computerboer om de hoek, komt veelal niet meer bij je thuis in de garantieperiode. Is de garantie er af, dan willen ze nog wel eens komen, met uiteraard voorrijkosten en uurtarief. Niets mis mee, maar je men moet niet de indruk wekken dat dit alleen maar geldt voor Medion enzo.
BBCS schreef:
een ziekelijke drang naar het goedkoopste, de overige goedwillende computerzaken de niet servicegerichte handelswijze moeten staken, omdat dat veel te duur is.
als mensen niet veel te besteden hebben dan noem jij dat ziekelijke drang??????? ooit wel eens met weing geld iets willen doen , zoals een computer kopen?
Over die categorie mensen heb ik het niet.tiptoo schreef:BBCS schreef:
een ziekelijke drang naar het goedkoopste, de overige goedwillende computerzaken de niet servicegerichte handelswijze moeten staken, omdat dat veel te duur is.
als mensen niet veel te besteden hebben dan noem jij dat ziekelijke drang??????? ooit wel eens met weing geld iets willen doen , zoals een computer kopen?
Nee.Hybride schreef:Kan Medion dit zomaar eenzijdig wijzigen?
Je kunt twee dingen doen. 1. Naar de rechter om het af te eisen, desnoods huren ze maar iemand in. Of 2. naar de rechter om de koop te ontbinden, omdat een wanprestatie levert. Uit onderzoek van C't bleek dat een computer gemiddeld zo'n zes jaar meegaat. In het laatste geval moet je dus rekening houden dat je slechts c.a. 55% van de aanschafprijs terug zal krijgen.Hybride schreef:Update: het service center geeft nu aan dat de medewerkers geen on-site reparaties meer kunnen regelen, m.a.w. daarom kan het gewoon niet meer. Dit is toch niet de reden dat het niet meer kan maar simpelweg een gevolg van een besluit door Medion?
Begin je daar weer over?alfatrion schreef:Uit onderzoek van C't bleek dat een computer gemiddeld zo'n zes jaar meegaat. In het laatste geval moet je dus rekening houden dat je slechts c.a. 55% van de aanschafprijs terug zal krijgen.
Men had het over de energieverbruik van een computer gedurende een periode van 6 jaar en niet dat een computer zonder problemen 6 jaar mee moet gaan.
Niemand kan garanderen dat een computer niet kapot kan of zal gaan, dus ga dan ook niet dat eisen!!!!!
Dat voor een computer een technische levensduur geldt van 6 jaar, wilt niet zeggen dat de verkopende partij gedurende die periode garant moet staan voor de goede werking en dat de verkopende partij gebreken uitsluit.
Dus stop toch met die onzin verspreiden!
Als je het niet zeker weet kun je beter niet zo stellig zijn.BBCS schreef:Men had het over de energieverbruik van een computer gedurende een periode van 6 jaar en niet dat een computer zonder problemen 6 jaar mee moet gaan.
De gemiddelde levensduur van een PC in de Europese Gemeenschap is ongeveer 6 jaar (bron: C't 2003/21, p. 149). Er is een kleine markt voor tweedehands computers, de gemiddelde levensduur van deze modellen ligt op circa 3 jaar.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl