LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion PC - VGA kaart voor derde keer stuk

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Redio

Medion PC - VGA kaart voor derde keer stuk

Ongelezen bericht door Redio »

Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje. Mijn in nov 2003 gekochte systeem 1148 is alweer stuk. De ventilator maakt sowieso al enorm veel herrie, maar op een gegeven moment gaat windows al bij het opstarten hoge piepgeluiden geven en na het opstarten gaat het beeld heen en weer en dan is er geen redden meer aan. Dit is nu al de derde keer. Iedere keer komt er netjes een monteur aan de deur die de VGA kaart vervangt, maar het is geen oplossing want de herrie blijft en de kaart gaat toch weer na een paar maanden stuk. Nu loopt mijn garantie in november af en dan zit ik ermee :roll: Ik heb al gevraagd of ik, net zoals de mensen die het systeem dat na hetmijne op de markt kwam gekocht hebben, ook een andere koeler kan krijgen, maar dat kan niet want het is niet aangetoond dat het een euvel is. Maar als iets voor de derde keer het begeeft, dan kun je toch wel van een euvel spreken en kun je toch niet domweg weer dezelfde (niet werkende) oplossing bieden?

Graag jullie mening hierover en tips worden zeer zeker gewaardeerd want ik heb hier geen verstand van en ben bang dat Medion een loopje met mij gaat nemen.
Laatst gewijzigd door Redio op 14 mar 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

gsm-it

Re: Medion PC - VGA kaart voor derde keer stuk

Ongelezen bericht door gsm-it »

De ventilator hoort zeker geen herrie te maken, maar een rustig zoemend geluid is wel normaal.

Er is duidelijk iets mis met de koeling:
Het koelblok is niet goed gemonteerd, of ...
Het koelblok is niet voldoende danwel onjuist voorzien van koelpasta.

Dit geldt voor de processor en de video kaart.
De videokaart gaat waarschijnlijk steeds stuk omdat deze veel te heet wordt. Bij de Medion systemen is de luchtstroom door de kast, op de plek waar de video kaart zit, minimaal.

Zorg er daarom voor dat er voldoende open lucht om de kast is zodat de kast zo goed mogelijk geventileerd wordt via alle aanwezige openingen.
Vooral aan de achterkant en aan de zijkant met het (ronde) rooster veel ruimte aanwezig zijn om de warmte te kunnen afvoeren.

opa

Re: Medion PC - VGA kaart voor derde keer stuk

Ongelezen bericht door opa »

Over warmte,

Op internet kan je prachtige programmatjes downloaden die informatie
van de hele pc op je scherm laten zien waaronder ook de temp
van CPU, HDD, GPU(videocard) en PSU(voeding).

Voor ATi is dit ATiTOOL of SPeedFAN is goed maar deze Beide is uitsluitend voor de experts !!!

Voor huis tuin keuken gebruik, is er bijvoorbeeld sisoftsandra of
andere temperatuur programmas.
Voor AMD heb je SPeedswitch en zo zijn er inmiddels nog wel stuk of 10 programmatjes te vinden.

Zelf heb ik een extra FAN op de bodem van de kast gemonteerd
en zuigt koude lucht van voren af de kast in en
deze zorgt dat de lucht in de kast flink irculeerd.
Aan de achterkant zit een FAN die de boel weer afzuig naar buiten.

Als de kleinkinders een paar uur flink aan het Gamen zijn,
blijven alle temps gemiddeld onder de 50 graden.

Voor meer info,
Zoek eens op internet onder "koelen pc" of "pc overclocking".

Gesloten