LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ulbe

Medion

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een paar jaar terug heb ik een Medion scanner en muis gekocht, prima apparaten die het altijd doen,

Maar..., ik heb een nieuwe computer gekocht!, :P een goedkoop apparaat!, maar met Vista en een leuke, redelijk snelle processor, en deze kan redelijk met Vista overweg,

Dolblij alle randapparatuur van de oude computer op de nieuwe zetten en installeren, maar..., de Medion apparaten kan ik niet gebruiken!, er zijn geen drivers voor!, bij de Medionsite gekeken, maar geen Vista driver te krijgen!, :cry:

Dus een mail gestuurd naar medion, en de dag daarop het standaard antwoord dat ik de Medion site maar goed in de gaten moeten houden.., er kunnen wel eens nieuwe update's komen!,

Wanneer de oude XP computer weggaat, kan ik de Medion apparatuur zo het vuilnisvat in gooien!, i.v.m. geen drivers voor Vista!,

Zelden heb ik het zo meegemaakt als hier bij Medion!, diep triest om zo met de klanten om te gaan, :cry: :evil:

Moet ik alsnog een nieuwe muis én scanner aanschaffen!, alleen door het ontbreken van geschikte drivers!,

Pech!, maar dan geen Medion meer!, :cry:

Als mensen suggesties hebben voor deze drivers, mag ik het graag horen, alles is welkom,

Alvast bedankt, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

djmaze

Re: Medion

Ongelezen bericht door djmaze »

Dit ligt niet aan Medion, google maar eens en je zult duizenden discussies vinden dat elke hardware leverancier géén drivers vooor Vista heeft.

Daarnaast geeft Microsoft ook toe dat Vista een slecht systeem is en dat ze hard werken aan Windows 7 en dat de support voor XP is verlengd van eind 2007 tot maar liefst 2011.
Dit komt deels ook doordat GNU/Linux in opmars is omdat Vista niet geschikt is (en te duur) voor Eee pc's en deze dus verkocht worden met GNU/Linux.

Je kan beter teruggaan naar de winkel en Vista inruilen voor XP.

Je kan dus maar beter je post rectificeren ;)

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 27 Apr 2008 21:26 door Ulbe

--------------------------------------------------------------------------------
, de Medion apparaten kan ik niet gebruiken!, er zijn geen drivers voor!, bij de Medionsite gekeken, maar geen Vista driver te krijgen!,

Dus een mail gestuurd naar medion, en de dag daarop het standaard antwoord dat ik de Medion site maar goed in de gaten moeten houden.., er kunnen wel eens nieuwe update's komen!,
Als je het met Vista goed kunt vinden is het terug naar XP verhaal zinloos.Medion is erom bekend dat ze liever nieuw verkopen dan drivers voor oudere software ter beschikking kan stellen, zeker als het al een paar jaar oud is in jou geval.Natuurlijk had Microsoft het beter backwards compitibel moeten maken maar dan komt het gezeur weer dat Vista te groot word.
Geplaatst op 27 Apr 2008 22:00 door djmaze

Daarnaast geeft Microsoft ook toe dat Vista een slecht systeem is en dat ze hard werken aan Windows 7 en dat de support voor XP is verlengd van eind 2007 tot maar liefst 2011
Graag even een link waar Microsoft toegeeft dat Vista een slecht OS is, en de verkoop ( van XP in dit geval )loopt altijd gemiddeld 4 jaar door na het stoppen van een OS.Het harde werk aan Windows 7 is een slap excuus want dit zal niet voor 2011 verschijnen en dat zal ook wwer zijn kinderziekte's hebben.Vista heeft wel degelijk meerwaarde en het advies om terug te gaan is onjuist in mijn ogen althans.

Mvg Jor.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Taut said. "It is large, it contains a lot of stuff, but at its core, the kernel and the components that make up the very core of the operating system are pretty streamlined."
Die links wijzen nergens naar mensen van Microsoft die vertellen dat Windows slecht is, men erkend dat het groot is maar dat is toch wat anders dan slecht.Perssonlijk werk ik graag met mijn Macbook met Leopard maar ik verkoos uiteindelijk toch Windows Vista. Ubuntu heb ik op een aparte partitie gehad van mijn desktop en voor dagelijks gebruik hoef ik het niet. Daarmee zeg ik niet dat het slecht is.Het blijft een verhaal van iedere gebruiker voor zich, ik zal nooit iemand een Macbook afraden en de keuze mag iedereen zelf maken. Zelfs als Windows 7 in 2011 of zo komt is daar ook weer veel krtiek op en wil de gebruiker bij Vista blijven.Ik ben echt benieuwd hoe het straks gaat
met die XP gebruikers die SP3 zullen krijgen en met dit servicepack strengere instellingen op het gebied van beveiliging.

Ps , ik zie dat ook ik weer erg oftopic bezig ben, het verhaal komt neer op voor of tegen Vista waar topicstarter geen hout mee opschiet. :?

Ulbe

De links zijn inderdaad zinloos!, :(

Niks bijzonders waar ik iets mee kan, maar goed, de bedoeling zal zondermeer goed zijn,

Het spijtige is dat er geen drivers zijn voor mijn Medion producten, en zodoende deze werkeloos in de kast verdwijnen terwijl de apparaten zelf prima werken,

Vista is inderdaad een zinnig programma, en is helaas niet compatible met XP drivers,

Ik had gehoopt dat er mensen zijn die mij een zinnig antwoord kon geven over een evt. compatible driver van evt. een ander merk scanner c.q. muis,

Dus maar even wachten en anders nieuwe apparaten aanschaffen of weer terugstappen naar het overigens prima werkende Windows XP,

Zonde van het geld dat ik toch voor Vista betaald heb, :(

Bedankt en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

kun je anders eens niet welke apparaten precies niet werken?
en van welk merk die zijn, en welk model ect.
dan kunnen we misschien op zoek naar vista drivers

Ulbe

Beste Moppentappers,

Hartelijk dank voor je aanbod om mij te helpen naar drivers voor deze apparaten,

Het betreft de Medion muis van het type MD 85062,

De Medion flatbedscanner heeft typenummer MD 41260,

Alvast bedankt, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Het schijnt dat je de scanner m.b.v. de XP driver, na wat geknutsel onder Vista aan de praat kan krijgen. Het is wel in het Duits.
http://www.winboard.org/forum/treiber/6 ... vista.html

Gesloten