Hallo,
Voor mijn studie moest ik dit jaar een nieuwe laptop kopen. Door de eisen die mijn Hogeschool stelt aan de laptops was ik gedwongen om een Windows laptop aan te schaffen. Zelf was ik Apple gebruiker, ik was niet onbekend met Windows laptops, maar de aanschaf daarvan wel.
Mijn oog viel naar loop van tijd op het nieuwe model Envy van HP. Om preciezer te zijn het model: HP Envy 13-ad010nd. Om problemen met derden te voorkomen besloot ik de laptop via de officiële HP store te kopen. De eerste site waar men op belandt voor aankoop of überhaupt voordat men kan kiezen wel model hij of zij wil, wordt er informatie gegeven over de functie's / specificaties die het apparaat bezit - althans dat lijkt op het eerste gezicht zo -. Mijn keuze ging mede uit naar deze laptop, omdat het er alle schijn van had dat het apparaat een fingerprintscanner en touchscreen bezat. Om er zeker van te zijn alle functies daadwerkelijk op de computer zaten, zocht ik nog een paar reviews op op YouTube en zocht ik het typenummer na op de supportsite van HP om mijzelf van meer informatie over het apparaat te voorzien - de volgorde van opzoeken zal ik onderaan dit bericht neerzetten.
Alles bij elkaar leek de laptop een goede koop en na 2 dagen was de laptop ook daadwerkelijk afgeleverd. Een middagje verder en het openmaken kon beginnen. Bij het openen van de laptop zag ik tot mijn grote verbazing dat de fingerprintscanner en het touchscreen op het eerste gezicht niet aanwezig was. Wellicht komt dit na het opstarten nog, had ik in gedachten. Maar na opstarten en tevergeefs het 'touchscreen' hebben willen te gebruiken. Bleek niks van de 'opgegeven' specificaties te kloppen.
Het contact opnemen met de klantenservice ging vrij makkelijk; de persoon die mij hielp was zelf ook vrij geschokt en vertelde mij dat het ging om een fout op de site. Ik kon mijn geld wel terugkrijgen door het product te retourneren, dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik simpelweg deze laptop met bouwkwaliteit wilde. Een laptop met touchscreen en fingerprintscanner kon hij mij niet beloven.
Voordat ik afsluit en mijn laatste informatie geef de links.
1. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... laptop[url][/url]
2. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... nvy-laptop
3. https://www.youtube.com/watch?v=er1ZGy3ITfQ / Presentator spreekt in de video tevens over dat er later wel een variant komt met touchscreen.
4. https://support.hp.com/nl-nl/product/hp ... 94/manuals
5. https://www.laptopshop.nl/product/78433 ... 012nd.html / grote versie van de ad010nd - ondermeer SSD 256 en in de kleur goud. Coolblue geeft in de specificaties aan dat het apparaat voorzien is van touchscreen.
Om tot slot alles samen te vatten,
Ik was van mening dat het apparaat waar ik mijn oog op had laten vallen wel was voorzien van een fingerprintscanner en touchscreen. Het kleine beetje argwaan dat ik altijd heb bij de aankoop van het nieuwe product werd weggenomen doordat HP adverteerde op haar site met securepad (fingerprintscanner); het na mijn mening een betrouwbare producent is; alle andere sites en reviews de schijn wekte dat alles verder in orde was en dat er op de afbeeldingen, voor aankoop van de laptop te vinden, aanduiding is voor de aanwezigheid van een fingerprintscanner (te zien op de afbeeldingen linksboven op het touchpad) en touchscreen.
Er is nog wel een ding waarmee HP zou kunnen komen om aan te duiden dat men als consument te weten kan komen dat er geen touchscreen aanwezig is op het apparaat: onder specificaties > Display staat: 33.8 cm (13.3') diagonal FHD IPS BrightView WLED-backlit. Dit wil zeggen dat het product niet van een touchscreen voorzien is, hier kwam ik achter nadat voor een tweede keer contact heb gehad met de klantenservice van HP. Aan deze informatie heb je als 'Windows-rookie' weinig als je een laptop hebt gekocht en alle factoren geven voor de rest wel blijk dat jouw nieuwe laptop voorzien is van touchscreen.
Na een heel stuk te hebben verteld, komt nu uiteindelijk mijn vraag: kan je dit als consument een vorm van misleiding noemen? Of ligt de oorzaak van dit euvel aan mij, door net dat ene regeltje niet goed gelezen te hebben?
Ik hoor het graag!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding met laptop op de website van HP?
Re: Misleiding met laptop op de website van HP?
Vervelend. Met uw keuze om hem te houden wordt de vraag naar misleiding wel een theoretische. Het zinnetje waar u op doelt geeft slechts aan waaruit de verlichting van het scherm bestaat, niet of er sprake zou zijn van een touchscreen of niet. In de productbeschrijving lees ik helemaal niks over touchscreen of fingerprintscanner. En omdat u zelf al schrijft '..dat het er alle schijn van had..' was u zelf ook niet zeker van die functies. Ik ga dus uit van uw eigen interpretatie - leesfout - en zeker niet van een vorm van misleiding door Hp.
Re: Misleiding met laptop op de website van HP?
Hoezo misleiding? Bent u bekend met het begrip "fout op de site"?
Zo, niks misleiding dus, correct handelende klantenservice. Laptop terug resulteert in geld terug en nieuwe ronde = nieuwe kansen MAARRRRRRRR...ViDT schreef: Het contact opnemen met de klantenservice ging vrij makkelijk; de persoon die mij hielp was zelf ook vrij geschokt en vertelde mij dat het ging om een fout op de site. Ik kon mijn geld wel terugkrijgen door het product te retourneren
U heeft daar geen gebruik van gemaakt want u vond deze toch wel OK. Het was uw eigen vrije keuze dus er valt achteraf niets te mekkeren over misleiding!dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik simpelweg deze laptop met bouwkwaliteit wilde.
Re: Misleiding met laptop op de website van HP?
Sorry maar wat zeur je nu? Je mocht de laptop terug sturen en kon je geld terug krijgen. Dat wil je niet dan moet je ophouden met zeuren.
Onderwerp afgesloten wat mij betreft.
Onderwerp afgesloten wat mij betreft.
Re: Misleiding met laptop op de website van HP?
Wat een eindeloos verhaal. Heb je niets beters te doen als student. En verder ben ik het met Julie4444 eens !ViDT schreef:Hallo,
Voor mijn studie moest ik dit jaar een nieuwe laptop kopen. Door de eisen die mijn Hogeschool stelt aan de laptops was ik gedwongen om een Windows laptop aan te schaffen. Zelf was ik Apple gebruiker, ik was niet onbekend met Windows laptops, maar de aanschaf daarvan wel.
Mijn oog viel naar loop van tijd op het nieuwe model Envy van HP. Om preciezer te zijn het model: HP Envy 13-ad010nd. Om problemen met derden te voorkomen besloot ik de laptop via de officiële HP store te kopen. De eerste site waar men op belandt voor aankoop of überhaupt voordat men kan kiezen wel model hij of zij wil, wordt er informatie gegeven over de functie's / specificaties die het apparaat bezit - althans dat lijkt op het eerste gezicht zo -. Mijn keuze ging mede uit naar deze laptop, omdat het er alle schijn van had dat het apparaat een fingerprintscanner en touchscreen bezat. Om er zeker van te zijn alle functies daadwerkelijk op de computer zaten, zocht ik nog een paar reviews op op YouTube en zocht ik het typenummer na op de supportsite van HP om mijzelf van meer informatie over het apparaat te voorzien - de volgorde van opzoeken zal ik onderaan dit bericht neerzetten.
Alles bij elkaar leek de laptop een goede koop en na 2 dagen was de laptop ook daadwerkelijk afgeleverd. Een middagje verder en het openmaken kon beginnen. Bij het openen van de laptop zag ik tot mijn grote verbazing dat de fingerprintscanner en het touchscreen op het eerste gezicht niet aanwezig was. Wellicht komt dit na het opstarten nog, had ik in gedachten. Maar na opstarten en tevergeefs het 'touchscreen' hebben willen te gebruiken. Bleek niks van de 'opgegeven' specificaties te kloppen.
Het contact opnemen met de klantenservice ging vrij makkelijk; de persoon die mij hielp was zelf ook vrij geschokt en vertelde mij dat het ging om een fout op de site. Ik kon mijn geld wel terugkrijgen door het product te retourneren, dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik simpelweg deze laptop met bouwkwaliteit wilde. Een laptop met touchscreen en fingerprintscanner kon hij mij niet beloven.
Voordat ik afsluit en mijn laatste informatie geef de links.
1. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... laptop[url][/url]
2. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... nvy-laptop
3. https://www.youtube.com/watch?v=er1ZGy3ITfQ / Presentator spreekt in de video tevens over dat er later wel een variant komt met touchscreen.
4. https://support.hp.com/nl-nl/product/hp ... 94/manuals
5. https://www.laptopshop.nl/product/78433 ... 012nd.html / grote versie van de ad010nd - ondermeer SSD 256 en in de kleur goud. Coolblue geeft in de specificaties aan dat het apparaat voorzien is van touchscreen.
Om tot slot alles samen te vatten,
Ik was van mening dat het apparaat waar ik mijn oog op had laten vallen wel was voorzien van een fingerprintscanner en touchscreen. Het kleine beetje argwaan dat ik altijd heb bij de aankoop van het nieuwe product werd weggenomen doordat HP adverteerde op haar site met securepad (fingerprintscanner); het na mijn mening een betrouwbare producent is; alle andere sites en reviews de schijn wekte dat alles verder in orde was en dat er op de afbeeldingen, voor aankoop van de laptop te vinden, aanduiding is voor de aanwezigheid van een fingerprintscanner (te zien op de afbeeldingen linksboven op het touchpad) en touchscreen.
Er is nog wel een ding waarmee HP zou kunnen komen om aan te duiden dat men als consument te weten kan komen dat er geen touchscreen aanwezig is op het apparaat: onder specificaties > Display staat: 33.8 cm (13.3') diagonal FHD IPS BrightView WLED-backlit. Dit wil zeggen dat het product niet van een touchscreen voorzien is, hier kwam ik achter nadat voor een tweede keer contact heb gehad met de klantenservice van HP. Aan deze informatie heb je als 'Windows-rookie' weinig als je een laptop hebt gekocht en alle factoren geven voor de rest wel blijk dat jouw nieuwe laptop voorzien is van touchscreen.
Na een heel stuk te hebben verteld, komt nu uiteindelijk mijn vraag: kan je dit als consument een vorm van misleiding noemen? Of ligt de oorzaak van dit euvel aan mij, door net dat ene regeltje niet goed gelezen te hebben?
Ik hoor het graag!
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Misleiding met laptop op de website van HP?
U maakt schijnbaar nooit een fout? Er is schijnbaar een fout in de tekst geslopen bij deze laptop. Nadat u dit kenbaar gemaakt heeft krijgt u excuses en kunt de laptop weer terug sturen. Super service die wij hier niet vaak voorbij zien komen.
Fouten worden nou eenmaal gemaakt en u bent blij met de laptop. Nu achteraf gaan klagen is niet netjes.
Fouten worden nou eenmaal gemaakt en u bent blij met de laptop. Nu achteraf gaan klagen is niet netjes.