Ik heb een klacht over alternate.
Ik heb daar 6 maanden geleden een moederbord gekocht van het merk MSI.
nu 6 maanden later is er een chip daargebrand, de resten kon je van het moederbord afschrapen.
ik kom terug daar.
"Ja dat moeten we opsturen naar MSI en wie zien wel of zo garantie geven"
maar ik heb toch garantie met alternate en toch niet met MSI.
als zo'n board binnen 6 maanden kapot gaat, dan is er toch iets mis.
Dus ik vroeg hoelang gaat dat duren, "Dat hangt van MSI af kan wel een week of 5 duren".
zeg ik vraag meteen erachteraan; dan heb ik dus mijn moederbord terug.
"nee, dat hangt van MSI af, als die garantie geven heb jij je garantie'
dat moederbord heeft 55 euro gekost.
ik heb nu een ander moeten kopen om verder te kunnen werken.
45 euro. ben ik dus kwijt, ik heb namelijk ook gevraagt als het moederbord terug komt dat ik dat andere moederbord terug inlever.
dat ging dus ook niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] moederbord kapot
Re: moederbord kapot
Aternate is gewoon een verkoper, dus als er iets aan het moederbord mankeerd moeten hun hem opsturen naar MSI en die kijken of het geen custemor abuse is. Is dit niet het geval zal je gewoon een nieuwe krijgen.
De verkoper van het product is en blijf verantwoordelijk voor het goed functioneren van hetgeen hij verkocht heeft.Hij mag zich dus niet verschuilen achter de producent.U hebt het pruduct immers niet gekocht bij MSI.Uw leverancier wel,hij moet dan maar bewijzen dat/of U iets verkeerd gedaan hebt.Zo is de wet.
Garantie heb je ten aller tijde via de fabrikant. Echter wanneer er binnen 8 dagen een probleem onstaat is de verkoper verplicht je je geld terug te geven of je een vervangend moederbord te doen. Helaas voor jouw staat Alternate dus in het gelijk.
Bovendien, een moederbord voor 55 euro, mag je misschien ook niet al te veel van verwachten. En zoiets brand niet zomaar door, misschien een probleem met je voeding? kortsluiting gehad? ik vrees het ergste voor je, maar succes in ieder geval!
Bovendien, een moederbord voor 55 euro, mag je misschien ook niet al te veel van verwachten. En zoiets brand niet zomaar door, misschien een probleem met je voeding? kortsluiting gehad? ik vrees het ergste voor je, maar succes in ieder geval!
De garantie loopt in eerste instantie wel degelijk via de leverancier!Wanneer men meteen de fabrikant aan wil spreken is dat een eigen keuze.(b.v. een hard disk heeft meestal 3 jaar fabrieksgarantie,het eerste jaar kun je ook terecht bij de verkoper)