Mijn monitor wie ik in April van dit jaar gekocht hebt is afgelopen maand kapot gegaan.
Het betreft een Illyama b2712HDS waar standaard 3 jaar garantie op zit.
Heb naar Illyama gebeld en alles verliep prima. Heb gevraagd tot reparatie en daarmee gingen ze akkoord.
Hij werd bij mij thuis opgehaald, prima service. Nu kreeg ik alleen de mededeling dat de onderdelen wie vervangen moeten worden er niet zijn. Nu geven ze als tegen voorstel omruiling.
Dit was ook een optie in het begin. Alleen krijg je dan een gereviseerde monitor waarvan ze niet konden garanderen dat deze kras vrij is, waar ik niet op zit te wachten.
Ik heb aangegeven per mail dat ik omruil alleen wil als er een nieuwe kras vrije monitor wordt geleverd.
Hoe is dit eigenlijk in de wet geregeld? Heb ik recht op een nieuwe monitor?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Monitor defect
Re: Monitor defect
Beste Rick,
Volgens mij heb je gewoon recht op een nieuwe, vervangende monitor met eventueel een kleine bijbetaling als de oude niet meer te repareren is. Wellicht heb je zelfs recht op een nieuwe monitor zonder bijbetaling omdat ze kennelijk niet in staat zijn de oude binnen redelijke termijn te repareren. Ik verwacht dat er nog wel mensen gaan reageren die je wat meer zekerheid kunnen geven wat dit betreft.
Met vriendelijke groet,
John.
Volgens mij heb je gewoon recht op een nieuwe, vervangende monitor met eventueel een kleine bijbetaling als de oude niet meer te repareren is. Wellicht heb je zelfs recht op een nieuwe monitor zonder bijbetaling omdat ze kennelijk niet in staat zijn de oude binnen redelijke termijn te repareren. Ik verwacht dat er nog wel mensen gaan reageren die je wat meer zekerheid kunnen geven wat dit betreft.
Met vriendelijke groet,
John.
Indien dit in behandeling zou zijn geweest bij de verkoper dan was dat wellicht wel het geval geweest. Nu val je gewoon onder de voorwaarden van Iiyama.
rick1234
Advies: formuleer zelf een ander voorstel.
Ik zou in jouw geval accoord kunnen gaan met : repareer mijn scherm en geef mij tijdelijk (voor de duur van de reparatie) een vervangend scherm.
Maxiem.
Advies: formuleer zelf een ander voorstel.
Ik zou in jouw geval accoord kunnen gaan met : repareer mijn scherm en geef mij tijdelijk (voor de duur van de reparatie) een vervangend scherm.
Maxiem.
U had in de eerste plaats geen contact moeten opnemen met de fabrikant/importeur, maar met de verkoper. De verkoper is in beginsel het aanspreekpunt bij problemen. U heeft op grond van de wet geen recht op een nieuwe monitor. U had de verkoper in de gelegenheid moeten stellen de koopovereenkomst na te komen. Anders gezegd: u had de verkoper in de gelegenheid moeten stellen om de monitor te (laten) repareren. Of u recht heeft op een nieuwe monitor op grond van de fabrieksgarantie hangt af van de voorwaarden van de garantie.rick1234 schreef:Mijn monitor wie ik in April van dit jaar gekocht hebt is afgelopen maand kapot gegaan.
Het betreft een Illyama b2712HDS waar standaard 3 jaar garantie op zit.
Heb naar Illyama gebeld en alles verliep prima. Heb gevraagd tot reparatie en daarmee gingen ze akkoord.
Waarschijnlijk zijn de kosten van herstel zoveel lager dan die van een nieuwe monitor dat je hier geen recht op hebt.rick1234 schreef:Hoe is dit eigenlijk in de wet geregeld? Heb ik recht op een nieuwe monitor?