LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mycom leiden is klantonvriendelijk en liegt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Python

mycom leiden is klantonvriendelijk en liegt

Ongelezen bericht door Python »

Ik heb 11 weken geleden, 6 april 2009 mijn HP pavilion laptop ter reparatie ingeleverd bij Mycom leiden en na direct onderzoek werd mij verteld dat het moederbord kapot was en dat zij het zouden opsturen naar HP.

Na zes weken te wachten werd ik toch wel nieuwsgierig waar mijn laptop bleef. Ik ging naar mycom om het te vragen. De persoon die mijn laptop had ingenomen ging gelijk bellen naar HP en kwam even later terug met de reactie dat mijn laptop gelukkig wel binnen de garantie zou vallen, maar dat ze wachten op de onderdelen voor mijn laptop;
"tja recessie hè!"

Na nog eens 4 1/2 week wachten ging ik wederom terug. Toen werd mij verteld dat ze mij zouden bellen nadat ze HP hadden gevraagd naar de status.

Die dag werd ik echter niet gebeld, noch de volgende dag. Ik ging toen maar zelf bellen naar mycom, welke na 10 keer nog steeds niet opnam, dus belde ik maar naar HP, waar men eindelijk tegen mij kon zeggen WAT er aan de hand was: mijn laptop was met een ander apparaat verwisseld geweest! En daar kwam men dan nu pas achter, nadat ik ZELF toch eens druk ging zetten op mycom. Maar helaas stopt het hier niet!

Ik had hierna Mycom gebeld (na 7 keer re-dial), en zij vertelden mij dat er een spoed-reparatie zou plaatsvinden, en zij mij de maandag of dinsdag (22 of 23 juni 2009) zouden contacteren met de nieuwe status van mijn laptop.

Nu was dit al de zoveelste keer dat ze beloofden mij te bellen, dus de 24e ging ik WEDEROM maar uit mijzelf bellen. Men nam echter weer steeds niet op, en ik gaf het na een uur lang bellen maar op. Dan opeens belt men mij om 17:56, vier minuten voor sluitingstijd van alle helpdesks en technische services en mycom zelf om mij doodleuk te vertellen dat mijn laptop TOCH buiten garantie valt, en dat HP de laptop niet kon repareren.

Ik heb hierna snel een andere computerzaak te pakken kunnen krijgen, eentje waar ik dezelfde laptop wel eens eerder had ingeleverd, waar mij verteld werd dat mijn laptop zeker wel gemaakt kon worden door HP, en dat mycom in feite heeft gelogen met 'dat mijn laptop niet gerepareerd kan worden volgens HP'. Want ik heb vandaag de 25e alsnog contact gelegd met eerst HP:

Zij vertelden dat mijn laptop zeker wel gemaakt kon worden, en dat zij een soort van rekening hadden gestuurd naar Mycom. Mycom zou dan mij contacteren om te vragen of ik akkoord ga met de prijs. Mycom heeft dit echter NOOIT gedaan, en heeft dus lopen liegen toen ze de 24e zeiden dat ze "wel 25 minuten aan de lijn hebben gehangen met HP, en ze zeiden dat hij niet gemaakt kon worden".

Daarnaast hebben ze dus ook nog eens lopen liegen over de garantie. Een werknemer had gebeld die eerste keer, en zei dat ik garantie had. En dan bellen ze me de 24e "het valt sowieso buiten garantie". Wanneer ik hen er mee confronteerde dat een van hun medewerkers dat tegen mij had gezegd, na contact te hebben gehad met HP, zeggen zij dat zij dit nooit tegen mij gezegd hebben. En ik weet toch hartstikke zeker dat die jongen dat met een lachend gezicht tegen mij zei, en ik yes riep!

En vind je het als winkel niet vreemd dat een laptop al 10 weken weg is, en je elke keer als je belt (als ze dat ook echt gedaan hebben) er geen antwoord gegeven werd???

Ik weet in ieder geval zeker dat alles wat ik bij mycom gekocht heb, ik gigantisch spijt van heb. Ik zal elke ochtend kippenvel krijgen wanneer ik er langs fiets, vanaf mijn studentenkamer. Maar 1 ding is zeker. Ik zal zeker niet stilzitten Mijne Heren Mycom. Zeker niet.

gravedigger

Re: mycom leiden is klantonvriendelijk en liegt

Ongelezen bericht door gravedigger »

Simpele vraag i.v.m. de garantie: wanneer precies is de laptop gekocht?

Python

Ik hem in Juli 2007 aangeschaft.

gravedigger

HP geeft normaal 1 jaar, dus zou hij idd buiten de garantie vallen

Python

Dat snap ik, en daar ga ik mee akkoord, maar dat is mijn probleem niet. Ik vind het erg dat Mycom zegt dat het eerst wel zo is, maar vervolgens zegt dat ze dit nooit tegen mij hebben gezegd. Het is het feit dat ze liegen, niet dat het uiteindelijk dus toch buiten de garantie valt. :)

pe1dnn

Ongelezen bericht door pe1dnn »

HP geeft normaal 1 jaar, dus zou hij idd buiten de garantie vallen
Buiten de fabrieksgarantie. Jammer voor Mycom want nu moeten zij het grootste deel van de kosten dragen, want een laptop hoort niet binnen 2 jaar onherstelbaar kapot te gaan.

Verkoopt Mycom ook verlengde garanties? Als ze dat doen voor 3 jaar dan kun je dus verwachten dat het product in elk geval 3 jaar zonder gebreken had moeten werken. Doordat hij eerder stuk gegaan is heeft Mycom een niet-conform product geleverd en moet die dus op hun kosten herstellen.

Mogelijk mogen ze nog wel een vergoeding voor een deel van de kosten vragen omdat de onderdelen die vervangen worden weer nieuw zijn en daardoor de levensduur wordt verlengt.

Ik zou zeker niet zelf de hele reparatie gaan betalen. Als de PC onherstelbaar kapot is dan moet Mycom een andere PC leveren met dezelfde specificaties of met een ander acceptabel voorstel komen.

Daarnaast moet Mycom dit binnen redelijke termijn doen, anders kun je hun aanzeggen dat je hem elders laat repareren voor hun rekening.

Python

Ik heb mijn laptop niet bij Mycom gekocht. Ik heb mijn laptop bij hun ingeleverd omdat ik hoopte op een korte reparatie duur, en het was toen Maandag, aan het begin van m'n college week. En aangezien ik hem dagelijks nodig heb, en de winkel waar ik hem gekocht had 3 1/2 uur verder op zit, leek mij dit de slimste optie.

Maar HP klantenservice zei al dat ik het bij de winkel moet inleveren waar ik hem gekocht heb (ga ik nu dan ook doen), en dat ik een coulance kan vragen.

Dus ik laat hem sowieso ergens anders repareren haha.

pe1dnn

Ongelezen bericht door pe1dnn »

Dan zou ik hem naar de verkoper brengen waar hij gekocht is. Maar mogelijk heb je nu een probleem omdat er buiten de verkoper om gehandeld is. Maar er zijn hier vast mensen op het forum die weten wat nu je rechten nog zijn.

Oh ja, winkeliers noemen het graag "coulance" terwijl je gewoon recht hebt op een goed product (tenzij je natuurlijk schuld hebt aan het defect...).

gravedigger

Michiel
De laptop is niet bij MyCom gekocht. dus die garantievoorwaarden gelden niet !

Python

Ik heb contact gehad met de originele verkoper, en ik breng hem volgende week bij deze winkel terug.

En ik zal hem dus echt niet in de container gaan gooien, aangezien die winkel mij vaker geholpen heeft, en heerlijk relaxed omgaat met zulke dingen. Plus als ze niet op de een of andere manier mee gaan met een coulance, zijn ze niet alleen mij kwijt als klant, maar ook een bepaald bedrijf :) (ouders, werk, etc) Dus dat komt goed.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Michiel,

Je moet niet alles geloven wat er op de website van de winkel staat. De winkelier heeft een eigen belang en dat is een tegengesteld belang aan dat van de consument. Ik heb sterk de indruk dat ze je zelf een verkoper bent, misschien wel eentje die bij MyCom werkt.
  1. De levensduur van een notebook is niet samen met de CA vastgesteld op 3 jaar.
  2. MyCom heeft, voorzover ik kan na gaan, de garantievoorwaarden gejat van Dynabyte.
  3. De CA heeft niet aangegeven dat er vanaf het tweede jaar altijd zoveel procent van de kosten in rekening mocht worden gebracht, maar dat dit alleen gold in het geval dat het product langer mee zal gaan.
  4. De wetsuitleg van de CA kan niet kloppen. De wet maak geen onderscheid tussen producten die binnen twee jaar kapot gaan en producten na twee jaar kapot gaan. Er is slecht één wetsartikel (7:21 BW) waar dus ook maar één uitleg aan gegeven kan worden en niet twee zoals de CA deed.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

MyCom heeft, voorzover ik kan na gaan, de garantievoorwaarden gejat van Dynabyte.
LOL.. idd, ze hebben in de eerste alinea niet eens de moeite gedaan een eigen tekst te verzinnen maar alleen de bedrijfsnaam veranderd.

Python

mensen een update!!!

Ik ben weer vol agressie en spijt buiten de mycom gezet.

1: ik moest hen gewoon nog geld geven, 29 euro voor onderzoekskosten. Ik heb de jongen (alex) achter de balie toch even verteld waarom ik hen nog geen cent hoor te geven. Maar meneertje neemt hem gewoon weer mee naar achter.

Oftewel nog 29 euro moeten betalen

en nummer twee is het ergst, het meest asociaaliste en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ben kapot van alles wat er is gebeurd, en dan

krijg
ik
hem
nog
erger
terug!!!!!!!!

er is gewoon een hoek van m'n laptop afgebroken, en gebrekkig er terug aan gezet! En wat denk je? Mycom geeft HP de schuld, en van HP moet ik foto's van de laptop EN DE DOOS op sturen.

Dus ik terug naar mycom, mycom "we hebben de doos niet meer" na 1 minuut kijken. En "wij hebben het niet gedaan hoor" Ja. net zoals alle andere dingen die jullie 'niet gedaan hebben'.

IK VOEL ME MACHTELOOS.

En ik ben straks nog eens 300 euro armer omdat ik de bovenkant moet gaan vervangen DOORDAT iemand anders hem heeft laten vallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is niet eens fatsoenlijk gelijmd!!!!!

Ik was zo dicht bij het afsluiten van heel dit gedoe, komt dit er ook nog eens bij. Niet alleen m'n laptop is nu een wrak, ik begin er ook een te wachten.

Stop met elkaar de schuld te geven en spreek de waarheid :'(

Hier een foto van de beschadiging:

Afbeelding

jor

Ongelezen bericht door jor »

Zo, dat is zeker een flinke beschadiging! Ik hoop dat het goed opgelost word want dit is echt te gek.

Python

Ik ben bang dat iedereen weer zegt dat hij het niet geweest is, en ik dus weer de pineut ben.

Ondertussen wordt er al een advocaat op gezet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Afhankelijk van de schade claim zou je kunnen overwegen om een jurist te nemen. (Die zijn goedkoper.)

MyCom lijkt mij sowieso gewoon aansprakelijk voor de deuk. Als een ander dat gedaan heeft dan is dat hun probleem.

Python

Ik heb ondertussen zeer goed nieuws! Diverse malen heb ik gemaild naar de verschillende instanties die aansprakelijk konden zijn voor die schade.

HP heeft als eerste contact met mij opgenomen, met het bericht dat Mycom mijn laptop had opgestuurd met op het reparatieforumlier "drop-damage". Oftewel, het is dus zeker bij Mycom Leiden gebeurd. Lekker dan.

Dit heb ik allemaal wederom naar mycom en dergelijke gemaild. En warempel, ik word nog gebeld ook door Mycom! En niet zomaar mycom! Mycom leiden! Ze waren er toch van geschrokken.

En nu zit ik dus weer relaxed op mijn stoel, met in mijn achterhoofd dat ik:

A) 200 euro vergoeding krijg voor mijn, bij mycom gekochte laptop die ik in tussentijd gebruikte.

en

B) ik krijg een externe behuizing waar zij zelf de harde schijven van mijn kapotte laptop in gaan zetten.

En dat alles, kosteloos, ..

Zo zie je maar, niet stil blijven zitten, en stug volhouden, het loont allemaal.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Echt goed nieuws dus. Fijn dat je even een terugmelding over de afloop ( tot nu toe ) plaatste.

Jor :wink:

Gesloten