LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MyCom: Zeer slechte service na aankoop
MyCom: Zeer slechte service na aankoop
LS,
Graag zou ik van mensen willen vernemen die problemen hebben ondervonden met de service van MyCom.
Afgelopen April van dit jaar heb ik bij MyCom een nieuwe computer aangeschaft (een van de vele), vorige week is mijn computer helaas overleden. Alleen nog maar blauwe schermen met Windows Vista en totaal niet meer te installeren. Goed computer ingeleverd bij MyCom, de verkoper wist me toen al vrolijk te vertellen dat de reparatie ongeveer anderhalve week zou kunnen duren uiterlijk.
Een week verder wilde ik wel eens weten hoe het stond met de status van mijn reparatie. Vervolgens heb ik contact proberen op te nemen met de winkel in Alkmaar, ik kreeg een overgangstoon maar er werdt echter niet opgenomen. Ik ging ervan uit dat het maar druk was in de winkel met andere klanten. Na ongeveer 10 minuten nogmaals proberen te bellen, helaas wederom geen gehoor. Dit heeft ongeveer zo'n 17x geduurd totdat mijn frustratie zo hoog was opgelopen dat ik dan maar even langs ging bij de winkel.
Ik dacht slim te zijn en bij aankomst heb ik mijn mobiel gepakt en ben ik bellend de winkel binnen gelopen. Wat blijk?!? de hele winkel is gewoon leeg en ik hoor toch echt die overgangstoon nu in me oor. Gefrustreerd hang ik op en vraag ik naar de filiaalhouder. Als eerste vraag stel ik waarom de telefoon niet beantwoord wordt als een klant belt met een status navraag. De filiaalhouder schrikt en gaat gelijk op onderzoek uit. Wat blijkt? de telefoon stond op stil (tsja dan hoor je ook niet als klanten bellen). Goed, het kan gebeuren een fout is menselijk denk ik maar.
Navraag bij de beste man levert het volgende antwoord op "Ja meneer we zijn nu inderdaad een week verder en tot op heden hebben wij nog niks gedaan met uw computer". Huh? Hadden we het nu over hetzelfde systeem wat door deze winkel binnen een dag in elkaar kon worden gezet? Goed, ik vraag aan de filiaalhouder "Goh, hoeveel andere computers zijn er dan nog voor me" 2 weet de filiaalhouder op dat moment te vertellen. Boos en behoorlijk teleur gesteld verlaat ik weer de winkel.
De dag erna besluit ik om nogmaals toch even langs te gaan en te kijken hoe het staat met mijn reparatie. Ik doe navraag en hoor het volgende "Ja, we zijn op dit moment uw computer aan het testen maar dit kan lang duren" Leuk! Jullie beginnen er nu eindelijk mee na een week (goede service). Ik probeer verhaal te halen bij de verkoper die me helpt, vreselijk onbeschoft praat hij elke keer door mijn verhaal heen. Na een kleine discussie verteld de beste man mij het volgende "Ja meneer er zijn nog inderdaad 2 computers voor u maar, heeft mijn baas u niet verteld over de stapel notebooks?" WAT!?!? Naast de 2 computers is er nu ook opeens een stapel notebooks die ook nog moeten worden gerepareerd?
Het rood staat mijn letterlijk op mijn gezicht van woede, had nu dezelfde filaalhouder die ik gisteren heb gesproken gewoon gelogen tegen zijn klant?
Ik wacht totdat de filaalhouder uit eindelijk tijd voor me heeft en ga verhaal bij hem halen. Als voorbeeld vraag ik nog het volgende aan hem "Goh, stel nu dat me geheugen defect is dan hebben jullie dat toch wel op voorraad neem ik aan?"...
Nee, verteld de filaalhouder mij....het geheugen moet besteld worden....
Inmiddels is het nu maandag en ga ik vandaag wederom proberen telefonisch contact op te nemen met de winkel. Ik vind dit echt schandalig dat een winkel zo omgaat met klanten en reparaties. Het lijkt me toch niet normaal dat een winkel wel een nieuwe PC binnen een dag kan bouwen maar dat een klant dik anderhalve week op zijn reparatie moet wachten.
Voorheen altijd zeer goede service ervaren maar dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nimmer en nooit nog een product daar ga aanschaffen.
Ik ben dus benieuwd of er meerdere mensen deze problemen bekend vinden klinken? Inmiddels ook al 2 klachten emails verstuurd naar mycom.nl maar tot op heden nog weinig reactie.
Steef
Graag zou ik van mensen willen vernemen die problemen hebben ondervonden met de service van MyCom.
Afgelopen April van dit jaar heb ik bij MyCom een nieuwe computer aangeschaft (een van de vele), vorige week is mijn computer helaas overleden. Alleen nog maar blauwe schermen met Windows Vista en totaal niet meer te installeren. Goed computer ingeleverd bij MyCom, de verkoper wist me toen al vrolijk te vertellen dat de reparatie ongeveer anderhalve week zou kunnen duren uiterlijk.
Een week verder wilde ik wel eens weten hoe het stond met de status van mijn reparatie. Vervolgens heb ik contact proberen op te nemen met de winkel in Alkmaar, ik kreeg een overgangstoon maar er werdt echter niet opgenomen. Ik ging ervan uit dat het maar druk was in de winkel met andere klanten. Na ongeveer 10 minuten nogmaals proberen te bellen, helaas wederom geen gehoor. Dit heeft ongeveer zo'n 17x geduurd totdat mijn frustratie zo hoog was opgelopen dat ik dan maar even langs ging bij de winkel.
Ik dacht slim te zijn en bij aankomst heb ik mijn mobiel gepakt en ben ik bellend de winkel binnen gelopen. Wat blijk?!? de hele winkel is gewoon leeg en ik hoor toch echt die overgangstoon nu in me oor. Gefrustreerd hang ik op en vraag ik naar de filiaalhouder. Als eerste vraag stel ik waarom de telefoon niet beantwoord wordt als een klant belt met een status navraag. De filiaalhouder schrikt en gaat gelijk op onderzoek uit. Wat blijkt? de telefoon stond op stil (tsja dan hoor je ook niet als klanten bellen). Goed, het kan gebeuren een fout is menselijk denk ik maar.
Navraag bij de beste man levert het volgende antwoord op "Ja meneer we zijn nu inderdaad een week verder en tot op heden hebben wij nog niks gedaan met uw computer". Huh? Hadden we het nu over hetzelfde systeem wat door deze winkel binnen een dag in elkaar kon worden gezet? Goed, ik vraag aan de filiaalhouder "Goh, hoeveel andere computers zijn er dan nog voor me" 2 weet de filiaalhouder op dat moment te vertellen. Boos en behoorlijk teleur gesteld verlaat ik weer de winkel.
De dag erna besluit ik om nogmaals toch even langs te gaan en te kijken hoe het staat met mijn reparatie. Ik doe navraag en hoor het volgende "Ja, we zijn op dit moment uw computer aan het testen maar dit kan lang duren" Leuk! Jullie beginnen er nu eindelijk mee na een week (goede service). Ik probeer verhaal te halen bij de verkoper die me helpt, vreselijk onbeschoft praat hij elke keer door mijn verhaal heen. Na een kleine discussie verteld de beste man mij het volgende "Ja meneer er zijn nog inderdaad 2 computers voor u maar, heeft mijn baas u niet verteld over de stapel notebooks?" WAT!?!? Naast de 2 computers is er nu ook opeens een stapel notebooks die ook nog moeten worden gerepareerd?
Het rood staat mijn letterlijk op mijn gezicht van woede, had nu dezelfde filaalhouder die ik gisteren heb gesproken gewoon gelogen tegen zijn klant?
Ik wacht totdat de filaalhouder uit eindelijk tijd voor me heeft en ga verhaal bij hem halen. Als voorbeeld vraag ik nog het volgende aan hem "Goh, stel nu dat me geheugen defect is dan hebben jullie dat toch wel op voorraad neem ik aan?"...
Nee, verteld de filaalhouder mij....het geheugen moet besteld worden....
Inmiddels is het nu maandag en ga ik vandaag wederom proberen telefonisch contact op te nemen met de winkel. Ik vind dit echt schandalig dat een winkel zo omgaat met klanten en reparaties. Het lijkt me toch niet normaal dat een winkel wel een nieuwe PC binnen een dag kan bouwen maar dat een klant dik anderhalve week op zijn reparatie moet wachten.
Voorheen altijd zeer goede service ervaren maar dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nimmer en nooit nog een product daar ga aanschaffen.
Ik ben dus benieuwd of er meerdere mensen deze problemen bekend vinden klinken? Inmiddels ook al 2 klachten emails verstuurd naar mycom.nl maar tot op heden nog weinig reactie.
Steef
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 mei 2005 12:32
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Ik heb na aankoop van een computer vorig jaar bij Mycom helemaal geen service gehad omdat ze simpelweg zeiden "dat ligt aan je software". Zeer trage computer met erg veel lawaai en erg veel problemen. Ik ga in ieder geval niet meer naar Mycom.
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Hoi Amsterdamse,
Jammer dat jij ook de bittere ervaring hebt mogen proeven van MyCom.
Vandaag is het verhaal bij mij er nog leuker opgeworden, zojuist even contact opgenomen met de winkel. Wat blijkt? Me moederboard (6 maanden oud) schijnt al defect te zijn. Raar, want ik heb toch al een behoorlijke stapel computers gehad met een ASUS moederboard en nog nooit problemen gehad ermee. Maar goed, de verkoper zal het wederom wel weer beter weten.
Wat dan nu weer gelijk het volgende probleem is dit:
- De verkoper verteld mij dat het moederboard (uiterraad) niet op voorraad is.
- Moederboard komt morgen binnen en wat blijkt? De beste man mag dan even genieten van een welverdiende vrije dag. Goed geen probleem tot dusver, totdat....
- De beste man verteld dat hij er dus morgen niet is en niemand anders mag een moederboard in de winkel ombouwen (NOG NOOIT MEEGEMAAKT!).
- Ik verwijs hem dus op het volgende stukje van de website van MyCom:
"De technische dienst is geopend tijdens de openingstijden van de winkels."
- Ik leg hem ook het verschil uit tussen een technische dienst en een ontvangstbalie waarop de beste man zegt "Ja, zo kunt u het inderdaad dan zien"
SORRY! Wat staat er dan vermeld op jullie website over tijdens openingstijden een technische dienst te hebben?
MyCom hangt alleen maar van liegen en klanten bedriegen in elkaar! Raar dat een winkel die producten verkoopt aan consumenten geen voorraad heeft! Zie het al voor me dat de AH adverteert met artikelen en dat vervolgens de gehele zaak leeg is. Beetje raar beeld voor klanten vind ik...
Mochten er nog meer mensen zijn met ervaringen over MyCom deel ze aub. Ik ga nu ook een klacht indienen bij ConsuWijzer want de handelswijze van deze onderneming klopt van geen enkele kant!
Jammer dat jij ook de bittere ervaring hebt mogen proeven van MyCom.
Vandaag is het verhaal bij mij er nog leuker opgeworden, zojuist even contact opgenomen met de winkel. Wat blijkt? Me moederboard (6 maanden oud) schijnt al defect te zijn. Raar, want ik heb toch al een behoorlijke stapel computers gehad met een ASUS moederboard en nog nooit problemen gehad ermee. Maar goed, de verkoper zal het wederom wel weer beter weten.
Wat dan nu weer gelijk het volgende probleem is dit:
- De verkoper verteld mij dat het moederboard (uiterraad) niet op voorraad is.
- Moederboard komt morgen binnen en wat blijkt? De beste man mag dan even genieten van een welverdiende vrije dag. Goed geen probleem tot dusver, totdat....
- De beste man verteld dat hij er dus morgen niet is en niemand anders mag een moederboard in de winkel ombouwen (NOG NOOIT MEEGEMAAKT!).
- Ik verwijs hem dus op het volgende stukje van de website van MyCom:
"De technische dienst is geopend tijdens de openingstijden van de winkels."
- Ik leg hem ook het verschil uit tussen een technische dienst en een ontvangstbalie waarop de beste man zegt "Ja, zo kunt u het inderdaad dan zien"
SORRY! Wat staat er dan vermeld op jullie website over tijdens openingstijden een technische dienst te hebben?
MyCom hangt alleen maar van liegen en klanten bedriegen in elkaar! Raar dat een winkel die producten verkoopt aan consumenten geen voorraad heeft! Zie het al voor me dat de AH adverteert met artikelen en dat vervolgens de gehele zaak leeg is. Beetje raar beeld voor klanten vind ik...
Mochten er nog meer mensen zijn met ervaringen over MyCom deel ze aub. Ik ga nu ook een klacht indienen bij ConsuWijzer want de handelswijze van deze onderneming klopt van geen enkele kant!
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Goed een paar dagen nu verder en MyCom weet me het volgende vertellen.
Zojuist even weer gebeld, het vermoeden bestaat dat mijn moederboard defect is. Afgelopen zaterdag een nieuwe besteld en die moet vandaag per post binnenkomen. Iets zegt me dat hiermee het probleem niet is verholpen.
Zou er niet raar van opkijken als toch opeens het probleem ergens anders aan ligt dan hun vermoeden.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er ook nog iets van een compensatieregeling hiervoor bestaat. Dankzij de lange reparatietijd bij MyCom heb ik nu 2 weken betaald voor diensten waarvan ik geen gebruik heb gemaakt. Kan ik deze schade verhalen op de winkel of moet ik dan toch bij de ISP zijn?
Grt,
Steef
(die stiekem hoopt dat het vandaag dan toch geregeld gaat worden maar het somber inziet)
Zojuist even weer gebeld, het vermoeden bestaat dat mijn moederboard defect is. Afgelopen zaterdag een nieuwe besteld en die moet vandaag per post binnenkomen. Iets zegt me dat hiermee het probleem niet is verholpen.
Zou er niet raar van opkijken als toch opeens het probleem ergens anders aan ligt dan hun vermoeden.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er ook nog iets van een compensatieregeling hiervoor bestaat. Dankzij de lange reparatietijd bij MyCom heb ik nu 2 weken betaald voor diensten waarvan ik geen gebruik heb gemaakt. Kan ik deze schade verhalen op de winkel of moet ik dan toch bij de ISP zijn?
Grt,
Steef
(die stiekem hoopt dat het vandaag dan toch geregeld gaat worden maar het somber inziet)
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Alsof de goden er op dit moment mee spelen, wordt zojuist gebeld met de gelukkige mededeling dat me moederboard ontvangen is door de winkel. HULDE! er wordt eindelijk eens contact opgenomen met de klant om hem naar zijn status te vertellen. Nu maar hopen dat hiermee het probleem dan helemaal is opgelost.
Mocht dit het geval zijn dan ben ik nog steeds wel van mening dat dit de laatste keer is geweest dat ik iets heb aangeschaft bij hun. Hoop toch nog wel dat de filiaalhouder uit coulance iets weet te regelen. Zelfs met een tegoedbon van 20 euro zou ik al blij zijn. (Gaat meer om de gedachten dan om de waarde).
Nou ja, ik wacht het bericht nu verder spannend af.
Grt,
Steef
Mocht dit het geval zijn dan ben ik nog steeds wel van mening dat dit de laatste keer is geweest dat ik iets heb aangeschaft bij hun. Hoop toch nog wel dat de filiaalhouder uit coulance iets weet te regelen. Zelfs met een tegoedbon van 20 euro zou ik al blij zijn. (Gaat meer om de gedachten dan om de waarde).
Nou ja, ik wacht het bericht nu verder spannend af.
Grt,
Steef
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Goed het allerlaatste nieuws, afgelopen woensdag de computer weer opgehaald. In de winkel wisten ze me te vertellen dat ze niet alleen het moederboard maar ook het geheugen en de processor hadden vervangen. Uiteindelijk nog een extra koeler in de kast erbij en kreeg zelfs nog geld retour ook.
Omdat ik dit de service vind die ik gewend ben bij MyCom heb ik tegen de beste mannen ook gezegd dat ze dan maar voor dat geld gebak moeten halen.
Gelukkig dat er toch nog zoiets bestaat als service, jammer alleen dat het met geklaag moet maar uiteindelijk keurige en nette oplossing.
Een weer tevreden mycom klant.
Wat mijn betreft mag de thread ook worden gesloten.
Omdat ik dit de service vind die ik gewend ben bij MyCom heb ik tegen de beste mannen ook gezegd dat ze dan maar voor dat geld gebak moeten halen.
Gelukkig dat er toch nog zoiets bestaat als service, jammer alleen dat het met geklaag moet maar uiteindelijk keurige en nette oplossing.
Een weer tevreden mycom klant.
Wat mijn betreft mag de thread ook worden gesloten.
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Kijk zo zie je maar. Misschien kun je beter afwachten hoe een klacht wordt afgehandeld in plaats van MyCom blijvende schade aan te brengen. Deze thread blijft namelijk nog heeeel lang te zien hier en via google.
Al met al wel mooi dat het is opgelost voor je.
Al met al wel mooi dat het is opgelost voor je.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28 sep 2009 16:30
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Dat is de gewoonte hier!mukkiefuk schreef:Kijk zo zie je maar. Misschien kun je beter afwachten hoe een klacht wordt afgehandeld in plaats van MyCom blijvende schade aan te brengen. Deze thread blijft namelijk nog heeeel lang te zien hier en via google.
Re: MyCom: Zeer slechte service na aankoop
Tja, je hebt zeikerds en zeikerds!
Ik ben tevreden over My com, voorheen Vobis.
Ik zou willen dat niet iedereen reageert alsof ze de enige mens op aarde zijn, mijn computer is stuk, hij is sloom, ik heb vista, boe hoe.
Als mensen al een beetje verstand hebben van computers, draaien ze geen vista, dat systeem is totaal onbetrouwbaar! Geeft veel fouten, een beetje computer nerd, draait dan nog liever xp!
Ik vind het trouwens belachelijk dat je deze medewerkers eerst afbrand en daarna zij het beste mannen, had het dan zelf gedaan als je zo slim was, ipv gaan afbranden!
Ik zou graag een boek willen schrijven, service voor Dummy's!
Ik ben tevreden over My com, voorheen Vobis.
Ik zou willen dat niet iedereen reageert alsof ze de enige mens op aarde zijn, mijn computer is stuk, hij is sloom, ik heb vista, boe hoe.
Als mensen al een beetje verstand hebben van computers, draaien ze geen vista, dat systeem is totaal onbetrouwbaar! Geeft veel fouten, een beetje computer nerd, draait dan nog liever xp!
Ik vind het trouwens belachelijk dat je deze medewerkers eerst afbrand en daarna zij het beste mannen, had het dan zelf gedaan als je zo slim was, ipv gaan afbranden!
Ik zou graag een boek willen schrijven, service voor Dummy's!