LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Mijn laptop ging eind september kapot. Hij was nog in de garantieperiode. (Nog geen 2 jaar oud). Dus naar de Mediamarkt gebracht, waar ik hem ook voor 799 euro gekocht had. Het zou 4 à 5 weken duren. Nu 9 weken later is ie nog niet klaar oftewel ze weten niet waar ie is. Ik heb inmiddels al allerlei "smoezen" gehoord over waar en wat, maar ze spreken elkaar allemaal tegen daar bij de "service dienst"
Afgelopen donderdag, de laatste keer dat ik er geweest ben. zeiden ze me dat, als ie weg bleef, ik een vergoeding van 232,31 euro kreeg.
Voor dat bedrag heb ik geen andere laptop en ook ben ik alle gegevens kwijt die erop stonden.
Klopt dit allemaal en wat kan ik verder doen?
Gr. Tukker1
Afgelopen donderdag, de laatste keer dat ik er geweest ben. zeiden ze me dat, als ie weg bleef, ik een vergoeding van 232,31 euro kreeg.
Voor dat bedrag heb ik geen andere laptop en ook ben ik alle gegevens kwijt die erop stonden.
Klopt dit allemaal en wat kan ik verder doen?
Gr. Tukker1
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
De garantie is sowieso 1 jaar en geen 2.
Als u nu eerst eens aangaf wat er fout was dan valt er iets meer te zeggen.
Dus maw wat deed ie niet meer.
Als u nu eerst eens aangaf wat er fout was dan valt er iets meer te zeggen.
Dus maw wat deed ie niet meer.
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Garantie is 2 jaar, dat heb ik zwart op wit staan en wat er aan de laptop mankeerde is toch van geen enkel belang. Ik ben geen monteur. Hij deed ut niet meer en hij zou gerepareerd worden.
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Tuurlijk is dat wel van belang.
Ik krijg hier ook wel eens mensen over de vloer die menen dat als men hem heeft laten vallen, of koffie er over heen heeft laten vallen etc dat men dan ook garantie heeft nog.
Software is ook uitgesloten dus het is echt wel van belang
Ik krijg hier ook wel eens mensen over de vloer die menen dat als men hem heeft laten vallen, of koffie er over heen heeft laten vallen etc dat men dan ook garantie heeft nog.
Software is ook uitgesloten dus het is echt wel van belang
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Overigens kun je er nooit van uit gaan dat je data behouden blijft bij een reparatie.
Ook daarom moet je regelmatig backups maken.
Ook daarom moet je regelmatig backups maken.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
In dit verhaal is het apparaat gewoon kwijt en moet er dus gewoon een nieuwe komen.. lijkt me toch vrij duidelijk.
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Hallo Tukker,
de winkel is verplicht een andere laptop aan te bieden. Immers hier geldt een vorm van retentierecht. Aangezien u de lap al betaald heeft en in dit geval niet voor de reparatie hoeft te betalen, wegens de nog actieve garantieperiode , moet de winkel u een nieuw exemplaar verschaffen. Er is geen sprake meer van een "redelijke termijn "lijkt mij.
Nu de winkel stelt dat de laptop vermist is, dient zij aangifte te doen van dit feit.
Dit kunt u dan schriftelijk melden en absoluut niet akkoord gaan met de schikking. Immers: Uw laptop vertegenwoordigd nog steeds de aanschafwaarde. Dit is niet netjes van Mediamarkt.
Ik wens u veel succes met het verkrijgen van een andere laptop!
de winkel is verplicht een andere laptop aan te bieden. Immers hier geldt een vorm van retentierecht. Aangezien u de lap al betaald heeft en in dit geval niet voor de reparatie hoeft te betalen, wegens de nog actieve garantieperiode , moet de winkel u een nieuw exemplaar verschaffen. Er is geen sprake meer van een "redelijke termijn "lijkt mij.
Nu de winkel stelt dat de laptop vermist is, dient zij aangifte te doen van dit feit.
Dit kunt u dan schriftelijk melden en absoluut niet akkoord gaan met de schikking. Immers: Uw laptop vertegenwoordigd nog steeds de aanschafwaarde. Dit is niet netjes van Mediamarkt.
Ik wens u veel succes met het verkrijgen van een andere laptop!
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Je hebt een keuze tussen vervanging of ontbinding. Indien je kiest voor vervanging dan moet dit kosteloos gebeuren en mag daar geen vergoeding voor in rekening worden gebracht. In het geval van ontbinding krijg je aankoop som terug minus een gebruiksvergoeding, zeg 100% / 60 x het aantal maanden dat je er gebruik van hebt kunnen maken. Wat ze je bieden is dus veelste laag.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Sorry, Quantas - maar sommige merken bieden langer garantie. sommigen zelfs 3 jaar. Men ziet dit als 'reclame' en bewijs van kwaliteit.quantas01 schreef:De garantie is sowieso 1 jaar en geen 2.
Als u nu eerst eens aangaf wat er fout was dan valt er iets meer te zeggen.
Dus maw wat deed ie niet meer.
Als een leek roept 'hij doet het niet' - kan de fabrikant niets anders doen dan onderzoek doen. Blijkt de oorzaak gebruikersfout (liter water in de kast of zo) dan is het geen garantie, en dus jammer, maar helaas.
@ TS - helaas, software, en bestanden vallen nooit onder enige garantieregeling.
Daarvoor is de gebruiker toch echt zelf verantwoordelijk. (Minimaal wekelijks een backup) Dus, wat de oorzaak ook moge zijn - daarvoor kunt u de fabrikant nooit aansprakelijk stellen.
Blijft over de termijn van 9 weken - dit is relatief lang - zeker als men aangaf dat het normaal 4 tot 5 weken zou duren (wat ook al lang is).
De aangeboden vergoeding is onzinnig - zij maken de laptop kwijt, niet u.
Men zou op zijn minst moeten melden wat precies de oorzaak van een defect is.
Ik zou stellen - of mijn laptop gerepareerd en werkend terug, of een nieuwe van een vergelijkbare waarde. (kan zelfs een goedkopere zijn, door betere/snellere hardware). En wel binnen redelijke termijn (dus nog maximaal (ik noem maar wat) 8 werkdagen. Zo niet, dan word het toch even bellen met de rechtsbijstand, of een bezoekje juridisch loket.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Lijkt me dat je ook wel een laptop van een gelijkwaardig merk mag verwachten, ik zou iig niet blij zijn als mijn toshiba ineens verandert in een packerd bell..
Re: Na 9 weken reparatie laptop nog niet terug (terecht)
Zeg nooit, nooit. Het is altijd afhankelijk van de omstandigheden.Guardian72 schreef:helaas, software, en bestanden vallen nooit onder enige garantieregeling.
Daarvoor is de gebruiker toch echt zelf verantwoordelijk. (Minimaal wekelijks een backup) Dus, wat de oorzaak ook moge zijn - daarvoor kunt u de fabrikant nooit aansprakelijk stellen.
De oorzaak van de schade aan software en de bestanden is het gevolg van het feit dat de wederpartij de laptop kwijt is geraakt. Wie een ander schade toebrengt is verplicht die te vergoeden. Ik zie niet waarom dat bij software en bestanden anders zou zijn.
http://blog.iusmentis.com/2009/11/09/ma ... rmatteren/
De fabrikant is in deze niet aansprakelijk te houden omdat de koper daar geen overeenkomst mee heeft. TS heeft een overeekomst met de mediamarkt.