LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Net gear garantie
Net gear garantie
Goedendag,
Mijn Net gear R 6250 toont de laatste tijd kuren bij het draadloze signaal. Bedraad werkt prima, en op 1 meter afstand draadloos ook. Al ga ik naar mijn tuin, of een andere kamer zakt mijn verbinding op alle apparaten terug naar 2 mbps als ik mazzel heb, maar meestal zit hij rond de 0,7. Ik heb de recentste firmware erop, alle kanalen geprobeerd, router op verschillende lokaties geplaatst (wel binnen de meterkast want daar is mijn WAN kabel), CTS en fragmentatie lengte aangepast, niets heeft geholpen.
Nu had ik via de support site van Net gear een ticket aangemaakt, en heb hier helaas niets van gehoord. Ik had dus gisteravond via Facebook contact gezocht en kreeg binnen 2 minuten (was half 11!) antwoord dat ik een nummer moest bellen. Deze was fout, gelukkig snel het goede nummer gevonden. Ik wilde mijn case nummer erbij pakken omdat dit geadviseerd werd, o, niet meer te vinden op de my netgear pagina.
Naja, toch maar bellen. Engelse dame aan de telefoon. Begon netjes alles op te nemen en vragen wat het probleem was. Bovenstaande uitgelegd, en toen kreeg ik te horen dat ik moest betalen. Telefoon support is betaald en daar moet je een contract voor afsluiten. Ik heb haar uitgelegd dat het apparaat kapot is, en dat deze gerepareerd moest worden onder de garantie. Hier wilde ze niet naar luisteren voordat ik betaald had, want ze willen eerst telefonisch support leveren. Haar uitgelegd dat het bij ons in de wet is dat fabrieksgarantie zonder kosten opgelost moesten worden, toen zij ze simpel maar ik woon in Ierland en hier is het niet dus jij ook niet. Naja ik heb maar gezegd dat we er zo niet uit kwamen, en de verbinding verbroken. Ik dacht misschien kunnen we op Facebook met Netgear verder komen.
Berichtje terug gestuurd op Facebook, en ja hoor.... geen antwoord. Vervolg berichtje erachteraan, en wacht, ja nee, nope... geen antwoord. Kreeg nog wel een berichtje van de vrouw van Netgear dat ik moest proberen om de firmware te updaten, terwijl ik al had gemeld dat deze recent is.
Ik lig er nu uit, en kan geen andere gegevens vinden. Ik heb nog garantie, dus weet iemand toevallig wat ik nu kan doen?
Mijn Net gear R 6250 toont de laatste tijd kuren bij het draadloze signaal. Bedraad werkt prima, en op 1 meter afstand draadloos ook. Al ga ik naar mijn tuin, of een andere kamer zakt mijn verbinding op alle apparaten terug naar 2 mbps als ik mazzel heb, maar meestal zit hij rond de 0,7. Ik heb de recentste firmware erop, alle kanalen geprobeerd, router op verschillende lokaties geplaatst (wel binnen de meterkast want daar is mijn WAN kabel), CTS en fragmentatie lengte aangepast, niets heeft geholpen.
Nu had ik via de support site van Net gear een ticket aangemaakt, en heb hier helaas niets van gehoord. Ik had dus gisteravond via Facebook contact gezocht en kreeg binnen 2 minuten (was half 11!) antwoord dat ik een nummer moest bellen. Deze was fout, gelukkig snel het goede nummer gevonden. Ik wilde mijn case nummer erbij pakken omdat dit geadviseerd werd, o, niet meer te vinden op de my netgear pagina.
Naja, toch maar bellen. Engelse dame aan de telefoon. Begon netjes alles op te nemen en vragen wat het probleem was. Bovenstaande uitgelegd, en toen kreeg ik te horen dat ik moest betalen. Telefoon support is betaald en daar moet je een contract voor afsluiten. Ik heb haar uitgelegd dat het apparaat kapot is, en dat deze gerepareerd moest worden onder de garantie. Hier wilde ze niet naar luisteren voordat ik betaald had, want ze willen eerst telefonisch support leveren. Haar uitgelegd dat het bij ons in de wet is dat fabrieksgarantie zonder kosten opgelost moesten worden, toen zij ze simpel maar ik woon in Ierland en hier is het niet dus jij ook niet. Naja ik heb maar gezegd dat we er zo niet uit kwamen, en de verbinding verbroken. Ik dacht misschien kunnen we op Facebook met Netgear verder komen.
Berichtje terug gestuurd op Facebook, en ja hoor.... geen antwoord. Vervolg berichtje erachteraan, en wacht, ja nee, nope... geen antwoord. Kreeg nog wel een berichtje van de vrouw van Netgear dat ik moest proberen om de firmware te updaten, terwijl ik al had gemeld dat deze recent is.
Ik lig er nu uit, en kan geen andere gegevens vinden. Ik heb nog garantie, dus weet iemand toevallig wat ik nu kan doen?
Laatst gewijzigd door rolfie23 op 14 jan 2016 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Net gear garantie
Waar heb je m gekocht ? Je leverancier is je aanspreekpunt in deze.
Re: Net gear garantie
BCC, maar wilde hem niet graag lang kwijt zijn. Ik regel het altijd direct, maarja ben bang dat dat ook mijn enigste optie is.
Re: Net gear garantie
Denk dat de dame in kwestie wel gelijk heeft. Als het apparaat echt kapot zou zijn zou je noch bedraad noch draadloos signaal hebben op wat voor afstand dan ook. Support is inderdaad niet gratis. Hoe oud is het apparaat? Kunt u het apparaat simpel resetten naar fabrieksinstellingen en wat voor effect heeft dat?rolfie23 schreef:Bedraad werkt prima, en op 1 meter afstand draadloos ook.
Ik heb haar uitgelegd dat het apparaat kapot is, en dat deze gerepareerd moest worden onder de garantie. Hier wilde ze niet naar luisteren voordat ik betaald had
Re: Net gear garantie
Er kan best iets kapot zijn waardoor bedraad wel en draadloos niet werkt of visa versa.newmikey schreef:Als het apparaat echt kapot zou zijn zou je noch bedraad noch draadloos signaal hebben op wat voor afstand dan ook.
Re: Net gear garantie
Ik begrijp dat je hier niet op zoek bent naar technische tips, maar wanneer de router de meterkast nog niet is uit geweest zou ik dat toch eerst maar eens proberen.rolfie23 schreef:Goedendag,
Mijn Netgear R6250 toont de laatste tijd kuren bij het draadloze signaal. Bedraad werkt prima, en op 1 meter afstand draadloos ook. Al ga ik naar mijn tuin, of een andere kamer zakt mijn verbinding op alle apparaten terug naar 2 mbps als ik mazzel heb, maar meestal zit hij rond de 0,7. Ik heb de recentste firmware erop, alle kanalen geprobeerd, router op verschillende lokaties geplaatst (wel binnen de meterkast want daar is mijn WAN kabel)
Verder is BCC jouw contractpartner welke de garantie moet verlenen.
Misschien hebben ze een leen-router ?
Re: Net gear garantie
En nog belangrijker, hoe maak je draadloos verbinding met deze router? Is dat via 2.4 of 5 ghz band en met welke apparaten?
Re: Net gear garantie
Ik heb net ook een router probleem post aangemaakt maar dan van een ander merk. Eigenlijk heb je tegenwoordig altijd wel een reserve router nodig, bijvoorbeeld voor telebankieren. Als je nog binnen de garantie zit moet je net zoals ik volgens de voorwaarden Netgear naar de winkel gaan, bij garantie krijg je een refurbished ( 2e hands of gerapareerd ) exemplaar terug. Maar het kan nog erger hoor, bij Media markt kocht ik een 17 inch laptop van 800 euro daarvan ging het beeldscherm na een aantal weken vreemd doen totdat er niks meer zichtbaar was. Ik kreeg een 15 inch laptop terug en moest nog 100 euro bij betalen. Die 15 inch laptop heeft het jarenlang goed gedaan. Maar de kwaliteit van het beeldscherm als het werkt van de 17 inch laptop was heel goed en mooi, en wat ik terug kreeg die 15 inch laptop daarvan was de beeldkwaliteit heel erg slecht.
Stuur hem op en verwacht kosten, en tijden geen internet of koop een nieuwe en stuur hem daarna op, daar komt het triest gezegd waarschijnlijk op neer. Zit nu in eenzelfde situatie bij mij is het de voedingsadapter van de router. De kans dat je een nieuwe krijgt is vrijwel nihil.
Ook bij Scheer&Foppen zeggen ze bijvoorbeeld dat ze na 10 dagen geen garantie meer kunnen leveren omdat Logitech geen RMA zou doen van een luidspreker dat hoge tonen niet weer kon geven terwijl de andere luidspreker wel goed was. Ik heb alles op hun balie bij hun vestiging netjes ingepakt in de doos en de doos op de grond gezet, en heb gezegd, 'mij zie je nooit meer terug'. En ben netjes de deur uitgegaan. Er zijn ook mensen die driftig worden, en die krijgen wel hun zin tenminste dat heb ik gezien.
Stuur hem op en verwacht kosten, en tijden geen internet of koop een nieuwe en stuur hem daarna op, daar komt het triest gezegd waarschijnlijk op neer. Zit nu in eenzelfde situatie bij mij is het de voedingsadapter van de router. De kans dat je een nieuwe krijgt is vrijwel nihil.
Ook bij Scheer&Foppen zeggen ze bijvoorbeeld dat ze na 10 dagen geen garantie meer kunnen leveren omdat Logitech geen RMA zou doen van een luidspreker dat hoge tonen niet weer kon geven terwijl de andere luidspreker wel goed was. Ik heb alles op hun balie bij hun vestiging netjes ingepakt in de doos en de doos op de grond gezet, en heb gezegd, 'mij zie je nooit meer terug'. En ben netjes de deur uitgegaan. Er zijn ook mensen die driftig worden, en die krijgen wel hun zin tenminste dat heb ik gezien.
Re: Net gear garantie
Ik zit op de laptop op 5Ghz, mobiel e.d. op 2,4. 2,4 GHz is wat de problemen geeft.
De router ook nu uit de meterkast gehaald. alle groepen uit en zorgen dat de router alleen stroom heeft (en modem dan) zodat niets kan storen. Niets hielp. Hij heeft het altijd prima gedaan in de meterkast, dus waarom hij daar uit moet is voor mij een raadsel.
Netgear heeft net contact met mij opgenomen. Helaas zit er geen technische afdeling in nederland, alleen sales. Samen met deze man gaan we zorgen dat alles weer gaat werken. Er is mis communicatie geweest, want er zou nooit geld betaald hoeven worden voor ondersteuning. Maarja, dit kan al snel als je moet bellen met Engelse personen en technische begrippen moet vertalen.
Netgear heeft het voor mij zo prima afgehandeld, heb wel gemeld dat het jammer is dat dit niet via nederlandse wegen kon. Dit hebben ze niet, omdat ze vaak geen kapotte spullen hebben. Logisch ook om de kosten te drukken.
De router ook nu uit de meterkast gehaald. alle groepen uit en zorgen dat de router alleen stroom heeft (en modem dan) zodat niets kan storen. Niets hielp. Hij heeft het altijd prima gedaan in de meterkast, dus waarom hij daar uit moet is voor mij een raadsel.
Netgear heeft net contact met mij opgenomen. Helaas zit er geen technische afdeling in nederland, alleen sales. Samen met deze man gaan we zorgen dat alles weer gaat werken. Er is mis communicatie geweest, want er zou nooit geld betaald hoeven worden voor ondersteuning. Maarja, dit kan al snel als je moet bellen met Engelse personen en technische begrippen moet vertalen.
Netgear heeft het voor mij zo prima afgehandeld, heb wel gemeld dat het jammer is dat dit niet via nederlandse wegen kon. Dit hebben ze niet, omdat ze vaak geen kapotte spullen hebben. Logisch ook om de kosten te drukken.
Re: Net gear garantie
Bij mijn router is het inmiddels ook goed gekomen, maar het verschil is dat jij hulp hebt gekregen van Netgear zelf en dat ik lang heb moeten zoeken wat er aan de hand is. In mijn geval is een belangrijke firmware ontwikkelaar ernstig ziek en ik had de laatste officieele firmware geinstalleerd en toen begonnen de problemen, nu terug op de firmware van voor hij de firmware ontwikkelaar van het open source gedeelte ernstig ziek werd. De oorzaak lag in gesloten kernel modules die Broadcom (dus niet Asus) vlak voor nieuwjaar had aangeleverd.
De kans is heel klein, maar heel misschien kan je kijken of er misschien een onverwachte firmware update is geweest, en ik weet niet welke chipset je hebt. Je kan op Google intypen 'ROUTERNAAM type chipset', in jouw geval wordt dat 'Netgear type chipset'. In mijn geval is dat 'Asus Ac Rt 66 u chipset'. Soms is het even zoeken. Hier zijn mijn specificaties:
CPU: Broadcom BCM4706KPBG MIPS74K, @600MHz
Flash: Samsung K9F1G08U0D-SCB0 128MB, SLC
RAM: 2x Samsung K4T1G164QF-BCF7 256MB, DDR2 @800MHz
2.4GHz: Broadcom BCM4331KMLG + 3x PA (E0GB 2AKC 216A)
5GHz: Broadcom BCM4360KMLG + 3x PA (5003L1 210ED 1210)
Ik ben benieuwd wat jij als specificatie vindt. Dit is een voorbeeld voor mensen hoe ze misschien hun router kunnen herstellen bij een foute firmware als een fabrikant van de chipset (dus in jouw geval niet Net Gear ) een verkeerde kernel module aanlevert.
Vrijwel alle routers draaien op Linux eventueel een MIPS CPU, of ARM CPU.
Switch: Broadcom BCM53125SKMML 1GbE
De kans is heel klein, maar heel misschien kan je kijken of er misschien een onverwachte firmware update is geweest, en ik weet niet welke chipset je hebt. Je kan op Google intypen 'ROUTERNAAM type chipset', in jouw geval wordt dat 'Netgear type chipset'. In mijn geval is dat 'Asus Ac Rt 66 u chipset'. Soms is het even zoeken. Hier zijn mijn specificaties:
CPU: Broadcom BCM4706KPBG MIPS74K, @600MHz
Flash: Samsung K9F1G08U0D-SCB0 128MB, SLC
RAM: 2x Samsung K4T1G164QF-BCF7 256MB, DDR2 @800MHz
2.4GHz: Broadcom BCM4331KMLG + 3x PA (E0GB 2AKC 216A)
5GHz: Broadcom BCM4360KMLG + 3x PA (5003L1 210ED 1210)
Ik ben benieuwd wat jij als specificatie vindt. Dit is een voorbeeld voor mensen hoe ze misschien hun router kunnen herstellen bij een foute firmware als een fabrikant van de chipset (dus in jouw geval niet Net Gear ) een verkeerde kernel module aanlevert.
Vrijwel alle routers draaien op Linux eventueel een MIPS CPU, of ARM CPU.
Switch: Broadcom BCM53125SKMML 1GbE