LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden over reparatieservice HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ietje_

Niet tevreden over reparatieservice HP

Ongelezen bericht door ietje_ »

Hoi
Op 31 januari jl heb ik via Office Centre Amersfoort een notebook (HP Compaq Presario CQ-60 204) aangeschaft aangezien dit een verjaardagscadeau namens mijn familie was. Rond april kreeg ik last van groene verticale balken op mijn scherm en eind juni heb ik toen toch maar besloten om eens achter een reparatie aan te gaan gezien het feit dat het nog ruim binnen het garantietermijn viel. Op zaterdag 4 juli heb ik contact opgenomen met de HP klantenservice en zij verwees mij naar Office Centre aangezien ik bij hun de notebook had aangeschaft. Vervolgens heb ik Office Centre Almere bezocht en gevraagd of zij in staat waren mijn laptop op te sturen naar HP voor reparatie waarna zij mij vertelden dat het via hun ruim 6 weken zou duren voor ik mijn laptop terug zou hebben en om die reden kon ik beter nogmaals HP bellen en via hun de laptop op laten halen aangezien dit sneller zou gaan. Meteen na het bezoek heb ik HP gebeld en op 6 juli zou iemand mijn notebook komen ophalen. Nou zo gezegd, zo gedaan en inderdaad op maandag 6 juli werdt mijn notebook thuis opgehaald. Mij werdt telefonisch gemeld dat de chauffeur zou zorgen voor een speciale doos om de notebook te vervoeren, nou mooi niet dus en een geluk dat ik de orginele doos heb bewaard en deze maar heb aangeboden. Ik heb mijn persoonlijke bestanden van de laptop gehaald, de gehele laptop schoongemaakt en opgepoetst en een brief erbij gevoegd waar mijn klacht op stond zodat van mijn kant de laptop verder in orde zou zijn. Nog diezelfde week was mijn laptop gerepareerd en werdt hij blijkbaar afgeleverd bij de buren (slordig naar mijn idee aangezien het om een behoorlijk kostbaar pakket gaat... maar oke het zijt zo). Bij het uitpakken van het pakket viel het mij meteen op dat er een enorm grote handafdruk op de buitenkant zat en daarna zag ik meerdere diepe krassen zitten die je als je met een hand eroverheen gaat kan voelen. De buitenkant van mijn notebook is een soort glimmende laag. Je zou denken dat iemand de laptop op zijn kop heeft gelegd en normaliter zou dit met laptops kunnen gezien het feit dat een hoop laptops deze glimmende laag niet hebben. Vervolgens heb ik gekeken of de groene streep weg was en inderdaad deze was netjes verholpen. Op mijn bijgesloten brief heb ik ook vermeld dat mijn cdrom spelen niet werkte ivm windows vista en of het mogelijk was om vista te vervangen voor xp. Nu hebben ze een nieuwe cdrom erin gezet en nogsteeds kan ik mijn cdroms niet lezen (nieuwe schijf schrijven wordt er aangegeven). De cdrom zit enorm losjes en daarom zal mijn laptop nogmaals terug moeten zodat de cdrom gewoon normaal vast gezet kan worden. Ik baal enorm aangezien ik extreem zuinig ben geweest op de laptop en ik verwacht dat je bij een reparatie een laptop levert en in betere staat terug krijgt. Ik ben absoluut niet te spreken over de krassen en zal dit ook aankaarten want onzorgvuldig werken daar heb ik geen boodschap aan. Ik ben vooral erg teleurgesteld omdat deze laptop voor mij veel betekend, ik mijn best doe om het HP zo makkelijk mogelijk te maken en besef dat met een glimlaag je extra voorzichtig moet doen en je vervolgens je laptop beroerder terug krijgt als dat je hem hebt geleverd. Wat kan ik nu het beste tegenover HP zeggen? Ik vind het niet fatsoenlijk dat iemand van notabene een reparatieservice slordig met je spul omgaat en zou graag zien dat HP op een mogelijke manier ervoor zorgt dat ik na de tweede reparatie mijn laptop ZONDER krassen terug zie. Kan ik ergens op terugvallen, want dit is natuurlijk niet leuk!
Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hiermee hebben en mij kunnen adviseren.

seagoing racer2

Re: Niet tevreden over reparatieservice HP

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

uit eigen ervaring weet ik dat er nogal slordig wordt omgesprongen met de produkten bij de reparatieservices.
De reparatie site van HP voor de laptops is gelegen in de UK, in een verschrikkelijk oud en verwaarloosd pand.

Als je daar binnen komt geloof je je ogen niet, zoveel honderden computers losjes op grote stapels wachtend op reparatie of testen.

Enfin , ik verwacht niet dat ze jouw computer snel zullen verlossen van zijn krassen.

Er is wel een ander mogelijkheid. De serienummers van de binnengekomen apparatuur wordt gelogd. Als een zelfde apparaat meer dan 3 keer is ontvangen wordt rucksichtlos een ander apparaat verschaft en het originele vernietigd.

Men gaat er dan vanuit dat het probleem nog steeds aanwezig is en dus blijkbaar maar zeer moeilijk is op te lossen.
In ieder geval dat het meer geld kost dan dat het spul waard is

Gesloten