LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Nieuw" Laptop
Re: "Nieuw" Laptop
Want? De update is niet verplicht, zat niet bij de koop en is foutief uitgevoerd.
Als jij LPG in je diesel gooit, probeer je dan ook de dealer voor de rechter te krijgen?
Als jij LPG in je diesel gooit, probeer je dan ook de dealer voor de rechter te krijgen?
Dat is maar de vraag... wie zegt dat de update foutief is uitgevoerd?igen schreef:Want? De update is niet verplicht, zat niet bij de koop en is foutief uitgevoerd.
Het updatemechanisme was aanwezig bij de koop en is gebrekkig.igen schreef:Want? De update is niet verplicht, zat niet bij de koop en is foutief uitgevoerd.
Dat de update foutief zou zijn uitgevoerd is niet gebleken.
Nope, iedereen met meer verstand van pjoeters dan de buuv weet dat je een BIOS niet via Windhoos kan updaten. Het is mogelijk via een workaround maar...da's niet de ori manier. Ergo: bricked: too bad, eigen schuld.
Ik kan met wat geweld je dieseltank volpompen met LPG, Alfa. .
Dat het updatemechanisme gebrekkig is/was is ook nog nergens gebleken.alfatrion schreef:Het updatemechanisme was aanwezig bij de koop en is gebrekkig.igen schreef:Want? De update is niet verplicht, zat niet bij de koop en is foutief uitgevoerd.
Dat de update foutief zou zijn uitgevoerd is niet gebleken.
-
fijn dat wij het eens zijn Ik denk wel dat we niet bij het adres waar mijn broertje het ding gekocht heeft moeten zijn maar bij asus zelf.alfatrion schreef:Hiermee heb je m.i. wel een goede casus tegen de verkoper.
Handig een analogie met auto's strikt genomen heb je gelijk, maar iemand die naar de dealer gaat om te tanken verwacht JUIST dat beetje extra service. En daar zit mijn punt: geen waarschuwing of how-to etc. En als ik nou iets mega stoms zou hebben gedaan,,, maar dat valt dus in mijn ogen wel mee (er van uit gaande dat inderdaad NTFS - FAT32 het probleem is geweest)igen schreef:Want? De update is niet verplicht, zat niet bij de koop en is foutief uitgevoerd.
Ik heb niet in windows ge-update maar in de bios zelf. Een optie door de dealer zelf gegeven. Volgende keer doe ik het weer in dos.igen schreef:Nope, iedereen met meer verstand van pjoeters dan de buuv weet dat je een BIOS niet via Windhoos kan updaten. Het is mogelijk via een workaround maar...da's niet de ori manier. Ergo: bricked: too bad, eigen schuld.
Anyway, het internet staat er vol met lotgenoten, het zal Asus toen er nog garantie op zat klauwen met geld hebben gekost. Juist als het zo kinderlijk eenvoudig mis kan gaan/voorkomen had kunnen worden vraag ik me dus af waarom er 0 tips of waarschuwingen bij staan. Ik neem het ze in ieder geval kwalijk omdat de gevolgen zo groot zijn. Het ding was zeker nog meer dan 500 euro waard...
nog een belangrijk argument: als ik wèl garantie had gehad, dan had asus het kostenloos gerepareerd en daarmee in mijn ogen schuld erkent (??), nu de garantie periode afgelopen is ligt de schuld bij mij?
Niet de schuld. Wel de bewijslast!nu de garantie periode afgelopen is ligt de schuld bij mij?
Als je het volgens Asus zelf hebt gedaan, dan zat je dus al in DOS. Ik krijg de link niet gekopieerd...
Maar omdat DOS onder Windows valt....heb ik toch gelijk
Hoe oud is die laptop? Zo'n ding is na drie jaar twee tientjes waard....
Maar omdat DOS onder Windows valt....heb ik toch gelijk
Hoe oud is die laptop? Zo'n ding is na drie jaar twee tientjes waard....
Hoe weet je dat het een dieseltank is?igen schreef:Ik kan met wat geweld je dieseltank volpompen met LPG, Alfa. .
De issue is hier niet of je benzine in een diesel kunt stoppen (of anders om), dat kan ongetwijfeld. De issue is dat als er op de vulslang loodvrij 95 staat en er komt toch diesel uit, de pomphouder aansprakelijk is voor de schade.
Maar de vraag is nu wat er op de slang stond.. Wie zegt dat met zekerheid vaststaat dat de juiste slang is gepakt? Wie moet dat aantonen?olaf79 schreef:De issue is hier niet of je benzine in een diesel kunt stoppen (of anders om), dat kan ongetwijfeld. De issue is dat als er op de vulslang loodvrij 95 staat en er komt toch diesel uit, de pomphouder aansprakelijk is voor de schade.
Das onzin. Asus levert zelfs een winflash util mee.igen schreef:Nope, iedereen met meer verstand van pjoeters dan de buuv weet dat je een BIOS niet via Windhoos kan updaten. Het is mogelijk via een workaround maar...da's niet de ori manier. Ergo: bricked: too bad, eigen schuld.
-
BUMP
Ik heb de laptop ter reparatie op laten halen voor 220 euro.
Nu 11 weken later zeggen ze een nieuw moederbord te hebben ingebouwd en vervolgens meerdere processors te hebben doorgebrand. Het wachten is momenteel op een nieuwe processor van Intel.
Ik durf te wedden dat het doorbranden van de cpu komt door hun poging de bios up te daten // of dat hebben ze gedaan en dan is dit dus het resultaat.
Heeft iemand tips? Ik voel me gekleineerd en aan het lijntje gehouden (gekleineerd omdat de schuld van dit alles nog steeds in mijn schoenen ligt en aan het lijntje omdat het enige wat ik volgens hun nu kan doen afwachten is...)
groetjes,
Paul
Ik heb de laptop ter reparatie op laten halen voor 220 euro.
Nu 11 weken later zeggen ze een nieuw moederbord te hebben ingebouwd en vervolgens meerdere processors te hebben doorgebrand. Het wachten is momenteel op een nieuwe processor van Intel.
Ik durf te wedden dat het doorbranden van de cpu komt door hun poging de bios up te daten // of dat hebben ze gedaan en dan is dit dus het resultaat.
Heeft iemand tips? Ik voel me gekleineerd en aan het lijntje gehouden (gekleineerd omdat de schuld van dit alles nog steeds in mijn schoenen ligt en aan het lijntje omdat het enige wat ik volgens hun nu kan doen afwachten is...)
groetjes,
Paul
Wow...dat het ding niet te fixen is lijkt me nu wel evident.
Nieuwe kopen en dit vergeten? Kost je namelijk veel geestelijke energie en onnodige stress. En uiteindelijk een paar jaar eerder naar je begrafenis. Let it Rot, buy new
Nieuwe kopen en dit vergeten? Kost je namelijk veel geestelijke energie en onnodige stress. En uiteindelijk een paar jaar eerder naar je begrafenis. Let it Rot, buy new
-
Het is opgelost:
Ik heb mijn kapotte laptop al terug en krijg binnen 2 weken mijn 220 euro terug is me beloofd.
Asus heeft geen schuld erkent ondanks dat ze zelf verschillende moederborden en processors hebben vervangen (en uit veel meer bestaat een laptop niet).
Wat een hoop tijd en moeite heeft dit gekost... leermomentje ... het meest vervelende vond ik wel het totaal geen idee hebben waar ik aan toe was / aan het lijntje gehouden geworden met data wanneer er iets zou gebeuren / verschillende verhalen van wat er nou eigenlijk aan de hand was. Bijzonder slechte communicatie en we zijn meer dan een half jaar verder.
Voor Asus ook zal het ook vervelend zijn geweest... hoeveel uur ik met ze aan de telefoon heb gehangen... hoeveel uur ze aan dat ding gewerkt hebben,,, al die hardware die ze kapot hebben gemaakt,,,, het ophalen en terugbrengen van die kapotte laptop... poeheee
Ik heb intussen zelf een nieuwe computer geregeld, uiteraard geen Asus (en heb ik nog 4 systemen voor vrienden/familie helpen maken/besteld, ook geen Asus natuurlijk).
Ik heb mijn kapotte laptop al terug en krijg binnen 2 weken mijn 220 euro terug is me beloofd.
Asus heeft geen schuld erkent ondanks dat ze zelf verschillende moederborden en processors hebben vervangen (en uit veel meer bestaat een laptop niet).
Wat een hoop tijd en moeite heeft dit gekost... leermomentje ... het meest vervelende vond ik wel het totaal geen idee hebben waar ik aan toe was / aan het lijntje gehouden geworden met data wanneer er iets zou gebeuren / verschillende verhalen van wat er nou eigenlijk aan de hand was. Bijzonder slechte communicatie en we zijn meer dan een half jaar verder.
Voor Asus ook zal het ook vervelend zijn geweest... hoeveel uur ik met ze aan de telefoon heb gehangen... hoeveel uur ze aan dat ding gewerkt hebben,,, al die hardware die ze kapot hebben gemaakt,,,, het ophalen en terugbrengen van die kapotte laptop... poeheee
Ik heb intussen zelf een nieuwe computer geregeld, uiteraard geen Asus (en heb ik nog 4 systemen voor vrienden/familie helpen maken/besteld, ook geen Asus natuurlijk).