Bron :
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992271
"Some computers, such as the iMac (Flat Panel), Power Mac G4 Cube, and certain models of Power Mac G4 (QuickSilver or later), may not have a user-accessible eject hole". In this case, the computer would have to be taken in for repair."
Dit moet stoppen!
Alleen omdat er mensen te lui zijn om te betalen voor cd's en alleen omdat de platenmaatschappijen op onze kosten rijk willen worden, mogen we straks geen muziek meer luisteren op de pc ...
Dit is niet de eerste keer, hier staat een lijst met cd's die problemen geven :
http://uk.eurorights.org/issues/cd/bad/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe kopieerbeveiling schadelijk voor Apple computers ...
Re: Nieuwe kopieerbeveiling schadelijk voor Apple computers ...
'de pen is machtiger dan het zwaard' ;)
key2audio-kopieerbeveiliging met een pen te doorbreken :
http://www.chip.de/praxis_wissen/praxis ... 25919.html
key2audio-kopieerbeveiliging met een pen te doorbreken :
http://www.chip.de/praxis_wissen/praxis ... 25919.html
Alles goed en wel, maar Sony heeft geen recht om (m.n. de Apple-) computers te beschafdigen hetgeen met hun systeem wel gebeurt. Daarnaast wordt het tijd dat de heren fabrikanten zelf eens in de spiegel kijken. Is het niet vreemd dat het voordeliger is om dezelfde CD's in Amerika te bestellen dan dat je ze hier koopt?? Daarnaast: De kostprijs (excl. studio-opnamen, maar incl. Buma/stemrarechten) van een CD bedragen vaak niet meer dan 3 euro. Waarom moet de inkoopprijs voor de winkeliers dan circa 15 Euro bedrgaen????
In 1970 kochten wij onze eerste Sony bandrecorder en sindsdien zijn vele kwaliteitsprodukten van dit merk gevolgd
waaronder een uitstekende recorder voor het verslaan van vergaderingen e.d.. Maar aangezien zo'n apparaat ook niet het eeuwige leven heeft moesten wij op een gegeven moment toch tot aanschaf van een nieuw exemplaar overgaan. Helaas, dit apparaat nam meer het geluid van de eigen motor op dan het gesprokene van de aanwezigen. Het enige wat Sony op de klacht kon antwoorden was dat dit veroorzaakt werd door de constructie; waarom je een apparaat van toentertijd toch 400 gulden dat eigenlijk uitsluitend voor de registratie van vergaderingen bedoeld is zo construeert kon natuurlijk geen antwoord worden gegeven. Het moge duidelijk zijn dat vanaf die dag spullen met de naam Sony er op niet echt meer in aanmerking komen voor aanschaf.
waaronder een uitstekende recorder voor het verslaan van vergaderingen e.d.. Maar aangezien zo'n apparaat ook niet het eeuwige leven heeft moesten wij op een gegeven moment toch tot aanschaf van een nieuw exemplaar overgaan. Helaas, dit apparaat nam meer het geluid van de eigen motor op dan het gesprokene van de aanwezigen. Het enige wat Sony op de klacht kon antwoorden was dat dit veroorzaakt werd door de constructie; waarom je een apparaat van toentertijd toch 400 gulden dat eigenlijk uitsluitend voor de registratie van vergaderingen bedoeld is zo construeert kon natuurlijk geen antwoord worden gegeven. Het moge duidelijk zijn dat vanaf die dag spullen met de naam Sony er op niet echt meer in aanmerking komen voor aanschaf.
-
Cd's en DVD's zijn duur, dat weet iedereen. In plaats van de prijs te verlagen, gaan ze meer geld investeren in irritante kopieerbeveiligingen. Dit zorgt er ook voor dat ik zo'n dure cd niet kan afspelen in de auto, niet in de dvd speler en niet in mijn multimedia pc!
Verder betaal ik wel auteursrechten voor elk leeg beschrijfbaar cd'tje. Dat is wel erg krom, als ik er toch niks op kan zetten waar auteursrecht op zat.
Een van de twee moet weg, of de beveiliging, of de extra auteursrechten. Nu worden we van twee kanten genaaid.
Ik koop verder geen cd's meer die beveiligd zijn, wie weet wat er allemaal kapot door gaat. Daarom voel ik mij genoodzaakt dat soort cd's te downloaden van internet, dat is veel veiliger en de auteursrechten betaal ik al op de lege schijfjes, zelfs ook op de schijfjes waar mijn eigen vakantiefoto's op staan.
Verder betaal ik wel auteursrechten voor elk leeg beschrijfbaar cd'tje. Dat is wel erg krom, als ik er toch niks op kan zetten waar auteursrecht op zat.
Een van de twee moet weg, of de beveiliging, of de extra auteursrechten. Nu worden we van twee kanten genaaid.
Ik koop verder geen cd's meer die beveiligd zijn, wie weet wat er allemaal kapot door gaat. Daarom voel ik mij genoodzaakt dat soort cd's te downloaden van internet, dat is veel veiliger en de auteursrechten betaal ik al op de lege schijfjes, zelfs ook op de schijfjes waar mijn eigen vakantiefoto's op staan.
Ik ben het helemaal met BounceMeister eens !! Waarom wordt er in godsnaam belasting geheven op CD-R's ??? Wanneer ik er een backup op zet van data op mijn PC, dan hebben Buma/Stemra en de platenmaatschappijen toch he-le-maal geen recht op deze belasting ! En Kick van de Vooren, wat jouw opmerking betreft, winkeliers moeten ook leven .
Peace, Edwin D.
Peace, Edwin D.