ik heb duidelijk aangegeven dat ik als consument met dit soort zaken geen doen heb.
ik haal bij de winkelier die mij de laptop heeft verkocht verhaal en als het te lang duurt dan doe ik een beroep op BW 7 : 21 Lid 3.
Hoezo niet egoïstisch?
Je denkt alleen aan je eigen, terwijl de winkelier met alle partijen rekening moet houden.
Als er op de wereldmarkt een tekort is aan onderdelen, kun je van de winkelier niet verwachten dat hij dat onderdeel vervangt.
Als de winkelier jou een leenlaptop geeft, heb jij geen recht om gelijk een nieuwe te eisen.
Hij is bezig om jouw laptop te repareren en in de tussentijd heb je de beschikking over een leenlaptop, waarmee je gewoon je werkzaamheden kunt uitvoeren.
En dat die reparatietermijnen wat langer duren, kun je de winkelier niet aansprakelijk stellen. Zo simpel is het ook weer wel. De winkelier kan er namelijk niks aan doen.
Als hij je een leencomputer beschikbaar stelt, vind ik jou een knappe jongen als je van de rechter gelijk krijgt dat de winkelier zijn verplichtingen niet nakomt.