LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe laptop compaq werkt niet goed

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
marian76

nieuwe laptop compaq werkt niet goed

Ongelezen bericht door marian76 »

we hebben een nieuwe laptop de compaq a960ed .
maar deze werkt niet goed helaas.

de computer gaat vanzelf uit!!!!!!!
ben ik aan het mailen of surfen en dan ineens patsj alles uit.
hoe kan dit iemand een idee?????

heb al gebeld met de klantensevice maar moet steeds recovery uitvoeren.bios uitvoeren enz..... bellen morgen wel weer , voer je weer iets uit bellen na het weekend wel weer terug.

ja sorry vind dit zo raar , koop je een nieuwe laptop en is die niet goed .
daar kan ik toch niks aan doen .

heb hem nog geen twee weken en vanaf het begin al niet goed.
kan wel blijven bellen zo op deze manier.

is dit een bekend probleem van deze laptop ????
iemand ideen en tips voor me.
alvast bedankt

groetjes marian

gravedigger

Re: nieuwe laptop compaq werkt niet goed

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heb je dit probleem al aan de verkoper voorgelegd? Die moet in eerste instantie voor de oplossing zorgen!

marian76

is gekocht via een postoderbedrijf
en die geven een tel.nummer van hp/compaq.

ik moet daar maar contact mee hebben , probleem lig niet bij hun.

tja weet ook niet wat ik er mee moet

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dan vertel je hem dat hij het moet oplossen, omdat hij de verkopende partij is!
verwijzigingen naar andere partijen gewoon niet accepteren..

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

de computer gaat vanzelf uit!!!!!!!
ben ik aan het mailen of surfen en dan ineens patsj alles uit.
hoe kan dit iemand een idee?????
Heb je toevallig de laptop op een tafelkleed liggen?

Dan bedekken die de luchtgaten onderin de laptop, waardoor er geen of onvoldoende lucht aangezogen kan worden, waardoor de laptop te warm wordt, waardoor de thermische beveiliging de computer uitschakeld om te voorkomen dat de boel oververhit raakt.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hoe is de software geïnstalleerd en geregistreerd? Mijn Compaq had hetzelfde probleem. Daar bleek een BLASTER worm in te zitten. Deze is bij het registreren van de software er in gekomen. Eerst de programma's installeren plus de anti virus software en pas daarna registreren. Het bleek ook niet mogelijk om die worm er uit te krijgen, want voordat de repair tool kon worden opgehaald ging de PC er uit. Gelukkig had mijn zoon die repair tool er op staan en met een floppy kon ik toen die worm verwijderen. Daarna was het probleem weg. Dus eerst alles installeren voordat een verbinding via internet gemaakt wordt.

Vr. Gr. Hans.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klinkt als een warmte probleem.

Als een PC te warm word, schakelt deze uit om schade te voorkomen.

Waar staat de PC? Als hij uitvalt, voelt hij dan (erg) warm aan?

Als dit niet het geval is, zou het een fout op het moederbord kunnen zijn.

Omdat u aangeeft reeds een aantal malen een recovery gedraaid te hebben, kunt u de helpdesk bellen, en melden dat zelfs na 3 x recovery dit probleem niet weggaat, en dus in feite een defect product is geleverd.
Meld dat het mogelijk een moederbordprobleem is - en vraag om vervanging van de machine binnen een redelijke termijn.

schrijf naam van helpdeskmedewerker op, en tijdstip van bellen.
Indien men niet wil - aangetekende brief met ingebrekestelling wegens niet leveren waarvoor betaald is naar de verkoper - en verzoek deze binnen 14 dagen met een oplossing te komen.

marian76

ik heb alles eerst geinstalleerd voordat ik dus internet op ben gegaan enzo.

de laptop voelt niet warm aan , maar waarschijnlijk is dit dus wel het probleem.
heb weer contact gehad en ze kunnen hem halen en repareren , ben dan een week de laptop kwijt.
de verkoper zegt dat het probleem bij compaq is ja word en nu echt flauw van hoor koop je een nieuwe laptop en die is gelijk al niet goed .

zij leveren mij een defecte laptop en dan alles naar compaq schruiven en nu moet hij worden gerepareerd , ik wil gewoon een nieuwe laptop.

betaal je 600 euro voor iets wat al stuk/niet goed is.

bedankt voor ullie tips

BBCS
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid:

Als je de laptop op iets zet waardoor de luchtgaten onderin de laptop bedekt worden, is er dus spraken van eigen schade als daardoor de laptop kapot gaat.

Dan is er geen spraken van een ondeugelijke laptop.
zij leveren mij een defecte laptop en dan alles naar compaq schruiven en nu moet hij worden gerepareerd , ik wil gewoon een nieuwe laptop.
Helaas voor jou heb je daar geen recht op.

Als eerste moet er gekeken worden wat er precies aan de hand is, waarna je eventuele verdere stappen kunt gaan ondernemen.

marian76

de laptop staat gewoon op mijn bureau de luchtgaten zijn niet bedekt.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

let maar niet teveel op de reacties van bbcs, dat is een computerdetaillist die hier niks anders doet dan de consument op het verkeerde been te zetten daar waar het consumentenrecht betreft.

als het aan hem ligt heeft de consument geen rechten.

v.w.b jouw probleem, je zult de verkoper de gelegenheid moeten geven om het probleem op te lossen,

lukt dat niet, dan heb je recht op een ander produkt of geld terug(ontbinding koopovereenkomst)

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

let maar niet teveel op de reacties van bbcs, dat is een computerdetaillist die hier niks anders doet dan de consument op het verkeerde been te zetten daar waar het consumentenrecht betreft.
Hoezo?
je zult de verkoper de gelegenheid moeten geven om het probleem op te lossen
Is dat niet wat BBCS in zijn posting heeft geschreven?

Vr. Gr. Hans.

marian76

bbcs@ het is toch niet mijn schuld dat de laptop niet goed werkt , heb hem nieuw gekocht dan mag je toch verwachten dat hij hellemaal goed is.
dit is hij dus niet en ook nooit geweest.

de verkoper zegt dat ik bij hp/compaq moet zijn , deze gaan hem nu deze week ophalen voor reperatie dus zit ik een week zonder pc.

ik baal hier enorm van omdat ik er vanuit ga dat ik een goede laptop hebt gekocht wat dus niet zo is.

puma73@ dus als ik het goed begrijp kunnen ze eerst proberen de laptop te repareren als dat niet lukt dan heb ik recht om de koop te ontbinden of ruilen voor andere laptop.

BBCS
Contacteer:

bbcs@ het is toch niet mijn schuld dat de laptop niet goed werkt , heb hem nieuw gekocht dan mag je toch verwachten dat hij hellemaal goed is.
dit is hij dus niet en ook nooit geweest.
Voor alle duidelijkheid en om een hoop misverstanden te voorkomen:

Als die ventilatiegaten niet bedekt zijn geweest en dat de laptop altijd op een vlakke harde ondergrond staat, dan is het niet normaal dat bij normaal gebruik en in een normale omgeving dat de laptop dan spontaan stopt.

Wat wel vaak voorkomt is dat de koelribben die in de laptop zitten verstopt raken door stof.

Gebruik je de laptop in een stoffige omgeving en daardoor valt de laptop steeds uit, dan heb je inderdaad in beginsel geen recht op garantie. Dat is wel zo.

Gelijk een nieuwe eisen, helaas heb je daar geen recht op, omdat de verkopende partij eerst in de gelegenheid moet worden gesteld om het probleem op te lossen.
De verkopende partij mag eerst 3 keer proberen om het probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan mag je daarna of een nieuwe eisen of je geld terug eisen.
de verkoper zegt dat ik bij hp/compaq moet zijn , deze gaan hem nu deze week ophalen voor reperatie dus zit ik een week zonder pc.
Mis.
De verkoper kan wel zeggen dat jij bij HP/Compaq moet zijn, maar dat is niet zo. Je hebt in beginsel alleen met winkelier te maken.
De winkelier mag en kan de fabrikant inschakelen, maar mag de consument niet naar de fabrikant doorverwijzen.

Dat je die laptop dan een week kwijt bent, is vervelend maar vaak niet onvoorkombaar.
Je kunt aan de verkopende partij vragen of ze een leencomputer hebben. Het is dan wel behelpen, maar je kunt in ieder geval dan wel met je werk doorgaan.
ik baal hier enorm van omdat ik er vanuit ga dat ik een goede laptop hebt gekocht wat dus niet zo is.

Dat is altijd balen, maar electronica kan nu eenmaal kapot gaan.
Er is géén één winkelier/verkoper die je de keiharde garantie kan geven dat een computer zonder problemen een x tijd mee zal gaan. Kan hij ook niet.

BBCS
Contacteer:

@marian76:

Ik vraag me af of de laptop alleen uitvalt als je de laptop alleen op de accu gebruikt of ook als de laptop op het lichtnet is aangesloten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Gelijk een nieuwe eisen, helaas heb je daar geen recht op, omdat de verkopende partij eerst in de gelegenheid moet worden gesteld om het probleem op te lossen.
De verkopende partij mag eerst 3 keer proberen om het probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan mag je daarna of een nieuwe eisen of je geld terug eisen.
Dat is niet waar. De hoofdregel is nog altijd dat de koper mag kiezen tussen herstel of vervanging. Als de verkoper er dan niet in slaagt om een goed product te leveren kun je al na de eerste keer je geld terug eisen.

BBCS
Contacteer:

Je weet net zo goed dat in de praktijk die eerste keuze bij de winkelier ligt.

Daarnaast moet volgens de wet de winkelier altijd eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen, en als die beslissing voor een nieuwe of geld terug bij de consument ligt, dan spreken die regels elkaar tegen.

Een ander punt is dat de meeste winkeliers eerst willen kijken of het probleem opgelost kan worden.

BBCS
Contacteer:

Als de verkoper er dan niet in slaagt om een goed product te leveren kun je al na de eerste keer je geld terug eisen.
Ik vind dat zeer zwaar overtrokken om zoiets te zeggen.

Bulldog14

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Here we go again. De laptop is niet ondeugdelijk. Het is mogelijk defect. De verkooper/fabrikant heeft de recht om het eerste te repareeren. De koper heeft geen recht om zo maar een nieuwe te eisen. Dat de koper "baalt" er allemaal van is niet de probleem van de verkooper/fabrikant. Mischien zal de verkooper de koper een nieuwe geven uit coulance, maar haal dat niet door elkaar met wat verplicht is. Marian, Puma is a fool. Let niet op zijn woorden. Alfa and BBCS kan enigzins soms wel slim uit de hoek komen en kan je wel wat richting geven. Je topic is nu geland in een sleepende oorlog dat is aan de gang hier al jaren. Wees voorzichtig :D

BBCS
Contacteer:

Nog een tip:

Laat eerst de winkelier/fabrikant de laptop nakijken.
In de eerste 6 maanden na aankoop moeten zij met het bewijs komen dat de laptop wel of niet deugde.
Na die 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument.

Het probleem was dat de laptop uitvalt.

De oorzaak ligt dan ook vaak bij de warmtegeleidende pasta. Als die niet goed functioneerd, kan de warmte die door de processor wordt opgewekt niet of niet goed worden overgebracht op het koelblok, waardoor de thermische beveiliging de boel uitschakeld.

Om die warmte dan van het koelblok naar de omgevingslucht te verplaatsten, wordt er vaak gebruik gemaakt van een ventilator. Als deze dan onvoldoende functioneerd, dan zal het koelblok onvoldoende gekoelt worden, waardoor ook weer de thermische beveiliging de boel kan uitschakelen.

Sommige mensen willen de laptop nog wel eens op een ondergrond zetten waardoor die koelgaten worden afgesloten. Waardoor ook weer de boel van binnen te warm wordt.

Zoals ik ook al eerder aangaf, veroorzaakt stof ook een koelingsprobleem.

Zit er een Intel processor in, dan zal die processor wel zijn werk doen, maar kan dan wat langzamer gaan werken. Als de ventilator faalt, dan is er voor 99% niks aan de hand.

Heb je een AMD processor, dan stopt die als de ventilator niet meer werkt.

Gesloten