Hallo allemaal,
Vorige week heb ik een nieuwe computer gekregen, een HP computer.
Momenteel beschik ik zelf helaas nog niet over internet maar als het goed is zal ik in december zelf thuis ook internet krijgen.
Toen ik de computer kreeg heb ik maar gekeken of hij het ook goed deed.
Bij het installeren van alles heeft hij ook Norton Internet Security 2011 geinstalleerd (deze zat op de computer) en er staat bij aangegeven dat hij gratis 60 dagen live update heeft.
Vandaag heb ik de computer weer even aangezet en hij geeft nu aan dat de computer in gevaar is (dit is 5 dagen later).
Hij geeft aan dat de versie van Norton Internet Security verouderd is en dat hij wil repareren.
Ik heb op repareren gedrukt en dan krijg ik een scherm waarin hij zoekt naar Live updates maar ik heb nog geen internet waardoor hij de updates ook niet kan vinden.
Ik heb zelf helaas helemaal geen verstand van computers, computer software en electronica etc.
Heel graag zou ik willen vragen of het klopt dat hij dit alleen maar aan geeft maar niet echt in gevaar is? (er zit nog geen internet verbinding op, dan kan hij toch ook niet aangevallen worden en virussen op zich krijgen?).
Zou ik het beste zodra ik internet heb gekregen en deze is aangesloten op de computer het beste meteen op repareren kunnen drukken?
Ik hoop dat ik het volgende ook nog zou mogen vragen.
Zodra ik internet thuis zou krijgen is het dan voldoende als ik voor de computer het Norton Internet Security Upgrade 2011 pakket zou kopen als de live update van 60 dagen voorbij is of moet ik een nieuw Norton Internet Security pakket 2011 kopen voor de computer? of hoeft dat niet omdat er wel al Norton Internet Security 2011 op zit en is een upgrade voldoende?
Ik hoop niet dat ik hele rare vragen stel, ik hoop er in de toekomst ook meer in thuis te raken, ik raak altijd in paniek bij computers en electonica ook omdat ik er zo weinig verstand van heb.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Sprietje