Hallo allemaal,
Vorige week heb ik een nieuwe computer gekregen, een HP computer.
Momenteel beschik ik zelf helaas nog niet over internet maar als het goed is zal ik in december zelf thuis ook internet krijgen.
Toen ik de computer kreeg heb ik maar gekeken of hij het ook goed deed.
Bij het installeren van alles heeft hij ook Norton Internet Security 2011 geinstalleerd (deze zat op de computer) en er staat bij aangegeven dat hij gratis 60 dagen live update heeft.
Vandaag heb ik de computer weer even aangezet en hij geeft nu aan dat de computer in gevaar is (dit is 5 dagen later).
Hij geeft aan dat de versie van Norton Internet Security verouderd is en dat hij wil repareren.
Ik heb op repareren gedrukt en dan krijg ik een scherm waarin hij zoekt naar Live updates maar ik heb nog geen internet waardoor hij de updates ook niet kan vinden.
Ik heb zelf helaas helemaal geen verstand van computers, computer software en electronica etc.
Heel graag zou ik willen vragen of het klopt dat hij dit alleen maar aan geeft maar niet echt in gevaar is? (er zit nog geen internet verbinding op, dan kan hij toch ook niet aangevallen worden en virussen op zich krijgen?).
Zou ik het beste zodra ik internet heb gekregen en deze is aangesloten op de computer het beste meteen op repareren kunnen drukken?
Ik hoop dat ik het volgende ook nog zou mogen vragen.
Zodra ik internet thuis zou krijgen is het dan voldoende als ik voor de computer het Norton Internet Security Upgrade 2011 pakket zou kopen als de live update van 60 dagen voorbij is of moet ik een nieuw Norton Internet Security pakket 2011 kopen voor de computer? of hoeft dat niet omdat er wel al Norton Internet Security 2011 op zit en is een upgrade voldoende?
Ik hoop niet dat ik hele rare vragen stel, ik hoop er in de toekomst ook meer in thuis te raken, ik raak altijd in paniek bij computers en electonica ook omdat ik er zo weinig verstand van heb.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Sprietje
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Norton Internet Security met live update 60 dagen
-
Re: Norton Internet Security met live update 60 dagen
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals Pindakaaspotje al aangeeft, heb je een proefversie van de virusscanner die 60 dagen na activatie geldig is. Na 60 dagen moet je dan betalen om verder gebruik te kunnen maken van Norton. Iedere nieuwe computer heeft wel een dergelijk proefpakketje.
En inderdaad, je zit nog niet op het internet met die machine dus gevaar loop je niet of nauwelijks. Live update heeft inderdaad internetconnectie nodig. Straks als je aangesloten bent, de Live update starten zodat de virusscanner de laatste beveiliging naar binnen haalt.
Ik heb jaren Norton gehad maar ben een paar jaar geleden overgestapt op een gratis scanner (AVG) die ook naar tevredenheid werkt.
En inderdaad, je zit nog niet op het internet met die machine dus gevaar loop je niet of nauwelijks. Live update heeft inderdaad internetconnectie nodig. Straks als je aangesloten bent, de Live update starten zodat de virusscanner de laatste beveiliging naar binnen haalt.
Ik heb jaren Norton gehad maar ben een paar jaar geleden overgestapt op een gratis scanner (AVG) die ook naar tevredenheid werkt.
-
Misschien is AVG Free een beter alternatief, is gratis en update ook automatisch, wat ook gratis is.
Ik ben ook een tevreden AVG Free anti-virus gebruiker. Oh ja, gebruikt ook niet zoveel rekenkracht op de achtergrond, is ook wel fijn...
Kijk hier eens, download en installeer AVG:
http://free.avg.com/us-en/download-free-antivirus
Na het installeren en automatisch updaten (tijdens de installatie goed kijken en de toolbar niet laten installeren). Is dit alles gedaan, verwijder dan Norton compleet van uw systeem. Het verwijderen doet u als volgt:
Voor Windows XP:
Klikt u op Start, vervolgens klikt u op Control Panel. In het venster wat verschijnt dubbelklikt u met uw linkermuisknop op Add or Remove Programs. In het volgende scherm moet u even wachten voordat de lijst met software, welke op uw machine staat, verschijnt. Scroll dan in het lijstje totdat u Norton ziet. Selecteer deze met een druk op de linkermuisknop en klik op Verwijderen. Op de vraag of u het zeker weet, klikt u op Yes. Als dit voltooid is zult u misschien u computer moeten herstarten.
Voor Windows 7:
Klikt u op Start, vervolgens klikt u op Control Panel. In het venster wat verschijnt dubbelklikt u met uw linkermuisknop op Programma's en daarna op Programma's en Onderdelen (programs and features). Selecteer Norton in de lijst die verschijnt en klik op Verwijderen. Hierna volgt misschien een herstart van uw computer.
Na een herstart van uw computer wordt AVG gebruikt op de achtergrond om uw systeem te beschermen tegen virussen. AVG scant ook trouwens als u dit niet wijzigt elke week uw systeem automatisch op virussen. Vergeet ook niet wat u daarna download, van welke site dan ook, te scannen met AVG voordat u iets met het bestand gaat doen.
Ook mp3 of whatever, wat u misschien via LimeWire download, laten scannen door AVG. Maak hier een routine van en u bent relatief veilig. Ook uiteraard altijd oppassen bij e-mails die voor u onbekend zijn of vreemde bijlages bevatten.
Ik ben ook een tevreden AVG Free anti-virus gebruiker. Oh ja, gebruikt ook niet zoveel rekenkracht op de achtergrond, is ook wel fijn...
Kijk hier eens, download en installeer AVG:
http://free.avg.com/us-en/download-free-antivirus
Na het installeren en automatisch updaten (tijdens de installatie goed kijken en de toolbar niet laten installeren). Is dit alles gedaan, verwijder dan Norton compleet van uw systeem. Het verwijderen doet u als volgt:
Voor Windows XP:
Klikt u op Start, vervolgens klikt u op Control Panel. In het venster wat verschijnt dubbelklikt u met uw linkermuisknop op Add or Remove Programs. In het volgende scherm moet u even wachten voordat de lijst met software, welke op uw machine staat, verschijnt. Scroll dan in het lijstje totdat u Norton ziet. Selecteer deze met een druk op de linkermuisknop en klik op Verwijderen. Op de vraag of u het zeker weet, klikt u op Yes. Als dit voltooid is zult u misschien u computer moeten herstarten.
Voor Windows 7:
Klikt u op Start, vervolgens klikt u op Control Panel. In het venster wat verschijnt dubbelklikt u met uw linkermuisknop op Programma's en daarna op Programma's en Onderdelen (programs and features). Selecteer Norton in de lijst die verschijnt en klik op Verwijderen. Hierna volgt misschien een herstart van uw computer.
Na een herstart van uw computer wordt AVG gebruikt op de achtergrond om uw systeem te beschermen tegen virussen. AVG scant ook trouwens als u dit niet wijzigt elke week uw systeem automatisch op virussen. Vergeet ook niet wat u daarna download, van welke site dan ook, te scannen met AVG voordat u iets met het bestand gaat doen.
Ook mp3 of whatever, wat u misschien via LimeWire download, laten scannen door AVG. Maak hier een routine van en u bent relatief veilig. Ook uiteraard altijd oppassen bij e-mails die voor u onbekend zijn of vreemde bijlages bevatten.
Tip: als je googled op 'virusscanner microsoft' kun je de gratis virusscanner van Microsoft vinden en downloaden.
Zelf heb ik goede ervaringen met Norton, maar ik ben niet langer overtuigd van het nut van een virusscanner waar je voor moet betalen.
Zelf heb ik goede ervaringen met Norton, maar ik ben niet langer overtuigd van het nut van een virusscanner waar je voor moet betalen.
heb al jaren wat dekseldopje en anderen hier zeggen avg gratis is prima om te hebben kost je niks en doet het goed.