goede avond ik heb dus een oververhitte laptop siemens amilo d
mijn vraag is waar kan ik notebook coolers kopen?
ik hoorde dat die er zijn mvg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] notebook coolers
Re: notebook coolers
Het extra koelen van de laptop die te heet wordt heeft geen zin en kan gevaarlijk zijn. Blijkbaar is er iets aan de hand, waardoor de laptop te heet wordt. Verhelp dat probleem en extra koeling is niet nodig.
-
tjoektjoek
Ik ben het met Dirkie eens dat je eerst het probleem moet verhelpen. Daarvoor heb ik op je eerste topic gereageerd.
Heb je dat uiteindelijk gedaan, dan zou je dit kunnen proberen om de laptop koel te houden.
Succes ermee!
Heb je dat uiteindelijk gedaan, dan zou je dit kunnen proberen om de laptop koel te houden.
Succes ermee!
-
ikbenik
Dat de laptop oververhit raakt kan een aantal oorzaken hebben:
- De koelgaten onderaan de laptop is bedekt (tafelkleden).
- De koelribben zitten vol stof, waardoor de laptop onvoldoende gekoeld wordt (de laptop dient dan opengemaakt te worden en schoongemaakt te worden. Ook moet dit bij de normale desktopcomputers ook regelmatig gebeuren).
- De warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok zit, functioneert niet meer goed. Deze moet dan vervangen worden.
Dit kun je niet zelf doen. Laat dit aan een deskundige over! Er moet namelijk ESD veilig (Electrostatich veilig) gewerkt worden.
- De ventilator die voor de koeling zorgt werkt niet goed meer.
- De koelgaten onderaan de laptop is bedekt (tafelkleden).
- De koelribben zitten vol stof, waardoor de laptop onvoldoende gekoeld wordt (de laptop dient dan opengemaakt te worden en schoongemaakt te worden. Ook moet dit bij de normale desktopcomputers ook regelmatig gebeuren).
- De warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok zit, functioneert niet meer goed. Deze moet dan vervangen worden.
Dit kun je niet zelf doen. Laat dit aan een deskundige over! Er moet namelijk ESD veilig (Electrostatich veilig) gewerkt worden.
- De ventilator die voor de koeling zorgt werkt niet goed meer.