LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting www.hootablet.com en Paypal NIET veilig

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pcspain

Oplichting www.hootablet.com en Paypal NIET veilig

Ongelezen bericht door pcspain »

Paypal is NIET veilig voor de kopers.
Dit is de wat er gebeurt is:
Ik bestel op http://www.hootablet.com een Tablet PC. Het bezorg adres kan netjes ingevuld worden en daarna kan er met Paypal betaald worden.
Na 3 dagen krijg je een tracking code opgestuurd van hootablet.com.
Dan moet je 5 weken wachten en dan wordt er een dunne enveloppe met tracking code afgeleverd. In de enveloppe kan nooit een tablet PC zitten.
Er zit dan ook een screen protector folie in (waarde 0,10 euro).
Je besteld en betaald voor een tablet PC en krijgt een waardeloze screen protector.
Bij Paypal vindt men dit een juiste transactie!!!!
De chinees van hootablet geeft wel een tracking code maar zet bewust een verkeerd adres op de enveloppe. Dit doet hij om de enveloppe maar zo lang mogelijk onderweg te laten zijn.
Er is geen communicatie meer met hootablet, Geen enkele reactie meer.
Ik heb daarom om mijn geld terug gevraagd van Paypal, maar dit weigeren ze omdat Paypal alleen maar kopers bescherming aanbied voor aankopen van de volgende websites: eBay, Marktplaats.nl, Catawiki.nl en 2dehands.nl.
DUS, elke andere website bent u vogelvrij en onderneemt Payapal geen enkele actie om de gedupeerde koper te helpen.

Inmiddels zijn er al vele slachtoffers gevallen van hootablet.com en de weigering van kopers bescherming van Paypal. Het meest schandalig is dat Paypal nog steeds door gaat met geld incasseren voor deze oplichter en laat de koper in de kou staan.
Google maar eens op hootablet.com en scam.

53o

Re: Oplichting www.hootablet.com en Paypal NIET veilig

Ongelezen bericht door 53o »

Zelf vind ik de kopers bescherming van paypal al te overdreven. Het beschermt kopers gigantisch maar geeft absoluut geen bescherming aan verkopers.
maar dit weigeren ze omdat Paypal alleen maar kopers bescherming aanbied voor aankopen van de volgende websites: eBay, Marktplaats.nl, Catawiki.nl en 2dehands.nl.
Waarom koop jij in godsnaam iets via Paypal buiten de bronnen die zij wel ondersteunen en kopersgarantie geven? Jij vraagt om oplichting hier. En trapt er met beide voeten in.

*edit*

pcspain

Ongelezen bericht door pcspain »

@53o Zeg wijsneus, deze regels gelden alleen in Nederland. Internationaal gelden deze beperkingen niet.
Bovendien maakt Paypal reclame met dat ze koper bescherming aanbieden en daarbij wordt niet verteld dat dit alleen geld voor bovengenoemde websites. Met andere woorden met Paypal.nl kun je NIET veilig iets kopen buiten de genoemde websites. Ik denk dat 95% van de gebruikers van Paypal.nl dit niet weten.
Dat is natuurlijk erg vreemd dat de kopers garantie beperkt is tot deze 4 websites, want Paypal is er speciaal voor om gemakkelijk (internationaal) betalingen te doen over het internet.
Overigens hebben ze al wel www.hootablet.com van het internet gehaald. Dit is zeker omdat hij zo goed zaken deed.
Het ergerlijke is, dat hoogst waarschijnlijk die Chinese oplichter van www.hootablet.com zijn geld ook niet uitbetaald krijgt van Paypal. Waar blijft dan mijn betaalde geld?

Dit is de officiële reactie van Paypal.nl:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met PP-002-063-882-825.

Als een product niet is als omschreven, ongeacht de reden, dekt PayPal dat inderdaad alleen bij goederen gekocht op eBay, Tweedehands, Marktplaats en Catawiki. Alleen daar hebben wij zicht op de aangekochte goederen en zijn wij in staat een gedegen oordeel te vellen.

Buiten deze websites is dat helaas niet het geval. Ook de gebruikersovereenkomst in Nederland laat het nog niet toe bij websites buiten de hierboven genoemde. Er is dan ook simpelweg niets dat wij kunnen doen in dit geval. Er wordt aan gewerkt om ook in Nederland en Belgie buiten deze websites ook 'niet als omschreven' klachten te dekken, maar op dit moment is dat nog niet het geval.

Overigens wijken alle gebruikersovereenkomsten in verschillende landen af, er zijn andere regels van toepassing in elk land. Er zullen gepaste maatregelen worden genomen tegen deze verkoper.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
Martijn

PayPal

Copyright © 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions).
Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxembourg B 118 349.

chaea

Ongelezen bericht door chaea »

@PcSpain,

Ik begrijp best dat je enorm teleurgesteld bent omdat je opgelicht bent door een dubieuse verkoopsite.
Echter je frustratie naar Paypal is niet terecht, je bent immers zelf verantwoordelijk voor elke handeling die je maakt. Paypal geeft aan dat ze kopersgarantie geven maar hier zitten voorwaarden aan, deze voorwaarden zijn je ook geleverd toen je een account aanmaakte bij Paypal. (de hokjes die je moet aanvinken als je door wil gaan naar de volgende pagina) Dit is een wettelijke verplichting die voor elk bedrijf geldt.
Echter is ong 95% van de consumenten te lui om deze voorwaatden door te lezen, waaronder u ook valt wat op te maken is uit uw topic hier.( ik val overigens zelf ook onder die 95%)

BTW, iemand die je mening niet deelt is niet perse een wijsneus.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

pcspain schreef:Paypal is NIET veilig voor de kopers.
Hoezo? Zijn bankoverschrijvingen, creditcard betalingen of cash transacties dan wèl veilig voor kopers?
Ik heb daarom om mijn geld terug gevraagd van Paypal, maar dit weigeren ze omdat Paypal alleen maar kopers bescherming aanbied voor aankopen van de volgende websites: eBay, Marktplaats.nl, Catawiki.nl en 2dehands.nl.
DUS, elke andere website bent u vogelvrij en onderneemt Payapal geen enkele actie om de gedupeerde koper te helpen.
Ik begrijp u niet goed, bedoelt u dat PayPal enige verplichting jegens u is aangegaan tot bescherming buiten de genoemde sites? Dat u, als u willens en wetens in zee gaat met een ongecontroleerde partij, toch recht op bescherming zou hebben? Wat een vreemde opvatting...
Inmiddels zijn er al vele slachtoffers gevallen van hootablet.com en de weigering van kopers bescherming van Paypal. Het meest schandalig is dat Paypal nog steeds door gaat met geld incasseren voor deze oplichter en laat de koper in de kou staan.
De tablet verkoper maakt slachtoffers maar ik zie niet in wat hier de vermeende misstap van PayPal zou moeten zijn. U maakt geld over aan een website die niet onder hun controle valt, de boel gaat mis, u zit met de gebakken peren en zo hoort het ook.

Het is maar al te makkelijk de verantwoordelijkheid af te schuiven op anderen. U bent helemaal zelf verantwoordelijk, leest géén voorwaarden en gaat in zee met twijfelachtige websites.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zou dit probleem sinds nov 2012 nog niet opgelost zijn?

Gesloten