| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oververhitting siemens amilo d laptop
Re: Oververhitting siemens amilo d laptop
Daar heb ik nooit iets van gemerkt, en ik heb al heel wat desktop computers met de stofzuiger binnenin gereinigd.een stofzuiger vormt een enorm statisch veld
Heb je ook een verklaring voor dat enorme statische veld?
-
ikbenik
Ik maak de computers schoon met de stofzuigen en een compressor.
Met een compressor kun je dus mooi alle stof wegblazen.
En als jij vind dat dit niet goed is, hoe wil jij dan de stof weghalen?
Met een kwastje zeker!
Met een compressor kun je dus mooi alle stof wegblazen.
En als jij vind dat dit niet goed is, hoe wil jij dan de stof weghalen?
Met een kwastje zeker!
@ikbenik
Stof haal ik dus weg met perslucht, werkt perfect.
Voeding hoef ik niet schoon te maken is passief gekoeld, en de rest is met waterkoeling. (dus anti-statische kwast doet wonderen)
Dus veel last van stof heb ik niet radiator zit aan de buitenkant van de kast.
Een gewone voeding krijg je alleen maar goed schoon als je de kap van de voeding verwijderd. Want het stof daarin zit overal tussen de bedrading de elco's en koelblokjes. (op eigen risico)
En het statische veld bij een stofzuiger komt door de snelheid van de lucht door de buis, je krijgt in principe een soort wrijving.
Net als een plastic pen langs je haar wrijven en het papiertje blijft aan de pen hangen.
Ga maar eens met de stofzuigermond vlak bij je beeldbuis staan grote kans dat je mooie paarse vlekken in je scherm krijgt.
Maar je hoeft me niet te geloven, ik houdt het mooi op perslucht en zeker geen compressor tenzij daar een ontvochtiger tussenhangt.
Stof haal ik dus weg met perslucht, werkt perfect.
Voeding hoef ik niet schoon te maken is passief gekoeld, en de rest is met waterkoeling. (dus anti-statische kwast doet wonderen)
Dus veel last van stof heb ik niet radiator zit aan de buitenkant van de kast.
Een gewone voeding krijg je alleen maar goed schoon als je de kap van de voeding verwijderd. Want het stof daarin zit overal tussen de bedrading de elco's en koelblokjes. (op eigen risico)
En het statische veld bij een stofzuiger komt door de snelheid van de lucht door de buis, je krijgt in principe een soort wrijving.
Net als een plastic pen langs je haar wrijven en het papiertje blijft aan de pen hangen.
Ga maar eens met de stofzuigermond vlak bij je beeldbuis staan grote kans dat je mooie paarse vlekken in je scherm krijgt.
Maar je hoeft me niet te geloven, ik houdt het mooi op perslucht en zeker geen compressor tenzij daar een ontvochtiger tussenhangt.