Inmiddels bijna een maand geleden (maandag 24/9) is het beeldscherm van onze laptop kapot gegaan. Wij hebben gebeld met iemand van de helpdesk (was binnen garantie e.d.) en die heeft wat testjes met ons gedaan, waarna hij meldde dat we hem konden opsturen voor reparatie en dat hij binnen 5 dagen gerepareerd zou zijn. We hebben daarna meerdere malen met PB gebeld, die ons (onder andere) de volgende boodschappen brachten in chronologische volgorde:
- Uw laptop zit in de laatste fase van de reparatie. Hij zal spoedig uw kant op komen
- Ze zijn aan het wachten op een onderdeel. Het duurt maximaal een week.
- U heeft van Packard Bell een brief gehad. Die moet donderdag (18/10) of vrijdag (19/10) bij u in de bus zijn
- heeft u de brief nog niet? hij is woensdag verstuurd hij zal er hooguit volgende week zijn. In die brief staat dat de schade door u komt en wat packard bell eraan gaat doen.
Klinkt mij al erg onlogisch, maar wat nog het meest vervelende is, is de boodschap in de brief! Er staat dat ze de laptop hebben verstuurd naar een service partner, waar is gebleken dat de schade buiten de garantievoorwaarden valt. We hebben 2 keuzes. Of ze repareren en sturen hem op voor 268,18. Of ze doen niks en dan betalen we daar toch maar even 99 euro voor.
Eerst wil ik even klagen over dat het ze dus gewoon een maand heeft gekost om alleen te concluderen dat het beeldscherm kapot is (aldus de specificatie) en dat het buiten de garantie voorwaarden valt. Ook hebben ze ons dus al die tijd voorgelogen! en tot slot willen ze ook nog dat we even 99 euro betalen, waar ze ons vooraf nooit iets over hebben gemeld. Hadden we dat geweten, had ik hem weggebracht naar een PC-boer en was ie binnen een paar dagen heel weer terug!
Vandaag maar weer gebeld, en de persoon aan de telefoon vond het vooral erg vervelend, maar het enige wat we kunnen doen is een brief sturen. Ook kon hij melden dat het gebruikelijk is, dat ze melden voordat je hem opstuurt dat het zoveel geld kan kosten, maar helaas nu dus niet gebeurd. Ook de reden die ze aangaven dat het door ons kwam, vond ik nogal vaag. "er zitten krasjes op het beeldscherm."
Wij hebben echt geen zin om te betalen (ze betalen eerst onze belkosten maar eens), maar kan dit zomaar? Ook in de garantievoorwaarden staat niks over die kosten vermeld. Packard Bell heeft gewoon onze laptop gestolen, moeten we daar nu aangifte van doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Packard Bell heeft onze laptop gestolen!
Re: Packard Bell heeft onze laptop gestolen!
Van diefstal is natuurlijk geen sprake. De verwarring kan komen doordat men door de telefoon niet precies kan zien wat er nu aan de hand is. Word bij PB een van buiten komend onheil geconstateerd , Bv krassen of ander beschadigingen aan het scherm zal het niet onder de garantie gaan vallen. Minder is dat PB niet vooraf u heeft geinformeerd over de stand van zaken. Maar ik vrees dat u geen keuze heeft dan of €99.- zonder, of het genoemde bedrag met reparatie.
Jor.
Jor.
Ik vindt de thread kop ook wel wat sensatie zoekend. PB heeft niets gestolen. Er is onenigheid over een betaling en PB wil eerst geld zxien voor de laptop afgestuurd wordt. Lijkt wel de krant van "wakker nederland" , zo'n kop
sorry voor de "sensatiezoekende" kop. Het was ironisch bedoeld, maar bedankt voor het nuttige commentaar daarop!
in ieder geval, We hebben inmiddels bij het juridisch loket aangeklopt, en daar geven ze ons gelijk. Dus we gaan wel zien hoe het loopt...
in ieder geval, We hebben inmiddels bij het juridisch loket aangeklopt, en daar geven ze ons gelijk. Dus we gaan wel zien hoe het loopt...