| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Packard Bell monitor defect na 1.5 jaar - geen garantie
Packard Bell monitor defect na 1.5 jaar - geen garantie
Hallo
Ik heb anderhalf jaar geleden een mooie complete computer gekocht van Packard BELL t.w.v. 1899,- Ik ben met het hele apparaat erg tevreden totdat afgelopen zondag de 17" TFT monitor het begaf.
Ik heb gebelt met PB en mijn verhaal gedaan, maar blijkbaar is het vrij normaal dat zo'n dure monitor zo kort meegaat want ze verlenen geen garantie. Wel boden ze me een nieuwe monitor aan waarvoor ik dan slechts 2 or 3 honderd euro moest voor betalen ...
De wereld op ijn kop lijkt me ...
Heeft iemand een tip? .. want dit ga ik niet accepteren en desnoods maak ik er een zaa van.
Groet
noclan
Ik heb anderhalf jaar geleden een mooie complete computer gekocht van Packard BELL t.w.v. 1899,- Ik ben met het hele apparaat erg tevreden totdat afgelopen zondag de 17" TFT monitor het begaf.
Ik heb gebelt met PB en mijn verhaal gedaan, maar blijkbaar is het vrij normaal dat zo'n dure monitor zo kort meegaat want ze verlenen geen garantie. Wel boden ze me een nieuwe monitor aan waarvoor ik dan slechts 2 or 3 honderd euro moest voor betalen ...
De wereld op ijn kop lijkt me ...
Heeft iemand een tip? .. want dit ga ik niet accepteren en desnoods maak ik er een zaa van.
Groet
noclan
-
Captain Pervert
Re: Packard Bell monitor defect na 1.5 jaar - geen garantie
Een zaak is wel duurder dan 200 of 300 euro
Als je voor die bijbetaling een beetje een LCD krijgt met goede specificaties lijkt me dat een goede deal. Dat je PC 1899 (onder het mom van ik heb veel uitgegeven dus verwacht ik betere service) was zegt niets over de monitor, want DAT apparaat is waar het hier om gaat, niet de hele set met PC en randapparatuur erbij. Die LCD kan best een noname ding zijn geweest met een reactietijd van een halve minuut ofzo, maar dat verzwijg je maar even.
Je hebt ook 1.5 jaar van het ding gebruik gemaakt, dus je zal altijd iets moeten betalen. Als dat 200 of 300 euro is voor een nieuwe monitor met beter specificaties (ongetwijfeld, want die dingen van nu zijn altijd goedkoper en beter dan die van 1.5 jaar geleden) is dat een prima deal.
Als je voor die bijbetaling een beetje een LCD krijgt met goede specificaties lijkt me dat een goede deal. Dat je PC 1899 (onder het mom van ik heb veel uitgegeven dus verwacht ik betere service) was zegt niets over de monitor, want DAT apparaat is waar het hier om gaat, niet de hele set met PC en randapparatuur erbij. Die LCD kan best een noname ding zijn geweest met een reactietijd van een halve minuut ofzo, maar dat verzwijg je maar even.
Je hebt ook 1.5 jaar van het ding gebruik gemaakt, dus je zal altijd iets moeten betalen. Als dat 200 of 300 euro is voor een nieuwe monitor met beter specificaties (ongetwijfeld, want die dingen van nu zijn altijd goedkoper en beter dan die van 1.5 jaar geleden) is dat een prima deal.
Dat een zaak duurder is dan 200 of 300 euro dat hoef je mij niet uit te leggen. Degene die hem verliest moet betalen ... en dat zal ik dus niet zijn.
In de wet staat dat een product zolang mee moet gaan dat het aan de verwachting van de levenduur van een product moet voldoen. Van een monitor is dat toch wel iets langer dan 1.5 jaar ... dat vindt ik, dat vindt de hele wereld en dat vindt een rechter waarschijnlijk ook.
Ik heb zo'n vermoede dat jij in het wereldje van de computers werkt met je bijdehandte opmerkingen over 'verzwijgen' ...
Tevens is het niet zo'n goede deal hoor .. onder het mom van 'we helpen je ook na de garantie periode van een jaar', heb je hier een nieuwe monitor .. wel ff 2 to 300 euro lappen ... zo kan ik het ook.
Ik rij desnoods naar Wijchen (kantoor van PB) om er daar er een te halen.
Stay tuned
In de wet staat dat een product zolang mee moet gaan dat het aan de verwachting van de levenduur van een product moet voldoen. Van een monitor is dat toch wel iets langer dan 1.5 jaar ... dat vindt ik, dat vindt de hele wereld en dat vindt een rechter waarschijnlijk ook.
Ik heb zo'n vermoede dat jij in het wereldje van de computers werkt met je bijdehandte opmerkingen over 'verzwijgen' ...
Tevens is het niet zo'n goede deal hoor .. onder het mom van 'we helpen je ook na de garantie periode van een jaar', heb je hier een nieuwe monitor .. wel ff 2 to 300 euro lappen ... zo kan ik het ook.
Ik rij desnoods naar Wijchen (kantoor van PB) om er daar er een te halen.
Stay tuned
Heb je die computer dan ook gekocht bij Packard Bell in Wychen?
Packard Bell is niet degene die u moet helpen!
Waar heeft u die computer gekocht?
Packard Bell is niet degene die u moet helpen!
Waar heeft u die computer gekocht?
Computer winkel .. maar die verlenen ook geen garantie.
-
Captain Pervert
Je zit er niet ver naast, naast een studie rechten klus ik bij in de electronica detailhandel, en krijg dus zo nu en dan te maken met dit soort dingen. Een interessante combinatie dus.In de wet staat dat een product zolang mee moet gaan dat het aan de verwachting van de levenduur van een product moet voldoen. Van een monitor is dat toch wel iets langer dan 1.5 jaar ... dat vindt ik, dat vindt de hele wereld en dat vindt een rechter waarschijnlijk ook.
Het klopt dat de 'te verwachten' levensduur langer dan 1.5 jaar is. Daar heb je helemaal gelijk in. Je vergeet alleen dat je ook 1.5 jaar hebt 'genoten' van je product. Dat die duur minder is dan de te verwachten levensduur houdt in dat de leverancier in dit geval in gebreke blijft, maar jij komt er niet zonder kosten vanaf omdat je 1.5 jaar gebruik hebt gemaakt van het produkt. Dit is algemeen bekend, zeker hier op trosradar.nl.
Zou je de monitor willen repareren, is 30% van de reparatiekosten voor jouw rekening (1,5 jaar is 30% van 5 jaar te verwachten levensduur, waar ik voor het gemak even vanuit ga). LCD reparaties zijn ontzettend duur omdat er in die markt vrijwel geen concurrentie is, niet elke electronicaboer (die je kent bij jou uit de straat) kan dit repareren. LCD reparaties kunnen gemakkelijk (door het hoge uurloon) oplopen tot 200-300 euro. Zou je daar 30% van betalen, is dat 60-90 euro.
Dit kan voor Packard Bell niet uit, dus komen zij met een alternatief: ze nemen die 60-90 euro kosten die je sowieso hebt, en bieden een nieuwer, beter model tegen een kleine meerprijs. En ja, dan vind ik 200-300 euro billijk.
Ik post hier niet om je af te zei-ken, ik vind alleen dat dit een redelijk voorstel is van Packard Bell. Mits ze een monitor leveren die daadwerkelijk nieuwer en beter is, en niet één of ander crappy noname ding. Maar ik weet dan ook niet wat hun voorstel exact behelst.
PS
Zei-ken wordt door dit forum automatisch veranderd naar zeuren. Flauw hoor. *** *** ******* censuur. Kanker wordt dan weer niet weggemoffeld, terwijl dat juist het meest kwetsend is...
Hallo Allemaal,
Een effectief kostenbesparend advies: KOOP NOOIT EEN PACKARD BELL COMPUTER!!!!
Zo'n computer door deze firma volledig voorgeprogammeerd naar hun eigen wensen. Het systeem wordt geleverd met een restore progamma op de harde schijf. Dit progamma mag je eerst zelf gaan branden op cd's/dvd als de computer voor de 1e keer wordt aangezet. Zo'n restoreprogamma bevat Windows en een hoop niet relevante software. Dit werkt alleen als de orginele hardware m.b.t typenummer wordt gebruikt. Als een onderdeel kapot gaat dan moet dus altijd hetzelfde product worden teruggeplaatst. Na een paar maanden zijn deze onderdelen uit de handel of waren al niet verkrijgbaar waardoor de helpdesk gebeld moet worden voor een orgineel onderdeel. Deze dienst is erg duur en klanten worden eindeloos in de wacht gezet om zoveel mogelijk aan hen te verdienen. De geboden 'oplossing' duurt lang en is vaak niet volledig of effectief waardoor er opnieuw met de helpdesk gebeld moet worden. Je staat dan opnieuw heel kostbaar vaak nog langer in de wacht.
Een hardware upgrade of uitbreiding van het systeem wordt door Packard Bell onmogelijk gemaakt omdat het restore software progamma de desbetreffende computer niet meer herkend. Er volgt dan de melding THIS IS NOT A VALID COMPUTER! Het apparaat werkt dan niet meer omdat er geen besturingsprogamma wordt geinstalleerd.
Dan kan er opnieuw gebeld gaan worden.
Packard Bell computers zijn ook nog eens erg duur in vehouding met het geleverde product. Vaak worden pentium celeron processors gebruikt.
Dit is een goedkopere variant van de pentium processor maar dit is niet in de aanschafprijs te merken.
Video en geluidskaarten zijn vaak qua prestaties verouderd. Dit zijn meestal kleine chipjes die op het moederbord zijn geplaatst dus van 'kaarten' is geen sprake. De prestaties zijn erg matig.
Ik heb diverse personen geholpen om hun duur gekochte packard bell weer aan de praat te krijgen. Deze mensen waren vaak helemaal radeloos door de NIET SERVICE van deze firma.
Ik denk dat het tijd wordt om dit bedrijf aan te pakken.
KOOP DUS NOOIT EEN PACKARD BELL!!!!!
ALbert Drent
Een effectief kostenbesparend advies: KOOP NOOIT EEN PACKARD BELL COMPUTER!!!!
Zo'n computer door deze firma volledig voorgeprogammeerd naar hun eigen wensen. Het systeem wordt geleverd met een restore progamma op de harde schijf. Dit progamma mag je eerst zelf gaan branden op cd's/dvd als de computer voor de 1e keer wordt aangezet. Zo'n restoreprogamma bevat Windows en een hoop niet relevante software. Dit werkt alleen als de orginele hardware m.b.t typenummer wordt gebruikt. Als een onderdeel kapot gaat dan moet dus altijd hetzelfde product worden teruggeplaatst. Na een paar maanden zijn deze onderdelen uit de handel of waren al niet verkrijgbaar waardoor de helpdesk gebeld moet worden voor een orgineel onderdeel. Deze dienst is erg duur en klanten worden eindeloos in de wacht gezet om zoveel mogelijk aan hen te verdienen. De geboden 'oplossing' duurt lang en is vaak niet volledig of effectief waardoor er opnieuw met de helpdesk gebeld moet worden. Je staat dan opnieuw heel kostbaar vaak nog langer in de wacht.
Een hardware upgrade of uitbreiding van het systeem wordt door Packard Bell onmogelijk gemaakt omdat het restore software progamma de desbetreffende computer niet meer herkend. Er volgt dan de melding THIS IS NOT A VALID COMPUTER! Het apparaat werkt dan niet meer omdat er geen besturingsprogamma wordt geinstalleerd.
Dan kan er opnieuw gebeld gaan worden.
Packard Bell computers zijn ook nog eens erg duur in vehouding met het geleverde product. Vaak worden pentium celeron processors gebruikt.
Dit is een goedkopere variant van de pentium processor maar dit is niet in de aanschafprijs te merken.
Video en geluidskaarten zijn vaak qua prestaties verouderd. Dit zijn meestal kleine chipjes die op het moederbord zijn geplaatst dus van 'kaarten' is geen sprake. De prestaties zijn erg matig.
Ik heb diverse personen geholpen om hun duur gekochte packard bell weer aan de praat te krijgen. Deze mensen waren vaak helemaal radeloos door de NIET SERVICE van deze firma.
Ik denk dat het tijd wordt om dit bedrijf aan te pakken.
KOOP DUS NOOIT EEN PACKARD BELL!!!!!
ALbert Drent
Soms zijn er van die reacties dat je denk: Okay, ik reageer maar weer om zorgen dat het wel goed geschreven staat.
PB is de enige bij wie je kan kiezen wat je wel en niet terug wil zien na de recovery.
Het zou handig zijn geweest als je eerst eens ging kijken wat voor processoren er in de PB computers zouden zitten voordat je dit soort dingen ging roepen. HAHAHAHAHAhahahaha. Leuke grap van je.
Zo'n restoreprogamma bevat Windows en een hoop niet relevante software
PB is de enige bij wie je kan kiezen wat je wel en niet terug wil zien na de recovery.
Hele grote flauwekul. Het is heel goed mogelijk om andere onderdelen in je computer te zetten en opnieuw te recoveren. Het enige nadeel hierin is dat je soms gebruik moet maken van de helpdesk om de recoverycd's te kunnen gebruiken.Dit werkt alleen als de orginele hardware m.b.t typenummer wordt gebruikt. Als een onderdeel kapot gaat dan moet dus altijd hetzelfde product worden teruggeplaatst.
Dit slaat nergens op. Dit is absoluut niet waar. Het zijn gewone normale onderdelen die dus overal verkrijgbaar zijn.Na een paar maanden zijn deze onderdelen uit de handel of waren al niet verkrijgbaar waardoor de helpdesk gebeld moet worden voor een orgineel onderdeel
Vaak worden pentium celeron processors gebruikt
Het zou handig zijn geweest als je eerst eens ging kijken wat voor processoren er in de PB computers zouden zitten voordat je dit soort dingen ging roepen. HAHAHAHAHAhahahaha. Leuke grap van je.
Ook hierbij zou je eerst kunnen kijken, wat er in een PB computer zit, voordat je hier opmerkingen over maakt. De geluidskaart is idd onboard, de videokaart is gewoon een videokaart. Niet de beste, maar die zit in geen 1 fabriekpc.Video en geluidskaarten zijn vaak qua prestaties verouderd. Dit zijn meestal kleine chipjes die op het moederbord zijn geplaatst dus van 'kaarten' is geen sprake
Als je dit nou weer eens doet...... Maak jezelf dan wat wijzer en kijk in zo'n computer. Dan weet je ook wat erin zit. En hoef ik je post niet helemaal uit elkaar te halen.Ik heb diverse personen geholpen om hun duur gekochte packard bell weer aan de praat te krijgen
@tje, Uit jou steeds weer verdedigen van PB begrijp ik dat je niet
helemaal neutraal bent. IK wijs je even naar de site van
packardbell.nl hier staan toch echt computers te koop die uitgerust
zijn met een Celeron processor en ook met onboard graphics chip!
Het zijn de Imedia 3510 met een intelCeleron 346 processor en ook onboardgraphics zijn standaard mogelijk. Kijk dan maar naar de
Imedia 2955 van € 749.- die toch echt is voorzien van een
Onboardgraphickaart/Chip. En ook de Imedia 2810 van € 699.- is
hier mee uitgerust! Ik zeg niet dat dit slechte pc's zijn , maar dat jij
schrijft dat deze zaken niet in een standaard PB zitten is dus niet waar.
Natuurlijk kan er ook iets duurders in , Maar daar gaat het niet om!
jurrien
ps de gegevens staan gewoon op de site www.packardbell.nl
bij de desktops.
helemaal neutraal bent. IK wijs je even naar de site van
packardbell.nl hier staan toch echt computers te koop die uitgerust
zijn met een Celeron processor en ook met onboard graphics chip!
Het zijn de Imedia 3510 met een intelCeleron 346 processor en ook onboardgraphics zijn standaard mogelijk. Kijk dan maar naar de
Imedia 2955 van € 749.- die toch echt is voorzien van een
Onboardgraphickaart/Chip. En ook de Imedia 2810 van € 699.- is
hier mee uitgerust! Ik zeg niet dat dit slechte pc's zijn , maar dat jij
schrijft dat deze zaken niet in een standaard PB zitten is dus niet waar.
Natuurlijk kan er ook iets duurders in , Maar daar gaat het niet om!
jurrien
ps de gegevens staan gewoon op de site www.packardbell.nl
bij de desktops.
Er zijn idd ook PB's uitgerust met onboard-bende en Celeron-troep. Dit klopt. Het is de goedkopere lijn. In de post van GEEN PB, staat dat je geen PB moet kopen omdat deze computers hiermee uitgerust zijn. Goedkope zelfbouw pc's zijn ook uitgerust met onboard-****. Dus het slaat nergens op.
Nee Jurrien, in tegenstelling tot jouw ben ik juist niet bevooroordeeld. Het maakt mij niet uit of ik nou een zelfbouwcomputer heb, of een kant-en-klare. Ik heb wel voorkeur voor merken. (waar PB niet bij zit iig). Een gemiddelde gebruiker zit op internet, speelt een spelletje, download wat, typt een briefje en brandt wat. In dit geval maakt het niet zoveel meer uit wat voor computer je heb. Een zelfbouw is niet zoveel goedkoper als een kant-en-klare. (KEK) Het voordeel van een KEK is dat de componenten goed op elkaar afgestemt zijn en dus geen conflicten (mogen) hebben. Bij zelfbouw KAN het gebeuren dat de hardware niet goed bij elkaar past en dat dit problemen geeft. Daartegen is het wel iets goedkoper. Maar dat is echt waar je voor kiest.
Ikzelf heb in het verleden ook wel eens problemen met de helpdesk gehad van PB, en idd je wordt hier niet vrolijker van. Dat is voor mij ook de ENIGE reden om geen PB te kopen. HP daartegen weet wel hoe het moet.
M.v.g.
@tje
p.s. Enige vragen of uitleg is geen probleem, mits het netjes blijft.
Nee Jurrien, in tegenstelling tot jouw ben ik juist niet bevooroordeeld. Het maakt mij niet uit of ik nou een zelfbouwcomputer heb, of een kant-en-klare. Ik heb wel voorkeur voor merken. (waar PB niet bij zit iig). Een gemiddelde gebruiker zit op internet, speelt een spelletje, download wat, typt een briefje en brandt wat. In dit geval maakt het niet zoveel meer uit wat voor computer je heb. Een zelfbouw is niet zoveel goedkoper als een kant-en-klare. (KEK) Het voordeel van een KEK is dat de componenten goed op elkaar afgestemt zijn en dus geen conflicten (mogen) hebben. Bij zelfbouw KAN het gebeuren dat de hardware niet goed bij elkaar past en dat dit problemen geeft. Daartegen is het wel iets goedkoper. Maar dat is echt waar je voor kiest.
Ikzelf heb in het verleden ook wel eens problemen met de helpdesk gehad van PB, en idd je wordt hier niet vrolijker van. Dat is voor mij ook de ENIGE reden om geen PB te kopen. HP daartegen weet wel hoe het moet.
M.v.g.
@tje
p.s. Enige vragen of uitleg is geen probleem, mits het netjes blijft.
eigenlijk gaat het mij voor mezelf niet om goedkoop of duur. Toen ik
deze computer bij elkaar zocht heb ik alleen maar gekeken naar wat
voor mij het beste was, Dat had ook een HP kunnen zijn ,dit omdat dit zeker geen slechte pc's zijn , De computer van mijn dochter is een HP
en zij zijn er heel tevreden mee. Wel vind ik toch om even op PB terug
te komen dat een pc van € 750.- zonder beeldscherm enz, niet bepaald
onder de goedkope lijn zouden moeten vallen ,maar oke! Denk dat veel mensen die verder er geen hobby van maken in deze dingen niet zijn geintreseerd, Zolang het werkt is het goed,Echter als je meer van je pc wil maken dan moet je echt wel opletten of upgraden tot de mogelijkheden behoort.Ik las echter ook dat bellen met de helpdesk
kan oplopen tot € 0.45.- per minuut en dat kan aardig duur worden.
groet Jurrien
deze computer bij elkaar zocht heb ik alleen maar gekeken naar wat
voor mij het beste was, Dat had ook een HP kunnen zijn ,dit omdat dit zeker geen slechte pc's zijn , De computer van mijn dochter is een HP
en zij zijn er heel tevreden mee. Wel vind ik toch om even op PB terug
te komen dat een pc van € 750.- zonder beeldscherm enz, niet bepaald
onder de goedkope lijn zouden moeten vallen ,maar oke! Denk dat veel mensen die verder er geen hobby van maken in deze dingen niet zijn geintreseerd, Zolang het werkt is het goed,Echter als je meer van je pc wil maken dan moet je echt wel opletten of upgraden tot de mogelijkheden behoort.Ik las echter ook dat bellen met de helpdesk
kan oplopen tot € 0.45.- per minuut en dat kan aardig duur worden.
groet Jurrien
@tje,
Hetgeen ik over Packard Bell heb geschreven zijn mijn ervaringen opgedaan met vele packard bell computers.
Ik wens jou veel plezier met dit merk en de altijd nodige helpdesk.
Groeten, Albert Drent
Hetgeen ik over Packard Bell heb geschreven zijn mijn ervaringen opgedaan met vele packard bell computers.
Ik wens jou veel plezier met dit merk en de altijd nodige helpdesk.
Groeten, Albert Drent
packard HELL,BEDOEL JE.ik heb er zelf een,nou wat een problemen om zo'n ding op te starten zeg,uren aan de telefoon met zo'n meneertje die er alles van afweet,nou nooit meer.
-
Captain Pervert
Packard Hell is zooo afgezaagd.
Verder is het bij problemen met PC's nog altijd in 95% van de gevallen een kwestie van "replace user", oftewel mensen die hun software door onkunde maar vooral achteloosheid dusdanig om zeep helpen dat de PC niet meer goed functioneert, en ze de maker van de PC de schuld kunnen geven...
Allochtonen moeten tegenwoordig een inburgeringscursus doen om in Nederland te mogen wonen, wat mij betreft zit er bij de aanschaf van een PC een verplichte computercursus om mensen tegen zichzelf te beschermen, en helpdesks van dergelijke (vaak onterecht boze) klanten te vrijwaren. Maar goed, dat is natuurlijk niet erg commercieel, zo'n verplichte computercursus. Maar het zou wel erg fijn zijn. Voor fabrikant EN consument.
Verder is het bij problemen met PC's nog altijd in 95% van de gevallen een kwestie van "replace user", oftewel mensen die hun software door onkunde maar vooral achteloosheid dusdanig om zeep helpen dat de PC niet meer goed functioneert, en ze de maker van de PC de schuld kunnen geven...
Allochtonen moeten tegenwoordig een inburgeringscursus doen om in Nederland te mogen wonen, wat mij betreft zit er bij de aanschaf van een PC een verplichte computercursus om mensen tegen zichzelf te beschermen, en helpdesks van dergelijke (vaak onterecht boze) klanten te vrijwaren. Maar goed, dat is natuurlijk niet erg commercieel, zo'n verplichte computercursus. Maar het zou wel erg fijn zijn. Voor fabrikant EN consument.
Volgens de wet is de standaard fabrieksgarantie minimaal 1 jaar.
De te verwachten levensduur van zo'n monitor is langer (normaal zo'n 3 jaar).
Maar je moet je recht niet proberen te halen bij een fabrikant als PB / HP / DELL / etc. Dit zul je zeker verliezen!
Je hebt namelijk een overeenkomst afgesloten met de dealer van het produkt, oftwel de "aardige" winkelier.
Daar zul je dan ook je aandacht op moeten richten.
Hmmm ... het ziet er naar uit dat mensen dit nog niet hlemaal door hebben ...
De te verwachten levensduur van zo'n monitor is langer (normaal zo'n 3 jaar).
Maar je moet je recht niet proberen te halen bij een fabrikant als PB / HP / DELL / etc. Dit zul je zeker verliezen!
Je hebt namelijk een overeenkomst afgesloten met de dealer van het produkt, oftwel de "aardige" winkelier.
Daar zul je dan ook je aandacht op moeten richten.
Hmmm ... het ziet er naar uit dat mensen dit nog niet hlemaal door hebben ...
-
Captain Pervert
In het geval zoals Ramirezzz het schetst (te verwachten levensduur van 3 jaar) gaat mijn verhaal alleen nog maar meer op; je betaalt bij een reparatie het gebruiksdeel, dat zou in dit geval zelfs de helft zijn!
Mijn mening blijft dan ook dat het voorstel van PB niet onredelijk is.
Mijn mening blijft dan ook dat het voorstel van PB niet onredelijk is.