| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Packard bell nog steeds niet gerepareerd
Packard bell nog steeds niet gerepareerd
Beste,
Ik heb op 30-11-2009 een packard bell computer gekocht bij Its.
Vanaf de aankoop blijft de computer al hangen. ik heb hem al 5 keer opgestuurd
naar het packard bell repair center. telkens krijg ik mijn computer terug.
en is Windows 7 opnieuw geinstalleerd. omdat het een nieuwe installatie is moet de computer na het uitschakelen gaan updaten. tijdens het updaten blijft de computer hangen. ik moet dan de computer uitzetten (ook al zegt windows dat dit niet mag) daarna werkt mijn computer niet meer. ik ben nu al vanaf november vorig jaar bezig met Packard bell, maar ik moet hem nog steeds opsturen en dan kijken ze of ze hem kunnen repareren. maar mij lijkt dat als ik hem voor de 6e keer opstuur ze de computer nog steeds niet gerepareerd krijgen. de servicemedewerkster van de helpdesk beloofde mij een nieuwe pc als ze de computer niet gerepareerd krijgen. maar wanneer word de computer beschouwd als niet meer te repareren. ik word van het kastje naar de muur gestuurd met deze computer, en ik heb hem eigenlijk nog nooit kunnen gebruiken. ik ben erg ontevreden over de service en dit is voor mij dan ook de eerste en laatste packard bell.
Mvg,
Rob.
Ik heb op 30-11-2009 een packard bell computer gekocht bij Its.
Vanaf de aankoop blijft de computer al hangen. ik heb hem al 5 keer opgestuurd
naar het packard bell repair center. telkens krijg ik mijn computer terug.
en is Windows 7 opnieuw geinstalleerd. omdat het een nieuwe installatie is moet de computer na het uitschakelen gaan updaten. tijdens het updaten blijft de computer hangen. ik moet dan de computer uitzetten (ook al zegt windows dat dit niet mag) daarna werkt mijn computer niet meer. ik ben nu al vanaf november vorig jaar bezig met Packard bell, maar ik moet hem nog steeds opsturen en dan kijken ze of ze hem kunnen repareren. maar mij lijkt dat als ik hem voor de 6e keer opstuur ze de computer nog steeds niet gerepareerd krijgen. de servicemedewerkster van de helpdesk beloofde mij een nieuwe pc als ze de computer niet gerepareerd krijgen. maar wanneer word de computer beschouwd als niet meer te repareren. ik word van het kastje naar de muur gestuurd met deze computer, en ik heb hem eigenlijk nog nooit kunnen gebruiken. ik ben erg ontevreden over de service en dit is voor mij dan ook de eerste en laatste packard bell.
Mvg,
Rob.
Re: Packard bell nog steeds niet gerepareerd
Ik hoop voor je dat je steeds naar It's bent gegaan als je een probleem constateerde.
Zo niet, dan heb je een groot probleem, omdat je niet meer bij It's kunt aankloppen.
Want volgens de wet dien je bij constatering van een probleem binnen 2 maanden te melden bij de verkopende partij. Doe je dat niet, dan verlies je het recht op de non-conformiteit.
Zo niet, dan heb je een groot probleem, omdat je niet meer bij It's kunt aankloppen.
Want volgens de wet dien je bij constatering van een probleem binnen 2 maanden te melden bij de verkopende partij. Doe je dat niet, dan verlies je het recht op de non-conformiteit.
Tenzij je gebruik maakt van de fabrieksgarantie. Omdat de verkoper (It's) zich geconfirmeerd heeft aan die fabrieksgarantie. Anders moet de It's dat product maar niet verkopen. De klant heeft nooit gevraagd om die fabrieksgarantie maar deze er gewoon bij gekregen. Naast de wettelijke garantie waarop elke consument gewoon recht heeft.BBCS schreef:Want volgens de wet dien je bij constatering van een probleem binnen 2 maanden te melden bij de verkopende partij. Doe je dat niet, dan verlies je het recht op de non-conformiteit.
Sterker nog, veel verkopers 'adviseren' de klant zelfs 'maar even' zelf contact met de fabrikant op te nemen. En denken dan vaak daarmee hun wettelijke verplichtingen te ontlopen...
Ik heb het over de situatie dat de consument zonder medeweten van de verkopende partij zelf naar de fabrikant is gegaan.WillemV schreef:Tenzij je gebruik maakt van de fabrieksgarantie. Omdat de verkoper (It's) zich geconfirmeerd heeft aan die fabrieksgarantie. Anders moet de It's dat product maar niet verkopen. De klant heeft nooit gevraagd om die fabrieksgarantie maar deze er gewoon bij gekregen. Naast de wettelijke garantie waarop elke consument gewoon recht heeft.BBCS schreef:Want volgens de wet dien je bij constatering van een probleem binnen 2 maanden te melden bij de verkopende partij. Doe je dat niet, dan verlies je het recht op de non-conformiteit.
In een dergelijk geval is de verkopende partij nooit of te nimmer zelf in de gelegenheid gesteld om het probleem op te lossen.
Als de consument zelf naar de fabrikant gaat en er ontstaat schade, kan de winkelier nooit meer aantonen dat het product wel aan de koopovereenkomst voldoet, oftewel dat het product wel conform de koopovereenkomst geleverd is.
Daarbij is het zo dat de consument binnen 2 maanden na constatering van het probleem zich EERST moet melden bij de verkopende partij, doet hij dat niet, dan verspeeld hij zijn recht op de non-conformiteit.
Omdat ze zelf veel te lui zijn om het probleem op te lossen.WillemV schreef:BBCS schreef:Sterker nog, veel verkopers 'adviseren' de klant zelfs 'maar even' zelf contact met de fabrikant op te nemen. En denken dan vaak daarmee hun wettelijke verplichtingen te ontlopen...Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Daarnaast mag de winkelier best de hulp inroepen van de fabrikant.
Wat het verschil is?
Als de consument zonder medeweten van de verkopende partij zelf naar de fabrikant gaat, doet hij dat op eigen risico en is de winkelier geen partij, ook niet bij schade.
Als de consument met medeweten van de verkopende partij (dus in opdracht van) naar de fabrikant gaat, is dat op risico van de verkopende partij.
-
Guardian72
- Contacteer:
Dat kan. Maar dan ben je als klant al wel bij de verkoper geweest, en kunnen zij zich niet meer beroepen op het feit dat je het met de fabrikant zou moeten oplossen.WillemV schreef: Sterker nog, veel verkopers 'adviseren' de klant zelfs 'maar even' zelf contact met de fabrikant op te nemen. En denken dan vaak daarmee hun wettelijke verplichtingen te ontlopen...Maar zo werkt het natuurlijk niet.
aangezien de PC al meer dan 3x terug is geweest, is het niet meer dan redelijk te eisen dat men een werkende PC die gelijkwaardig of beter levert, danwel het aankoopbedrag teruggeeft.
Nee dat is niet waar. Niet als de klant gebruik maakt van de fabrieksgarantie. Bij het product zit een garantiebewijs met daarin o.a. de mededeling dat je bij een defect een telefoonnummer van de fabrikant kunt bellen. Wanneer je dat doet, zet de fabrikant de fabrieksgarantie in werking en kun je de computer opsturen of wordt de computer opgehaald. Een dergelijke werkwijze kan nooit de consumentenbescherming in de weg staan, ondermijnen. De winkelier is namelijk zelf met deze gang van zaken akkoord gegaan door het product op deze manier te verkopen.BBCS schreef:Daarbij is het zo dat de consument binnen 2 maanden na constatering van het probleem zich EERST moet melden bij de verkopende partij, doet hij dat niet, dan verspeeld hij zijn recht op de non-conformiteit.
Echt niet.WillemV schreef:Nee dat is niet waar. Niet als de klant gebruik maakt van de fabrieksgarantie. Bij het product zit een garantiebewijs met daarin o.a. de mededeling dat je bij een defect een telefoonnummer van de fabrikant kunt bellen. Wanneer je dat doet, zet de fabrikant de fabrieksgarantie in werking en kun je de computer opsturen of wordt de computer opgehaald. Een dergelijke werkwijze kan nooit de consumentenbescherming in de weg staan, ondermijnen. De winkelier is namelijk zelf met deze gang van zaken akkoord gegaan door het product op deze manier te verkopen.BBCS schreef:Daarbij is het zo dat de consument binnen 2 maanden na constatering van het probleem zich EERST moet melden bij de verkopende partij, doet hij dat niet, dan verspeeld hij zijn recht op de non-conformiteit.
Als een winkelier een product levert en daar is iets mee, dan willen veel winkelieren dat je bij een probleem je meld bij de winkelier en niet bij de fabrikant.
Komt ook nog bij dat als een consument bij problemen eerst meld bij de fabrikant en er komt schade, dat de consument die schade niet bij de winkelier kan gaan verhalen.
Immers heeft de consument het voor de winkelier onmogelijk gemaakt om te kunnen bewijzen dat de winkelier wel een deugelijk product geleverd heeft en dat het product wel conform de koopovereenkomst was en dat de schade wel door de koper veroorzaakt is.
Dat noemen sommige de winkelier buiten spel zetten ten gunste van de consument.
Ik weet wel zeker dat bij een rechtzaak de eisen van de koper dat de winkelier voor de schade moet betalen, wordt afgewezen.
Alleen als de winkelier zelf de consument naar de fabrikant gestuurd heeft, is hij daar verantwoordelijk voor.
Als de winkelier bij het het sluiten van de overeenkomst duidelijk maakt dat je bij problemen je de garantie moet claimen bij die winkelier en niet bij de fabrikant, is dat onderdeel van de overeenkomst geworden en is dat rechtsgeldig m.b.t. het consumentenrecht.BBCS schreef:Als een winkelier een product levert en daar is iets mee, dan willen veel winkelieren dat je bij een probleem je meld bij de winkelier en niet bij de fabrikant.
Wanneer de winkelier dat niet aangeeft, is het opvolgen van de garantie 'aanduidingen' van de fabrikant in het garantiebewijs zoals in mijn voorgaande bericht geschreven, geen argument om de consumenten rechten (wettelijke garantie) te ondermijnen. Ik weet haast wel zeker dat de It's deze bepaling niet in de overeenkomst heeft opgenomen.
-
stofzuigertje
De klanten die geen standaard maar tot 3 jaren extra garantie hebben betaald hebben zelden problemen met Packard Bell en betere service!
Kijk voor de koop altijd of de winkel zelf kan repareren en een plaatselijk speciaalzaak die zelf kan herstellen is in aankoop meestal iets duurder maar wel sneller en beter als je ooit problemen kreeg.
Dit is ook goedkoper dan aanvullende garantie kopen!
Dus koop dit soort reparatie gevoelige producten bij de plaatselijke vakman die zelf kan herstellen!
Kijk voor de koop altijd of de winkel zelf kan repareren en een plaatselijk speciaalzaak die zelf kan herstellen is in aankoop meestal iets duurder maar wel sneller en beter als je ooit problemen kreeg.
Dit is ook goedkoper dan aanvullende garantie kopen!
Dus koop dit soort reparatie gevoelige producten bij de plaatselijke vakman die zelf kan herstellen!
Packard Hell.
Ik ken alleen maar negatieve verhalen over deze fabrikant.
Ik raadt het altijd af bij vriend en familie.
Ik ken alleen maar negatieve verhalen over deze fabrikant.
Ik raadt het altijd af bij vriend en familie.