Ik heb september 2006 een nieuwe Packard Bell PC gekocht: iMedia9450.
Net voor het verstrijken van de garantie, augustus 2007, ging de voeding van deze PC kapot. De PC heb ik toen opgestuurd voor reparatie en binnen een week was deze alweer terug. Prima dus.
Omdat ik na een jaar gebruik het idee had dat de Packard Bell kwaliteit toch niet zo goed was als die van mijn 7 jaar gelden bij de Aldi gekochte Pentium 3 Medoin PC heb toen de garantie uitgebreid naar 3 jaar met reparatie service aan huis.
Op 11-09-08 gaf mijn PC wederom de geest:
Als ik de PC aanzet lijkt het meer op een stofzuiger:
http://nl.youtube.com/watch?v=8iilL901XTc
Toen ik de storing op 11-09-08 bij de helpdesk van PB meldde werd me verteld dat een monteur contact met me op zou nemen voor een afspraak om de PC te komen reparareren. Ik kreeg toen al een raar gevoel bij de opmerking van de helpdeskmedewekster "dat het momenteel nogal hectisch was omdat men over aan het stappen was naar een ander reparatiebedrijf".
Na een week, 18-09-08, nog niets gehoord dus maar weer eens gebeld. Ik kreeg toen van de helpdeskmedewerker te horen dat men op een onderdeel zat te wachten. Ook al vreemd daar ik vorige week alleen maar gezegd had dat de PC niets meer deed. Hoe kan men dan weten welk onderdeel nodig is ?
Op 25-09-08 wederom gebeld met de helpdesk. Het onderdeel zou 26-09-08 binnenkomen en dan zou de monteur contact opnemen.
Zoals ik al verwachtte op 29-09-08 nog niets gehoord dus maar weer eens naar de helpdesk gebeld. Er werd me eerst wederom verteld dat ze nog op een onderdeel zaten te wachten (blijkbaar het standaardantwoord). Toen ik zei dat dit vorige week vrijdag al binnen zou komen bleek het er ineens wel te zijn.
Maar meteen goed duidelijk gemaakt dat ik verwacht dat er nu toch snel reparatie van de PC volgt maar ik geloof niet dat dit veel indruk maakte.
Op 03-10-08 (3 weken na melding defecte PC) weer eens geinformeerd wanneer mijn PC dan eindelijk eens gerapareerd gaat worden. Krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat mijn PC op het ogenblik gerepareerd wordt
Ik heb dan ook geantwoord dat me dat sterk lijkt omdat mijn PC thuis staat en er bij mij in de huiskamer toch echt geen monteur zit.
Na wat radiostilte krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat de PC a.s. maandag 06-10-08 gerepareerd wordt. Als ik dan wederom reageer dat ik nog geen contact heb gehad met een monteur en dus ook geen afspraak gemaakt heb en dat ie dan waarschijnlijk voor de gesloten deur zal komen te staan als hij maandag komt snapt de helpdeskmedewerker er niets meer van..
Hij kan echter geen antwoord geven op de vraag wanneer de PC gerepareerd gaat worden en zegt dan maar dat de monteur dan waarschijnlijk binnenkort wel een afspraak zal maken.
Ik wordt hier zo moe van. Ik wordt gewoon voorgelogen en aan het lijntje gehouden omdat ze daar problemen met de reparatiediesnt hebben.
Wat kan ik eisen m.b.t. reparatieduur ?.
Zou een rechtsbijstand in deze wat kunnen betekenen ?
Alvast bedankt voor de nuttige tips in deze.
Groeten
Ad
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Packard Bell service; puinhoop reparatiedienst
Re: Packard Bell service; puinhoop reparatiedienst
Je hebt dus een Packard Bell PC van het model iMedia9450 gekocht op september 2006 met drie jaar garantie. Het eerste defect trad augustus 2007 op en de reparatie duurde een week.
Het tweede defect trad 11-09-08 op en hier over heb je telefonisch contact opgenomen voor een afspraak met een monteur, maar daar is nooit van gekomen. Op 25-09-08 en 03-10-08 wederom opnieuw telefonisch contact opgenomen met het zelfde resultaat.
Het is verstandiger om dit via de winkelier te spelen. Zij hebben jou dit ondeugdelijk product verkocht. Stuur naar hen een aangetekende brief heen met daarin kort en krachtig (zie mijn eerste stukje) wat je hebt ondernomen en wat je van hen verlangt (herstel). Voor een reparatie lijkt zes weken mij een redelijke termijn. Als het product dan nog niet hersteld is kun je koop ontbinden door wederom naar de winkelier een aangetekende brief te sturen. Zie de consuwijzer voor een voorbeeldbrieven.
Het tweede defect trad 11-09-08 op en hier over heb je telefonisch contact opgenomen voor een afspraak met een monteur, maar daar is nooit van gekomen. Op 25-09-08 en 03-10-08 wederom opnieuw telefonisch contact opgenomen met het zelfde resultaat.
Je kunt van PB niets eisen want je hebt je geen ingebrekenstelling verstuurd. Een ingebrekenstelling is een brief waarin je het bedrijf een laatste kans geeft om alsnog aan hun verplichtingen te voldoen. Daarin meld je wat je van ze eis, een falende termijn door te melden dat ze na een bepaalde exacte datum in verzuim zijn. Ze zijn je dan een een schade vergoeding schuldig. Je kunt dan de overeenkomst voor de aanvullende fabrieksgarantie ontbinden. Dat is wellicht pas verstandig als de overeenkomst met de winkelier ook kunt ontbinden.Wat kan ik eisen m.b.t. reparatieduur ?.
Het is verstandiger om dit via de winkelier te spelen. Zij hebben jou dit ondeugdelijk product verkocht. Stuur naar hen een aangetekende brief heen met daarin kort en krachtig (zie mijn eerste stukje) wat je hebt ondernomen en wat je van hen verlangt (herstel). Voor een reparatie lijkt zes weken mij een redelijke termijn. Als het product dan nog niet hersteld is kun je koop ontbinden door wederom naar de winkelier een aangetekende brief te sturen. Zie de consuwijzer voor een voorbeeldbrieven.
Als je een rechtsbijstand verzekering zou ik daar zeker contact mee opnemen, anders niet. Voor een rechtzaak sta je erg zwak.Zou een rechtsbijstand in deze wat kunnen betekenen ?
Je neemt uitsluitend telefonisch contact op, doet dit uitsluitend met de fabrikant en stelt je erg afwachtend op. Je zou er op dit punt verstandig aandoen om al je communicatie schriftelijk te voeren, belangrijke brieven aangetekend te versturen, en eens schriftelijk contact op te nemen met de Aldi.Alvast bedankt voor de nuttige tips in deze.
Het geluid wat ik hoor is het ventilatortje van de videokaart.
Even er af halen en een nieuwe plaatsen. Iedere electronicazaak verkoopt deze dingen voor amper €5,=.
Even er af halen en een nieuwe plaatsen. Iedere electronicazaak verkoopt deze dingen voor amper €5,=.
Ik meen de kop van de harde schrijf te kunnen horen. (tik tik tik) Het kan zomaar zijn dat de voeding is opgeblazen en de hele computer heeft meegenomen.
ik wacht inmiddels ook al 10 weken. en krijch ook steeds het antwoord hij is gerepareerd terweil hij bij mij thuis staat
Kan zomaar gebeuren, al komt dat niet zo vaak voor.Ik meen de kop van de harde schrijf te kunnen horen. (tik tik tik) Het kan zomaar zijn dat de voeding is opgeblazen en de hele computer heeft meegenomen.
Het probleem van die goedkope voedingen is dat zij wel totaal dat vermogen kunnen leveren, maar dan kan de 5V lijn meer vermogen leveren en de 12V wat minder.
En aangezien de hedendaagse hardware toch veel vermogen op de 12 volt lijn nodig hebben, kan het zomaar gebeuren dat die 12Volt overbelast wordt en eruit ploft.
Als die 5Volt eruit klapt en er komt dan een hogere spanning op die lijn dan 5Volt, dan krijgen de onderdelen die 5Volt nodig hebben een veel te hoge spanning, waardoor die er ook uitklappen.
Met andere woorden, de computer kan naar de schroot en er zal dan een nieuwe moeten komen.
Als ik als monteur zo'n computer zou krijgen, dan ga ik daar echt niks meer aan doen en de computer afkeuren voor reparatie.
Komt ook vaak voor.Het geluid wat ik hoor is het ventilatortje van de videokaart.
Door de stof slijten de lagers uit en maakt die ventilator veel herrie.
In zo'n geval vervang ik de gehele koelblok met ventilator, omdat die kleine "krengen" vaak te iel zijn uitgevoerd.
Wat ook vaak voorkomt is dat de computer vol stof komt te zitten en dat de de koelribben van het koelblok dan door die stof verstopt raken.Op 11-09-08 gaf mijn PC wederom de geest:
Als ik de PC aanzet lijkt het meer op een stofzuiger:
Het gevolg daarvan is dat de warmte niet meer afgevoerd kan worden, waardoor de thermische beveiligingen de computer uitschakelen.
Schoonmaken helpt vaak, soms ook niet meer. Dan is er door de stof de computer dermate oververhit geraakt dat de boel gewoon defect gaan.
Wat ook vaak voorkomt is dat door de oververhitting de warmtegeleidende pasta die tussen de processor en koelblok zit zijn warmtegeleidende werking verliest. Dan moet die pasta vervangen worden.
Dit soort schades vallen niet onder de garantie, omdat de computereigenaar zelf zorg moet dragen voor het onderhoud en ook dat hij de computer van binnen schoonhoud van stof.
Het beste lijkt me de computer open te halen en deze voorzichtig geheel schoon te spuiten met perslucht,
Vooral de ventilatoren en heatsinks ( aluminium koelblokjes ) zeer waarschijnlijk staan er ventilatoren in het stof te draaien, daardoor kunnen ze ontzet raken en loopt de boel aan, indien dit het geval is, is meestal de betreffende ventilator vervangen,
Indien er electronische fouten aanwezig zijn is het redden wat er te redden valt, dan is de computer overleden,
Ik heb de video op YouTube gezien, en ook ik krab me achter de oren,
De kast openhalen en zoeken waar de herrie weg komt, indien het de harde schijf is, is deze vet overleden, ( ook uw data! )
Veel succes met uw zoektocht in de PC,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Vooral de ventilatoren en heatsinks ( aluminium koelblokjes ) zeer waarschijnlijk staan er ventilatoren in het stof te draaien, daardoor kunnen ze ontzet raken en loopt de boel aan, indien dit het geval is, is meestal de betreffende ventilator vervangen,
Indien er electronische fouten aanwezig zijn is het redden wat er te redden valt, dan is de computer overleden,
Ik heb de video op YouTube gezien, en ook ik krab me achter de oren,
De kast openhalen en zoeken waar de herrie weg komt, indien het de harde schijf is, is deze vet overleden, ( ook uw data! )
Veel succes met uw zoektocht in de PC,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.