LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PC gekocht bij de Albert Heijn
PC gekocht bij de Albert Heijn
Ik heb 19 augustus 2000 een laptop bij de AH gekocht, dit omdat het merk en de configuratie van de laptop op dat moment qua prijs/kwaliteit vergelijking het beste was.
Een kleine twee weken geleden is de harde schijf ermee opgehouden, wat dus zou moeten inhouden dat ik een nieuwe hardeschijf zou moeten kopen. Ik vind het niet kunnen dat een harde schijf van een goed merk (Fuyitsu Siemens) er na zo'n korte duur mee ophoudt.
Nadat ik het programma van Radar had gezien, waarin werd verteld dat de garantiebepalingen van zowel leverancier en fabrikant eigenlijk teniet kunnen worden gedaan ben ik meteen naar de AH gegaan. Hier werd ik netjes te woord gestaan en er werd mij beloofd dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. De volgende dag wordt ik gebeld door het hoofdkantoor van de AH en die spreekt af de volgende week na grondig onderzoek terug te bellen. Dit gebeurd niet.Dus ik weer naar de AH toe, na 20 min. aan de 'servicebalie' te hebben gestaan komt de acting bedrijfsleider eindelijk door de service lijn v/h hoofdkantoor van de AH, ik krijg daar weer iemand anders en die belooft mij terug te bellen. Vandaag ben ik teruggebelt en de AH zegt mij dat de garantie van een jaar verlopen is en dat ze niks meer voor mij kunnen doen. Als ik ze wijs op de rechten (zoals verteld in het Radar programma) die ik heb als consument en de verwachtingen die ik heb bij een dergelijke laptop zegt de dame dat ze het niet met mij eens is en hangt op.
Wie o wie weet wat ik nu het beste kan doen ???
Ik ben 2e jaars student aan de Hogeschool voor Communicatiesystemen te Utrecht en heb mijn leptop enorm hard nodig !
Met vriendelijke groeten,
Martin, te Almere
Een kleine twee weken geleden is de harde schijf ermee opgehouden, wat dus zou moeten inhouden dat ik een nieuwe hardeschijf zou moeten kopen. Ik vind het niet kunnen dat een harde schijf van een goed merk (Fuyitsu Siemens) er na zo'n korte duur mee ophoudt.
Nadat ik het programma van Radar had gezien, waarin werd verteld dat de garantiebepalingen van zowel leverancier en fabrikant eigenlijk teniet kunnen worden gedaan ben ik meteen naar de AH gegaan. Hier werd ik netjes te woord gestaan en er werd mij beloofd dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. De volgende dag wordt ik gebeld door het hoofdkantoor van de AH en die spreekt af de volgende week na grondig onderzoek terug te bellen. Dit gebeurd niet.Dus ik weer naar de AH toe, na 20 min. aan de 'servicebalie' te hebben gestaan komt de acting bedrijfsleider eindelijk door de service lijn v/h hoofdkantoor van de AH, ik krijg daar weer iemand anders en die belooft mij terug te bellen. Vandaag ben ik teruggebelt en de AH zegt mij dat de garantie van een jaar verlopen is en dat ze niks meer voor mij kunnen doen. Als ik ze wijs op de rechten (zoals verteld in het Radar programma) die ik heb als consument en de verwachtingen die ik heb bij een dergelijke laptop zegt de dame dat ze het niet met mij eens is en hangt op.
Wie o wie weet wat ik nu het beste kan doen ???
Ik ben 2e jaars student aan de Hogeschool voor Communicatiesystemen te Utrecht en heb mijn leptop enorm hard nodig !
Met vriendelijke groeten,
Martin, te Almere
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
hallo stadsgenoot ik ben er druk mee bezig wat onze rechten zijn .
Maar voor een nog sterker en klantonvriendelijk verhaal moet je eens bij lidl computerdrama kijken ook in het forum.
Ben al vanaf 13 nov er mee bezig
succes
Maar voor een nog sterker en klantonvriendelijk verhaal moet je eens bij lidl computerdrama kijken ook in het forum.
Ben al vanaf 13 nov er mee bezig
succes
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Bedankt "DAS" voor je reactie, ik ben uitermate benieuwd naar je bevindingen over deze kwestie. ik heb zelf op de site www.juridisch.nl --> consumentenrecht --> consumentenkoop: rechten van de koper een klein gedeelte over onze rechten gevonden met daarin een kleine uitleg.
Ik hoop dat we samen tegen deze rompslomp die de winkeliers ons trachten op te leggen door ons van het kastje naar de muur te sturen kunnen weerleggen en dat we krijgen waarop we recht hebben !
Groeten,
Martin Alonso
Ik hoop dat we samen tegen deze rompslomp die de winkeliers ons trachten op te leggen door ons van het kastje naar de muur te sturen kunnen weerleggen en dat we krijgen waarop we recht hebben !
Groeten,
Martin Alonso
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Nu na drie weken heen en weer geslingert zijn tussen het hoofdkantoor en het filiaal hebben ze mij gezegd dat de garantie termijn is afgelopen van de leptop en dat ik nergens recht op heb. Nadat ik de mevr. aan de telefoon wees op mijn rechten die gewoon in de wet staan, krijg ik te horen dat ze mij niet gelooft, waarop ik gezegd heb dat ze dan maar eens het wetboek moet gaan lezen op het punt van de consumentenrechten en op het feit dat ze in een democratie verkeert, waarin iedereen de wet dient te kennen. Ze was het weer niet met mij eens en ze hing op.
Zonder enige afspraak of wat dan ook, werd ik de volgende dag (gister 17 januari '02) door dezelfde mevr. terug gebeld. Ze was het nog steeds niet eens met hetgeen wat ik allemaal verteld heb, maar ze komt d.m.v. 'zwaar' overleggen opeens met het aanbod dat er nu wel een reparatie kan plaatsvinden. Maar dan wel voor 50% op eigen rekening. Ik ben het hier uiteraard helemaal niet mee eens, 50% van de totale reparatiekosten is veel te veel, de AH gaat er dus vanuit dat de levensduur van een laptop van fl.3300,- maar drie jaar bedraagt. Dat gaat er bij mij dus mooi niet in, als je leest dat een wasmachine van nog geen fl.1000,- een levensduur van 8 jaar heeft. Ik ben het er dus niet mee eens en vraag de desbetreffende dame of zij mij zwart op wit het vorige telfoongesprek en het telefoongesprek met de aanbieding die nu gedaan is naar mij op te sturen.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat een onderneming als de Albert Heijn zo loopt te rotzooien met haar klanten en ik hoop nogmaals dat er iemand is die dit verhaal leest en mij kan uitleggen wat ik het beste kan doen. Uiteraard wordt dit verhaal uitgebreid, zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn...ik hoop de volgende keer goede ontwikkelingen....zucht
Met vriendelijke groeten,
Martin Alonso
2e jaars student Communicatiesystemen aan de HVU
Zonder enige afspraak of wat dan ook, werd ik de volgende dag (gister 17 januari '02) door dezelfde mevr. terug gebeld. Ze was het nog steeds niet eens met hetgeen wat ik allemaal verteld heb, maar ze komt d.m.v. 'zwaar' overleggen opeens met het aanbod dat er nu wel een reparatie kan plaatsvinden. Maar dan wel voor 50% op eigen rekening. Ik ben het hier uiteraard helemaal niet mee eens, 50% van de totale reparatiekosten is veel te veel, de AH gaat er dus vanuit dat de levensduur van een laptop van fl.3300,- maar drie jaar bedraagt. Dat gaat er bij mij dus mooi niet in, als je leest dat een wasmachine van nog geen fl.1000,- een levensduur van 8 jaar heeft. Ik ben het er dus niet mee eens en vraag de desbetreffende dame of zij mij zwart op wit het vorige telfoongesprek en het telefoongesprek met de aanbieding die nu gedaan is naar mij op te sturen.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat een onderneming als de Albert Heijn zo loopt te rotzooien met haar klanten en ik hoop nogmaals dat er iemand is die dit verhaal leest en mij kan uitleggen wat ik het beste kan doen. Uiteraard wordt dit verhaal uitgebreid, zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn...ik hoop de volgende keer goede ontwikkelingen....zucht
Met vriendelijke groeten,
Martin Alonso
2e jaars student Communicatiesystemen aan de HVU
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Je moet contact opnemen met de helpdesk van Fujitsu Siemens. Je moet ze een klachtenbrief sturen en gaan dreigen met advocaten en rechtzaken. Als je dit lang genoeg volhoud wordt je pc kostenloos gerepareerd. De kosten van een advocaat zijn voor hun nl. duurder dan een nieuwe harde schijf.
Ik hoop dat het je lukt, veel succes
Ik hoop dat het je lukt, veel succes
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
ook ik wil iedereen waarschuwen voor de slechte service bij AH inzake computers, ik heb in november 2000 een pc aangeschaft bij AH ook een fujitsu siemens, al na een week had ik problemen met mijn pc liep steeds vast enz. Om een lang verhaal kort te houden , ik heb mijn Pc 3 x in reparatie moeten sturen alleen omdat ik geen geheugen bij kon plaatsen, niemand bij FJS kon mij vertellen welk geheugen compatibel was, achteraf bleek het moederbord niet goed en de koeling van mijn pc was ook niet goed . Al met al heeft deze ellende een jaar geduurd, ben ik in totaal 2 maanden mijn Pc kwijt geweest voor reparatie. Heb ook nog een keer een Pc teruggestuurd gekregen die niet van mij was !!!!!, Toen ik een klachtenbrief stuurde aan AH werd wederom verteld dat ik bij Siemens moest zijn en daar wordt je niet serieus genomen, en erg schofterig behandeld.
DUS KOOP ZEKER GEEN PC BIJ AH !!!!!!!!!!!!!!!!
DUS KOOP ZEKER GEEN PC BIJ AH !!!!!!!!!!!!!!!!
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Jammer en niet jammer voor jullie problemen met de pc's vai AH.
Koop een PC bij een winkel die er verstand van heeft en niet bij een slager of bakker ( dat is AH toch ) een PC winkel verkoopt ook geen vlees.
DUS!!!!!!!!!!! eigen schuld dikke bult.
Prijs is soms niet het belangrijkste maar een beetje service kost nu eenmaal geld.
Pieter
Koop een PC bij een winkel die er verstand van heeft en niet bij een slager of bakker ( dat is AH toch ) een PC winkel verkoopt ook geen vlees.
DUS!!!!!!!!!!! eigen schuld dikke bult.
Prijs is soms niet het belangrijkste maar een beetje service kost nu eenmaal geld.
Pieter
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
he, de alberthein is een beste zaak, ik haal altijd min elco verzameling er van daan, ik ga meestal samen met dick.
Mijn grote elctro shock vriend.
Maar mijn pc van de albert hein is een best bakkie
Mijn grote elctro shock vriend.
Maar mijn pc van de albert hein is een best bakkie
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Het probleem van jou martin begon toen je een notebook kocht bij de albert heijn! je ben toch niet achterlijk ..
Alleen maar om een paar stomme euro's te besparen doe je dat, denk voortaan eerst eens na,,,, lekker voor je!
je zoekt het maar uit loser
Alleen maar om een paar stomme euro's te besparen doe je dat, denk voortaan eerst eens na,,,, lekker voor je!
je zoekt het maar uit loser
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Hoezo heeft iedereen het over elco's en zo?
Het ging toch over een PC?
Wat zijn elco's eigenlijk?
Die Dick die ken ik wel die heeft toch een apparaat uitgevonden voor elcetrotherapie of zo?
Atwoord even want ik wil graag antwoord.....
Rebecca
Het ging toch over een PC?
Wat zijn elco's eigenlijk?
Die Dick die ken ik wel die heeft toch een apparaat uitgevonden voor elcetrotherapie of zo?
Atwoord even want ik wil graag antwoord.....
Rebecca
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Ja Rebecca die Dick ken ik ook wel, maar hij heeft dat aparaat niet uitgevonden, hoor.
Hij heeft mijn idee gewoon gejat; IK ben degene die erop gekomen is om die schokken via "die plek"zullen we het maar noemen je lichaam in te laten gaan.
Ik wil dat iedereen dit weet!
trouwens ik heb ook een PC van de Aldi en die bevalt me prima!
Yo! This is MC signing off...
Hij heeft mijn idee gewoon gejat; IK ben degene die erop gekomen is om die schokken via "die plek"zullen we het maar noemen je lichaam in te laten gaan.
Ik wil dat iedereen dit weet!
trouwens ik heb ook een PC van de Aldi en die bevalt me prima!
Yo! This is MC signing off...
Re: PC gekocht bij de Albert Heijn
Waarom koop je dan een PC bij AH. Ga dan gelijk voor een goede pc naar een goede winkel
Bovendien, studenten zijn zo arm, waarom koop je dan een laptop? ga gewoon je huiswerk op school zitten doen.
Bovendien, studenten zijn zo arm, waarom koop je dan een laptop? ga gewoon je huiswerk op school zitten doen.