Bij iedere PS4 met een defecte, afwezige of niet met moederboard serienummer matchende blu-ray speler geeft tijdens de installatie van de update een error E-801809A8.
Veel mensen gebruikten de bluray helemaal niet want ze kopen digitale versies online. Sony weigert iets aan de update te doen. De consoles met blu-ray probleem werkten voor de update van Sony jarenlang perfect. Mensen hebben honderden euros uitgegeven aan digitale versies van spellen. De verplichte maandelijkse kosten voor toegang tot de online diensten lopen ook gewoon door. Onze consoles van ooit 400 euro + honderden euros aan digitale spellen zijn nu zo nuttig en zo waardevol als een baksteen.
Het Sony support forum staat vol met boze PS4 eigenaren met dit probleem. Deze thread over het probleem had na 5 dagen 175.000 bezoekers gehad en meer dat 2000 replies. http://community.eu.playstation.com/t5/ ... p/25326568 Inmiddels zijn deze getallen verdubbeld. Sony heeft na 2 weken onduidelijkheid een summier berichtje op het forum achter gelaten. Indien problemen bel sony support. Hiermee achten zij het probleem "opgelost".
Er komt geen softwarematige oplossing/patch voor de update. Bij het bellen van Sony support 020-7095025 krijgen mensen te horen dat ze de PS4 kosteloos mogen opsturen en laten repareren. Zelfs als de garantie verlopen is en zelfs als de seals over de schroeven van de behuizing verwijderd zijn. Hier de bevestigingsmail na mijn telefoontje. Er staat duidelijk in dat ik buiten garantie kosteloos geholpen zal worden.
Sommige mensen hebben kosteloos een gerepareerde PS4 terug ontvangen. Anderen krijgen te horen dat ze 150 euro moeten betalen. In alle gevallen gaat het om dezelfde PS4; buiten garantieperiode met de seals verwijderd. Als U het zonet gelinkte forumthread doorleest, ziet u dat er inmiddels flinke wrijving onstaat tussen mensen die wel en mensen die niet geholpen zijn.Bedankt voor het contacteren van PlayStation Support.
Wij vinden het jammer om te vernemen dat je console niet naar behoren werkt na het updaten naar het Playstation Systeem Software versie v.5.00
Wij hebben je kwestie m.b.t. E-801809A8 error code voorgelegd bij onze technische dienst en zij geven aan dat jouw PlayStation console aan een reparatie toe is. De foutmeldingen zijn blijkbaar niet meer software-matig op te lossen en je hebt alle mogelijke troubleshooting al doorlopen.. Jouw probleem lijkt een hardware probleem te zijn, welke we helaas alleen kunnen oplossen met een reparatie. Mocht je PlayStation technisch buiten garantie vallen dan repareren we deze hardware fout uit coulance binnen garantie. Er worden dus geen reparatie-kosten en/of verzendkosten bij je in rekening gebracht.
Twee weken na het opsturen van mijn PS4;
De fabrieks seals hebben sinds 1975 al geen wettelijke grond meer. https://www.extremetech.com/gaming/2331 ... d-stickers Toch is dit waar Sony zich op beroept. Ikzelf ben duidelijk geweest over hoe oud mijn PS4 was en dat de seals verwijderd waren. Ik heb mijn PS4 opgestuurd nadat mij verzekerd is dat er geen kosten in rekening gebracht zouden worden. En hoor nu na het opsturen van mijn PS4 dat ze hem pas na betaling van 150 euro van een nieuwe blu-ray drive willen voorzien die ik helemaal niet nodig heb omdat ik uitsluitend digitale vesies online koop.Je hebt recentelijk een PlayStation 4 console bij PlayStation ter reparatie aangeboden.
Deze is inmiddels bij ons reparatie centrum aangekomen. Ons reparatie centrum heeft geconstateerd dat garantie label doorbroken, dat gebeurd wanneer de PS4 wordt geopend. In de bijlage kun je foto's van de missende labels zien.
Dit valt niet onder onze garantie voorwaarden en kunnen daarom alleen de PlayStation buiten garantie repareren. De kosten hiervoor zullen € 150 euro zijn ongeacht wat er mis is met het apparaat.