Donna schreef:Ik heb een HP 3-in-1 printer, die op mijn Windows computer goed werkte. Na overstap van Windows naar Mac lukt het niet meer, voortdurend zijn er problemen en ik moet heel veel moeite doen om een behoorlijke print eruit te krijgen. Ik heb er genoeg van en ga een nieuwe printer kopen.
Heeft iemand een advies voor een 3-in-1 printer die goed samenwerkt met Apple software?
Als het een al wat oudere printer is, kun je misschien beter even zoeken op drivers van de fabrikant. Het kan best dat die op de CD staan die je bij de printer hebt gekregen, al heb ik vaak gezien dat die alleen drivers voor Windows hebben. Dan heb je er natuurlijk niets aan.
Bij nieuwere printers heb ik altijd meegemaakt dat de drivers worden gedownload en geïnstalleerd op de Mac als je de USB aansluit.
Vaak moet je inderdaad toch een 'programma'tje' downloaded op de mac, zoals de 'HP utility'. Dan wordt het printen een stuk makkelijker. Maar verder zal het erg afhangen van welk type printer je hebt/kiest. Sommige HP printers werken (na het downloaded van de programma's) nl. prima met een mac.
Verder kan ik je alleen aanraden om voordat je de printer aanschaft, even op een site zoals Tweakers te kijken of de printer ook geschikt is voor Apple.
De meeste printers hebben alleen de Windows drivers, omdat 95% windows gebruikt.
Als je Linus of Apple maar ook Android kun je gebruiken.
Daarvoor kun je vaak zowel bij HP drivers vinden als het besturingsprogramma.
De Linux Drivers werkte beter dan HP voor mijn oude Laser uit 2003.
De HP drivers gaven lagere scan en minder print mogelijkheden.
Nu keuze uit git zwart tot draft dus zuiniger en sneller.
Ook de scan, van HP 1x tot Linux 2x scannen dus heen en terug tot 4x scannen, dan kijkt hij dus 4x naar hetzelfde en dan krijg je zeer scherpe foto ook perfect op kleur in je scan.
Wel een flink formaat maar onder Ubuntu 16.04 krijg is door de 4x scannen in plaats van 1x trager, dat wel maar ook veel hogere resolutie die in
geen enkele winkel leverbaar is.
Voor mijn oude Laser printer/scanner/fax kan ik kiezen uit 2 HP en 3 Linux programma's om deze te gebruiken.
Ja, dat heb ik onder Windows nooit gevonden, daar is vaak alleen de standaard die je er bij koopt en verder niets mogelijk of je moet externe software zoeken en gebruiken.
Zoek dus even op zowel HP als Apple en kijk welke het beste voor jou is.
stofzuigertje schreef:De meeste printers hebben alleen de Windows drivers, omdat 95% windows gebruikt.
Als je Linus of Apple maar ook Android kun je gebruiken.
Daarvoor kun je vaak zowel bij HP drivers vinden als het besturingsprogramma.
De Linux Drivers werkte beter dan HP voor mijn oude Laser uit 2003.
De HP drivers gaven lagere scan en minder print mogelijkheden.
Nu keuze uit git zwart tot draft dus zuiniger en sneller.
Ook de scan, van HP 1x tot Linux 2x scannen dus heen en terug tot 4x scannen, dan kijkt hij dus 4x naar hetzelfde en dan krijg je zeer scherpe foto ook perfect op kleur in je scan.
Wel een flink formaat maar onder Ubuntu 16.04 krijg is door de 4x scannen in plaats van 1x trager, dat wel maar ook veel hogere resolutie die in
geen enkele winkel leverbaar is.
Voor mijn oude Laser printer/scanner/fax kan ik kiezen uit 2 HP en 3 Linux programma's om deze te gebruiken.
Ja, dat heb ik onder Windows nooit gevonden, daar is vaak alleen de standaard die je er bij koopt en verder niets mogelijk of je moet externe software zoeken en gebruiken.
Zoek dus even op zowel HP als Apple en kijk welke het beste voor jou is.
Zoveel onzin in 1 topic.
De meeste printers hebben gewoon Mac driver, helaas zet TS nergens neer wat voor 3 in 1 printer hij heeft.
De linux driver bieden niet meer mogelijkheden dan de driver op Windows/Mac.
De resolutie (dpi) van de scan wordt niet door de driver bepaald maar door de hardware. En de scan kwaliteit en welk bestand je kies in de software bepalen de kwaliteit, dit staat helemaal los van welke OS je gebruikt. Ubuntu is grafische niet beter dan Windows en/of Mac.