Eind december 2013 heb ik een Lenovo G510 notebook aangeschaft. Deze laptop begon echter al na ongeveer 6/7 maanden een gebrek te vertonen, hij startte soms niet meer op. Ik kreeg vaak een blauw scherm wanneer ik hem wilde opstarten, 1 op de 20 keer deed hij het weer normaal. Ik heb hierover naar Lenovo gebeld en zij hebben mij meteen een voucher gestuurd zodat ik mijn notebook ter reparatie kon opsturen. Ik heb op 22 augustus mijn laptop opgestuurd.
Donderdag 28 augustus had ik nog steeds niks gehoord van mijn laptop dus ik vroeg mij af of hij überhaupt aangekomen was. Ik belde hierover naar Lenovo (1 euro per gesprek) en zij vertelden mij dat hij al een paar dagen bij de reparateur lag, de dag erna kreeg ik een mail dat hij aangekomen bij de reparateur en dat alle lichten op groen stonden voor reparatie. Hier begon mijn irritatie al, waarom moest ik erachteraan bellen of mijn laptop aangekomen was en waarom lieten ze mij niks weten.
Ik had van de klantenservice gehoord dat mijn laptop in 10 werkdagen gerepareerd zou worden. In de mail stond echter dat het 15 werkdagen zou duren, ik nam dit maar voor lief.
Vrijdag 19 september (15 werkdagen) had ik nog steeds niks gehoord over mijn laptop dus ik belde naar Lenovo wat de status was. Ze gaven door dat ik hierover gecontacteerd zou worden aangezien ze het niet wisten. De maandag daarop belde ik meteen en ik kreeg toen te horen dat de status van mijn laptop al op 17 september was bijgewerkt naar "Niet te repareren". Ik ben toen redelijk boos geworden dat ik de maximale tijd heb gewacht en dan te horen krijg dat hij niet te repareren was. Ik vroeg hoe het verder zou gaan, ik was helemaal klaar met Lenovo en wilde gewoon mijn 650 euro terug (aankoopprijs).
23 september ontving ik een mail dat ze geen onderdelen of passende vervangers op voorraad hadden en dat ze de dagwaarde gingen berekenen. Ik kreeg te horen dat ik 560 euro terug zou krijgen (90 euro minder).
Op dit punt had ik het helemaal gehad met de hele Lenovo service. Het duurt nu al meer dan een maand en ik ben nog niets opgeschoten. Ik moest overal achteraan bellen en Lenovo liet uit zich zelf niks weten. Ik ben een student en het is hopelijk te begrijpen dat het zeer vervelend is dat ik geen laptop tot mijn beschikking heb momenteel. Ik wilde eerst gewoon het geld accepteren aangezien ik dan van Lenovo af ben. Vrienden hebben mij echter geadviseerd om eens hier op het forum mijn probleem voor te leggen.
Is het verstandig om hier achteraan te gaan? Ik vind dat ik zeer slecht behandeld ben door Lenovo en vandaag (2 oktober) heb ik nog steeds geen geld/vervangende laptop of iets van Lenovo gekregen. Dat betekend dat ik dus al meer dan een maand bezig ben om iets te regelen. Daarnaast valt mijn laptop nog binnen de garantie en hoor ik een gelijkwaardige laptop terug te krijgen en niet 90 euro minder dan dat ik betaald heb.
Mijn vraag is dus: Moet ik hier achteraan gaan of is het een verloren zaak voor mij?
De service van Lenovo was uiterst belabberd en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat mijn laptop van 650 euro binnen een jaar al mankementen vertoonde waar ik niks aan kon doen.
Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen.
F Leferink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen laptop Lenovo
Re: Problemen laptop Lenovo
Ze geven eerlijk toe dat er geen onderdelen zijn en de E90 minder is best redelijk gezien de levensduur van vaak een jaar of 3....
Ik zou dit geld pakken en elders een ander merk en type kopen die gelijkwaardig is.
Vermoedelijk is een gelijkwaardige of betere nu goedkoper omdat er steeds nieuwe modellen komen dus de kans bestaat dat je ondanks de E90 verlies toch voordeliger uit bent.
Gewoon accepteren want wachten op moeilijk leverbare onderdelen is voor jou een ramp als student en ze hebben dan tenminste weer onderdelen van jou laptop om andere te herstellen...
Ik zou dit geld pakken en elders een ander merk en type kopen die gelijkwaardig is.
Vermoedelijk is een gelijkwaardige of betere nu goedkoper omdat er steeds nieuwe modellen komen dus de kans bestaat dat je ondanks de E90 verlies toch voordeliger uit bent.
Gewoon accepteren want wachten op moeilijk leverbare onderdelen is voor jou een ramp als student en ze hebben dan tenminste weer onderdelen van jou laptop om andere te herstellen...
Mijn gevoel zegt dat je gewoon je volledige aankoopbedrag of een minimaal gelijkwaardige laptop zou moeten krijgen. Maar ik weet niet precies wat er in de wet staat. Daarbij komt, wil je nog wel een Lenovo product? Dus zoals al gezegd door @stofzuigertje, misschien is het aanbod van €560 wel de beste deal.
Aangezien TS wel gewoon een tijd (7-ish maanden) gebruik heeft kunnen maken van een correct werkend product heeft hij geen recht op de aankoopprijs, ook als er sprake is van garantie wanneer het product niet te repareren is. De koop wordt dan ontbonden, maar in beginsel heeft de koper wel recht op reperatie of vervanging. Als dezelfde laptop niet meer op de markt is en hij ook niet te repareren valt zijn dat dus geen opties.madfred schreef:Mijn gevoel zegt dat je gewoon je volledige aankoopbedrag of een minimaal gelijkwaardige laptop zou moeten krijgen. Maar ik weet niet precies wat er in de wet staat. Daarbij komt, wil je nog wel een Lenovo product? Dus zoals al gezegd door @stofzuigertje, misschien is het aanbod van €560 wel de beste deal.
Een groot deel (zo'n 85%) van het aankoopbedrag is dan zeker een redelijk bod. Zeker als je bedenkt dat de veel mensen maar zo'n 3 jaar met een laptop doen.
Lenovo staat ook niet bekend als onredelijk ofzo... Daarnaast is een machine met vergelijkbare specs nu ook gewoon een stuk goedkoper.
For reference:
Consuwijzer schreef: Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie.
-
Ik denk inderdaad dat ik het geld gewoon accepteer. Onderhand ben ik er achter dat ongeveer alles bij Lenovo ongelooflijk lang duurt, zo heb ik nog steeds mijn geld niet na meer dan een week.... Ik heb dan ook eigenlijk geen zin meer om hier achteraan te gaan.
Ik weet wel dat ik nooit meer een Lenovo aan zal schaffen, de service die ze bieden is uiterst maar dan ook uiterst belabberd. Bedankt voor de reacties!
Ik weet wel dat ik nooit meer een Lenovo aan zal schaffen, de service die ze bieden is uiterst maar dan ook uiterst belabberd. Bedankt voor de reacties!
In principe hebben ze daar 30 dagen voor na annulering van de overeenkomst. De oplossing die ze bieden is niet slecht. Wel jammer dat het land duurde.F.J. Leferink schreef:Ik denk inderdaad dat ik het geld gewoon accepteer. Onderhand ben ik er achter dat ongeveer alles bij Lenovo ongelooflijk lang duurt, zo heb ik nog steeds mijn geld niet na meer dan een week.... Ik heb dan ook eigenlijk geen zin meer om hier achteraan te gaan.