LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met Asus laptop
-
problemen met Asus laptop
Hallo,
In januari 2012 heb ik een Asus laptop gekocht. Alles leek goed te gaan en ik was er erg blij mee. In juli ging het echter mis. De laptop laadde niet meer op van de netstroom. Ik heb hem toen teruggebracht naar de leverancier. Die heeft hem teruggestuurd naar Asus.
Na een week had ik hem weer terug. Het moederboard was vervangen en ook het plastic vierkant rond het beeldscherm. Geen idee waarom, maar goed. Dom genoeg van mij, had ik niet de data eraf gehaald want ik had niet verwacht dat de pc een nieuw moederboard zou krijgen. Alle data was ik dus kwijt. En helaas was het probleem ook niet opgelost. Dus de laptop weer teruggebracht naar de leverancier die hem weer terugstuurde naar Asus. Daar hebben ze de harde schijf vervangen en nog een en ander gedaan.
De reparatie duurde dit keer iets langer, wat erg vervelend was, want ik moest mijn stageverslag af zien te krijgen. Toen ik hem terugkreeg...jawel... was het probleem nog niet opgelost. De leverancier dacht toen toch dat het aan mijn netkabel lag (de katten hadden er een keer aan geknaagd, maar dat had mijn partner verholpen). Dus een nieuwe netkabel gekocht en toen deed alles het weer keurig. Iedereen blij en happy ending... zou je denken...
Toen liep mijn pc iedere keer vast. Elke keer kreeg ik de melding dat IE niet goed werkte en afgesloten werd. Dat probleem had ik daarvoor nooit gehad. Op internet heb ik naar allerlei oplossingen gezocht, van shell-extensions tot andere stappen die je moest doorlopen. Het probleem bleef echter.
Hup, laptop weer terug naar de leverancier. Die heeft Windows 7 er opnieuw opgezet. Dit keer niet de af-fabriek-Asus-Versie die je krijgt als je een Asus koopt, maar gewoon de cleane Windows 7. Probleem opgelost.
Maar nu, begin december, merkte ik gisteren dat mijn lap weer niet oplaadt. En eerlijk... ik ben er een beetje klaar mee. Moet hij straks weer opgestuurd worden naar Asus...ben ik hem weer een tijdje kwijt, moet ik daarna weer alle programma's opnieuw installeren. Ik heb het ZO gehad met deze laptop.
In het bedrijfsleven (en ik heb een bedrijf) worden pc's in 3 jaar afgeschreven. Is het realistisch om aan de leverancier te vragen om deze pc terug te kopen voor 2/3 van de prijs die ik ervoor betaald heb? Ik heb hem tenslotte bijna 1 jaar gebruikt. Of is het anders realistisch om Asus te benaderen en te vragen om een nieuwe laptop? Het gaat er mij niet om dat ik een nieuwe laptop wil, maar ik wil van deze af. Het kost me zoveel tijd iedere keer om dat ding weg te brengen, op te halen, dagen zonder te zitten, alles opnieuw te installeren, data veilig te stellen. En dan heb ik het nog niet over de irritatie die ook steeds meer oploopt.
Graag hoor ik jullie mening.
groetjes, Judith Mellenberg
In januari 2012 heb ik een Asus laptop gekocht. Alles leek goed te gaan en ik was er erg blij mee. In juli ging het echter mis. De laptop laadde niet meer op van de netstroom. Ik heb hem toen teruggebracht naar de leverancier. Die heeft hem teruggestuurd naar Asus.
Na een week had ik hem weer terug. Het moederboard was vervangen en ook het plastic vierkant rond het beeldscherm. Geen idee waarom, maar goed. Dom genoeg van mij, had ik niet de data eraf gehaald want ik had niet verwacht dat de pc een nieuw moederboard zou krijgen. Alle data was ik dus kwijt. En helaas was het probleem ook niet opgelost. Dus de laptop weer teruggebracht naar de leverancier die hem weer terugstuurde naar Asus. Daar hebben ze de harde schijf vervangen en nog een en ander gedaan.
De reparatie duurde dit keer iets langer, wat erg vervelend was, want ik moest mijn stageverslag af zien te krijgen. Toen ik hem terugkreeg...jawel... was het probleem nog niet opgelost. De leverancier dacht toen toch dat het aan mijn netkabel lag (de katten hadden er een keer aan geknaagd, maar dat had mijn partner verholpen). Dus een nieuwe netkabel gekocht en toen deed alles het weer keurig. Iedereen blij en happy ending... zou je denken...
Toen liep mijn pc iedere keer vast. Elke keer kreeg ik de melding dat IE niet goed werkte en afgesloten werd. Dat probleem had ik daarvoor nooit gehad. Op internet heb ik naar allerlei oplossingen gezocht, van shell-extensions tot andere stappen die je moest doorlopen. Het probleem bleef echter.
Hup, laptop weer terug naar de leverancier. Die heeft Windows 7 er opnieuw opgezet. Dit keer niet de af-fabriek-Asus-Versie die je krijgt als je een Asus koopt, maar gewoon de cleane Windows 7. Probleem opgelost.
Maar nu, begin december, merkte ik gisteren dat mijn lap weer niet oplaadt. En eerlijk... ik ben er een beetje klaar mee. Moet hij straks weer opgestuurd worden naar Asus...ben ik hem weer een tijdje kwijt, moet ik daarna weer alle programma's opnieuw installeren. Ik heb het ZO gehad met deze laptop.
In het bedrijfsleven (en ik heb een bedrijf) worden pc's in 3 jaar afgeschreven. Is het realistisch om aan de leverancier te vragen om deze pc terug te kopen voor 2/3 van de prijs die ik ervoor betaald heb? Ik heb hem tenslotte bijna 1 jaar gebruikt. Of is het anders realistisch om Asus te benaderen en te vragen om een nieuwe laptop? Het gaat er mij niet om dat ik een nieuwe laptop wil, maar ik wil van deze af. Het kost me zoveel tijd iedere keer om dat ding weg te brengen, op te halen, dagen zonder te zitten, alles opnieuw te installeren, data veilig te stellen. En dan heb ik het nog niet over de irritatie die ook steeds meer oploopt.
Graag hoor ik jullie mening.
groetjes, Judith Mellenberg
Re: problemen met Asus laptop
Je hebt in januari een product besteld en deze in juli met gebreken terug gebracht naar de winkel voor herstel. Hierbij is de data verwijderd, maar de winkel heeft je daar niet op gewezen. En daarna vertoonde de laptop nog steeds dezelfde gebreken. Uiteindelijk is het probleem verholpen, maar de laptop vertoont nu weer gebreken.
Met het verwijderen van je gegevens is er inbreuk gemaakt op je eigendomsrecht. Daardoor heb je recht op een schadevergoeding. Ik denk dat ontbinding hier realistisch is. Computers gaan gemiddeld zes jaar mee, dus ik zou zeggen dat je slechts een gebruiksvergoeding van minder dan 1/6 zou moeten betalen. Dat deze in het bedrijfsleven sneller worden afgeschreven doet niet ter zake. Vervanging is altijd een optie. Als consument heb je dit recht vanaf het eerste moment, tenzij de verkoper kan bewijzen dat de kosten van een ander recht veel goedkoper uitpakken. (Dat herstel onder de garantie valt is geen argument, want dan zijn er nog steeds kosten.)
Met het verwijderen van je gegevens is er inbreuk gemaakt op je eigendomsrecht. Daardoor heb je recht op een schadevergoeding. Ik denk dat ontbinding hier realistisch is. Computers gaan gemiddeld zes jaar mee, dus ik zou zeggen dat je slechts een gebruiksvergoeding van minder dan 1/6 zou moeten betalen. Dat deze in het bedrijfsleven sneller worden afgeschreven doet niet ter zake. Vervanging is altijd een optie. Als consument heb je dit recht vanaf het eerste moment, tenzij de verkoper kan bewijzen dat de kosten van een ander recht veel goedkoper uitpakken. (Dat herstel onder de garantie valt is geen argument, want dan zijn er nog steeds kosten.)
Vind eigenlijk, gezien het hele hardware verhaal, dat je gewoon recht hebt op ontbinding van de verkoop of een volledig nieuw apparaat en ik zeg dit niet snel! Het ding heeft het blijkbaar nooit helemaal goed gedaan vanaf dag 1. Oplaadproblemen duiden op een slechte accu en/of moederbord of een ontwerpfout in één van die twee die in de hele serie zit.pinky1111nl schreef:Dom genoeg van mij, had ik niet de data eraf gehaald want ik had niet verwacht dat de pc een nieuw moederboard zou krijgen. Alle data was ik dus kwijt.
Je moet wel twee zaken even onderscheiden. Ergens zeg je "de melding dat IE niet goed werkte en afgesloten werd..." en dat probleem kan je niet bij de verkoper of de fabrikant neerleggen. Vanaf het moment dat je begint met het gebruik van je PC/laptop en er software op installeert, internet op browsed en email op downloadt, pas je eigenlijk zèlf continue de software aan. Fouten met het afsluiten/opstarten van indivisuele programma's, al helemaal als het IE betreft of andere Windows onderdelen moet je toch echt bij de software eigenaar zijn. Ik zeg "eigenaar" omdat je specifiek akkoord bent gegaan met het feit dat je bij aankoop van de laptop slechts een tijdelijke toestemming voor gebruik hebt verkregen - géén eigendom.
Dan het feit dat de data niet meer op de laptop stond. Je geeft zelf al toe dat dat een beetje dom was en daar heb je gelijk in. Eigenlijk wordt door bijna alle PC verkopers duidelijk aangegeven dat het je eigen verantwoordelijkheid is een backup van je gegevens te maken omdat het onvermijdelijk is dat bij een reparatie de data die nog op de PC staat het loodje legt. (formatteren harde schijf, herinstallatie besturingssysteem etc.). Dat behoort eigenlijk tot het standaard takenpakket van elke PC bezitter en een reparateur moet er zondermeer vanuit kunnen gaan dat hij alles aan de PC kan doen wat noodzakelijk is voor de reparatie zonder zich zorgen te hoeven maken om de gegevens op je PC.
Ik vrees dat newmiky er naast zit.
De software zelf wordt niet aanpast op het moment dat er software wordt geïnstalleerd. Bij het installeren van software wordt het register aangepast. Bij het lezen van je e-mail of webpagina gebeurt iets vergelijkbaars. Maar de executables veranderen hierdoor niet!
Deze bestanden kunnen uiteraard corrupt raken als gevolg van een ondeugdelijke hardware. Voor dergelijke gevolgschade is de verkoper aansprakelijk te houden.
Ook kan de software corrupt zijn aangeleverd. Ook hiervoor is de verkoper aansprakelijk. Immers hij heeft een ondegelijk product geleverd. En ja, software kun je kopen. Dus is de verkoper verplicht om het eigendomsrecht over het exemplaar over te dragen aan de koper. Bovendien kan de consument zich beroepen op het conformiteitsbeginsel. Bij Windows is er spraken van een koop om dat het gebruik er van niet in tijdsduur beperkt is.
Vergelijk dit met een blad als de Libelle. Een exemplaar bestaat uit het auteurswerk plus de zaak. Het exemplaar gaat in eigendom over. Overigens rust er op auteurswerken geen eigendom, omdat dit exclusief voor zaken is. Derhalve is het werk Windows niet het eigendom van Microsoft.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2702
Een reparateur handelt onzorgvuldig, en daarmee onrechtmatig, wanneer hij, in strijd met zijn professionele toewijding, geen back-up maakt noch er op wijst dat het formatteren een standaard onderdeel is van de herstelwerkzaamheden.
Een reparateur is een professional en een consument is een leek. De professional hoort de leek er op zijn minst op te wijzen dat de harde schrijf geformeerd zou kunnen worden, zodat de leek alsnog maatregelen kan treffen om te voorkoming van verlies ervan.
De software zelf wordt niet aanpast op het moment dat er software wordt geïnstalleerd. Bij het installeren van software wordt het register aangepast. Bij het lezen van je e-mail of webpagina gebeurt iets vergelijkbaars. Maar de executables veranderen hierdoor niet!
Deze bestanden kunnen uiteraard corrupt raken als gevolg van een ondeugdelijke hardware. Voor dergelijke gevolgschade is de verkoper aansprakelijk te houden.
Ook kan de software corrupt zijn aangeleverd. Ook hiervoor is de verkoper aansprakelijk. Immers hij heeft een ondegelijk product geleverd. En ja, software kun je kopen. Dus is de verkoper verplicht om het eigendomsrecht over het exemplaar over te dragen aan de koper. Bovendien kan de consument zich beroepen op het conformiteitsbeginsel. Bij Windows is er spraken van een koop om dat het gebruik er van niet in tijdsduur beperkt is.
Vergelijk dit met een blad als de Libelle. Een exemplaar bestaat uit het auteurswerk plus de zaak. Het exemplaar gaat in eigendom over. Overigens rust er op auteurswerken geen eigendom, omdat dit exclusief voor zaken is. Derhalve is het werk Windows niet het eigendom van Microsoft.
Daar denken rechters anders over. Ze wijzen er op dat het eigendomsrecht van de harde schijf bij de koper ligt. Derhalve heeft de reparateur de toestemming van de koper nodig om de harde schijf te mogen formatteren.newmikey schreef:Dan het feit dat de data niet meer op de laptop stond. Je geeft zelf al toe dat dat een beetje dom was en daar heb je gelijk in. Eigenlijk wordt door bijna alle PC verkopers duidelijk aangegeven dat het je eigen verantwoordelijkheid is een backup van je gegevens te maken omdat het onvermijdelijk is dat bij een reparatie de data die nog op de PC staat het loodje legt. (formatteren harde schijf, herinstallatie besturingssysteem etc.). Dat behoort eigenlijk tot het standaard takenpakket van elke PC bezitter en een reparateur moet er zondermeer vanuit kunnen gaan dat hij alles aan de PC kan doen wat noodzakelijk is voor de reparatie zonder zich zorgen te hoeven maken om de gegevens op je PC.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2702
Een reparateur handelt onzorgvuldig, en daarmee onrechtmatig, wanneer hij, in strijd met zijn professionele toewijding, geen back-up maakt noch er op wijst dat het formatteren een standaard onderdeel is van de herstelwerkzaamheden.
Een reparateur is een professional en een consument is een leek. De professional hoort de leek er op zijn minst op te wijzen dat de harde schrijf geformeerd zou kunnen worden, zodat de leek alsnog maatregelen kan treffen om te voorkoming van verlies ervan.
Ik geloof niet dat het erg véél zin heeft op deze pertinente nonsens in te gaan. Het moet afdoende zijn er op te wijzen dat software al decennia lang niet meer alleen uit executables alleen bestaat maar ook uit binaire bibliotheken die functionaliteit bundelen die door meerdere executables gebruikt worden. Op het Windows besturingssysteem staan deze bekend als DLL bestanden.alfatrion schreef:De software zelf wordt niet aanpast op het moment dat er software wordt geïnstalleerd. Bij het installeren van software wordt het register aangepast. Bij het lezen van je e-mail of webpagina gebeurt iets vergelijkbaars. Maar de executables veranderen hierdoor niet!
Ook kan de software corrupt zijn aangeleverd. Ook hiervoor is de verkoper aansprakelijk. Immers hij heeft een ondegelijk product geleverd.
DLL's die oorpronkelijk met het Windows besturingssysteem worden meegeleverd, kunnen door installatie van andere software pakketten overschreven worden door nieuwe DLL's die onvoorzien resultaten geven indien gecombineerd met de executable binaries uit de oorspronkelijke Windows installatie. Dit kan leiden tot de welbekende "DLL-hell".
Bij het lezen van webpagina's alsmede emailberichten kunnen extra componenten (inclusief DLL's en executables) worden geinstalleerd, soms door tussenkomst van de gebruiker maar ook vaak achter de rug van de gebruiker om. Niet voor niets hebben we virusscanners, anti-malware and anti-spyware bescherming nodig als we met een Windows PC het internet op willen.
Van bestanden die corrupt raken kan je eigenlijk niet zo héél véél over de oorzaak zeggen, deze kan zowel hardware- als softwarematig zijn maar als een programmabestand corrupt is omdat de magnetische data op de schijf beschadigd is, starten programma's simpelweg niet meer op. De klacht van TS was dat IE niet meer afsloot, niet dat het niet opstartte of niet werkte.
Dat je, na het werken met een PC, installeren van god weet wat voor programma's en ongewild binnenhalen van de nodige internet vuilnis, de verkoper van de PC zou kunnen aanspreken op het niet goed functioneren van een internet browser of andere component van een besturingssysteem (als je de browser al als zodanig zou mogen beschouwen, iets waarvan de EU allang gezegd heeft dat dit niet zo is) dat bij de PC geleverd is, is pure schaamteloze fantasie en onwetendheid.
-
Dank je wel voor jullie reacties.
Even een paar dingen: Het probleem met IE deed zich pas voor nadat door de fabrikant (of de verkoper, dat weet ik niet) Windows 7 opnieuw geinstalleerd was. De pc was verder bijna maagdelijk schoon qua software die ik erop had gezet. Maar goed, dat was ook niet het grootste probleem. Nadat de verkoper een "cleane" versie had geinstalleerd, was dat verholpen en tot dusver is het ook niet meer teruggekomen.
Die data... Ja, in het begin was ik wel boos en verontwaardigd. Gelukkig had ik wel een backup gemaakt van mijn stageverslag. En dat was het allerbelangrijkste, nl. honderden uren werk. De rest... ach ja... jammer maar geen ramp.
Mijn probleem is voornamelijk het steeds moeten wegbrengen van de pc, weer ophalen, dagen/weken zonder zitten en steeds alles opnieuw moeten installeren en instellen.
Ik ben daarom blij met jullie reacties en ga morgen (vandaag wel een antwoordapparaat ingesproken, maar geen reactie terug) zeker de verkoper spreken en een hartig woordje mee babbelen.
groetjes, Judith
Even een paar dingen: Het probleem met IE deed zich pas voor nadat door de fabrikant (of de verkoper, dat weet ik niet) Windows 7 opnieuw geinstalleerd was. De pc was verder bijna maagdelijk schoon qua software die ik erop had gezet. Maar goed, dat was ook niet het grootste probleem. Nadat de verkoper een "cleane" versie had geinstalleerd, was dat verholpen en tot dusver is het ook niet meer teruggekomen.
Die data... Ja, in het begin was ik wel boos en verontwaardigd. Gelukkig had ik wel een backup gemaakt van mijn stageverslag. En dat was het allerbelangrijkste, nl. honderden uren werk. De rest... ach ja... jammer maar geen ramp.
Mijn probleem is voornamelijk het steeds moeten wegbrengen van de pc, weer ophalen, dagen/weken zonder zitten en steeds alles opnieuw moeten installeren en instellen.
Ik ben daarom blij met jullie reacties en ga morgen (vandaag wel een antwoordapparaat ingesproken, maar geen reactie terug) zeker de verkoper spreken en een hartig woordje mee babbelen.
groetjes, Judith
Bij het invullen van de reparatie opdracht voor Asus moeten de volgende voorwaarden geaccepteerd worden, ik neem aan dat TS dit hokje ook netjes heeft aangekruist:alfatrion schreef: Een reparateur handelt onzorgvuldig, en daarmee onrechtmatig, wanneer hij, in strijd met zijn professionele toewijding, geen back-up maakt noch er op wijst dat het formatteren een standaard onderdeel is van de herstelwerkzaamheden.
"5. De verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid
a. Tijdens de reparatie, met uitzondering van de OEM-versie van het Windows-besturingssysteem, is ASUS NIET verantwoordelijk voor eventueel geïnstalleerde software op en/of data opgeslagen in het systeem en eventuele beschadigingen daarvan. Voor thema’s met betrekking tot de software dient u de hulp in te roepen van softwareverkopers.
b. De Klant is ervoor verantwoordelijk zijn/haar data op een veilige manier op te slaan en een kopie te bewaren van belangrijke bestanden. ASUS is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor enig verlies van data of bestanden tijdens het reparatie- of verzendingsproces."
Dank voor die info, dat verduidelijkt veel.pinky1111nl schreef: Even een paar dingen: Het probleem met IE deed zich pas voor nadat door de fabrikant (of de verkoper, dat weet ik niet) Windows 7 opnieuw geinstalleerd was. De pc was verder bijna maagdelijk schoon qua software die ik erop had gezet. Maar goed, dat was ook niet het grootste probleem. Nadat de verkoper een "cleane" versie had geinstalleerd, was dat verholpen en tot dusver is het ook niet meer teruggekomen.
Zie mijn voorgaande bericht. Altijd een backup maken is sowieso een mantra die u serieus moet nemen en al helemaal voor een reparatie.Die data... Ja, in het begin was ik wel boos en verontwaardigd. Gelukkig had ik wel een backup gemaakt van mijn stageverslag. En dat was het allerbelangrijkste, nl. honderden uren werk. De rest... ach ja... jammer maar geen ramp.
Ik zou eerlijk gezegd méér dan een hartig woordje spreken! Dit is een onmogelijke situatie en ik kan me uw frustratie zeer goed voorstellen. Het moet de verkoper heel duidelijk worden gemaakt dat dit onacceptabel is. U heeft de naam van de verkopende partij nog niet genoemd - ik zou dat feit gebruiken en verwijzen naar deze discussie. Mocht men géén afdoende oplossing bieden dan zou ik deze verkoper hier toch wel willen zien bungelen...Mijn probleem is voornamelijk het steeds moeten wegbrengen van de pc, weer ophalen, dagen/weken zonder zitten en steeds alles opnieuw moeten installeren en instellen.
Er moet u gewoon òf een nagelnieuw apparaat of de volledige aankoopsom worden geboden. Lukt dit niet in het gesprek dan zou ik beginnen met de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen zo snel mogelijk volgend op het gesprek.
Jij stelde toch echt zelf dat de gebruiker zelf continue de software aanpaste vanaf het eerste moment dat deze de software in gebruik nam. Met andere woorden volgens jouw stelling zou de software van de PC wordt aangepast door het enkel aanzetten er van. Je komt nu met zaken aan zetten die allemaal misschien mogelijk eventueel zouden kunnen plaats vinden. Maar niets waaruit blijkt dat de software aangepast wordt op het moment dat een computer wordt aangezet.newmikey schreef:Ik geloof niet dat het erg véél zin heeft op deze pertinente nonsens in te gaan.
Tja, ik heb verwezen naar een arrest van de Hoge Raad en heb aan bronvermelding gedaan. Dat betekent toch echt dat de gewone conformiteitsregels van toepassing zijn. De eerste zes maanden zal de verkoper moeten aantonen dat hij conforme software heeft afgeleverd. Jij laat het bij beweren.newmikey schreef:Dat je, na het werken met een PC, installeren van god weet wat voor programma's en ongewild binnenhalen van de nodige internet vuilnis, de verkoper van de PC zou kunnen aanspreken op het niet goed functioneren van een internet browser of andere component van een besturingssysteem (als je de browser al als zodanig zou mogen beschouwen, iets waarvan de EU allang gezegd heeft dat dit niet zo is) dat bij de PC geleverd is, is pure schaamteloze fantasie en onwetendheid.
newmikey schreef:Bij het invullen van de reparatie opdracht voor Asus moeten de volgende voorwaarden geaccepteerd worden, ik neem aan dat TS dit hokje ook netjes heeft aangekruist:
pinky1111nl schreef:In januari 2012 heb ik een Asus laptop gekocht. Alles leek goed te gaan en ik was er erg blij mee. In juli ging het echter mis. De laptop laadde niet meer op van de netstroom. Ik heb hem toen teruggebracht naar de leverancier. Die heeft hem teruggestuurd naar Asus.
pinky1111nl schreef:Dus de laptop weer teruggebracht naar de leverancier die hem weer terugstuurde naar Asus.
Als de koper een beroep doet op de wettelijk- of handelsgarantie dan hoeft deze geen enkele voorwaarden te accepteren. Er wordt immers geen overeenkomst gesloten.pinky1111nl schreef:Hup, laptop weer terug naar de leverancier.
Ik laat het hierbij. Iedere PC gebruiker kàn en moet weten dat hij backups moet maken zelfs als de PC niet ter reparatie wordt aangeboden. Eén enkele prehistorische uitspraak kan daar niets aan veranderen terwijl we uiteraard allemaal hebben gelezen dat het hier ook nog eens om een héél ander geval ging.
De rest van je theoretische verhaal is zoals gewoonlijk weer zo ver van de realiteit verwijderd dat het er voor TS niet eens toe doet - ze wil gewoon een werkende laptop en jouw gegoochel gaat daar niet bij helpen.
Ik ga er vooralsnog van uit dat géén rechter in Nederland zal uitspreken dat de standaard Windows software op een PC "niet conforme software" betreft, daar het om een pakket gaat wat bij miljoenen PC's zonder problemen werkt.
Een laatste vergelijking: als je auto kapot gaat, ga je toch ook niet betogen dat het aan de Shell benzine ligt die jij en miljoenen met jou dagelijks tanken en waar niemand anders een kapotte auto aan overhoudt? Kansloos argument if I ever saw one.
De rest van je theoretische verhaal is zoals gewoonlijk weer zo ver van de realiteit verwijderd dat het er voor TS niet eens toe doet - ze wil gewoon een werkende laptop en jouw gegoochel gaat daar niet bij helpen.
Ik ga er vooralsnog van uit dat géén rechter in Nederland zal uitspreken dat de standaard Windows software op een PC "niet conforme software" betreft, daar het om een pakket gaat wat bij miljoenen PC's zonder problemen werkt.
Een laatste vergelijking: als je auto kapot gaat, ga je toch ook niet betogen dat het aan de Shell benzine ligt die jij en miljoenen met jou dagelijks tanken en waar niemand anders een kapotte auto aan overhoudt? Kansloos argument if I ever saw one.